HTML

Csoportterápia

  • Kopó: Annak a paradox helyzetnek mi a feloldása, hogy a felújításhoz tőke kell, az meg az önkormányzatna... (2021.12.21. 01:47) Faszádizmus
  • ATCG: Csak a csönd (2019.07.30. 00:21) Outdoor
  • maroz: @KUNTYI: Ötmillió forintot azért nem akkora kunszt elhasználni, például felteszed a ruletten a pir... (2016.11.25. 05:42) A napelem haszna Magyarországon
  • maroz: @annamanna: Nézd meg, hogy kik és mire használhatják ezt a bringát. Nézd meg a motorját: 0,25 kW a... (2016.04.19. 12:51) Zöld rendszám
  • bontottcsirke: @dr Smittpálelnökúr: Ezaz! Rekesszz ki mindenkit, aki nem a haverod! Így szép a demokrácia. (2016.02.07. 13:02) Demokratikus ellenzék

Egy másik segglyuk

segglyukbanner.png"A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, és senki sem kíváncsi a másikéra."



Irl kommentelnél? Gyere a Gólyába!

golya.jpg

Ambulánsan kezeltek száma

Címkék

alföldi (2) államadósság (1) államcsőd (1) államforma (1) ami még egy blogon is ciki (1) aranyszalag minőség (1) a létezés magyar minősége (15) ballib (13) balliberális értelmiségi elit krémje (2) bizalom (4) bloglossza (31) bürokrácia (1) chiken game (1) cigány (1) civil (17) civilek (6) civil politizálás (1) demokrácia (1) égés (1) egyéb ápoltak (7) egyetemfoglalás (1) életvilág (4) elit (20) ellenzék (1) emlékezés (1) emlékezés-biznisz (1) eperjes károly (1) építészet (1) erkölcs (6) erőss zsolt (1) érték (15) értelmiségi elit (6) etatizmus (2) felelősségvállalás (1) fellegi (1) felsőoktatás (1) fidesz (1) fogyasztóvédelem (2) gasztroezmegaz (1) gasztronómia (4) giró szász (1) gyereknevelés (1) győzelmi jelentés (1) gyurcsány (3) g pont (1) háború (1) hallgatói érdekképviselet (2) hatalom (6) hazugság (1) helyreigazítás (1) hétköznapi apróságok (2) hétvége (17) homofóbia (1) horsefuckers pride (1) igazságosság (1) indulatposzt (1) jobbik (2) jogállam (5) jövőkép (17) kisember (10) kiss péter (1) konzervativizmus (1) kormány (1) kormányzás (3) kövér (1) középosztály (1) kreativitás (2) kultúra (2) lányomnak mondom (1) lázár (1) lengyel lászló (1) levelező tagozat (3) liberális demokrácia (1) lmp (1) magánügy (1) magyar gasztronómiai egyesület (1) magyar narancs (2) matolcsy (1) mazsihiszti (1) média (11) migráció (1) milla (1) mszp (5) munka (1) náci (2) nacionalizmus (1) nemzeti középosztály (1) nyitottakvagyunk (1) oktatás (13) orbánizmus (10) palotaőrség (1) pártállam (3) pártpolitizálás (11) pénzért bármit (1) pintér (1) plágium (2) polgár (1) polgárosodás (3) pozsonyi ádám (1) progresszió (1) rendszerváltás (2) románia (5) schmitt pál (6) selmeczi (1) szabadság (1) szanyi tibor (6) szíria (1) szőkenő (1) tarlós (1) társadalom (25) TGM (1) tudomány (3) tv2 (1) ünnep (4) vágó istván (1) választás (1) vallás (1) vélekedéseink (1) vendégposzt (1) vicc (2) vidéki tanácselnök (1) zárszó (1) zászlóégetés (1) zombiszdsz (1) zsidó (3) Címkefelhő

Házirendetlenség

Csak úgy, miheztartás végett

-Doktor úr, nagyon fog fájni?
-Igen. Mégis, mit képzel, ha jól esne akkor magunknak csinálnánk!

Ezt a blogot magamnak csinálom, hogy jól essen. Ne vedd el ezt tőlem. Ne agitálj, mert nem érdekel. Ne mondd el nekem, hogy elfogult vagyok, mert ezt én is tudom. Igen, ezen a blogon elfogultan írok, ezt nem is tagadom. Azt gondolom ugyanis, hogy jobb, ha felismerem és figyelek a saját elfogultságomra, mint ha letagadnám és állítanám, hogy az elfogult véleményem elfogulatlan.

Ne agitálj, ne próbálj meg legyőzni, hanem beszélgess velem. Ha akarsz. Próbáld megismerni a gondolkodásomat, cserébe én is igyekezni fogok megismerni a tiedet. Attól még nem dől össze a világ, ha ugyanarról a szeletkéjéről te meg én másként gondolkodunk. 

Ha beszélgetni szeretnél velem, akkor vedd figyelembe, hogy engem a dolgok érdekelnek és nem annyira a vélemények. Épeszűbbnek tartom magukról a dolgokról beszélgetni, vitázni, mint a véleményekről.

Nem különösebben zavar, ha minősítesz, nem szeretnék innen semmit se kitörölni, se kitiltani senkit, de arra kérlek, hogy a többi ápoltat ne minősítsd. Szeretném, ha ez egy komfortos diliház maradna, zártosztály nélkül.  

Köszönöm, és érezd rosszul magad nálunk!

A középen levés mámorító érzése

2014.02.13. 16:24 | maroz | 75 komment

Címkék: jövőkép

"Kapok pofont érte mindkét oldalról - ezért aztán egyensúlyban maradok."
Gáspárik Attila

Ma Magyarországon középen lenni kétféleképpen lehet. Egyik módja a reflektálatlan létezés, tehát úgy élni, hogy a "hallottál-e a 4k nevű pártról" kérdésre egyértelmű "nem!" választ adunk, arra pedig, hogy "mit tudsz Kuncze Gáborról?" sűrű vállvonogatást, valami celeb, vagy politikus, vagy újságíró, passz, mintha már hallottam volna a nevét, de fogalmam sincs, hogy ki ő. Teljes ignorancia a közélet iránt, az állam ellenségként van felfogva, amit obskúrus hatalmasságok irányítanak, a kisembernek abba beleszólása nincs, hogy hogyan, ezért ravasznak kell lenni, ahol csak lehet ki kell játszani az államot, ahol pedig nem, ott szidni generálisan "ezeket".

A másik az, amikor a közügyek iránt érdeklődő embert a jobbról és a balról ráhulló pofonok tartják középen mintegy egyensúlyban. Kellemes életérzés, képzelje el a kedves olvasó azt, hogy két hétig megy a hasa majd két hétig szorulása van, és a hónap végén boldogan nyugtázza, hogy átlagban azért egészen jól volt.

Jött például Kövér László múlt év tavaszán ezzel:

A házelnök hozzátette: a mai tüntető fiatalok apukája valószínűleg olyan kommunista vezető volt, akik ellen a rendszerváltás idején ők tüntettek.

Ebben én érintett voltam, de nem úgy. Apuka igen, de kommunista vezető, nos, az speciel nagyon nem voltam. Olyan nehéz azt elképzelni, hogy nem csak az egykori kommunista vezetőknek adódnak problémái azzal a móddal, ahogyan ez a mostani hatalom működik? Ha bárhol fel merem vetni, hogy ez a kétharmad nem annyira kedvemre való, és persze többnyire konkrétumok mentén mondom ezt, mert az általánosságokat már nagyon unom akkor szinte tipikusan az a válaszreakció, hogy egy csárdás pofonnal áttolnak a másik oldalra, komcsi leszek, Bajnai-szopó buzi liberális, etc. Lemondó sóhaj, magyarázni is unom már. 

De jön ám a baller saller (én kérek elnézést) is. Mondja Kuncze egy interjúban, hogy:

hvg.hu: Nem is a Fidesz kampányol korszakváltással.

K. G.: Még az is lehet, hogy a baloldal szavazói sem akarnak ilyen értelemben személyi változásokat. Ezt a dolgot a Fidesz kommunikációs szakemberei szokták számon kérni az ellenzéken. Ha az ő szavazóiknak bajuk van Bajnaival, Gyurcsánnyal vagy akár velem, azt megértem. (...) Szóval nehogy már a Fidesz kommunikációs stratégiája határozza meg, mit gondol magáról a demokratikus ellenzék.

Tehát Kövér szerint komcsi vezető voltam, Kuncze szerint a fidesz kommunikációs szakemberei által meghülyített izé, mert azt se lehet ám elképzelni, hogy egy amúgy potenciálisan baloldali szavazónak tényleg lehetnek önállóan is problémái azzal, miszerint lófasz folyik ám a balliberális oldalon, nem korszakváltás. Mondanom sem kell, a balliberális oldal elkötelezettjei is ugyanúgy lendületből átpofoznak a másik oldalra, ha morgolódni merészelek, így időnként vagyok én csőlátású fideszes, meg náci, és hasonlók.  

A legőszintébb velem Szanyi Tibor volt:

Belátom, hogy potenciális vevő lehetsz, habár elég nehéznek gondolom azokat az ügyleteket, ahol a vevő indításból kioktat, fenyeget, lealáz, stb. 14 év képviselőség alatt viszont megszoktam, hogy aki a szavazatával kufárkodik, mint te, azaz ahhoz köti a szavazatát, hogy az adott párt úgy ugrál-e, ahogy ő fütyül, nos, az soha nem válik valós szavazóvá, úgyhogy nem is foglalkozom az ilyen riszáló, ámde reménytelen esetek meggyőzésével, számukra nem tudok többet adni, mint a véleményemet.

Ez legalább tiszta beszéd. Mit is képzel a hülye választópolgár, hogy majd ő fütyül itten, meg ugráltatja a pártot, a barma. Jó hogy nem mindjárt egyenesen képviseleti demokráciát szeretne, az baszna nekünk bé csak igazán! Szanyi legalább nem jobbra, nem balra pofoz, hanem ki. Öszöd? Nem öszöd? Akkor húzz a picsába, veled nem foglalkozunk! 

Nem lehet reflektáltan is középen lenni, ez van. Nincs megengedve. Vagy kussolsz és nem foglalkozol a közügyekkel, vagy himbálózol mint egy inga a mindkét oldalról suhogó pofonoktól. Lassan már a köznyelv is megszűnik, maradnak a pártnyelvek, de azok nem a diskurzust hivatottak segíteni, hanem a pofozást. Nincs közép, és ha nincs, akkor onnan kritika sem jöhet. Ha mégis jönne, akkor arra nem odafigyelni kell, hanem lendíteni a tenyeret a csattanós pofonra. 

Pedig a középen állás nem azt jelenti, hogy mondjuk alkalomadtán nem szavaznék egyikre vagy másikra, hanem részemről leginkább azt, hogy én ezt a játékot szeretném komolyan venni. Döntsük el, hogy mit szeretnénk: ha krumplilevest, akkor az legyen krumplileves, ha pedig képviseleti demokráciát, az legyen képviseleti demokrácia. A pofozkodást már rettenetesen unom, pláne úgy, hogy az egyik izomtibi annyira röhejes, hogy arra már szavak sincsenek. Igen, persze, hogyne, Kuncze úr, hát persze, hogy korszakváltás, és hát persze, hogy erre Gyurcsány és Fodor és persze Kuncze a személyes garancia, arra pedig, hogy ez a nagy összefogott csapat mennyire hihetően valós alternatívája Orbánnak, hogy ez a váltott korszak hogyan is nézne ki hadd rakjak be ide két kisvideót.

Kampányvideók, ez a két arc kéne a  106 egyéni képviselői helyből kettőt hozzon. Ők illusztrálják azt, hogy tényleg megtörtént az a bizonyos korszakváltás, ez a ballib már nem az a ballib. Tessen a kedves olvasó figyelni Laskovics Dianát. Nyilvánvaló, hogy olvassa a szövegét, de még így is majd belepusztul, mire felmondja. Ha ez egy járási nótafa-választáson menne, még akkor se szavaznék rá, de hogy most komoly fejjel higgyem el, hogy neki lenne esélye megfogni egyet a 106 képviselői helyből? Régebben, az a bizonyos nemkorszakváltott ballib legalább kommunikálni még tudott, de ez az állítólag megújult már azt sem. Hebegnek-habognak, mondanivalójuk, érdemi üzenetük semmi, a videók kommunikációs értéke nulla, vajon miben reménykednek? 

De hát ezt középről nem lehet elmondani, mint ahogyan azt se lehet elmondani, hogy attól sem vagyok túlzottan boldog, hogy a másik oldal ezzel szemben remekül kommunikál, mi marad? Elfordulni, hallgatni? Talán ez lenne a legjobb, aztán váltsák a Kunczék és a Gyurcsányok a korszakot, ameddig akarják, Kövér komcsizzon annyit, amennyit nem szégyell, épüljön meg Paks5 is, ha a nemzetnek az kell, bátran hülyítsük csak továbbra is egymást azzal, hogy mi tudunk holokauszt-emlékévet csinálni, és így tovább, már csak alig 86 év van ebből a századból, a huszadikat sikeresen elbasztuk, fog ez menni a huszonegyedikkel is, találkozunk 2100-ban, és akkor majd meglátjuk, hogy még mindig pofozkodunk-e, vagy kétszáz év elég volt arra, hogy ráunjunk. 

75 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kakukkfeszek.blog.hu/api/trackback/id/tr665812301

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.02.13. 23:33:36

A hasmenés/szorulás kombó mellett még van olyan is, hogy hányinger és hasmenés egyszerre jönne, és a szegény töltött káposzta meg csak forgolódik odabent, hogy merre is induljon.

De van azért a középnek ma egy komolyabb jelentése is. A középen, az kint van. Kívül. Hogy milyen értelemben, földrajzilag vagy mentálisan, az már szinte mellékes.

Jók a videók. Laskovics Diánát a mutatott kvalitásai alapján Felcsúton is castingolhatták volna, a jaktálva habogó faszinál meg 0:30 körül behallatszik a háttérből valami zene...

Szanyi et-tól pedig, ha jól értem, azt is megtudtuk, hogy a valós szavazó nem köti feltételekhez a szavazatát? :)

dr kíváncsivagyok 2014.02.13. 23:36:06

Jó..jó hogy ezeket leírtad...de most mit akarsz ?
nem kell , nem jó az osszefogás ?
Akkor szavazzak a Fideszre ?
Vagy valamelyik hangyapocsnyi pártocskára ( 4K) ?

Tudod mit ?
Még el is ismerem a bal-lib pártok fikázásának jogosságát,...de VÁLASZTANOM KELL , és itt most nem pártokról beszélek , hanem arról , hogy hová akarok menni : Ázsiába,...vagy Európába...végre...!
Ha nem haragszol én Európát választom...és remélem a Fidesz ebben az évezredben nem kerul a hatalom kozelébe,...mert akkor egy nívón leszek a baltásgyilkossal!

dr kíváncsivagyok 2014.02.13. 23:38:26

@Holger Hartland:
"A hasmenés/szorulás kombó mellett még van olyan is, hogy hányinger és hasmenés egyszerre jönne, és a szegény töltött káposzta meg csak forgolódik odabent, hogy merre is induljon."

A toltott káposzta Orvbán lenne ?
Azért ha lehet inkább nem kihánynám...

dr kíváncsivagyok 2014.02.13. 23:48:05

@Holger Hartland:
"De van azért a középnek ma egy komolyabb jelentése is. A középen, az kint van. Kívül."

Jó...jó , de annyira nem lehetsz kívul , hogy ne szavazzál !? Mert akkor mar belul lennél,..órvbán táborán belul...

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.02.13. 23:49:10

@dr kíváncsivagyok: A töltött káposzta - töltött káposzta. Vagy mi magunk. De nem Orbán. Ő nincs a szervezetünkben. :)

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.02.13. 23:51:29

@dr kíváncsivagyok: Kint vagyok - szavazhatok, akire akarok, de nem KELL. Ha KELL, akkor bent vagyok valahol. :)

Lacdelo 2014.02.14. 01:28:51

Ha közèpen akarsz lenni, akkor szavazzál az LMP-re, oszt Jò napot!

Ezzel nem fogod Orbánt leváltani, de legalább egy normális pártra szavaztál.

Lacdelo 2014.02.14. 01:30:03

Mesterhàzy for President!

El kell zavarni a felcsùti prèdikátort!

2014.02.14. 07:11:24

kit érdekelnek a képviselőjelöltek, ha a körzetemben egy pár gumicsizma indulna orbán ellen akkor rá szavaznék

Virág et. 2014.02.14. 07:21:42

Nem ez volt a szándékod, de jól megfogalmaztad, hogy mi a bajom az új arcokat és megújulást követelőkkel. Az, hogy amikor jönnek az új arcok, akik mivel újak, tehát gyakorlatlanok, amatőrök, bakiznak, esetlenek, akkor meg az a baj, hogy gyakorlatlanok, amatőrök, bakiznak, meg esetlenek, tehát hogy újak. Neked olyan újak kellenének, akik vérprofik, mint a régik, csak épp újak.

A másik oldal meg nem kommunikál jól, hanem 20 éve ugyanazokat az arcokat tolja a képünkbe. Úgy könnyű jól kommunikálni, ha valakinek más szakmája felnőtt korában nem is volt, mint a politikusi hazudozás. Érdekes, hogy Orbán tud zsinórban kétszer is veszíteni, mégsem kéri senki a megújulást. Ott nem kell megújulni, az úgy jó, ahogy van.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2014.02.14. 07:59:12

@dr kíváncsivagyok: Én azt gondolom, hogy ha eleged van a Fidesz-MSZP-Jobbik triumvirátusból, akkor felelősen gondolkodóként két lehetőséged van:
1.) Tényleg egy hangyapöcsnyi pártocskára szavazol, és bízol abban, hogy az ország legalább még 5%-a is így gondolkodik. Elv: "Azért, mert a többi hülye, én még gondolkodhatok normálisan!"
2.) Nem zárkózol be előkelően egy politikai elefáncsont-toronyba, hogy "leszarom én ezeket!", hanem a választás napján igenis elmész, és egy ordas nagy faszt rajzolsz keresztbe a szavazólapra. Ugyanis ha el sem mész, azzal kvázi őket, és a stílusukat erősíted, hiszen elfogadod a játékszabályaikat. 2 millió párthű zombi pont elég ide. Lesz eredmény, új parlament, új mutyi, a kondér körülötti helyek újra elosztása.
Ha elmész, rajzolsz egy faszt, és bízol benne, hogy még sokan így gondolkodnak, akkor egyrészt jelzést adsz, hogy ugyan a pöcsöd tele van, de nem vagy apatikus, másrészt reményt nyújtasz azoknak, akik szintén így gondolják. Elv: "Ülök az út szélén, széttárt lábakkal, és várom a szép, szőke herceget, aki majd leveszi rólam az erényövet."

Csokis · http://csokis.blog.hu 2014.02.14. 08:00:58

@Lacdelo: Mert akkor mi lesz? Kihajtanak a kolbászok a kerítésen? Lecseréljük a Simicskát Puchra? Visszajön a Boros-Bocskor és a Sláger Rádió?

Csokis · http://csokis.blog.hu 2014.02.14. 08:02:14

@h.kovacs: Oké, de nem egy pár gumicsizma fog indulni, hanem legalább 4-5. Lesz egy piros, egy zöld, egy kék, egy szívárvány színű...

Netuddki. 2014.02.14. 08:02:36

Önértékelési zavarra utalhat ha ilyen kötéllaca, kuncefélék véleményére adsz. Keress egy pszichológust!

eqlessootista 2014.02.14. 08:24:16

"Van egy álmom...": 2014 áprilisi "szavazás": 99%-os részvétel, 90% érvénytelen szavazás!
(mindenki azt írta: "Új alkotmányozó Nemzetgyűlés kell!)

Ad Dio 2014.02.14. 08:27:06

@Virág et.:

Tetszik nem tetszik, ki kell alakulnia a politikai arisztokráciának. Annak a rétegnek, akit annak enevelnek, így 30 évesen már "profi". Ez nyugaton régóta így megy.

2014.02.14. 08:27:59

@Csokis: az a lényeg hogy a narancssárga csizmára nem szavazok, mert szaros a talpa

Virág et. 2014.02.14. 09:33:56

@Ad Dio: Ebben én nem hiszek. Főleg nem helyi, egyéni jelöltek vonatkozásában. A karrierpolitikusok valóban annak készülnek egész életükben, ez a réteg egyébként már nálunk is kialakult. Az egész jelenlegi kormány olyan emberekből áll, akiknek civil munkájuk a büdös életben nem volt. De még a másodvonal jó része is ilyen. Viszont helyi szinten, egyéni képviselő-jelölteknél, vagy polgármestereknél a pártszimpátiánál fontosabb kellene, hogy legyen az adott személy, az hogy mennyire kötődik a körzethez, az emberekhez, hogy milyen ember.

Ezen a pályán igenis van keresnivalója az amatőröknek. Itt is, nyugaton is.

És maroz fenti két példája pontosan ilyen egyéni jelölt.

kisa 2014.02.14. 09:40:40

Nos, amikor Kalocsán leszavaznak a kdnp-s, Kalocsán szinte sose járt jelöltre (Semjén) a majdnem helyi, hajósi Alföldi Berci bácsi helyett, akkor mégis miről beszélünk?

(már csak) sikolyok 2014.02.14. 09:40:46

Bár szanyikapitány nem a szívem csücske, ebben sztem igaza van. Ideális esetben ugyanis a pártok elvek és ideológiák mentén szerveződnek. Ha van társadalmi igény az elveikre és ideológiáikra, akkor megmaradnak, esetleg bejutnak a parlamentbe, esetleg kormányra kerülnek, ahol bebizonyíthatják, hogy az általuk kultivált elvek a gyakorlatban is működnek-e. Ha nem, vagy az adott helyzetben nem, akkor bukják a történetet. Vagyis, egy létező pártnak valóban nem az a dolga, hogy kiszolgálja az éppen aktuális igényeket, hanem az, hogy képviselje az elveit, a választó meg majd eldönti, hogy nevezett párt mond-e neki valami érdemlegeset, vagy nem. Mondom, ideális esetben, egy olyan társadalomban, ahol az emberek nagyobb része tisztában van a jogaival, felelősségével, meg egyáltalán. Magyarországon a választópolgárok jó része annyira tudatos, mint egy szem krumpli. Az a típus, aki inkább megvesz a piacon tíz kukacos, apró és savanyú almát, mert az olcsóbb, mint kettő szépet. A Fidesz ezt ismerte föl (és lássuk be, brillesen), és hosszú helyezkedéssel elérte, hogy azt tudja kínálni a népnek, ami a legolcsóbb: a "mi jók vagyunk, mások (és mindig mások) rosszak, és mivel mi jók vagyunk, bármit is teszünk, az jó". Kezdetben csak meglovagolta az éppen aktuális hullámot, mostanra, a fenti ötlet alapján, már irányítani is tudja. (ld. oroszok-Paks-Putyin). Röviden, hagyta magát irányítani az éppen meglévő választói akarattól. Így lett liberálisból extrémjobb, vallástalanból hívő, oroszellenesből pincsikutya stb. Ezt más szóval úgy hívjuk, elvtelenség.
Ezért, bár rossz szájízzel, be fogom húzni a másik oldalra az ikszet úgy, hogy most a szoci képviselőre kell szavaznom, és ilyet még nem tettem soha. Egyszerűen tudomásul veszem, hogy ezek nem azok az idők, amikor az ember (legalábbis egy szavazási helyzetben) középen tud állni. Dönteni kell: elmész vagy otthon maradsz. Múltkor otthon maradtam, aztán nézd, mi lett belőle :) Persze, lehet faszt rajzolni a szavazólapra, de mit gondoltok, ki a bánatot fog az érdekelni, mint vélemény? Kidobják, mint érvénytelent, és szarnak a pofátokra. A szocik soha nem váltottak oldalt, balosok voltak, és most is azok. A Fletó mindig is ilyen nagypofájú volt, a Fodor meg, amióta csak feltűnt a palettán, mindig is ragaszkodott az elveihez, a Bajnai meg mindig is ilyen kis apolitikus technokrata volt. Ha úgy tetszik, most az elvekre szavazok az elvtelenséggel szemben. És közben reménykedem (bár van egy olyan félelmem, hogy alaptalanul), hogy nem azt tanulták az elmúlt években, hogy"jé, így is lehet!", hanem azt, hogy "na, így aztán nem!". Idealista vagyok, naná, főleg azért, mert az lenne a legjobb, ha ibolyám nem lenne arról, hogy éppen ki a miniszterelnök, csak négyévente kéne lecsekkolnom a pártokat, hogy melyik is az, amelyik a legközelebb áll azokhoz a dolgokhoz, amiket én gondolok a világról.
Sajnos, ez nem a közép ideje. Itt dönteni kell, aztán meg lehet szorgalmazni megint a közepet. Hatással lenni. Esetleg alapítani egy pártot, amelyik majd, ha elég ember lesz a középen, meg is tud élni. Tőlem mindenképpen lesz egy szavazat oda.

maroz 2014.02.14. 09:50:05

@dr kíváncsivagyok: Miért kéne választanod? Az egy jog, és nem egy kötelesség, így a nemválasztás is egy választás.

Ázsiába vagy Európába nem a fidesz vagy a ballib miatt mész, ez egy masszív tévedés. Egy társadalom értékei nagyon lassan változnak, és még csak azt se lehet határozottan állítani, hogy a hatalomnak olyan sok közvetett hatása lenne ezekre az értékekre. Magyarország az értékeinket tekintve a hiedelmekkel ellentétben eléggé távol van a nyugati értékektől:

m.cdn.blog.hu/ka/kakukkfeszek/image/maroz/kotutaj.jpg

Valójában sokkal inkább a keleti ex-komcsi országokhoz vagyunk közel, a szívünknek kedvesebb az ortodoxia, mint a nyugatos nyitottság. De ismétlem, ezek olyan dolgok, amelyek nem négyéves ciklusok alatt változnak, és újfent hangsúlyoznám, hogy ma ott vagyunk, ahol vagyunk, de ne feledjük el, hogy az elmúlt 24 évünkből 12-ben ballib hatalom volt.

Szóval nekem nem úgy tűnik, hogy a ballib által kerülhetnénk közelebb ahhoz a bizonyos Európához...

maroz 2014.02.14. 10:14:00

@h.kovacs: Ugyanezért a fidesz-gumicsizmára szavazó polgártársadat hülyéznéd-e le? ;)

maroz 2014.02.14. 10:31:05

@Virág et.: Itt az új arc életrajza, slágvortokban:

-1958-ban született
-termelési osztályvezető-helyettesig jut egy állami nagyvállalatnál
-pironkodva, de bevallja, hogy volt egy kis állása a Bács-Kiskun Megyei Pártbizottság Gazdaságpolitikai Osztályán is
-az mszp Bács-Kiskun megyei és kecskeméti szervezetének az elnöke, a kecskeméti mszp frakció vezetője

Ő az új arc, ugye?

Persze, tudom, most azt fogod mondani, hogy az új arc valójában ez a szerencsétlen Laskovics Diána, és neki kéne lenézni azt, hogy amatőr, esetlen, bakizik ésatöbbi. Nos, ez egy marhaság, mert ha van mögötte szervezet, ha van mögötte csapat, akkor kábé egy hosszúnyelű partvisra ráakasztott nagykabát is felkészíthető úgy, hogy hitelesen, hatékonyan kommunikáljon. Itt nem Laskovics Diánáról van szó, hanem arról a csapatról, arról a szürkeállományról, amelyiktől ennyire tellett. Tegyük fel magunknak a kérdést: találnánk-e pár óra alatt olyan középiskolást, aki ezeknél a videóknál legalább két nagyságrendekkel ütősebb online propagandaanyagot állítana össze? Infografika, hatásosabb vizuális elemek, a jelöltek előnyös ábrázolása, effélék.

Szóval ne hülyítsük már egymást az arcokkal, mert amíg érdemben ugyanaz a garnitúra ül a vezérigazgatói irodában és a pénztárt is ugyanazok kezelik, addig tök mindegy, hogy kiraknak-e a vitrinbe parasztvakításból egy fiatalabbnak tűnő próbababát, vagy sem.

(már csak) sikolyok 2014.02.14. 10:31:51

Valóban nem. A változások vagy lentről indulnak, vagy sehonnan. Nem lehet egy értékrendet felülről ráerőltetni egy társadalomra, mi ráadásul ehhez vagyunk szokva, évtizedek óta,ha nem azázadok óta, és abszolút megvannak a módszereink arra, hogy minden hasonló próbálkozást kikerüljünk. :)
Ugyanakkor egy ballib kormányzás (miért is használjuk a fideszes terminológiát? Az MSZP nem ballib, hanem szocdem, a Bajnait a legvégső esetben sem nevezném ballibnek, és sztem a DK sem az) legalább megtartana bennünket egy egyensúlyi helyzetben addig is, amíg a NÉP nagyrésze eldönti. A keletre húzó "népléleknek" tart egy ellensúlyt, kicsit kitolja a döntésre szánt időt. Egyre többen dolgoznak/tanulnak az EUban és máshol, talán néhányuk majd vissza is jön, ők képesek lesznek talán formálni a közgondolkodást. Nem három perc ez, tényleg, hanem sok-sok év még. Én pl évekig éltem Moszkvában, és nem úgy jöttem vissza, hogy YES, ez az, amit itthon is látni akarok! Viszont Svájcból anno úgy jöttem vissza, hogy igen, valami hasonló tök jó lenne itthon is. Persze, lehet hogy én vagyok a hülye.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2014.02.14. 10:33:50

@h.kovacs: Nem, nem ez a lényeg, ezzel ugyanis beállsz a bégető kórusba. Ugyanis a piros csizma pont olyan szaros, csak most el akarják magyarázni, hogy az régen volt, azóta letörölték. Ha középen akarsz maradni, egyik sem játszhat.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2014.02.14. 10:35:30

@gacsiiiz: Hát, kábé ez az. Csak ennek nagy ellensége az apátia, ami a mindkét oldali "ezek" malmára hajtja a vizet.

kisa 2014.02.14. 10:37:36

@Suttogások és sikolyok (főleg ez utóbbi): Egyetértek, normális helyeken az emberek ideológiák szerint választanak pártot. És normális helyeken a pártoknak van vezetőjük, nem pedig a vezetőnek pártja. Éppenezért egyetértek azokkal is, akik szerint a fidesz nem párt, hanem szekta.
@maroz: Sajnos, amíg nincs olyan opció a szavazólapon, hogy "egyiket sem", addig a nemválasztás nem játszik. Lehet, hogy demagógia, vagy mit tudom én, de a jelen választási szabályozás szerint minden nemválasztás a fideszt erősíti.
De úgy is mondhatjuk, hogy az elmúlt 24 évből 12-ben "konzervatív" (direkt az idézőjel) kormányzás volt. És lám, lassan visszajutunk oda, ahonnan elindultunk. Szerintem pont a 12 év ballibsi kormányzásnak köszönhető, hogy nem tudunk teljesen visszajutni.

maroz 2014.02.14. 10:44:34

@kisa: Arról, hogy Semjénék tudnak valamit, amit a többiek nem, pláne a ballib, a nagy egyesült és a bis zum tövig korszakváltott. Ja, bocsánat, erről nem beszélünk, erről nem szabad beszélni, mert akkor menetrendszerűen jön a pofon balról. ;)

(már csak) sikolyok 2014.02.14. 11:07:43

@kisa: Amúgy én ezt nem engedném egyáltalán. Egyéniben csak helyiek indulhassanak, különben miért is nevezhetnénk ezt az egészek képviseleti demokráciának? Miben is képviseli Semjén Kalocsát? Ezért van az, hogy egy képviselőt nem lehet számonkérni, hogy mégis, mi a redvás francot csinál ott a parlamentben.

büünös 2014.02.14. 11:28:39

1. Tényleg szerencsétlenek a jelöltek.
2. Kunczéban nincsen önismeret és önbírálat.
3. A Fidesz még a kritikát is elnyomja és elhallgattatja vagy leszarja csak.
4. A 4K-val még az LMP sem tudott összefogni. Vajon miért? Én erre tényleg kíváncsi vagyok. Van egy gyanúm. Val.szeg azért, amiért a nem megélhetési politikus PM-eseket is ki kellett lökni, meg Vágó Gábort, sat.
Mert NEM akarnak hatalomra kerülni sem most, sem máskor.

büünös 2014.02.14. 11:30:04

Tehát nektek 4K-soknak marad az Összefogás. Legközelebb. Pl. a PM-mel és Bajnaival.

büünös 2014.02.14. 11:35:16

@maroz: tévedsz, igenis Ázsia felé visz minket a Fidesz, mégpedig ki....tt nagy sebességgel. A 4k politikusai pedig próbálkozzanak az LMP-ben vayg az Együtt-PM-ben. Sajnos tényleg nincs szükség még egy 2 ezrelékes pártra.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.02.14. 11:37:20

@kisa: Szavazni két, egymást metsző vonallal lehet. Ez a szabály. Az viszont sehol nincs leírva, hogy a két, egymást metsző vonal végei ne a szavazólap négy sarkában legyenek. :)

kisa 2014.02.14. 11:38:13

@maroz: Persze: azt tudják, hogy fidesz, és innentől a szektatagok leszarják, hogy járt-e ott életében egyáltalán. Lehetne sorolni az ilyeneket (Simicskó-Újbuda, Pálffy-nemtudomhol...). Igen, ezt a ballib sose fogja tudni, és nem is akarom, hogy tudja, mert akkor már az is szekta lenne, és én még csak szimpatizálni se akarok semmilyen formációval, ami szektára akár csak emlékeztet is.
@Suttogások és sikolyok (főleg ez utóbbi): Egyetértek. De sajnálatos módon ez kimaradt az új, minden eddiginél jobb választási tv-ből.

Virág et. 2014.02.14. 11:54:51

@maroz: Először is, attól hogy valaki jól tud beszélni, még nem biztos, hogy alkalmasabb jelölt, mint attól, ha valaki annyira lámpalázas, hogy hebeg-habog. Inkább az utóbbi, de legyen tisztességes, a közösségért tenni akaró valaki, mint egy Lázár vagy Rogán palánta. Ezerszer inkább.

Másodszor pedig a politikát, a szereplést is tanulni kell, mint minden mást. Majd belejönnek. Tudod, ki volt az előző ciklus (-2010) egyik legkevesebbet (ha jól emlékszem semennyit sem) felszólaló képviselője? Az egyike ezeknek? Zsigó Róbert, aki ma a Fidesz szóvivője és a csapból is ő folyik. A mulya szavazógépből Szíjjártó 2 lett az új ciklusban.
Ugyanezt az utat mások is bejárhatják.

kisa 2014.02.14. 11:56:29

@Holger Hartland: Valóban. Ám ha jól értelmezem a választási tv-t, akkor ha van 100 leadott szavazat, amiből 99 érvénytelen, 1 érvényes, és mondjuk pont a fideszre adták le, akkor sajnos az az egy mindent visz.
De lehet, hogy tévedek.
És persze ez esetben lehet jönni a legitimációval meg hasonlókkal, ki nem fogja leszarni? Nyertek, és kész...

maroz 2014.02.14. 12:06:42

@Suttogások és sikolyok (főleg ez utóbbi): Már ideális esetben sem, illetve ha mégis, akkor abból pici, rétegpártok lesznek.

Az ideológiai pártok azért nem nagyon működnek, mert a társadalom nem könnyen strukturálható úgy, hogy az ideológiailag egyszerűen lefedhető legyen. A képviseleti demokrácia egyre inkább arról szól, hogy van egy professzionális politikusi "osztály", akik pártokba tagolódva próbálnak minél nagyobb részt megragadni és megtartani a hatalomból. Ehhez pedig nem ideológiát nyújtanak, hanem figyelnek arra, hogy az adott társadalomban melyek a domináns értékek, figyelnek a meghatározó attitűdökre és ehhez igazítják a cselekvési stratégiáikat.

Pillanatnyilag sajnos az látszik, hogy a fidesz érti az országot, fogja, hogy milyenek a domináns értékek, ráérez a meghatározó attitűdökre, a balliberálisok meg csak néznek ki bután a fejükből. Tehát ha szigorú akarok lenni, akkor azt mondom, hogy ma a képviseleti demokrácia elveihez a fidesz sokkal inkább hű, mint a ballib, amitől persze te még szavazhatsz a ballibre, de nem árt, ha tudod, hogy egy olyan formációra szavazol, amelyik kurvára nem érti és nem is ambicionálja azt, hogy ő a képviseleti demokrácia normái szerint működjön.

Ad Dio 2014.02.14. 12:14:29

@Virág et.:

Persze hogy van keresnivalója az amatőröknek. Mindig is lesz. Ez a demokrácia sajátja. De kell a profi a csapatba. Ő kell hogy adja a kereteked. Mit lehet, mit nem lehet, hogyan lehet. Egyáltalán nem baj ha ezek az emberek azonos műveltségi hátterűek (mert például ugyanabba a gimnáziumba/egyetemre jártak). Én magam némiképpen viszolygok az ilyen jellegű politikus arisztokráciától, de a működőképességét nem lehet eltagadni tőle.

maroz 2014.02.14. 12:14:54

@Suttogások és sikolyok (főleg ez utóbbi): Ez a bárminek is nevezzük, ha a ballibet cikinek érzed míg nyolc évig gyakorolta a hatalmat a következőt érte el:

m.cdn.blog.hu/ka/kakukkfeszek/image/baljobb.jpg

Gyakorlatilag felszámolta a baloldalt és a közepet, a grafikont a jobb oldalán alá kell támasztani, különben eldől. Ez azért erősen megkérdőjelezi azt az állításodat, hogy ők lennének azok, akik képesek lennének minket valamiféle egyensúlyi helyzetben megtartani. Nem kéne elfeledni, hogy az orbáni kétharmadot sem a nyuszi hozta, hanem azért lett ez ide nekünk, mert nyolc év ballib hatalomgyakorlás után egymillió szavazójuk azt mondta, hogy elmentek ám ti a picsába, és ezt a véleményét még ma is, négy év orbáni hatalomgyakorlás után is tartja. És nehéz lenne meggyőzően érvelni amellett, hogy ne lenne nekik ebben egy tonna igazságuk.

Virág et. 2014.02.14. 12:23:54

@Ad Dio: Igen, országos szinten, a felsővezetésbe kell a karrierpolitikus. De itt nyitott ajtókat döngetsz, mert már vannak. Minden oldalon.

Számomra ugyanakkor sokkal szimpatikusabb marad a lámpalázas hebegő, de tisztességes jelölt, mint a szemrebbenés nélkül és folyamatosan hazudó vérprofi. Pártoldaltól függetlenül. Ezért a hazudozásért a baloldal 2010-ben megbüntette a szocikat, a mostani jobboldali szavazók már nem ilyen kritikusak, nekik minden mindegy.

maroz 2014.02.14. 12:29:38

@kisa: Miért ne játszana a nemválasztás úgy általában?

A választás és azon való részvétel számomra nem a cél, hanem egy eszköz, amivel vagy közelebb jutok egy célhoz, vagy nem. De mivel én tényleg híve vagyok annak a bizonyos nyugati értékpluralizmusnak simán el tudom azt fogadni, hogy a polgártársaim túlnyomó többsége a sajátomtól eltérő értékeket vall és ők úgy gondolják, hogy azok az értékek a fidesz által jobban fognak érvényesülni, így aki csak azért szavaz más pártra, hogy ne a fidesz nyerjen az valójában ugyanúgy távol áll a nyugatos értékektől, ugyanúgy nem tudja elfogadni az értékpluralizmust, ahogyan a jobboldalra szavazók sem.

Miért nem legitim álláspont az, hogy majd szavazok máskor, akkor, ha lesz olyan szereplő, amelyiktől okkal és alappal elvárhatom, hogy azokat az értékeket segítse számomra is elérhetőbbé tenni, amelyek nekem tetszenek? Most számomra nincs ilyen párt, ez van, jöjjenek azok, akik a többi polgártársaimnak tetsző értékeket kínálnak.

"Szerintem pont a 12 év ballibsi kormányzásnak köszönhető, hogy nem tudunk teljesen visszajutni."
Neked is:

m.cdn.blog.hu/ka/kakukkfeszek/image/baljobb.jpg

És ugye nézd meg a helyünket a világ értéktérképén. Igen, igazad van, azon nem a hatalom tud direkt módon változtatni, de én a balliberális oldalba mindig beleértem a balliberális elitet is, az értelmiségit, nem csak a pártelitet, az pedig tudna. De nem tudott, és ennek strukturális okai voltak, az értelmiségi elit kóros összefonódása a hatalommal, a kádári örökségű elitizmus, a társadalom íves leszarása, etc, erről írtam én már eleget, csak minek.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.02.14. 12:36:13

@kisa: Nehéz a dolga a töltött káposztának. :) De miért szavazzak a kutyára? Mert a másik eb? Persze kereshetünk egy kispártot is, és leszavazhatunk rájuk is "ezek hülyék/jelentéktelenek, de legalább tisztességesek" jelszóval. Ugyanúgy elveszett szavazat lesz, mint az érvénytelen. Azért ha összejönne, ha nem is 99, de 5% érvénytelen, akkor az érvénytelenek bejutnának a parlamentbe. ;)

De csak írogatok, nem tanácsolok senkinek semmit, mert fogalmam sincs, hogy mi lenne a "jó" választás, ha egyáltalán van olyan. Talán az, ha küldenék egy kis pénzt az Átlátszónak?...

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.02.14. 12:39:29

@maroz: "erről írtam én már eleget, csak minek"
Páran azért értettük. :)

maroz 2014.02.14. 12:42:11

@kisa:

Vadai Ágnes

2002 - Karcag
2006 - Karcag
2010 - Karcag
2014 - Budapest, XIII. kerület... ööö, nem, mégsem, hanem Esztergom!

És innentől a szektatagok leszarják, hogy járt-e ott egyáltalán. ;)

Vagy ez most mááááááááááás? ;)

maroz 2014.02.14. 12:52:21

@Virág et.: Persze, hogy tanulni kell, erre vannak a pártok környéki ilyen-olyan civil és ifjúsági szervezetek. Mozgalmak, polgári körök, effélék.

Amíg a fidesz az ilyeneket építgette szorgalmasan addig a ballib cuslágolt, és etette a saját elitjét, mert ő még azzal volt, hogy Farkasházy viccel egyet a hetihetesben, az ügyeletes lengetők meglengetik a náciveszély-zászlót és már meg is van nyerve a választás.

Nyolc évük lett volna rá hatalomban, plusz négy évük ellenzékben, hogy kineveljenek egy profi utánpótlást. Nem az a probléma, hogy ez a fiatal nő lámpalázas, meg hebeg-habog és szörnyen rosszul szerepel a videón, hanem az, hogy ezt egy megyei szervezet nem látja be és ha szerinted semmi baj nincs ezzel két hónappal a választás előtt, ha ez ma így teljesen rendjén való, akkor nem igazán értem, hogy miben reménykedsz. Mire lennének ezek alkalmasak, hogyan várhatnám el tőlük, hogy jól irányítsák az országot, ha még annyit se bírnak tisztességgel megcsinálni, amennyit egy másodikos gimnazistákból összerántott csapat simán teljesítene séróból?

kisa 2014.02.14. 12:54:46

@maroz: Nem, nem más. Igazából ezek ugyanazok, remélem, az esztergomiaknak több eszük lesz, hogysem beszavazzák.
Értem én, mindig is értettem, mi bajod a ballib elittel, meg úgy általában, sok mindenben igazat is adok neked. És persze szíved joga nem választani, de szerintem jelen helyzetben ez struccpolitika. Mondhatod ebédnél, hogy egyik fogás se ízlik, ezért nem eszel, hát persze. De ha sokáig finnyáskodsz, akkor éhen fogsz halni.
Ez a legszarabb egyébként - legalábbis számomra - az elmúlt x évben, hogy egy ujjamon meg tudom számolni, hányszor szavaztam valamiRE és nem valami ELLEN.

maroz 2014.02.14. 12:55:30

@Holger Hartland: Hálás is vagyok érte, csak nehezen tudom kifejezni. Vajon lehet a bloghu-n Valentin napi szívecskéket küldeni? ;)

Virág et. 2014.02.14. 13:08:53

@maroz: Mint mondtam, az erkölcsi és egyéb alkalmasság és a profizmus nem azonosak. Igen, kinevelhettek volna és ki is neveltek egy réteget, ifjú szocialisták, societas vagy éppen a PM, akik nagyon profin kezdtek az LMP-ben. Mindenhová ugyanakkor nem jut profi jelölt, ugyanilyen videokat a jobboldalról is találnál, ott is van olyan körzet, ahol beszélni alig tud a jelölt.
Nézd csak meg a mostani parlamentet, nézd meg a Rezsitábornokot (és a róla a Cinken írt találó jellemzést), nézd meg a vakkomondoros Baloghot, Tasót meg a többieket. Vagy az olyanokat, akiknek a hangját se hallottad 4 évig, max a hátukat láttad, ahogy szaladnak a kamera elől. Van belőlük vagy 50-80 csak fidesz színekben.

Nem ez dönti el a választást. A jobboldali két és fél milliót az sem érdekelné, ha felfújható gumibabákat jelölnének, ha rajta a narancslogo már megy is az x. Ennyi. Az ilyen igényesség, a megújulás igénye, a nagy elvárások, az ujjeltartós fintorgás csak itt a baloldalon divat.

Így meg könnyű választást nyerni.

maroz 2014.02.14. 13:11:03

@kisa: Mondhatnám, és ha tényleg azt látom, hogy nem ízlik, akkor akár azt is megtehetném, hogy a befogott orral történő falás helyett megpróbálok elmerengeni azon, hogy vajon miért is nem ízlik, mi is az oka annak, hogy ízetlen, és persze azon is, hogy mit tehetek én annak érdekében, hogy jobb legyen.

Azt kéne látni, hogy maga a szavazás az lófütty. Teljesen mindegy, hogy szavazol-e vagy sem, és hogy kire. Már ugye ha a társadalmi hatást nézzük. Tehát ha valaki nagyon szavazni akar, az tegye meg, mert a társadalmi hatását tekintve mindegy, de egy dologra érdemes lenne figyelnie: jelesül arra, hogy amint leadta a szavazatát azonnal felejtse is el, hogy kire szavazott és még saját magának se mondja el, nem hogy másoknak.

A baj ugyanis abból lesz, hogy leszavaz, eleinte hülyíti magát, hogy á, nem, ő valójában protesztből, azért, hogy ne a másik jöjjön, de idővel mégiscsak alaposabban fel kell dolgoznia a kognitív disszonanciát, ezért meg fogja győzni magát arról, hogy az, amelyikre ő szavazott nem is olyan rossz, sőt. És ezzel oda a kontroll lehetősége, mert hát ugye a sajátunkat mégsem illik kritizálni.

maroz 2014.02.14. 13:25:07

@Virág et.: "Mint mondtam, az erkölcsi és egyéb alkalmasság és a profizmus nem azonosak."

Ezt beszéld meg Weberrel, ahogyan ő a protestáns hivatásetikáról beszélt nem biztos, hogy egyetértene veled. :)

Tehát az érved ha jól értettem a következő: ha a jobboldal látszatra a felfújható gumibabát is megszavazza, ebből ésszerűen következik, hogy a balliberális oldal is minden további nélkül állíthat felfújható gumibabákat.

Az érved annyiban sántít, hogy a jobboldali felfújhatóakat meg fogják szavazni, míg a balliberális hasonlókat nem. És ennek oka van, és ez az, amit sok elkötelezett balliberális nem szeretne hallani. Bedugja a fülét és kizárja a tudatából azt, hogy valójában miért is szavazzák meg a jobboldali jelöltet és miért nem a balliberálist, mi ennek a tényleges oka. Elintézi azzal, hogy hülyék a jobberek, birkák, ostobák, ésatöbbi, ami ugye számomra azt is jelenti, hogy aki ilyen módon gondolkodik az ugyanúgy nem híve az értékpluralizmusnak, ahogyan a jobboldaliak közül sokan úgyszintén nem bírják azt elviselni. Mitől lehetnék én boldogabb egy ballib dogmatikustól mint egy jobboldalitól?

kisa 2014.02.14. 13:28:25

@maroz: Ki mondta, hogy nem illik kritizálni? Nemhogy illik, hanem kell. Éppenppont mostanság látjuk szép példáját annak - és hát a történelemből is vannak ismereteink -, hogy hova vezet a kritikátlan elfogadás.
Ezen már töprengtem néha-néha, hogy miért van az, hogy a közvélekedés szerint a baloldal örökké veszekszik, és hogy a közvélekedés szerint miért jobb egy olyan formáció, amelyikben nincs vita, mindenki mindenkivel (de főleg a Főnökkel) egyetért. Miért baj az, hogy cuslag megbukott? Mindenhol vannak cuslagok - meg simonok -, nem ez a gond, hanem az, ha ők nem buknának meg. Számomra ez, ha nem is szimpatikus, de elfogadható. Mármint a bukás, nem az, amit csináltak. Szeretnék már látni egy ún. jobboldali cuslágot is. (pl. zsigamarcell? vagy mittudomén, ki, csak azt tudom, hogy vannak)

Virág et. 2014.02.14. 13:37:03

@maroz: "Tehát az érved ha jól értettem a következő: ha a jobboldal látszatra a felfújható gumibabát is megszavazza, ebből ésszerűen következik, hogy a balliberális oldal is minden további nélkül állíthat felfújható gumibabákat. "

Nem, az érvem a következő: ha az egyik oldaltól elvárunk egy minőséget, akkor azt várjuk el a másiktól is. És a kívánt végeredmény nem az lenne, hogy akkor indítson mindkét oldal hülyéket és legyünk a birkák országa, hanem hogy legyen már a jobboldali szavazó is kicsit kritikusabb a sajátjaival szemben. Ne bocsásson meg mindent feltétel nélkül, ne tekintsen úgy a választásra, mint háborúra, ahol a hülyékre való szavazás, a szemhunyás a lopások és a demokrácia leépítése felett az a kisebbik rossz a gonoszgyurcsánnyal szemben. Hanem használja a fejét.

Mert itt nincs egyenlőség, a szocik nem k-rták el jobban 2010 előtt, mint most Viktorék 2014-ig, mégis a szocikat büntetik csak a szavazóik. Ha az őszödi beszédet Orbán mondja el, akkor annak egészen pontosan annyi következménye lett volna, mint a mostani moszkvai kalandnak - semekkora.

maroz 2014.02.14. 14:54:50

@kisa: Félreértettél. Én az egyén szemszögéből nézem: aki nem felejti el azonnal, hogy kire szavazott az minél többet beszél róla annál elkötelezettebbje lesz annak a politikai formációnak, és ez az - jellemzően érzelmi alapú - elköteleződés akadálya annak, hogy egy civiltől elvárható objektivitással tekintsen a pártpolitikára.

maroz 2014.02.14. 15:00:46

@Virág et.: Akkor összefoglalom: a saját csapat súlyos vereségéért a másik csapat és a másik csapat szurkolótábora a hibás, és igazán elvárható lenne, hogy hagyjanak már minket is győzni.

Azzal végképp nincs semmi baj, ha a saját játékosaink, egy megyei szervezet elnöke által irányítva képtelenek egy legalábbis nem közröhejes kampányvideót megcsinálni szűk két hónappal a választás előtt. Ez teljesen rendjén, ezzel semmi baj, a baj az, hogy az ellenfél drukkerei nem nekünk, hanem a minket szarrá verő ellenfélnek szurkolnak.

Oké. :)

Ad Dio 2014.02.14. 16:39:18

@Virág et.:

Nem a baloldal büntette meg az MSZP-t, hanem az ország döntő része (aza ktív választópolgárok jelentős többsége) és nem (csak) a hazudozásért, hanem sokkal inkább egy sorozat katasztrofális gazdasági/politikai hibáért.

És a jelenlegi botrány - ami lehet megint csinál egy 2-/3-adot - bizony az MSZP saját kreálmánya. Épp az általad emlegetett "hebegő-habogó" amatőrök hibáinak köszönhetően.

Kellenek azok a profik a politikában, akik nem hibáznak ilyen óriásiakat, így a politika kevésbé lenne hajlamos ilyen durva kilengésekre.

kisa 2014.02.17. 19:38:01

@maroz: Nos, valóban. És ez szerintem hatványozottan igaz az elmúlt 3 évre. Saját ismeretségi körömben is vannak eltökélt, ám értelmes fidesz szavazók. No, ők az elmúlt 3 évet masszív kognitív disszonanciában töltötték. Mer'ugye érezték, hogy nagyon gáz, amit hatalmon csinálnak, de mivel 8 évig vártak erre a pillanatra, és bebeszélték maguknak az "igazságos orbánkirály" mesét, nem volt könnyű dolguk. És hát sajnos a kritika kimerül abban - legalábbis vitáink során -, hogy de mondjon valaki jobbat. Megpersze a "deakomcsikisloptak"
Nagyon nagy szarban vagyunk, azt hiszem.

kisa 2014.02.17. 19:44:47

Ugyanakkor elgondolkodtató, hogy jobboldalról mégsincs kritika. A legcsekélyebb se. Azért anno a baloldali ún. értelmiség egy része ostorozta rendesen a baloldali kormányt.
Ami azért érdekes, mer'ugye a fidesznek a világon semmi köze a klasszikus jobboldalhoz, tehát nem értem, hogy egy jobboldali értékrendű ember hogy tudja kritikátlanul magáévá tenni azt az ideológiai - és megvalósítási - katyvaszt. Erre egy értelmes embernél nem lehet magyarázat csak a kognitív disszonancia. És nem lehet mindenki "trafiktulajdonos", azaz nyertese a dolognak. És mégis, nem csökken a rajongótábor, sőt. Szerintem.

maroz 2014.02.17. 20:02:29

@kisa: Amikor ostorozta, akkor is mindig kiderült, hogy valami aljas hatalmi játszmának a részese, legfeljebb annyi írható a javára, hogy a tengermély ostobasága miatt ezt képtelen volt felismerni.

Lassan már a klasszikus jobboldalnak sem lesz a világon semmi köze a klasszikus jobboldalhoz. ;)

Nem nagyon működnek manapság már ezek a klasszicizáló megközelítések. Ma már eléggé más a hatalom szerkezete, másként lehet megszerezni és megtartani, más a legitimációja, szóval szerintem lassanként hagyni kéne kimúlni a klasszikusokat. A fidesz fillére pontosan annyira jobboldali, mint amennyire az elmúlt évtizedeink ballibje baloldali és liberális volt. Ha úgy vesszük, akkor a két tábor között az a különbség, hogy mindegyiknek a hárdkór támogatói tocsoghatnának a kognitív disszonanciában. ;)

Amúgy meg az érdemi különbség az, hogy a ballib elkúrta a saját játszmáját, megbukott, de nagyon, mert ő képtelen volt a saját legitimációját fenntartani, javarészt azért, mert olyasmire vállalkozott, amire már eleve semmi esélye sem volt, de a saját tehetségtelensége, morális silánysága és hiánya mindenféle értéknek, amire alapozhatott volna úgyszintén predesztinálta az altaknyolásra.

Ezzel szemben Orbán még simán nyerhet. Megcsinálhat egy fínom, illatos, trágyameleg kádári konszolidációt, amelyikben megköti mindenki a maga kis sunyi alkuját és fetrengünk a ganéban boldogan vagy harminc-negyven évig.

kisa 2014.02.18. 07:45:42

@maroz: "Ezzel szemben Orbán még simán nyerhet. Megcsinálhat egy fínom, illatos, trágyameleg kádári konszolidációt, amelyikben megköti mindenki a maga kis sunyi alkuját és fetrengünk a ganéban boldogan vagy harminc-negyven évig."
Nekem már nincs 30-40 évem. Ráadásul az első 30-at is ilyen szarmelegben töltöttem.
De az miért van, hogy a szerencsétlen baloldal totál elvesztette minden hitelességét, a jobboldal meg - a véghezvitt sokkal gyalázatosabb dolgok ellenére - nem?

maroz 2014.02.18. 10:08:38

@kisa: Szerintem a gyalázatos dolgokat a saját tábor egyáltalán nem tartja annak. A másik táborét igen, de a saját gyalázatos dolog az teljesen rendben van.

A bukást szerintem a balliberális oldal legitimációjának az elvesztése okozta, és itt nem csak a pártpolitikai szereplőkre gondolok, hanem a civil elitre is.

A ballibnek (persze nem csak nekik, de most hagyjuk a többieket) a rendszerváltáskor lett egy olyan tripje, hogy ő az, aki felismerte, hogy ez a szegény kis magyar társadalom a posztkommunizmus ortodox mocskában fetreng a keletbalkán bugyraiban, eddig rendben, ez még talán igaz is, és hogy neki, a balliberális elitnek, az értelmiséginek és a pártpolitikainak kart karba öltve lenne a küldetése az, hogy átvezesse ezt a szerencsétlen társadalmat az európai akármibe.

Tehát a ballibnek olyan legitimációja volt, amely a fejlesztő államokra jellemző. Ők még ma is azzal vannak, hogy nekik azért jár a hatalom, mert ők azok, akik az európai értelemben vett akármik legjobb honi tudói, képviselői és persze Európába csak és kizárólag általuk juthat el kisded balkáni társadalmunk.

Na, ez az a legitimáció, ami akkor működik, ha működik az átvivés. Az pedig nem működött. Hogy miért nem, arról nagyon hosszan lehetne beszélni, és sajnos nem igazán lehet eltekinteni attól, hogy ebben a nemműködésben azért erősen benne van a ballib elit töketlensége is. No meg az egésznek az ordító hamissága, az, hogy a legitimáló cél magának a ballib elitnek sem volt egyáltalán fontos, nem akartak ők európai értékeket, hanem csak szimplán hatalmat.

Szóval ez a "fejlesztő állam"-legitimáció odalett, és most keresik elkeseredetten azt, hogy hogyan találnának valamiféle képviseleti legitimációt, de hát ehhez meg ismerni kéne az országot, a társadalmat, azt viszont ők nem ismerik, illetve a fidesz sokkal, de sokkal jobban ismeri.

kisa 2014.02.18. 11:30:00

@maroz: De nem gondolhatod, hogy cca 1,5 - 2 millió embernél nem verte ki a biztosítékot se a manyup, se a földmutyi, se a takszövök, se a kalaptörvény, se a trafikmutyi, se a..., se a...., se a..., se a végtelenségig lehetne sorolni. Nem tudom elhinn, hogy ez a sok ember most élteti Putyint meg a keleti szelet, és nem látja, micsoda átverés/ szabadrablás/újfeudalizmus építése zajlik éppen. Mitől van ezeknek ekkora legitimációja?????
Nem igazán tiszta, mit értesz "átvivés" alatt? A kommunikációt? Mert azért lássuk be, tényleg a ballib az, aki legalább megpróbált minket kicsit európaizálni, jelentsen ez bármit. Miért vevők a tömegek a "szabadságharc" átverésre? Meg a többi militáns szarságra? És azt se hiszem, hogy a fidesz jobban ismeri a társadalmat. Szerintem fingjuk nincs, hogy élnek az emberek havi"47000" ezerből.
Azt mondjuk elismerem, hogy a tömeges pszichizálást ismerik. De miért zabálják meg ezt a tömegek? Miért?
Nem és nem értem.

maroz 2014.02.18. 13:41:13

@kisa: Egy topikkal arrébb buta_lúd kollégánkkal beszélgettünk Horváth Andrásról, és arról, hogy az ilyen leleplezők okozhatnak-e bármiféle elmozdulást egy jobb állam irányába.

Nekem az a sejtésem, hogy nem.

Ugyanez van a mindenféle mutyikkal is. Gondold végig, hogy mi kell a botrányhoz: kellenek erősen közelfogadott értékek, kell az, hogy ezeknek az értékeknek a követése is erősen elvárt legyen, kell valaki, aki mégsem követi, és kell valaki, aki ezt hitelesen leleplezi. Emlékszel még Clintonra? Ott botrány tudott lenni abból, hogy megcidáztatta azt a Mónikát, vagy kit, és azért tudott az lenni, mert ott az ilyesmi nem illő. Franciaországban ilyesmiből nem hogy botrány, hanem inkább választási győzelem kerekedett volna. :)

Nálunk ezek a mutyik azért nem botrányok, mert valójában nincsenek a botrányok által megsértett, közelfogadott értékeink, normáink és nincs meg a normakövetés szigorú elvárása sem, így a zöm legyint egyet, hja, kérem, így megy ez, de hát ezt tudjuk, tudtuk évszázadok óta. Nyilván, vannak, akik felháborodnak és dühösek, de egyrészt ezek közül sokan valójában nem a konkrét normasértés miatt háborodnak fel, hanem azért, mert ezt a fidesz csinálta, ugyanezért a saját oldalt kitüntetné, másrészt pedig akik tényleg az értékeik, a morális érzékük miatt háborognak azok kevesen vannak és nem is igazán van ötletük arra, hogy mit tehetnének.

Nálunk ugyanis ennek nincs kultúrája. Felháborodsz valamin, oké, de mit tehetsz? Mi az a modell, ami benne lenne a mi társadalmunk kultúrájában és azonnal elővehetnénk? Nézd meg a franciákat: ha egy egyetemi menzán egy borongós szerdai napon elcukrozzák a salátadresszinget fél órán belül már egyetemfoglalás van, utcai tüntetésekkel, ég pár autó, repül pár kockakő, és a hatalom tudja, hogy számára inkább megéri odafigyelni arra, hogy semmi se cukrozódjék el sehol.

Nálunk hiába is lenne felháborodás, mert nem vagyunk hozzászokva ahhoz, hogy hogyan manifesztáljuk az ilyesmit. Marad a morgás, a beletörődés, a legyintés, az örökös "így megy ez".

Az "átvivés" alatt azt értem, hogy az a bizonyos társadalmi aktor, tehát a ballib tud úgy hatni, hogy az értékeink tényleg közeledjenek azokhoz a bizonyos európai értékekhez. Ez azért elég konkrét dolog, én pont azért tartom itt azt a grafikont a "kőtutaj" rovatcím alatt, hogy állandóan látszódjon, miszerint lófaszt se kerültünk mi érdemben közelebb ahhoz a másik Európához. Így a "de legalább beszéltek róla" pont az ellenkező módon hat: ezek csak pofáztak róla, de elérni nem tudtak semmit.

Mitől nagyobb átverés a "szabadságharc", mint a ballib "mi viszünk benneteket Európába!"-dumája? :)

A fidesz nem azt kell ismerje, hogy hogyan élnek 47 ezer forintból az emberek, ez egy erős tévedés. Jellemző, hogy a súlyosan deprivált rétegek nem is mennek el szavazni, meg úgy általában a közügyek sem érdeklik őket. A fidesznek az uralkodó értékeket és attitűdöket kell ismernie, és tudnia kell olyasmiket mondania, amelyek passzolnak ezekhez az értékekhez és attitűdökhöz. És ebben ők nagyon jók, szemben ugye a küldetéstudatos ballibbel, akik nem is akarják érteni ezt a mostani társadalmat, hanem csak kivezetni, átvezetni őket abba a bizonyos szimbolikus Európába.

A tömegek pedig jellemzően azt hallják meg, amit meg szeretnének hallani. Számukra a szimbolikus Európa nem az értékeket jelenti és soha nem is jelentette azt, hanem csak némi jobb élet reményét. Most ott tartunk, hogy a ballib hiteltelenné vált, hiszen azt tapasztalja egy csomó ember, hogy uniós tagok lettünk, de lófasz jött el a számunkra, nem a jobb élet.

No meg nagyon sokan vannak, akik pont az ellenkezőjét akarják annak, amivel a ballib házal. Az európai értékek szerinti értékpluralizmus helyett ők igenis elvárják az államtól, hogy az adjon számukra jól követhető, érzelmileg is megélhető értékeket, és ne csak adjon, hanem tegyen meg mindent, hogy az országban ezek legyenek a domináns, mindenki számára követendő értékek. A fidesz pedig ezt elég jól kiszolgálja, a közvélemény-kutatások szerint éppen elegen zabálják meg ahhoz, hogy a hatalmuk töretlen maradjon. Pillanatnyilag sajnos az van, hogy a fidesz érti a képviseleti demokrácia logikáját, míg a ballib még mindig diktatúrát szeretne, szóval lesz itt még pár érdekes menet addig, amíg ezek a súlyos fogalmi zavarok valamelyest letisztulnak a fejekben.

Sapika 2014.02.18. 22:02:34

@maroz:
"Vajon lehet a bloghu-n Valentin napi szívecskéket küldeni?"
Próbálok idemásolni pár unicode szívecskét.
Ha sikerül, legközelebb csak másolgasd tovább, valahányszor ingeranciád támad rá:
❤ ♡

Sapika 2014.02.18. 22:17:43

@Lacdelo: @büünös:
Én is azt terveztem, hogy a listás szavazatomat az LMP-re adjam. De persze attól tettem függővé, hogy a közvéleménykutatóknál elérnek-e legalább 3-4%-ot.
Viszont pár dolog elbizonytalanított.

Az egyik, hogy az Osztolykán Ágnes visszavonul. Nem sokat tudok róla, de Orbántól balra ő volt tudtommal az egyetlen cigány. Nélküle tudtommal befutó helyen egy sem marad. Sztem a demokratikus ellenzéknek legalább egy színes bőrű képviselőjelöltet fel kellene tudni mutatni, a demokrácia látszatát keltendő. Az nem igaz, hogy nincsenek alkalmas cigányok a célra; még az én szűk ismeretségemben is akad olyan, aki a magyar parlamenti átlagnál értelmesebb.

Mindenesetre lájkoltam Osztolykánt, kifejezvén, hogy azért vannak távoli hívei. Most kaptam az első fészbuk hírt tőle. Felsőoktatás ügyben hirdettek 7 programpontot. A negyedik a tandíj teljes eltörlése volt. Amihez még Svédország sem elég gazdag, de hát kibicnek (=hatalomra nem kerüli kis pártnak) semmi sem drága. A szegény tanulók támogatásáról, valamint halmozottan hátrányos helyzetűek fokozott segítségéről viszont nem láttam egy szót sem.

Bocsánat, sokat locsogtam itt, a lényeg, hogy az előző választáskor még örömmel szavaztam rájuk a listán, most viszont nem látom hirtelenjében, mitől is jobbak ők, mint a szoclibek. De ha tudtok érveket, kérlek, ne titkoljátok el, mivel szívesen meggondolnám magam.

maroz 2014.02.19. 10:09:45

@Sapika: "a demokrácia látszatát keltendő"

De hát ezt a logikát követve egyszerű a megoldás a problémádra: bemész a fülkébe és becsukott szemmel valahová pakolsz egy ikszet, a szavazás látszatát keltendő. ;)

Az miért nem opció, hogy nincs vállalható jelölt, így nem is szavazok?

buta_lúd (törölt) 2014.02.19. 17:22:45

@maroz: "Nálunk ezek a mutyik azért nem botrányok" -akkor a bal-mutyik miért lettek azok?

maroz 2014.02.19. 17:42:34

@buta_lúd: Miért, azok lettek? :-o

Lárifári. :)

buta_lúd (törölt) 2014.02.20. 09:56:02

@maroz: Hát, az az egymillió minusz szavazó csak összejött valahogy. Csak belejátszott ebbe pl. a kakaóbitos négyes völgyhíd -a nem átvivés mellett.

maroz 2014.02.20. 10:26:48

@buta_lúd: Igen, ez picit olyan, mint a mostani Simon-narratíva, de sajnos én nem hiszek benne.

Érdekelne amúgy egy olyan kutatás, amelyik ezt az elbitangolt egymilliót célozná meg. Mikor, miért, hová. Kár, hogy ehhez már talán túl sok idő telt el, inkább valamikor 2010-2011 környékén kellett volna megcsinálni.

buta_lúd (törölt) 2014.02.20. 16:07:19

@maroz: "Igen, EZ picit olyan, mint a mostani Simon-narratíva": Mi az az ez? (És arra is kiváncsi vagyok, hogy rájövök-e majd, hogy miért olyan:)

maroz 2014.02.20. 16:14:11

@buta_lúd: Hát hogy az egymillió szavazó azért hagyta ott a ballibet, mert azok mutyiztak, és a ballib szavazó magasabb morális mércéje miatt ezt nem bírta már elviselni.

Na. És akkor most jöjj rá! ;))

buta_lúd (törölt) 2014.02.20. 17:16:17

@maroz: "CSAK belejátszott ebbe pl. a kakaóbitos négyes völgyhíd -A NEM ÁTVIVÉS MELLETT." -írtam volt. Ha nem így írtam volna, akkor nem csak rájövök, de igazat is adok.

Igen, a Fidesz jól látja, hogy a föld-trafik-gáz panamák hörgető hatását simán elnyomja egy kis rezsicsöki -aztán hossazútávon meg majd lesz valahogy, hiszen látszólag a más farkával: végül is erre már volt egyszer példa, és számukra -mármint nyuszi barátai, rokonai és üzletfelei számára- nem is ért fájóan rossz véget.

maroz 2014.02.20. 17:50:05

@buta_lúd: Mondom, lehet, nem tudom, pedig milyen jó lett volna, ha valaki kutatja, amikor még lett volna értelme. Így csak hit feszül hitnek, te azt hiszed, hogy belejátszott, én meg azt hiszem, hogy nem, és ezzel szerintem már túl is beszéltük a témát. :)

Amúgy meg ma dobták be a postaládánkba a jobbik-újság legfrissebb számát, és én már találtam is benne gyöngyszemet. Van ugye ez a marhaság, a demokratikus ellenzék. Na, erre tromfolt rá a jobbik: nemzeti ellenzék! :)))
süti beállítások módosítása