HTML

Csoportterápia

  • Kopó: Annak a paradox helyzetnek mi a feloldása, hogy a felújításhoz tőke kell, az meg az önkormányzatna... (2021.12.21. 01:47) Faszádizmus
  • ATCG: Csak a csönd (2019.07.30. 00:21) Outdoor
  • maroz: @KUNTYI: Ötmillió forintot azért nem akkora kunszt elhasználni, például felteszed a ruletten a pir... (2016.11.25. 05:42) A napelem haszna Magyarországon
  • maroz: @annamanna: Nézd meg, hogy kik és mire használhatják ezt a bringát. Nézd meg a motorját: 0,25 kW a... (2016.04.19. 12:51) Zöld rendszám
  • bontottcsirke: @dr Smittpálelnökúr: Ezaz! Rekesszz ki mindenkit, aki nem a haverod! Így szép a demokrácia. (2016.02.07. 13:02) Demokratikus ellenzék

Egy másik segglyuk

segglyukbanner.png"A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, és senki sem kíváncsi a másikéra."



Irl kommentelnél? Gyere a Gólyába!

golya.jpg

Ambulánsan kezeltek száma

Címkék

alföldi (2) államadósság (1) államcsőd (1) államforma (1) ami még egy blogon is ciki (1) aranyszalag minőség (1) a létezés magyar minősége (15) ballib (13) balliberális értelmiségi elit krémje (2) bizalom (4) bloglossza (31) bürokrácia (1) chiken game (1) cigány (1) civil (17) civilek (6) civil politizálás (1) demokrácia (1) égés (1) egyéb ápoltak (7) egyetemfoglalás (1) életvilág (4) elit (20) ellenzék (1) emlékezés (1) emlékezés-biznisz (1) eperjes károly (1) építészet (1) erkölcs (6) erőss zsolt (1) érték (15) értelmiségi elit (6) etatizmus (2) felelősségvállalás (1) fellegi (1) felsőoktatás (1) fidesz (1) fogyasztóvédelem (2) gasztroezmegaz (1) gasztronómia (4) giró szász (1) gyereknevelés (1) győzelmi jelentés (1) gyurcsány (3) g pont (1) háború (1) hallgatói érdekképviselet (2) hatalom (6) hazugság (1) helyreigazítás (1) hétköznapi apróságok (2) hétvége (17) homofóbia (1) horsefuckers pride (1) igazságosság (1) indulatposzt (1) jobbik (2) jogállam (5) jövőkép (17) kisember (10) kiss péter (1) konzervativizmus (1) kormány (1) kormányzás (3) kövér (1) középosztály (1) kreativitás (2) kultúra (2) lányomnak mondom (1) lázár (1) lengyel lászló (1) levelező tagozat (3) liberális demokrácia (1) lmp (1) magánügy (1) magyar gasztronómiai egyesület (1) magyar narancs (2) matolcsy (1) mazsihiszti (1) média (11) migráció (1) milla (1) mszp (5) munka (1) náci (2) nacionalizmus (1) nemzeti középosztály (1) nyitottakvagyunk (1) oktatás (13) orbánizmus (10) palotaőrség (1) pártállam (3) pártpolitizálás (11) pénzért bármit (1) pintér (1) plágium (2) polgár (1) polgárosodás (3) pozsonyi ádám (1) progresszió (1) rendszerváltás (2) románia (5) schmitt pál (6) selmeczi (1) szabadság (1) szanyi tibor (6) szíria (1) szőkenő (1) tarlós (1) társadalom (25) TGM (1) tudomány (3) tv2 (1) ünnep (4) vágó istván (1) választás (1) vallás (1) vélekedéseink (1) vendégposzt (1) vicc (2) vidéki tanácselnök (1) zárszó (1) zászlóégetés (1) zombiszdsz (1) zsidó (3) Címkefelhő

Házirendetlenség

Csak úgy, miheztartás végett

-Doktor úr, nagyon fog fájni?
-Igen. Mégis, mit képzel, ha jól esne akkor magunknak csinálnánk!

Ezt a blogot magamnak csinálom, hogy jól essen. Ne vedd el ezt tőlem. Ne agitálj, mert nem érdekel. Ne mondd el nekem, hogy elfogult vagyok, mert ezt én is tudom. Igen, ezen a blogon elfogultan írok, ezt nem is tagadom. Azt gondolom ugyanis, hogy jobb, ha felismerem és figyelek a saját elfogultságomra, mint ha letagadnám és állítanám, hogy az elfogult véleményem elfogulatlan.

Ne agitálj, ne próbálj meg legyőzni, hanem beszélgess velem. Ha akarsz. Próbáld megismerni a gondolkodásomat, cserébe én is igyekezni fogok megismerni a tiedet. Attól még nem dől össze a világ, ha ugyanarról a szeletkéjéről te meg én másként gondolkodunk. 

Ha beszélgetni szeretnél velem, akkor vedd figyelembe, hogy engem a dolgok érdekelnek és nem annyira a vélemények. Épeszűbbnek tartom magukról a dolgokról beszélgetni, vitázni, mint a véleményekről.

Nem különösebben zavar, ha minősítesz, nem szeretnék innen semmit se kitörölni, se kitiltani senkit, de arra kérlek, hogy a többi ápoltat ne minősítsd. Szeretném, ha ez egy komfortos diliház maradna, zártosztály nélkül.  

Köszönöm, és érezd rosszul magad nálunk!

A felháborodásról

2013.11.27. 07:45 | maroz | 31 komment

Címkék: vendégposzt

Vendégposzt, átemelve innen: http://justpaste.it/felhaborodas_bgyg

Hosszú ideig nem tudtam igazán megindokolni, hogy miért van zsigeri ellenérzésem a különféle antirasszista, anti-hímsoviniszta, anti-homofób akciókkal és médiakampányokkal (értsd: glosszáról kálmánolgára terjedő sápítozáshullám) szemben. Ez a mélyről jövő taszítás disszonanciát, belső ellentmondást okozott, mert én sem vagyok különösebben rasszista, hímsoviniszta, vagy homofób, ergo nem támogatom a zsidózó, buzizó vagy nőket konyhába küldő megnyilvánulásokat, következésképpen lelkesen üdvözölnöm kéne az ezt elítélő felszólalásokat. De valahogy mégsem, sőt, jobban viszolygok ezeken, mint az eredeti ’megvetendő’ tetten. Pár példa a közelmúltból: XY jobbikos képviselő zsidólistázása vs. sárgacsillagozás, gárda-avatás és vonulás vs. netes/médiás szörnyülködés, kicsit régebbi ’jó csajok a közigazgatásban’ videó vs. feminista agyvérzés, Pride körüli évi rendes mizériák. (A Horthy-szobros és könyvégetős balhézást azért nem sorolom ide, mert azok annyira jelentéktelenek, hogy a bal/lib média nélkül senki nem tudna róluk.) És végül legutóbb: Teczár Szilárd buziskodása a klubbelépő női árával vs. Balázs Balázs buziskodása a rádióban.

Szóval sokáig nem tudtam feloldani magamban ezt a zavart, de aztán egyszer, nem is tudom mitől, összeállt a kép, helyükre kattantak a dolgok. Rájöttem, hogy azért piszkálják a csőrömet ezek az akciók, mert egytől-egyig mélységes felháborodást közvetítenek. A tüntetések, felvonulások, kiállások és ezek médiareprezentációi, értelmezései (természetesen a hazai oldal moguljai által a Magyar Narancsban, Népszabiban, HVG-ben, ATV-ben) azt üzenik, hogy ami történt (aktuálisan, ami) az elfogadhatatlan, megengedhetetlen, olyan szörnyű tabusértő tett, ami azonnali és súlyos büntetést követel (monnyonle, járjon kanosszát, ássa el magát). A legtöbbször pedig még hozzáfűznek valami olyat is, hogy ebben az országban persze máshogy megy (ellentétben a bezzeg más, rendesebb országokban már-okkal), itt az emberek túl sunyik ahhoz, hogy kiálljanak megvédeni az értékeiket, mindenki passzív és érdektelen, a vaskezű hatalom pedig összejátszik az értékeink lerombolójával és asszisztál ezekhez a borzalmas tettekhez.

Ezzel szemben a valóság nem ez. A valóság az, hogy a magyar népesség 47%-a vallja azt, hogy csak helyeselni lehet, hogy vannak még olyan szórakozóhelyek, ahova a cigányokat nem engedik be, és 59% százalék gondolja úgy, hogy a cigányok között több a bűnöző, mint a hasonló helyzetben élő nem cigányok között. (2006, Társadalomkutatási Intézet felmérése) 5-ös skálán 2,5 a mediánja (medián = növekvő sorrendbe állított válaszok közül a középső érték) azon állítás elfogadottságának, hogy „a homoszexualitás társadalom elleni bűn” – tehát e vélemény iránt közömbös az átlagos magyar. 3,68 a mediánja annak az állításnak, hogy „a homoszexualitás betegség”, tehát ezzel inkább egyetértenek átlagosan a magyarok. (2010, Takács Judit kutatása). A női szerepek társadalmi megítélésre hirtelen nem találtam igazán passzoló kutatást, de talán elég jól jellemzi a hétköznapi valóságot az, hogy a sörön, az autón és a focin kívül a gumiabroncsot, golyóscsapágyat és wc-kefét is pinával próbálják eladni, tv-reklámokban, óriásplakátokon, szexi naptárakban.

Én amolyan szociológus-csíraként (igen kezdetleges és levéltetű-rágta állapotban) olvasgatok tanulmányokat, de e nélkül is látom, hallom, tapasztalom, hogy mi a közvélekedés a fentebb sorolt témákról, és ugyanezt éltem meg általános és középiskolában is. Ezt nem mártírkodásból mondom, sőt, pont ellenkezőleg: teljesen normális ez a vélekedés-csokor. Úgy értem: ez a norma. Ezt gondolják az emberek, ez a közösségileg elfogadott hozzáállás. Nincs vele semmi gond. Illetve akinek mégis van vele gondja, vagy azt gondolja, hogy valójában mégis mindenkinek van vele gondja, annak be kell ezt bizonyítania. Alapjában véve én sem cseszem fel az agyam, ha valaki a liberális dogmákkal nem egyező gondolatot fejt ki, mert teljesen érthető, hogy azt vallja, a cigányokkal óvatosabbnak kell lenni, mint a fehérekkel, vagy hogy a nőnek azért mégis elsősorban jól kell kinéznie, utána foglalkozhat a többi dologgal. Én ezért nem ítélek, nem ítélhetek el senkit, hiszen pont hogy én gondolok valami olyat, ami eltér az uralkodó nézettől, nekem kell erősen érvelnem, hogy miért gondolom másképpen. Ugyanígy nem lep meg különösebben, ha egy médiaszemélyiség vagy politikus vezet le valami hasonló gondolatmenetet. Természetes, hogy úgy viselkednek, ahogyan a hallgatóik, nézőik, potenciális választóik elvárják, illetve ha ez nem is jár éppen a fejükben, nem tartja vissza semmi őket, hogy azt mondják, amit gondolnak, mert nem szegnek tabukat, nem fordítanak maguk ellen senkit (kivéve a liberális háborgókat, de az meg látványosan nem számít). Nem tetszik, hogy izraeli beszivárgást képzelegnek a Parlamentben, vagy a reggeli Class FM-en alázzák porrá a női bemondónőt férfi kollégái, de nem is mozgat meg különösebben, mert tudom, hogy a tv-bemondó vagy a frakcióvezető csak akkor fogja moderálni magát, ha ez az elvárás felé, ergo ha én nem szeretném, hogy politikusok és médiákok így viselkedjenek, akkor a nézőiket és választóikat kell meggyőznöm, hogy a nemi szerepek közkeletű értelmezése és a faji alapú előítéletek miért lehetnek problémásak. A bizonyítás terhe rám nehezül.

És mivel ezt a logikát én erősen magamba építettem, értetlenkedek, és forgatom a szemem, ha előáll valaki, és a haját tépve hőbörög, hogy az emberek miért nem olyanok, amilyennek ő szeretné tudni őket, vagy valami hamis konszenzus-képzet alapján állít vád elé embereket. Ugyanis amikor Tarlós zsidózik egy lazát a tévében, vagy kopaszok rázzák a ketrecet a prájdon, a közösségi normákat nem szegik meg, vagy nem szegik meg olyan durván, hogy az különösebben felpiszkálna bárkit. Így hát amikor a liberális nézeteket valló aktivista elkezdi verni a harci tam-tamot, akkor abszolút hülyének néz ki, és ráadásul meg is bántja az embereket, elidegeníti őket magától. „Miről beszél ez? Mi van a buzikkal? Most miért baj, hogy a kormány csinált egy jócsajos videót? Miről beszél ez, látott már cigányt egyáltalán? Hagyjál már ezzel az egésszel…” Senki sem szereti, ha támadják és lenézik (válogatott magyarisztánozások, a magyar nép alábbvalóságának ecsetelése „Nyugat-Európához” képest), márpedig az egész „bűnös aki ezt meg ezt teszi” dörgedelem (a litánia által megjelölt bűn persze köszönő viszonyban sincs a bűnökről alkotott, általánosan elfogadott vélekedéssel) pontosan ilyen hatást vált ki. A társadalmilag érzékeny és tudatos Aktív Pista és Pistina céljával teljesen ellentétes eredményt ér el: nem figyelnek rá, megunják a dumáját, vagy egyenesen megutálják és lebuzizzák a reggeli rádióban.

A legrosszabb viszont az, hogy akkora tábora még pont van a liberális elvek következetlen vallóinak, hogy ne tűnjön fel nekik a kudarc, vagy legalább ne legyenek elég motiváltak a kudarc okainak kiderítésére. Vegyük most ezt a legutóbbi bulibelépős-csajos-buzis példát. Adott egy Teczár Szilárd, aki értelmiségi és médiakapcsolataiból és egyetemi tanulmányaiból származó előnye folytán egy részeg ötletből képes volt ügyet konstruálni. (Gondoljunk bele, hogy a keceli diszkóból kitántorgó bekannásozott, beekizett Zotya vagy Dzsordzsó mikor lesz képes ötletét másnap rögtön hatóság elé tárni – ellenben Teczár Szilárd meg tud fogalmazni egy levelet az Egyenlő Bánásmód Hatóságnak [amiről tudja, hogy létezik] a megfelelő jogi passzusokat citálva, ki tudja járni ügyét és meg is tudja írni az újságában, plusz az egész sztorira fel tudja hívni a figyelmet ismerőseinek és barátainak körében – akik különféle közösségek és médiumok meghatározó emberei. Ezzel nem azt mondom természetesen, hogy az ember semmiképpen ne éljen a hatalmával, csak azt, hogy ezt tegye felelősségteljesen, tudatában annak, hogy a helyzeti előnyéből származó befolyását meg kell indokolnia, legitimmé kell tennie valahogyan, különben az emberek szemében pontosan olyan felülről jövő kényszernek tűnik a dolog, mint ez az akció.) Szóval Szilárd a nemi egyenlőség valóban nemes eszméjét szeme előtt tartva megfingatja a Doboz nevű szórakozóhelyet és női látogatóit, akik ezután minden világos magyarázat nélkül 1000 forintokat kell fizessenek a belépőkért, és mivel a jog ilyen következetes dolog, valószínűleg az összes többi szórakozóhely is hasonló szabályokat kell majd kövessen. Ami azt jelenti, hogy az összes magyar csapatni járó lány, illetve gáláns udvarló felteszi majd a kérdést: mi a töcsért volt erre szükség?

Ekkor jön ugye az eredeti indok, hogy ugyebár itt nem is az volt a fontos, hogy ki fizeti ki a belépőt meg hogyan, hanem a társadalmi hatás, a nemi szerepek eltörléséért vívott harc. Tehát Szilárdnak logikusan most minél alaposabban meg kellene védenie a lépését, legitimmé és elfogadottá tennie – különben egy méretes lófaszt nem ért az egész hajcihő, sőt, pont hogy elidegenített egy csomó embert a genderideológiától, feminizmustól és minden hasonlótól, akiknek számít a plusz ezer forintjuk amit bulira költenének, és a halál faszára kívánják Teczár Szilárdot és az összes feministát, genderistát és mindenistát. Jött is az ekézés ezerrel, mindenfelől, többek között buzizás. Ez is érthető, mert a magasabb szinten működő, idegen szavakat használó aktívkodók összekapcsolódnak a gyakorlatban, csak úgy, mint a közvéleményben: az értelmiségi buzi cigány jogvédő csöveseket csókol – vagy valami hasonló. Na de Szilárd, aki tapasztalt és tűzben edzett aktivista, megvédi az addig különösebben nem magyarázott döntést, vitába száll, és meggyőzi a kritikusokat, mert hát ez volt az eredeti célja.

Sajnos nem kevés, nyíltan homofób levelet is kaptam, ezek annyira alpáriak, hogy nem is érdemes velük kimerítően foglalkozni, elég megjegyezni annyit, hogy egyszerre mutatják a nemi szerepfelfogások és a szexuális irányultság közötti imaginárius kapcsolat tartósságát, és ezen elképzelés mérhetetlen ostobaságát.

Ja várjunk, bocs, nem. Szóba se áll velük, mert annyira alpáriak, hogy mindenféle imaginárius kapcsolatok tartósságát képzelik mérhetetlenül ostoba módon. Szóval buzizók kizárva, maradnak az értelmes, nyitott és jó felfogású emberek, velük már lehet beszélgetni.

Látszik tehát, hogy míg Szilárd eredeti célja az volt, hogy valamiféle társadalmi változásocskát érjen el, valójában nem érdekli különösebben a vita és a meggyőzés, nem is áll szóba azokkal, akik nem az ő értékeit vallják, az ilyenek nem méltóak arra, hogy szóba álljanak velük. Ez a szükségtelenül bonyolult és akadémikus nyelven fogalmazott, lenéző és undorkodó Magyar Narancs publicisztika lett volna hivatott meggyőzni a széles tömegeket arról, hogy az ő ügye fontos, és lépése helyes, előremutató volt (valójában a cikk csak a saját-csoportnak szólt, akik kommentekben és fb-megosztásokban fejezik ki támogatásukat és egyetértésüket). Nem meglepő, hogy visszhangtalan maradt az egész, még mindig nem tört ki örömrivalgásban (vagy legalább megértő homlokráncolásban) az istenadta nép, és valami rádiós tévés Balázs buzizott egyet. Ezen persze megint megy a paláver, szörnyülködés, háborgás, aminek során minden szabadelvű (és párbeszédre méltó) bajtárs vállon veregeti Szilárdot, hogy amit tett, az hősies, és tartson ki, csak így tovább, maga Szilárd pedig nyugodtan hajtja este párnára a fejét, hiszen „ebbe az irányba indult most el egy nyilvános párbeszéd [a nemi szerepek eltörlésének irányába]. Örülök, hogy ehhez hozzájárulhattam, még ha vesztettem is egy-két szavazót.” Na, baromira elindult.

Ez tehát az én viszolygásom oka. És legfőképpen azért viszolygok, mert én is szeretném, ha nem várnák el tőlem időről időre, hogy bizonyítsam a macsóságomat (nemi szerepek), ha nem baszogatnának körülöttem cigányokat ok nélkül, vagy fognák a zsidókra a gazdasági helyzetet, társadalmi csoportok/osztályok elszegényedését, nonszensz adópolitikát, meg minden mást, amelyeknek a valóságban sokkal bonyolultabb (és bármely összeesküvés-elméletnél ijesztőbb) okai vannak. (Másik féle agyfaszvonat megelőzése érdekében: nem is Orbán „Sátán” Viktor egyszemélyben.) Szeretném, ha ez megváltozna, és hajlandó is lennék tenni érte. Legfőképpen azt szeretném, ha arról a nyomasztó társadalmi viszonyrendszerről és azokról az öngyilkos értékekről beszélnénk, amelyek Magyarországon uralkodóak, és amelyeknek csak tünete az esetenkénti buzizás, gárdás masírozás vagy „mennyé szendvicset csinálni a konyhába” megjegyzések. És nagyon megnehezíti a dolgomat, ha olyan, valóságot elfogadni nem tudó (nem akaró?), lenéző és agresszív szerepet felvevő emberek háborogják be a kommunikációs teret, mint a fentebb felsorolt esetek résztvevői.

Ha kitartottatok eddig az olvasásban, köszi. Még egy dolgot szeretnék hozzátenni. Történetesen Szilárd nem valami távoli ellenségkép, és én nem a sztereotip, internet bugyraiból pötyögő harcias megmondóblogger vagyok. Szilárd az ismerősöm, és nekem is bajtársam valahol, ugyanis az oktatással kapcsolatos mozgalmárkodásokban összetalálkoztak útjaink és együtt toljuk/toltuk ezt a szekeret egy jó ideig. Ezért érzem úgy, hogy valahol kötelességem is figyelmeztetni erre az idióta rendszerre, amiben tevékenykedik, mert tudom, hogy nem szándékkal teszi, amit tesz, nem akar lenéző lenni és biztosan nem direkt vágja maga alatt a fát. Az a tapasztalatom viszont, hogy az álláspontomat beszélgetésekben nem nagyon tudom kifejteni, nem jön át, amit mondani szeretnék – talán így, hosszabban részletezve igen. Neki ajánlom ezt az írást elsősorban, és minden liberális közéleti szereplőnek.

31 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kakukkfeszek.blog.hu/api/trackback/id/tr965660128

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2013.11.27. 14:02:58

Amennyiben az alapproblémát közelítjük, hogy a liberális média/véleményformálók miért úgy közelítenek mindenhez ami nemzet úgy, mintha egy darab szart piszkálnának rá a szemeteslapátra, azon választ kapjuk, hogy elsősorban egyrészt a fennsőbbrendűségtudat, másrészt meg a német tipusú "dokumentarista" szemlélet miatt, aminek oka abban rejtezik, hogy magyarországi liberalizmus német gyökerű, DOKTRINER liberalizmus.

mégyegyszer: DOKTRINER liberalizmus. ami egy paradox, valójában nem szabadna léteznie, hiszen hogy tudok úgy liberális lenni (étsd: megértő, elfogadó a másik iránt, amíg az nem okoz nekem fizikai fájdalmat) hogy ezzel egyidőben meg a legdurvábban faragott, faék-egszerűségű érvekkel dobálózni: fasiszta, rasszista, antiszemita.

Amit ezek csinálnak valójában az a kirekesztő és gyűlöletkeltő. Kirekeszti a társalgásból azt akivel nem ért egyet, és jogos ellenérzést kelt undorító magatartásával maga iránt.

"Legfőképpen azt szeretném, ha arról a nyomasztó társadalmi viszonyrendszerről és azokról az öngyilkos értékekről beszélnénk, amelyek Magyarországon uralkodóak, és amelyeknek csak tünete az esetenkénti buzizás, gárdás masírozás vagy „mennyé szendvicset csinálni a konyhába” megjegyzések. És nagyon megnehezíti a dolgomat, ha olyan, valóságot elfogadni nem tudó (nem akaró?), lenéző és agresszív szerepet felvevő emberek háborogják be a kommunikációs teret, mint a fentebb felsorolt esetek résztvevői."

Ez nem fog megtörténni, amíg a kommunizmusban népiek kárára győzelmet aratott zsidó-urbánus vonal, amely a volt budapesti gettó lakosságából kerül ki, meghatározó szerepet foglal el Budapest, és rajta keresztül az ország közéletében.

Ha rajtuk múlik, még 200 év múlva is azon fogunk vitatkozni, hogy vajon lehet-e Wass Albert szobor az x. város főterén, vagy lehet-e róla utca elnevezve.

Alonee 2013.11.27. 16:51:21

@Nemzetstratégia: " Ez nem fog megtörténni, amíg a kommunizmusban népiek kárára győzelmet aratott zsidó-urbánus vonal, amely a volt budapesti gettó lakosságából kerül ki, meghatározó szerepet foglal el Budapest, és rajta keresztül az ország közéletében. "
Tényleg minden él nélkül, de ugye jól sejtem, hogy ez a cikk, amivel egyet tudok érteni, pont az ilyen mondatok inverzéről szól?

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2013.11.27. 19:27:13

@Alonee: Ez sajnos ténymegállapítás, mert a még mindig a liberális véleménydiktatúra uralkodik Magyarországon.

Amit én írtam, az nem inverze ennek:
"válogatott magyarisztánozások, a magyar nép alábbvalóságának ecsetelése „Nyugat-Európához” képest"

sehol sem ecseteltem senki alábbvalóságát. Puszta tényeket fogalmaztam meg, magyarázattal mellékelve (honnan jön, mik a jellemzői).

Úgyhogy ez nem jött be.

Alonee 2013.11.27. 20:29:11

@Nemzetstratégia: Tulajdonképpen, valószínűleg nem volt világos mit akartam mondani. Megpróbálom újra. Úgy gondolom, hogy amit a balliberális oldalon kritizál a cikk írója, teljes joggal, annak a másik oldalon, pont a nemzeti hiszti a megfelelője. Egyik viccesebb, mint a másik. Azért ezt a gettólakó, zsidó-urbánus izét, ha megtennéd, hogy alátámasztod.

maroz 2013.11.27. 20:54:16

@Alonee: Tehetek egy megjegyzést? Egyrészt többé-kevésbé tudományosan is igazolt, másrészt pedig személyes megfigyelésem is, hogy ha valakit meg akarsz erősíteni a meggyőződésében vedd rá arra, hogy érveljen mellette. Szóval egészen biztosan szeretnéd, hogy alátámassza? ;)

Alonee 2013.11.27. 21:21:55

@maroz: Átgondoltam, nem szeretném. :)

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2013.11.27. 21:31:35

@Alonee: Figyelj, eme országot hogy hívják? Magyarország. Magyarok országa. Az ország, ahol magyarok laknak, átvittebb értelemben: a magyarok által vezetett, magyarok által 'kitalált' ország.

"Egyik viccesebb, mint a másik. Azért ezt a gettólakó, zsidó-urbánus izét, ha megtennéd, hogy alátámasztod"

Nyilván tudományos (szociológia, pszichológia) kutatások nem születtek a témában, de amit történelemből tudunk, a 19 népbiztos, négyesfogat tagjai, azok eléggé indikatívak arra nézve, hogy a gettó volt lakosai ill. annak gyerekei milyen irányban orientálódtak.

Egy pszichológiai magyarázat, ami valószínűnek tűnhet: mivel évszázadokon át hátrányosan különböztették meg őket, illetve ők csinálták ugyanezt, ezért amint eljött a hazug kommunista ígéret a teljes egyenlőségről meg a földi mennyországról, annál nagyobb hévvel vetették bele magukat a különböző marxista-szocdem-kommunista mozgalmakba (Az I. Vh előtt a kommunista és a szocdem nagyjából ugyanazt jelentette, árnyalatnyi eltérésekkel).

Aztán a kommunizmus bukása után ezen emberek , illetve fiak-lányaik, mivel látták hogy a kommunizmus működésképtelen, az épp közelben lévő ideológiát, a liberalizmust találták meg maguknak, mely más oldalról mint a kommunizmus, de ugyanolyan egyenlőségelvű földi mennyországot akar elérni.

hogy a "gettólakó" miért olyan amilyen? Valószínűleg mert évezredeken keresztül a többségi társadalomtól való elszigeteltségben élt, és a "halált" jelentené számára, ha fölolvadna benne. Eme elkülönültség valószínűleg a kultúrájába, de azt is el tudom képzelni hogy a génjeibe is erősen beleivódott.

Úgyhogy a végső magyarázatom: erős kulturális és azon felül talán még genetikai vágy az elkülönültségre. Ez lehet a döntő különbség, hogy míg a besenyők-jászok-kunok stb beolvadtak, addig ők nem.

Ha pedig nem olvadsz be (mint közösség), akkor elszigetelődsz a saját kultúráddal-szokásaiddal, etnikai-vallási örökségeddel, ami máris nagyszerű alap (hogyha e közösség tagja olyan döntési-véleményvezéri pozícióba kerül), hogy folyamatosan megosztó viták menjenek azon hogy mi a magyar, lehet e szobra Hortyhnak vagy Wass Albertnek, et cetera.

Hozzátenném, a fő problémát nem ez jelenti számomra. Hanem azt hogy a magyarság története során sosem tudott nemzetállam lenni, megragadt a feudalizmusban, részben az urbánusok, részben pedig a minket elnyomó külföldi uralkodó rétegek (habsburg, szovjet) miatt, akiknek az urbánusok túlnyomó többségében megbízható szövetségesei lettek.

Nincs 'kitalálva', elterjesztve, mi a magyar, milyen pozitív értékeket hordoz magában. Ehelyett a nemzetilobogózás, meg a populista demagógia megy. Minél kevésbé van megfogalmazva mi a magyar, a nemzeti érzelmet annál jobban föl lehet a fidesznek a populista céljaira, nameg a haverok kitömésére használni.

Ja meg az urbánusok amint meghallják hogy "magyar" elkezdenek köpködni, gúnyolni, nevetségessé tenni próbálni, et cetera. Én ezt tapasztaltam, és a cikkíró is erről ír.

___________________________ (törölt) 2013.12.03. 17:34:39

Megfejtettem, hgy miért nem jönnek ki egymással maga meg a ballib elit :) Mert magára nem jellemző a nárcisztikus személyiségzavar.

A személyiségzavarok közös jellemzője, hogy a valóságérzékelés elvesztését okozzák. A valóságérzékelés egy fontos eleme az erőviszonyok, népszerűség, stb. figyelmebe vétele még akkor is, amikor az ember szentül meg van győződve róla, hogy a erkölcs, igazság stb. az ő pártján van. Tehát a személyiségzavartól mentes, ép valóságérzékelésű ember például a 120 kilós kidobóembert inkább szerényen megkéri, hogy ha lehetne, inkább mégse verje laposra, hiába van meggyőződve róla, hogy a jog, az igazság, a bíróság az ő pártján van, mégis úgy van vele, hogy a kórházban ez sovány vigasz, jobb megelőzni a bajt.

Ehhez hasonlóan, az ép valóságérzékelésű személy, ha tudja, hogy amit mond, alapvetően nem népszerű, akkor alapvetően nem beszél magas lóról, inkább igyekszik mások belátására, együttérzésére apellálni. Akkor kezd csak élesebb hangot megütni, amikor kezdenek úgy alakulni az erőviszonyok, hogy már van mire pattogni, van mögötte valamiféle muszkli. Persze akkor sem kötelező, nem azt mondom, csak akkor már legalábbis nem irreális a dolog.

A nárcisztikus típus erre képtelen. Egy képzelt valóságban él, ahol saját fontossága, súlya, szerepe a valóságosnál sokkal nagyobb. Ezért kénytelen olyan szerepeket játszani, amelyek ezt alátámasztják. Ennek sokféle módja van, csak kétfélét dobok fel, mert mind a kettő ismerős lehet. Az egyik, olyankor, amikor a képzelt világban az illetőnek tekintélye van, akkor a katedráról leförmedő tanár szerepe - töröld le a ganét a csizmádról, kisfiam, tanulj és figyel, felvilágosítalak. A másik, olyankor, amikor már a képzelt világban is képtelenség az erő illuzióját fenntartani, ilyenkor jön a hatalmas, sötét, fenyegető ellenség, a Góliát ellen lázadó bátor kis Dávid szerepe, a hatalomnak bátran ellentmondó kisember-hős szerepe, illetve az igazság kimondásáért üldözött mártír, a kvázi-Galilei szerepe. A dologban az a legszebb, hogy mivel képzelődésről van szó, a két szerep között akár heti rendszerességgel is lehet váltogatni.

A nem nárcisztikus, valóságot érzékelő típus alapvetően úgy csinálja, hogy amíg népszerűtlen, amíg gyenge, addig szelíden, konstruktívan, alternatívákat felvetve, a másik belátására, józan eszére, együttérzésére, és fairségére apellálva érvel. Aztán ahogy növekszik a támogatottsága, úgy elgondolkodhat rajta, hogy most már szükséges-e keményebb hangot megütni, mert most már lehetséges. Ez kb. olyankor történik meg, amikor már annyi támogató van, hogy elkezd fontos lenni, hogy az ő haragjuk vagy elszántságuk képviselve legyen, különben keresnek más vezetőt, és amikor már elég nagy a tábor ahhoz, hogy már azzal vonzzon támogatókat, hogy itt kérem elszánt, erőteljes cselekvés lesz, van hozzá akarat is, mód is. Ennél még ügyesebb trükk, az amikor valaki érzékeli, hogy valahol valakik sokan vannak és dühösek, de nincsenek igazán képviselve vagy vezetve, ilyenkor a teljes ismeretlenség homályából is azonnal elő lehet robbani egy dühösebb, keményebb szöveggel és kb. másnapra karriert csinálni.

Ezt nem erkölcsi tanmesének szánom, amit itt leírtam az ép valóságérzékű emberről, az pusztán egyfajta machiavellista, realista recept - így működik a közvélemény, a hatalom. Tényállítás, nem értékítélet.

A probléma ugye ott van, hogy nárcisztikus ember erre képtelen, mert nem tud elfogadni egy olyan valóságot, ahol ő pillanatnyilag jelentéktelen, kénytelen másfajtát képzelni a helyébe.

Hát ezért.

Hopp, most látom már, hogy ez vendégposzt. Nahát, akkor már két ballib is akadt, aki nem nárcisztikus! Ez már 0,01%, szóval határozott előrelépés :-)))

___________________________ (törölt) 2013.12.03. 17:53:06

>én is szeretném, ha nem várnák el tőlem időről időre, hogy bizonyítsam a macsóságomat (nemi szerepek)

Macsóság? A magyar társadalomban? Tisztában van vele, mennyire fontos az amerikai egyetemi életben a futballcsapat, és hogy az a fajta futball mennyire übermacsó sport, nagy kigyúrt állatok birkózzák le egymást?

Szerintem egy átlagos pesti közeg, pláne egyetemista karakterű közeg - ha Szilárd az ismerőse, vélhetőleg egyetemista fiatal - a legkevésbé sem macsó. Hányszor szóltak be, hogy férfinak illene tudnia bánni a szerszámokkal? Hányszor szóltak be, hogy biciklizni nem annyira menő, legyen már kocsi? Hányszor szóltak be, hogy valami valódi sportot kellene már csinálni és mondjuk konkrétan versengeni, mert a tükör előtt súlyemelgetés a konditeremben mondjuk túl hiú dolog ahhoz, hogy férfias legyen? Lefejelt-e valakit az elmúlt egy évben, ha nem, igény, az lett-e volna rá? :-) Hányan akarják visszaállítani az ismerősi körben a sorkatonai szolgálatot? Hányan mondták magának azt, hogy egy férfinak legyen már pisztolya, hogy meg tudja védeni a családját, barátnőjét? És most nem is 300 éve "elavult" dolgokat soroltam fel, hanem olyan véleményeket, amelyek például vidéki amerikai körökben még élnek.

Látta a Bullhead (Rundskop) nevű belga filmet? Trailer: www.youtube.com/watch?v=-z6C_PiB5pM meg www.youtube.com/watch?v=5fvLVNlMvus

Az a film pontosan arról szól, legalábbis az én olvasatomban, hogy a modern világban a férfiasság alapvetően nem népszerű, nem elfogadott, nem tudnak vele mit kezdeni, pedig mondjuk egy ógörög átlaghoz képest a csávó szolid, mert csak lefejeli, akire bemorcul, nem karddal belezi ki. És mégis. Most nem azt mondom, hogy az a jó, csak hogy értsük, hogy a történelmi nagy átlaghoz képest az a film is civilizált.

Komolyan, milyen bizonyítást várnak el ma Pesten? Hogy legyen valami karrierambíciója, értsd, pénzkeresési ambíciója, és mondjuk ezt bizonyítsa azzal, hogy fizet egy italt, vacsorát? Hogy ne a plátói szerelmet keresse, hanem mondjuk legyen benne némi szexuális hajtóerő? Ez még csak nem is férfiasság, pusztán életképesség, nem-lúzerség.

Hogyan lehetne ennél is kevesebbet? Akkor gyakorlatilag megszűnnénk biológiai lényként gondolkodni. Eltűnne az összes ösztön, a szarvasbőgési ösztönök, amelyeket a törzsfejlődés során a szexuális szelekció létrehozott. Meghasonulnánk a saját testünkkel.

Ha a magyar társadalomnak valamire szüksége van, éppen a férfias tulajdonságokat megtanulni újra megbecsülni: erő, bátorság, versengés, győzelem, diadal, dominancia (ahol helye van) stb. stb.

Jó, persze, lehet mondani, hogy a kigyúrt kopaszok a Palace diszkóban meg túlzásba viszik. Az biztos, bár szerintem inkább buták mint macsók. De hát a tipikus pesti egyetemista meg nem velül lóg, alapvetően. Nem egy társadalomba tartoznak, kvázi.

___________________________ (törölt) 2013.12.03. 18:16:03

@Nemzetstratégia: alapvetően az a bajom ezzel az elemzéssel, hogy az egész megközelítése etnikai karakterű, és egyszerűen én nem ezt látom. Teszem azt, aki látott az életben vegyes családokat, zsidó-keresztény, magyar-német, stb. akkor azt látja, hogy az emberek világlátását és személyiségét nem határozza meg az etnikai hátterük, illetve nem ennyire. A neveltetésük igen, de a kettő nem ugyanaz, mert azonos etnikai háttérben is lehet totálisan más neveltetés.

A másik probléma, hogy fix kategóriákba helyezi az embereket. Ha neked az etnikai háttered ez és ez, akkor feltételezem, hogy így és így gondolkodsz, és ha nem, akkor vagy hazudsz, vagy kétségbevonható az identitásod. Innen kezdve a következő lépés a paranoid hisztéria, hogy ha egy Jobbik-tagról kiderül, hogy zsé, akkor biztos beépített ember, stb. stb. ez a megközelítés lehetetlennek tartja, hogy az ember tanuljon, fejlődjön, lehetetlennek tartja, hogy embereket akár világnézetük alapjainak megváltoztatására is rá lehessen beszélni stb. az egész nem életszerű.

Én alapvetően a modern doktriner liberalizmus gyökerét nem etnikumokban, hanem a lélektanban keresném, konkrétan a nárcisztikus, önimádó személyiségzavarban.

Hadd mondjak most erről valami fontosat. A világ nagyon sok helyen ugyanazzal a problémával küzd, a modernség, a liberalizmus túlhajtásaival. Ha elfogadjuk az én megközelítésem, hogy ez lélektani probléma, személyiségzavar, akkor teljesen komolyan mondom, hogy erre lehet egy globális antiliberális hálózatot vagy mozgalmat építeni. Az ilyesmi egyrészt izgalmas és érdekes lenne, másrészt talán lenne is haszna. Képzeljen el egy globális jobboldalt, persze külön nemzeti sajátosságok fenntartásával, egy globális reakciós, modernitáskritikus ellenállási mozgalmat, mennyire izgalmas lenne az ilyen!

Az etnikai megközelítés, magyarok vs. idegenek, mások, zsé vagy német vagy akárki, viszont bezár egy 10-15M emberből álló körbe legjobb esetben, a gyakorlatban inkább azt mondanám, hogy inkáb 2-3 millióba, mert ugyan remélem, hogy a többség jobboldali lesz, de azt nem hiszem, hogy kimondottan etnikai felfogású jobboldali, aki a magyarok vs. idegenek kontextuson át látja a dolgokat.

Gyakorlatilag az egész világ ellenség lenne, vagy legalábbis gyanús. Semmiféle együttműködésre nem lenne lehetőség, ha az embereket nem gondolataik és tetteik, személyiségük és lélektanuk, hanem etnikumuk alapján kategorizálnánk.

Iszonyúan bezárt, frusztrált jobboldal lenne belőle, ahol mint a kutyáknál, a pedigré determinál mindent. Nem ilyen jobboldalt szeretnék. Olyan jobboldalt, ahol az ideák, tettek és lelkiek számítanak, ahol nyugodtan lehet a 15 éves full liberális zsidógyerekből 25 évesen elfogadott reakciós, mert tudjuk, hogy nem a származás determinél. És olyan jobboldalt akarok, aki részt vesz a globális neoreakcióban, a globális modernitáskritikában, amelyik nem "egyedül vagyunk" módjára gondolkozik.

Ezért nem fogadhatom el azt, hogy a doktriner liberalizmus etnikai valami. Sokkal inkább azt, hogy egy lélektani zavar, személyiségzavar, szerencsére gyógyítható.

maroz 2013.12.03. 20:50:01

@Shenpen: Nálunk még a nők is mácsók, ne komolytalankodjunk már. :)

Azt mondod, hogy verseny. Oké, de annak is van több fajtája. Például a mácsó verseny, ami egy zéróösszegű játszma, tehát valójában nem is annyira verseny, mint élethalálharc. Figyeld meg a mostani hatalom kommunikációját milyen nagy mértékben muzsikál ennek a mácsós attitűdnek.

Valójában azt mondják, hogy nálunk a gazdasági fejlődésnek is inkább gátja ez a mácsóság, hiszen magát a gazdaságot is zéróösszegű játszmának fogják fel, ahol az egyik diadala egyúttal mások vereségét is jelenti. Holott ha bárhonnan is nézzük azt látjuk, hogy a mai világban a kooperáció roppant fontos lenne. Valamint a bizalom is. De ezek szinte elképzelhetetlenek egy nagyonmácsó világban, hiszen a kooperációhoz kell egy csomó olyan tulajdonság, amitől a mácsókultusz hívei agyvérzést is kapnak menten: a másik elfogadása, tolerálása, empátia, hasonlók.

Azt figyeltem meg, hogy te nagyon sokszor operálsz azzal, hogy egy-két anekdotikus történetet túláltalánosítasz. Amerika mácsó, mert vannak tesztoszteron-bomba sportolóik és persze akadnak fundamentalistáik is, ezzel szemben a magyar társadalom nem mácsó, mert Budapesten van egy egyetemista közeg, illetve azon belül is egy szubkultúra, amelyikről esetleg elgondolható, hogy nem mácsók. Ez egy igen érdekes módszertan, nem gondolod? :)

gyalog.galopp 2013.12.04. 10:21:36

@maroz:
"Nálunk még a nők is mácsók,"

Nem hinném, a hülye hiszti még nem macsó. A társadalmunk nem macsós, hanem hisztis.

maroz 2013.12.04. 10:53:18

@gyalog.galopp: A kettő miért zárná ki egymást? :)

Például nézzük a szolidaritást. Az egy inkább feminin, mint maszkulin érték. Van-e értelme arról vitát nyitni, hogy nálunk bizony a szolidaritás nem egy különösebben felkapott érték?

gyalog.galopp 2013.12.04. 12:31:51

@maroz: Rossz példa. Ha, azt híresztelem, hogy te mérgezett vizet osztogatsz, ... ?

maroz 2013.12.04. 12:48:33

@gyalog.galopp: Sajnos nem értem sem egyik, sem másik mondatodat. :(

(Egyébként ha azt híresztelnéd, hogy mérgezett vizet osztogatok, akkor beperellek hitelrontásért, mert kikérem magamnak, hogy osztogatok, ilyen könnyelmű nem vagyok, amikor el is lehet azt adni jó pénzért. ;)))

gyalog.galopp 2013.12.04. 13:07:23

@maroz: Nemá!:(
Hát mi a hiszti alapja, miből indul ki?

Nem hiszem el, hogy amit te akarsz az jó nekem. Nekem az kell, amit én elképzeltem magamnak jóként, és ha te mást akarsz, akkor ártani akarsz nekem, és én azért téged utállak, de nagyon és különben is hagyjál engem békén, mert elegem van belőled, nekem nem kellenek a hülyeségeid, ezerszer elmondtam már, hogy haggyá engem békén, mérnem mégy má a francba, az a kurva vized se kell, mi a faszt raktál bele, azzal akarsz engem elkábítani, mennyémá a...., ...., ...

Na, most ebben a hülye szövegben mennyi a macsó?

___________________________ (törölt) 2013.12.04. 13:09:23

@maroz: hát, én abszolút nem ezt látom, hallom.

Egyrészt a bizalmatlanság mögött, az együttműködési képtelenség mögött a félelem van, aggodalom, idegesseg, a legkevésbé macsó dolog a világon. A macsó bátor, magabiztos, így ha értelmét látja, tud együttműködni, mert van győződve róla, hogy őt aztán senki sem tudja megvezetni.

A zéró összegű játszma a macsónak - játszma. Tehát egy játékos dolog. Egy kihívás, amit ha az ember megnyer, jó, ha nem, akkor kezet fog, nagyot nevet, legalább jót játszottunk. Ez a fajta élethalálharc megint csak a rettegésről szól, hogy kaparjuk, jajistenem, gyorsan magunknak, mert mindjárt elfogy, mert a másik már viszi is, nem jut, lemaradunk! Ennek megint csak a rettegés az alapja, ami alapvetően nem macsó dolog.

A férfiasság valahol a nyugodt önbizalomnál kezdődne. Meg van a Gran Turismo c. film? Zseniális.

Ami a túláltalánosítást illeti, abból indultam ki, hogy a vendégszerző pesti egyetemista a romkocsmából, mert azt írta, hogy Szilárd ismerőse.

maroz 2013.12.04. 13:31:58

@gyalog.galopp: Én nem állítottam azt, hogy minden hiszti egyúttal macsó is. Nyilván, van macsóságmentes hiszti is, például hiszti azért, mert nem törődsz velem eléggé, nem vagy figyelmes, semmi együttérzés nincs benned, és így tovább, teljesen pompázatos feminin hiszti. :)

Ettől még a magyar társadalom az attitűdjeinket és az értékeinket illetően erősen maszkulin. Vess egy pillantást Hofstede dimenzióira, és próbáld meg ezt a macsóságot inkább úgy elgondolni, mint maszkulin kulturális meghatározottság. Ha ezt teszed, akkor úgy már könnyebben le fogod venni, hogy kábé miről ír a szerző, amikor nemi szerepekről ír: például arról, hogy a maszkulin társadalmakban igen erős annak az elfogadottsága, hogy versenyezni kell és a verseny egy zéróösszegű játszma, vagy győzelem vagy pusztulás, hulljon a férgese. Aki tehát egy ilyen társadalomban nem akar így versenyezni, aki inkább együttműködni szeretne másokkal, figyelemmel lenni arra, hogy olyan játszmák legyenek, amiben mindenki nyer és senki nem veszít nagyon nagyot azt jó eséllyel leugatják, lebuzizzák, rámondják, hogy férfiatlan, ésatöbbi. Valamint ha egy nő viselkedik maszkulin módra, tehát ha küzd, ha könyörtelen, ha bárkit eltipor, akkor azt mondják rá, hogy ez igen, ez egy tökös csaj!

Szóval azt kéne látni, hogy a poszt szerzője ebben a hofstedei értelemben használta a mácsóságot, aminek aztán tényleg semmi köze olyasmihez, hogy ki melyik vécében pisil. :)

___________________________ (törölt) 2013.12.04. 13:35:20

@maroz: micsoda? A szolidaritás a saját csapaton belül abszolút maszkulin érték. Hiszen minden háború erről szól, minden sportcsapat, minden hazafias fellángolás stb. Hiszen a szolidaritás a versengés alapja, egyrészt, hogy a saját csapatban bízni lehessen, másrészt, hogy a másik félben, hogy betartja a fair playt.

A nőies érték a saját családért, saját gyerekért kifejtett óriási mennyiségű szeretet és áldozat. És nem annyira egymásért. Barátnők egymást inkább finoman fúrják :)

De sok vicc van erről...

maroz 2013.12.04. 13:39:20

@Shenpen: Hofstede megvolt? :)

Az a film egy ima a mácsóság ellen. Egy jellemfejlődés, amelynek során egy harcos mácsó eljut a szolidaritás legmagasabb fokára, ahol már az életét is hajlandó feláldozni a másik emberért. Egy maszkulin személy a helyében csak vállat vont volna, ilyen az élet, hulljon a férgese, biztosan megérdemelte az a bula amit kapott, satöbbi.

Szilárd nem a romkocsmák révén lett ismert, hanem azzal, hogy ő a Hallgatói Hálózat aktivistája. De hát ez a posztban is benne van, illetve az nincs benne, hogy ők a romkocsmákból ismernék egymást, így számomra elég nehezen érthető, hogy te miért gondolod azt, amit a poszt nem állít, és helyette miért nem azt gondolod, amit állít.

___________________________ (törölt) 2013.12.04. 13:42:38

@maroz: de ez abszurd leegyszerűsítés. Ez az egész letaposós mentalitás a félelemből jön. A rettegve kaparás, mint a rettegés általában, nem férfias. A nyugodt önbizalom, a versengést játéknak tekintés, a fair play az. Ennek mind a félelem hiánya, az önbizalom az oka.

Igaz, nem is nőies. Csak úgy simán neurotikus.

Azt értsük meg, hogy egy patológikus állapot, egy neurózis teljsen kimozdíthatja az egyént vagy a társadalmat az ilyen kétdimensiók kategóriákból. A nőies típus lehet, hogy gondoskodó, de a férfias típus meg nyugodtan magabiztos és játékosan versengő, a rettegve minél többet összekaparó és elszaladó meg egyik sem, csak neurotikus.

Hiszen ez olyan élethalálharc, ahol szinte senki sem nyer sokat. Csak túlél, maximum. Ki tudja fizetni a havi törlesztőt. Láttam, amikor valaki fél évig manőverezett, hogy az üzlettársát kitúrja. Hurrá, most van egy 40 ülőhelyes diákkocsmája egyedül, illetve azt is bérli. Hatéves Mazda. Nem egy nagy győzelem. Csak túlélés. Az egészet a félelem motiválja, a havi százezret kereső pincérnyomorba (Pesten az nyomor, vidéken nem) visszasűllyedéstől rettegés.

maroz 2013.12.04. 13:44:23

@Shenpen: Tisztázzuk: a poszt nem a Shenpen-i értelemben használta a feminin/maszkulin fogalmakat, tehát nincs is olyan kötelezettsége senkinek, hogy megfelelni igyekezzék a te fogalmi definícióidnak. Koncentrálj egy picit mondjuk Hofstedére, vagy arra, ahogyan a társadalomtudományok erre a maszkulin/feminin nevekkel jelzett kulturális meghatározottságokra reflektálnak.

___________________________ (törölt) 2013.12.04. 13:48:34

@maroz: jézusom, ha így látta ezt a filmet, akkor nagyon félreértjük egymást. Miért ennyire negatívan ítéli meg a macsóságot? Miért nem pozitívabb, játékosabb vagy éppen másokat megmentő hősiességként? A vállvonogatós típus egyszerűen csak szociopata, nem macsó, hiszen semmiféle hősiesség vagy bátorság nincs benne. Akkor meg mitől? A legalapvetőbb férfias erény például a törzsi hűség, ami szolidaritást is jelent.

Én úgy láttam azt a filmet, hogy Eastwood úgy volt vele, mint minden törzsi harcos, hogy gyanakvó azokkal szemben, akik nem tartoznak a törzsébe. Aztán befogadta őket a törzsbe, és utána már természetes minden törzsi harcosnak, hogy az öregek ha kell feláldozzák magukat, hogy a fiatalok éljenek és továbbmenjen a törzs.

Úgy érzem, hogy ezt most nagyon rosszul, nagyon negatívan látja. De tényleg. Teljesen kimaradtak olyan alapelemek, mint a hősiesség, bátorság, hűség, törzsi szolidaritás. Egy patológiás típust kever össze a macsósággal.

AoM megvan?

www.artofmanliness.com/2012/10/01/manly-honor-part-i-what-is-honor/

___________________________ (törölt) 2013.12.04. 13:53:28

@maroz: Hofstede szarul csinálja. Pont. Nem lepődnék meg, ha a mai társadalomtudományok nagyrészt szarul csinálnák, mer a mai kor ellenséges a férfiassággal szemben, míg a történelem során mindig is voltak ilyen ideálok, mint amit fentebb linkeltem.

Olyan fogalmak nélkül, mint hősiesség, bátorság, becsület, büszkeség, hűség, törzsi szolidaritás, tökéletesen képtelenség leírni a férfiasság fogalmát, mert nem egy emberi ideált kapunk, hanem egy pszichopatát.

Ezen nincs értelme vitatkozni, ezek az ideálok tények, az ókortól a 19. századig léteztek. Innen kezdve olyan mindegy, mit hord össze egy rakás szociológusé. Még ha véletlenül igazuk is van, legfeljebb csak úgy lehet igazuk, hogy a modern világot pontosan írják le, hogy abban nincs ilyen ideál. Ez viszont akkor meg csak annyit jelent, hogy a modern világ patológikus.

Ezen nincs értelme vitatkozni, ha 100 év teljesen máshogy látja az emberi ideálokat, mint előtte mittomén 2900, akkor nem az utóbbi a helyes. Annyi történt csak, hogy alulmúljuk azokat.

gyalog.galopp 2013.12.04. 14:26:04

@maroz: Ó drága Jézus, aki hirdetted az igét, de csak akkor szereztél magadnak híveket, mikor kenyeret és halat osztogattál!
A nő és férfi közötti különbség akkor fog megszűnni, amikor ezek szexuálisan nem lesznek egymásra utalva. Jelen pillanatban ez a kérdés érdeklődés hiányában nem aktuális.
Szilárd akciója érdeklődés hiányában elvetéltnek tekinthető.
A hivatal döntése pedig, sértett hiányában egy bazi nagy baromság.

maroz 2013.12.04. 14:56:05

@gyalog.galopp: Nekem csöppet se hiányzik az, hogy a nő és a férfi között a különbség megszűnjön. Persze az se nagyon, hogy nő és nő valamint férfi és férfi között megszűnjön a különbség.

Nekem csak az sok, hogy a férfiasnak mondott értékek dominanciája miatt lebuziznak ha én nem szeretnék olyan versenyben részt venni, ahol a másikat le kell győzni, hanem inkább kooperálni szeretnék, empatikusnak lenni, szolidárisnak, efféléknek. Nekem erre lenne érdeklődésem, de persze tudom, hogy ez most nem aktuális, és azt is tudom, hogy a Szilárd féle ostobácska tematizálástól sem lesz az.

De ettől még vannak kezdeményezés-csírák, próbálkozások arra, hogy a téma mégiscsak megfogalmazódjék valahogyan, ha nem is direkt módon, de legalább áttételesen:

www.tedxyouthatbudapest.com/hu-HU/Video/Nemes_Orsolya_eloadas.aspx

Például ebben az előadásban is felmerül egy erős igény arra, hogy a honi munkahelyeken megszokott, leginkább hatalminak mondható viszonyulások helyét apránként felváltsa a partneri. A hatalmi az jellemzően egy maszkulin viszonyulás, míg a partneri inkább feminin. Nekem az utóbbira van érdeklődésem. És ez annyi, amennyi, de van. Az egy darab is több a semminél. :)

___________________________ (törölt) 2013.12.04. 18:27:03

@maroz: na de megint ugyanez a probléma. Van olyan hatalmi viszonyulás, ami simán megfélemlítésen alapul. És többnyire az alapja az, hogy aki megfélemlít, maga is fél. Sima diktátorparanoia. És ugye a gyávaság a legkevésbé maszkulin dolog a világon.

Van olyan hatalom, vagy mondjuk úgy, van olyan tekintély, aki nem megfélemlít, hanem vezet. Aki azt mondja, hogy én be merem vállalni meghozni azokat a súlyos döntéseket, amik felelősségét ti nem meritek bevállalni. Aki azt mondja, ti dolgozzatok nyugodtan, majd én megvédelek titeket a hülye vevőktől, hülye nagyfőnököktől. Ez lenne a pozitív maszkulin. Tehát aminek pontosan a bátorság az alapja.

Nagyon sajnálom, hogy valahol a maszkulinitás fogalma magában ennyire elcsúszott, hogy csak a negatív fajtáját veszi észre. Pedig hát pl. ugyanannak az éremnek a két oldala az erőszakos bűnöző, meg a seriff, aki megvéd másokat az erőszakos bűnözőktől.

maroz 2013.12.04. 19:16:41

@Shenpen: Holnap be is ugrok a háziorvosomhoz: Doktornő, nézzen már rám, nem tudom mi lehet velem, azt mondták, hogy a maszkulinitás fogalma elcsúszott bennem, maga szerint súlyos??? ;)

Nem bennem csúszott el, hanem nincs köztünk megegyezés arról, hogy a fogalmat milyen értelemben használjuk. Furcsa álláspont az, hogy ha nem az általad helyesnek gondolt értelemben szeretném használni az más nem is lehet, csak egy súlyos elcsúszás. Éppen ma olvastam egy hasonlót, egy naaaaagy ember mondta bele a köz arcába, hogy a gravitáció fogalma mennyire elcsúszott bennük.

Olvass már picit vissza, kérlek. Elmondtam, hogy én milyen értelemben használom a maszkulin/feminin fogalmakat. Egy közismert, sokak által használt fogalmi meghatározást javasoltam, amit nem én találtam ki, még azt se mondanám, hogy hűdepenge nagyon ismerem, de mégiscsak egy kiindulási alap.

Te erre hogyan reagáltál? Hofstede hülye. A társadalomtudományok hülyék. Egy rakás szociológus is hülye. Ja, és pont, meg nincs is miről vitatkozni.

Itt tartunk most. Mi maradt? Ha nem tudjuk megtalálni ennek a mégiscsak társadalomtudományi fogalomnak azt a közelfogadott meghatározását, amit legalább alapként mind a ketten el tudnánk fogadni, akkor hogyan is diskurálhatnánk érdemben? Hogyan tehetünk ellenőrizhető állításokat akkor, ha nincs meg a fogalom, amelyikről ezt vagy azt állítunk? Ne beszélgessünk inkább mégiscsak a gravitációról? ;)

___________________________ (törölt) 2013.12.05. 09:51:05

@maroz: jó, értem, kezdjük máshogy. Mivel a maszkulinitás és femininitás az emberek legalapvetőbb irányultságai közé tartozik, ezért hasznos lenne mondjuk egyiket sem negatívan felfogni. Ha már, akkor mondjuk úgy, hogy mindkettőt lehet negatívan és pozitívan. Mint ahogy nyilván olyat sem mondanék, hogy a femininitás egyenlő a kurválkodással vagy a gyengeséggel vagy a gyávasággal vagy a hazudozással vagy öntetszelgéssel, mert nyilván nem, ugyanúgy a maszkulinitás sem egyenlő az aggresszív tahósággal, szociopata önzéssel, kórosan rettegő harácsolással vagy egómániával. Hanem mindkettőnek keresni kellene a jó oldalát, a pozitív ideáljait.

A pozitív ideálokat például lehetne Jung archetípusaiban keresgélni. Végül is az is egyfajta társadalomtudomány... a négy maszkulin archetípus a király, harcos, varázsló, szerető. A négy feminin a királynő, anya, jósnő/látó, szerető.

Alapvetően azt a kérdést szeretném feltenni, hogy ha valami alapvetően diszfunkcionális, neurotikus, beteges, miért is kellene azt bármelyik oldal lényegének tekinteni? A minimum szerintem az lenne, hogy mindkettő lehetséges egészes, pozitív, és neurotikus, beteges, romboló formában.

maroz 2013.12.05. 11:55:56

@Shenpen: Ugyanúgy kezded. :)

Nézd, én nem azért blogolok, mert ellenállhatatlan kényszert éreznék arra, hogy mindenről megmondjam a frankót. Pláne olyasmikről, amihez aztán még csak hozzászagolásom sincs. Olvastál tőlem olyan posztot, hogy milyen makroökonomiai modell lenne jó Magyarországnak és ahhoz milyen szja-kulcs passzolna, meg efféléket? :)

Vannak dolgok, amelyek érdekelnek és emiatt ezekről a dolgokról akadnak némi fogalmaim is. Pontosan így értsd, ez nem valami álszerénység, tényleg ez van. Elolvastam egy csomó könyvet, publikációt, tudományost és tudománynépszerűsítőt, és ami alaposabban is érdekelt annak valamivel alaposabban utána is mentem. Szerintem érthető és tolerálható, ha a saját blogomon olyasmikről szeretnék beszélgetni, ami egyrészt érdekel másrészt van róla legalább annyi fogalmam, amennyi elengedhetetlen néhány többé-kevésbé tisztességes állítás megfogalmazásához.

Jungról például alig valamicskét tudok, az archetípusairól hallottam, de talán még ez is túlzás. És ami a legfontosabb: nem is érdekel. Három nyomós ok, amiért nem szeretnék veled az általad felvetett pontosan nem is tudom, hogy mikről beszélgetni:

1, nem érdekel
2, nincsenek sem fogalmaim sem ismereteim
3, másról szeretnék

Szerintem ezek külön-külön is méltányolható okok, hát még így együtt. :)

maroz 2013.12.05. 11:59:41

@Shenpen: "meg a seriff, aki megvéd másokat az erőszakos bűnözőktől"

"Rendes emberek közt rendet tartani nem nagy dolog. Semmiből se áll. Gazemberekkel meg úgyse boldogul senki. Én legalábbis még nem hallottam ilyen seriffről."

Cormac McCarthy
süti beállítások módosítása