HTML

Csoportterápia

  • Kopó: Annak a paradox helyzetnek mi a feloldása, hogy a felújításhoz tőke kell, az meg az önkormányzatna... (2021.12.21. 01:47) Faszádizmus
  • ATCG: Csak a csönd (2019.07.30. 00:21) Outdoor
  • maroz: @KUNTYI: Ötmillió forintot azért nem akkora kunszt elhasználni, például felteszed a ruletten a pir... (2016.11.25. 05:42) A napelem haszna Magyarországon
  • maroz: @annamanna: Nézd meg, hogy kik és mire használhatják ezt a bringát. Nézd meg a motorját: 0,25 kW a... (2016.04.19. 12:51) Zöld rendszám
  • bontottcsirke: @dr Smittpálelnökúr: Ezaz! Rekesszz ki mindenkit, aki nem a haverod! Így szép a demokrácia. (2016.02.07. 13:02) Demokratikus ellenzék

Egy másik segglyuk

segglyukbanner.png"A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, és senki sem kíváncsi a másikéra."



Irl kommentelnél? Gyere a Gólyába!

golya.jpg

Ambulánsan kezeltek száma

Címkék

alföldi (2) államadósság (1) államcsőd (1) államforma (1) ami még egy blogon is ciki (1) aranyszalag minőség (1) a létezés magyar minősége (15) ballib (13) balliberális értelmiségi elit krémje (2) bizalom (4) bloglossza (31) bürokrácia (1) chiken game (1) cigány (1) civil (17) civilek (6) civil politizálás (1) demokrácia (1) égés (1) egyéb ápoltak (7) egyetemfoglalás (1) életvilág (4) elit (20) ellenzék (1) emlékezés (1) emlékezés-biznisz (1) eperjes károly (1) építészet (1) erkölcs (6) erőss zsolt (1) érték (15) értelmiségi elit (6) etatizmus (2) felelősségvállalás (1) fellegi (1) felsőoktatás (1) fidesz (1) fogyasztóvédelem (2) gasztroezmegaz (1) gasztronómia (4) giró szász (1) gyereknevelés (1) győzelmi jelentés (1) gyurcsány (3) g pont (1) háború (1) hallgatói érdekképviselet (2) hatalom (6) hazugság (1) helyreigazítás (1) hétköznapi apróságok (2) hétvége (17) homofóbia (1) horsefuckers pride (1) igazságosság (1) indulatposzt (1) jobbik (2) jogállam (5) jövőkép (17) kisember (10) kiss péter (1) konzervativizmus (1) kormány (1) kormányzás (3) kövér (1) középosztály (1) kreativitás (2) kultúra (2) lányomnak mondom (1) lázár (1) lengyel lászló (1) levelező tagozat (3) liberális demokrácia (1) lmp (1) magánügy (1) magyar gasztronómiai egyesület (1) magyar narancs (2) matolcsy (1) mazsihiszti (1) média (11) migráció (1) milla (1) mszp (5) munka (1) náci (2) nacionalizmus (1) nemzeti középosztály (1) nyitottakvagyunk (1) oktatás (13) orbánizmus (10) palotaőrség (1) pártállam (3) pártpolitizálás (11) pénzért bármit (1) pintér (1) plágium (2) polgár (1) polgárosodás (3) pozsonyi ádám (1) progresszió (1) rendszerváltás (2) románia (5) schmitt pál (6) selmeczi (1) szabadság (1) szanyi tibor (6) szíria (1) szőkenő (1) tarlós (1) társadalom (25) TGM (1) tudomány (3) tv2 (1) ünnep (4) vágó istván (1) választás (1) vallás (1) vélekedéseink (1) vendégposzt (1) vicc (2) vidéki tanácselnök (1) zárszó (1) zászlóégetés (1) zombiszdsz (1) zsidó (3) Címkefelhő

Házirendetlenség

Csak úgy, miheztartás végett

-Doktor úr, nagyon fog fájni?
-Igen. Mégis, mit képzel, ha jól esne akkor magunknak csinálnánk!

Ezt a blogot magamnak csinálom, hogy jól essen. Ne vedd el ezt tőlem. Ne agitálj, mert nem érdekel. Ne mondd el nekem, hogy elfogult vagyok, mert ezt én is tudom. Igen, ezen a blogon elfogultan írok, ezt nem is tagadom. Azt gondolom ugyanis, hogy jobb, ha felismerem és figyelek a saját elfogultságomra, mint ha letagadnám és állítanám, hogy az elfogult véleményem elfogulatlan.

Ne agitálj, ne próbálj meg legyőzni, hanem beszélgess velem. Ha akarsz. Próbáld megismerni a gondolkodásomat, cserébe én is igyekezni fogok megismerni a tiedet. Attól még nem dől össze a világ, ha ugyanarról a szeletkéjéről te meg én másként gondolkodunk. 

Ha beszélgetni szeretnél velem, akkor vedd figyelembe, hogy engem a dolgok érdekelnek és nem annyira a vélemények. Épeszűbbnek tartom magukról a dolgokról beszélgetni, vitázni, mint a véleményekről.

Nem különösebben zavar, ha minősítesz, nem szeretnék innen semmit se kitörölni, se kitiltani senkit, de arra kérlek, hogy a többi ápoltat ne minősítsd. Szeretném, ha ez egy komfortos diliház maradna, zártosztály nélkül.  

Köszönöm, és érezd rosszul magad nálunk!

Az ideáltípus polírozói

2013.09.13. 11:00 | maroz | 53 komment

Címkék: ballib pártállam

Nem tudom, feltűnt-e a kedves olvasónak, ha nem, akkor elmondanám, hogy 2010-ben volt nálunk egy aprócska-jelentéktelenke eseményecske. Egy választásnak nevezett, igazságosnak mondható eseményen a honi jobboldal pár fillér híján 70%-os többséget szerzett a parlamentben. Tudják, az az a hely, ahol ha eldöntik, hogy holnaptól önnek bugyirózsaszínre lakkozott cúgos cipőben kell járnia, akkor holnaptól önnek olyanban kell járnia. Persze igen nagy valószínűséggel nem fognak ilyent dönteni, illetve nem sűrűn, mert az ellent mondana a képviseleti demokrácia játékszabályainak, illetve abban az esetben mondana ellent, ha tudjuk, hogy az országban a bugyirózsaszínre lakkozott cúgos cipő kötelező viselése nem annyira preferált. Ha igen, akkor semmi baj nincs, és akkor sincs sok baj, ha erre a polgárok rábeszélhetőek. Ez a rábeszélés, ez az érdekes.

A propaganda. Amihez a polgárok többnyire kétféleképpen állnak hozzá: ha kedvelik az alanyt, akkor az általa kifejtett propaganda a lehető legpozitívabb színezetet fogja kapni, az már nem is propaganda lesz, hanem maga a megfellebezhetetlen igazság, és a kimondója, terjesztője nem propagandista, hanem az igazság szószólója. Ezzel szemben a nem kedvelt alany propagandája kénkőtől bűzlő szörnyűség, aljas népbutítás, és egyéb fúj. Egy olyan relációban, ahol a társainkat magunkkal egyenlő jogú és méltóságú szereplőnek tekintjük és még bírunk nyomokban igazságosnak is lenni kénytelenek lennék elismerni, hogy egy eszközt, egy legitim, általunk is használt eszközt bárki más polgár is használhatna, de mivel sem az egyenlőség értéke sem az igazságosság nem buzog túl bennünk így mi azzal vagyunk, hogy eszközt csak mi használhatunk, kés, villa, olló más kezébe nem való, mert nem bízunk (igen, a bizalomról beszélek, mint értékről) abban, hogy a másik, a velünk egyenlő jogú és méltóságú polgártársunk is van annyira felnőtt, van annyira felelős mint mi, tehát elvileg minden további nélkül használhatná ugyanazt az eszközt. Nem, ez neki tilos, a kezére csapunk, tetted le, hülyegyerek!, majd ha felnőttél, akkor, esetleg. Infantilis társadalom, gyereknek, hülyének, szellemi fogyatékos kriplinek nézzük egymást, nyolcmillió idióta országa, már ugye ha az egymásról alkotott képet összeadjuk.

Hogy működik a tipikus ballib propaganda? Nézzék meg Kálmán C. György írását, az elég jól bemutatja. A ballib abba állt bele már a kezdet kezdetekor, hogy ő a szakértő, a társadalommérnök, ő az, aki ismeri a szabásmintát, a dolgok ideáltípusából kiapadhatatlan készlete van és nem fél használni. A munkamódszere a következő: ha valami ízlése elleni dolgot lát, akkor előkapja a vonatkozó ideáltípust és elkezdi intenzíven polírozni. Amikor már kellően fényes, akkor diadalmasan felmutatja, hogy lám, a megfigyelt dolog és az általa fényesre polírozott ideáltípus között eltérés van, és ha eltérés van, akkor vége a világnak, minden össze fog omlani, de inkább mutatom, úgy igazibb:

Csak annyit jegyezzünk meg, hogy ez a döntés – minden egyéb problémája mellett – az egyetemet lehetetlen helyzetbe hozza. Hatalmas öngól. Talán ideig-óráig sikerül a kormányzat elismerő pillantását kicsikarnia – de ki veszi ezek után komolyan? Ki nem fog egy alkalmatlan személy botrányos kinevezésére gondolni, ha az egyetem nevét hallja?

A hvg online véleményrovatának a szerzője szidolozza egy kicsit az egyetem ideáltípusát, felmutatja, hogy Vidnyánszki kinevezése nem fér bele abba a szép fényes ideáltípusba, és ha a dolog, valamint a dolog ideáltípusa közötti harmónia megbomlott, akkor ott vége a világnak, a döntés öngól, hatalmas öngól, össze fog omlani, pusztulat. Ráadásul a ballib abba is bele van rendesen hülyülve, hogy neki elég csak felmutatni ezt a diszharmóniát, hiszen olyan nincs, nem létezhet, hogy pusztán a felmutatástól ne világosodna meg mindenki más is, hát most mondják meg, ki veszi ezek után komolyan azokat, akikre én, a ballib elit értelmiségi rámondtam, hogy nem kóser, mert eltérést mutat a szabásmintához képest?

Mi a probléma ezzel a polírozós-felmutatós propagandával? Alig valami, talán annyi, hogy a velejéig hamis. A helyzet ugyanis az, hogy az ideáltípus az tényleg csak egy szabásminta, de még ez is óriási túlzás, inkább azt mondanám, hogy egy nagyon durva skicc, egy móricka-ábra arról, hogy a dolognak hogyan kéne kinéznie, mi a működési elve, úgy nagy vonalakban. Ebből már következik is, hogy az a jelenség, az a tapasztalás, hogy a megfigyelt dolog eltér attól, amit a dolog ideáltípusának ismertünk meg nem egy szokatlan, váratlan esemény, nem egy hiba, hanem egy teljesen megszokott, hétköznapi jelenség. Amiből aztán ugyancsak következik, hogy a munka, az érdemi munka nem abból állna, hogy büszkén felmutatom ezt a trivialitást, tehát azt, hogy a dolog eltérést mutat a dolog ideáltípusához képest, hanem az lenne az értelmiségi, az embert, az elitet próbáló kemény munka, ha szépen végigvenné azokat a bizonyos tapasztalt eltéréseket és megpróbálná megérteni, hogy miért is lettek azok és hogy milyen hatása lehet a dologra magára. De nem, ilyenkor a ballib elit elkezdi az ideáltípust polírozni, és egyre ingerültebben, egyre lilább fejjel érvelgetni amellett, hogy az ideáltípusnak pont olyannak kell lennie, amilyenre ő polírozta, és mindenkit igyekszik belerángatni egy, az ideáltípusról szóló diskurzusba, talán abban reménykedve, hogy a dolog majd egy szebben polírozott ideáltípus láttán meghatódik és elkezd hozzá jobban igazodni. 

Az elit értelmiségi pont ott fejezi be, ahol el kellett volna kezdenie. Szép munka, hogy észrevette, miszerint ebben az esetben a dolog és a dolog ideáltípusa nem illeszkedik passzentosan, de hát ez még nem értelmiségi munka, vagy ha mégis, akkor nem elit, mert ezt azért illik tudni egy elsőévesnek is, az elitnek való kihívás azzal kezdődne, hogy megpróbálja megmagyarázni ezt az eltérést. Miért? Nos, azért ha jobban megnézzük, akkor erre a "miért?"-re is találunk, találhatunk magyarázatokat. Kezdjük rögtön azzal, hogy azért, mert Orbán Viktor.

Még csak titkot sem nagyon csinál abból, hogy ő egy időre kicsit félretenné azt az ideáltípust, mert neki van egy fontosabb szempontja is, idézném:

Orbán Viktor szerint a 2014-es választás nem pusztán pártok közti versenyről szól majd, hanem egy negyedszázados küzdelem lehetséges lezárása lehet – írja a Heti Válasz egy befolyásos fideszes képviselőre hivatkozva. Orbán a visegrádi frakcióülésen beszélt arról, hogy a rendszerváltó jobboldalnak utoljára kell megküzdenie a posztkommunista baloldallal, a fideszes győzelem pedig felmorzsolhatja a még létező, megalvadt struktúrákat. Mint mondta, 25 évet szánt életéből erre a küzdelemre.

Ez egy hatalompolitikai cél, ráadásul egy legitim cél, és piszokul nehéz lenne amellett érvelni, hogy Orbán nem veszi komolyan ezt a célt, hogy ne tenne meg mindent az elérése érdekében. A megalvadt struktúrákat glaszékesztyűben nem nagyon lehet szétverni, oda munkásököl kell, meg pöröly. Korporatív-etatista matiné. A felsőoktatás finanszírozása ehhez igazodik: adnak normatív módon annyit, amennyi pont bőven kevés a működéshez, a talpon maradáshoz, és kézi vezérelten a többit. Van pénz, gyere, kérj, de előtte én kérek valamit. Illetve nem is kérek, mert a magyar lélek évezredek óta olyan pöpecül hozzácsiszolódott a szervilizmushoz, hogy tőlünk még csak kérni sem kell, mi előre túl is teljesítjük még a nemlétező elvárásokat is. Tehát helyesebben: tudom, hogy van pénz, tudom, hogy kérnem kell és tudom, hogy morzsolnom kell, tehát morzsolok. Vidnyánszky megalrektorulása szerintem ebbe a modus operandiba illeszkedik, és ha nekem kéne tippelnem, akkor azt mondanám, hogy ettől az egyetem nem lehetetlen, hanem pont hogy lehető helyzetbe kerül. No meg azt a feltett, de meg nem válaszolt kérdést is megpróbálnám megválaszolni, miszerint ki nem fog egy alkalmatlan személy botrányos kinevezésére gondolni, ha az egyetem nevét hallja. Én arra tippelnék, hogy a meghatározó többség lesz az, aki nem ezt fogja gondolni, hanem pont az ellenkezőjét. Tudom, tudom, a ballib szerint ez picsafüst, ilyenkor a többség nem számít, Kálmán C. György sem a választópolgárokra gondolt, hiszen az csak egy ostoba csürhe, az Orbán által elhülyítettek, á, azok a tökük megvakarásában sem kompetensek, ez a "ki nem fog" valójában azt jelenti, hogy mit fogunk ehhez mi, a ballib értelmiségi elit, a szakértők, a mindenhez mindig jobban értők, az ideáltípusok legügyesebb polírozói szólni. Finom kis elitizmus, kedélyes közvetett tagadása a képviseleti demokráciának.

Miközben ha jobban megnézzük, akkor az látszik, hogy Orbán küzdelme a megalvadt posztkommunista struktúrák ellen elég komoly támogatottságnak örvend, és még csak azt se lehet mondani, hogy ez a támogatás ne lenne érthető, elfogadható. Ugyanis az a szomorú helyzet, hogy ebben neki van egy nagy-nagy adag igazsága, ezek a struktúrák tényleg léteznek, tényleg megalvadtak és tényleg szétrobbanthatatlannak tűnnek.

Nem Orbán az egyedüli, aki ezt a dolgot feszegeti, tessen csak a kedves olvasó felidézni Lengyel Lászlót, az általa megénekelt "mindenre alkalmas embert", és ennek a mindenre alkalmasnak a struktúráit. Mit látott az, aki a kilencvenes évek elején Lengyel Lászlóhoz és Orbán Viktorhoz hasonlóan figyelte a hazai folyamatokat? Azt, hogy a szocialista embertípus egyik alváltozata, a mindenre alkalmas ember az új rendszerben is tökéletesen megtalálja a helyét, továbbra is ugyanannyira alkalmasnak bizonyul, mint amennyire az volt a  pártállamban is, teljesen mindegy, hogy ott konkrétan mi is volt, vidéki tanácselnök, szigorúan titkos tiszt mindenféle római számokkal jelzett belügyminisztériumi osztályokon, cenzor a párt sajtókarbantartási részlegén, mindegy is, az a lényeg, hogy ezek az emberek, ezek a Jean Passepartout-k az új rendszerben is pillanatok alatt megtalálták a helyüket, és ez nem csak afféle egyedi válasz volt egy új kihívásra, ezek a mindenre alkalmas emberek nem csak magukat mentették át, hanem a szinte teljes struktúrájukat is, a kapcsolati hálójukkal, a működési mechanizmusaikkal, és azokkal a gyönyörűséges értékeikkel, erkölcsiségükkel, amelyik a Kádár-kort is bearanyozta. 

Ettől abban az időben sok jóindulatú, többé-kevésbé tisztességes, a rendszerváltástól valamiféle moralitás-változást is remélő ember szájában megkeseredtek az első szabad, kapitalista falatok. De még a kevésbé tisztességesek is csak néztek ki bután a fejükből: hát baszná már meg az ördög ezt a világot, igaz, hogy én spicli voltam, besúgtam, mert rákényszerítettek és szar ember voltam, hogy ennek a kényszernek nem bírtam ellenállni, de a picsába már, engem ezért most vegzálnak, leköpnek, háttérbe szorítanak, miközben az, aki engem beszervezett, aki irányított, akinek jelentettem, az szt-tisztem már megint ott ül a hivatalban és már megint ő mondja meg, hogy ki kapjon rétest estére és ki ne! Milyen kibaszott kapitalizmus már az, ahol a közügyeinket ez az erkölcsiség uralja, és a piacon is egy szépreményű KISZ-titkárból lesz milliárdos vállalkozó minden közérthető magyarázat nélkül? Teljességgel érthető, hogy ez ellen már a kilencvenes években is nagyon sokan berzenkedtek, és az is érthető, hogy ez a rossz szájíz mára sem múlt el.

Érthető, mert sajnos azt látni, hogy ebben a megalvad posztkommunista struktúrában csöndben lezajlott a generációváltás, a mindenre alkalmas emberek úgyszintén mindenre alkalmas gyerekei átvették a stafétabotot a szülőktől és ma már nem Jean Passepartout köszön vissza ránk az íróasztal mögül, hanem Jean Passepartout jr. Hát istenem, így alakulódott, á, nem, szó sincs itten arról, hogy azért, mert a kedves papa átmentett struktúrái, ugyan már, jobboldali náci duma az, hogy a kádári pártállami elit gyermeke, a kiváltságban szépen felcseperedett, puccos diplomát szerzett ifjúból azért lett volna cukorborsó, mert tovább él a kontraszelekció, nem, hanem biza azért, mert az ifjú azt a státuszt megérdemelte! Ő nem a kedves papa miatt van ott, hanem az érdemei miatt, és az, hogy ő van ott és nem akármelyik másik hasonlóan érdemes fiatal az semmi más, csak puszta véletlen. Bárki lehetne, akár ön is, kedves olvasó, de hát úgy alakulódott, hogy nem ön lett, hanem - ilyen a véletlen - a mindenre alkalmas ember kettőpontnullás kiadása. Hogy mit tetszett mondani? Erről, vitát?? Hát azt akarja ön, hogy Orbán Viktor visszajöjjön??? Ugye, hogy nem.

És néztük bambán, ahogyan lassan-lassan már odaáll a rajtvonalra a mindenre alkalmas ember unokája is, a harmadik generáció, hogy átvegye a jussát, azokat a helyecskéket, amelyeket ugye elvileg bárki megkaphatna, de a honi véletlen már csak olyan, hogy elvileg bárki, de gyakorlatilag mégiscsak a mindenre alkalmas ember fogja megkapni, hetedíziglen. A komcsi káderunoka, negyedszázaddal a rendszerváltás után. Érthető, hogy ez elég sok embert felháborít? Szerintem igen. Engem is felháborít. A kontraszelekció ténye háborít fel, az, hogy még ma is minden ugyanúgy működik, mint negyed századdal ezelőtt. És felháborít még valami, amit ugyancsak jól látott meg Orbán:

A Fidesznek a rendszerváltás óta agárként kellett szaladnia az életéért, miközben az MSZP bölényként elkényelmesedett. A baloldal ezért képtelen megújulni és áttörni a közvélemény-kutatásokban” – idézte a névtelen képviselő Orbánt. A miniszterelnök úgy látja, a baloldal 1990 óta egyszer sem töltötte fel akkumulátorait, szellemi élete „elszárszósodott”, húsz évig működő reflexei fabatkát sem érnek a világgazdasági válság szülte új világban.

Sajnos pontosan ezt látom én is, azt, hogy a jóba, a tutiba igencsak belekényelmesedtek a mindenre alkalmas emberek, az akkumulátor-feltöltés hiányát is látom, játsszunk "folytassa a sort" játékot: baloldal, fiatal, ide mi jön? Zuschlag. Látom azt a kibaszott nagy arcot, amivel a mindenre alkalmas ember, plusz ma már az ápgrédje is el próbálja leplezni ezt a fabatkát sem érést, látom azt az arroganciát, amivel a székéhez, a státuszához, a megmerevedett posztkommunista struktúra lottóján megnyert előjogaihoz görcsösen ragaszkodni igyekszik. Hallgatom a dögunalmas, karcos lemezt, hogy: de még mindig inkább én, mint a zorbánsátán!  

Látom, hallgatom, olvasom, ahogyan kepeszt, ahogyan kapkod fűhöz-fához, azokhoz a bizonyos régi reflexekhez, hogy ő lenne a szakértő, ő az egyedüli, aki ismeri az ideáltípust és azt nála jobban polírozni úgy se tudja senki, a mostani hetven százalékos és a 2014-ben várható ugyanekkora jobboldali fölény nem számít, a valóság le van szarva, az a lényeg, hogy ő mit lát a fényesre polírozott ideáltípusában. Na, ez az, amit ma Orbán még a seggével is kiröhög, ez az, amire lassan már szinte senki nem vevő ebben az országban, és nem mellékesen ez az, amit olyan nagyon én se bánnék, ha pusztulna végre. Ha Orbán lebontaná végre azt a bizonyos posztkommunista struktúrát, a megalvadtat, és ha nem túl elegáns eszközökkel teszi az csúnya dolog, de hát amint azt már korábban is írtam megalvadt struktúrákat nem glaszékesztyűben szokás bontogatni.

Aztán az, hogy Orbán struktúráit ki és hogyan fogja majd lebontani egy másik kérdés. Komolyan mondtam. Az tényleg egy másik kérdés. Nincs Jones gazda. A posztkommunista megalvadt struktúrák pusztuljanak. Pont. A demokrácia ideáltípusát meg csak polírozza bátran az, aki ennél jobb értelmiségi, elit értelmiségi elfoglaltságot nem bír találni magának. De igyekezzék, mert könnyen meglehet, hogy 2014-től mindezt már csak hozott szidollal fogja tudni művelni, egy közparkban, egy padon. Jobb esetben.

Én szóltam. 

53 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kakukkfeszek.blog.hu/api/trackback/id/tr185510306

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CyranodeBergerac 2013.09.13. 13:05:41

"Milyen kibaszott kapitalizmus már az, ahol a közügyeinket ez az erkölcsiség uralja, és a piacon is egy szépreményű KISZ-titkárból lesz milliárdos vállalkozó minden közérthető magyarázat nélkül?"
Nos ez az egyetlen mondat anullálja az egész posztot. Hiszen a szépreményű KISZ-titkárból miniszterelnök lett. Kihasználva az elmúlt rendszerben kiépített, annak kiszolgálására alapított pozícióját, ügyesen szembefordult és belülről bomlasztva és felkapaszkodva jutott a magasba. És ez az, amit sem ő, sem a harcostársai nem akarnak beismerni és nem akarnak ezzel szembenézni. Majd, ha az egykori MSZMP-tagok, mai FIDESZ-tagok canossát járnak, akkor talán elkezdődhet valami hiteles is. Addig nem.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.09.13. 13:31:47

Két kritikus észrevétel:

1) Nem igaz, hogy a képviseleti demokráciában a parlament "az a hely, ahol ha eldöntik, hogy holnaptól önnek bugyirózsaszínre lakkozott cúgos cipőben kell járnia, akkor holnaptól önnek olyanban kell járnia". A többségi elv mellett léteznek olyasmik, mint az ún. "emberi jogok", a "fékek és ellensúlyok" elvei, abból a célból, hogy a többség se tehessen meg bármit, például ne szavazhassa meg demokratikusan, hogy a cicák aranyosak, H. Hartland viszont nem aranyos, ezért utóbbiból legyen inkább eledel az előbbiek számára.

2) Az rendben, hogy a balliberálisok csúnyák, meg az ő struktúráik szintén. De ha az ő struktúráikat (meg őket is) úgy építik le, hogy közben a helyükre olyasmi épül, ami lehet, hogy még a korábbinál is rondább, és a korábbinál is nehezebb lesz leépíteni, akkor nehéz eldönteni, hogyan is viszonyuljunk ezekhez a struktúrákhoz meg az ő mindenre alkalmas embereikhez.

maroz 2013.09.13. 13:46:38

@Holger Hartland: Igen, az idealtipus szerint nem igaz, de mintha mostansag praktikusan igaznak tunne az allitas. (Oke, tudom, hogy ez valojaban arnyaltabb ennel, de ez egy blogposzt volt, ide eleg ennyi is.)

Es igen, eleg sulyos kerdesnek tunik az is, hogy ki es milyen modszerekkel lesz kepes lebontani Orban strukturait, de en hajlok azt hinni, hogy az egy masik vita. Nem mellekesen azert azt se feledjum el, hogy egyes velemenyek szerint eppen pont azert strukturalhat at most Orban ilyen intenziven mert valakik valamit nyolc ev alatt nagyon elbasztak. Egyes velemenyek szerint pedig ez az elbaszas osszefuggesben all azzal, hogy azokba a bizonyos szekekbe kik es milyen kivalogatasi eljaras soran kerultek. Az, hogy ma Orban a nagy problemank talan visszavezetheto arra, hogy elneztuk, hogy a mindenre alkalmas emberek tovabbra is maradjanak csak alkalmasak es folytassak ott, ahol 89-ben abba se hagytak.

maroz 2013.09.13. 13:55:00

@CyranodeBergerac: Gyurcsany, a belulrol bomlaszto. Priceless. Erdekes legendariumok kepzodnek meg itt.

Halálosztó Babgulyás 2013.09.13. 16:00:46

@maroz: Rémlik ez az idézet: "Tetszettek volna forradalmat csinálni!" ?

Lehetséges, hogy az Ov féle struktúrát majd csak így lehet lebontani? Van az a sanda gyanúm, hogy ez a jelenlegi "átstukturálás" sem valami új dolog, gyanús módon visszaköszön a minta... szvsz egyik se jobb a másiknál, a két bandát egyszerre kéne eltakarítani.

maroz 2013.09.13. 16:29:04

@Halálosztó Babgulyás: Igen, valami hasonló kottából dolgozik ő is. A ballib borzasztó figuráit azért kellett elfogadni, mert hát igaz, hogy szörnyűek, de mégiscsak a ballib az, amelyik az európai értékek hazai akármije, a polgári demokrácia egyedüli izéje, és ha nem őket, akkor jön a zorbán és vége a minek is.

Orbán kottája is ugyanez: a jobboldal borzasztó figuráit azért kell elfogadni, mert hát igaz, hogy szörnyűek, de mégiscsak a jobboldal az, amelyik a nemzeti értékek és érdekek egyedüli izéje, és ha nem őket, akkor jönnek a komcsilibsik és a hazátlan karvalytőke és vége a minek is.

Miközben meg olyan gyönyörű ez, hogy én már alig találok szavakat. A teljes ballib véleményformáló szcéna itt verte a seggét a földhöz azon, hogy az NGM külsősökkel csináltatta az adósság-nyomásmérőt. Hát ilyet, hát basszameg, hát hogy lehet, mikor mindenki tudja, hogy ilyen pimf szarságokat simán meg tudna csinálni a minisztérium házon belül is.

És akkor most jön ez a Vadai-kóstolgatás. Hogy állítólag az ő honlapját is a minisztériom keretéből finanszírozva, külsősökkel csináltatták. Amire az érintettek válasza a következő, legalábbis a pártlap szerint:

www.nepszava.hu/articles/article.php?id=661166

"Demokratikus ellenzéki pártként nem kérünk a fideszes boszorkányüldözésekből" - fogalmazott az MSZP vezetője, hozzátéve: "jól látszik, hogy a Fidesz nem válogat a maffiamódszerekben, amikor ellenzéki képviselők meghurcolása a cél".

A gyurcsánypárt pedig ezt tartotta fontosnak közölni velem:

"Vadai az Orbán-rendszer egyik legélesebb nyelvű kritikusa. Egyike volt azoknak, akik a leghatározottabban ítélték el a Szilvásy György elleni, szintén merő politikai bosszúból indított koncepciós pert. A följelentés ennek kicsinyes megtorlása. Orbán rendszere büntetőjogi eszközökkel üldöz mindenkit, aki útjába mer állni."

Én pedig erre válaszul csak annyit mondanék, hogy hát az apátok faszát, azt. Engem, aki az ő választójuk, aki nélkül 2006-ban nem (sem) ülhettek volna be a tutiba, engem igenis érdekel ez a dolog. Igaz-e a hír, tényleg volt-e ilyesmi, tényleg kapott-e külsős cég milliós megbízást Vadai honlapjának a működtetésére. És ha igaz, akkor kérnék szépen neveket. Ha pedig kiderül, hogy a szóban forgó névnél jobban ismerjük az illetőt a nickje alapján, akkor kérném szépen azt is. Hadd akasszam oda a Turulmadáré mellé, úgy lenne teljes a gyűjteményem.

Halálosztó Babgulyás 2013.09.13. 17:44:57

@maroz: Nézd, én egyszerűen úgy tekintek ezekre, mint két olyan gazdasági egységre, mely közös tőről fakad ugyan, de mégis egymás "kiírtásán" ügyködik. Ugyanakkor van egy sanda gyanúm, hogy a háttér más; lehet, hogy ezek csak csinálják nekünk a cirkuszt?

Még ez sem zavarna (annyira), ha közben hagynának nekünk valami kilátást, életcélt, vagy valami ilyesmit.

buta_lúd (törölt) 2013.09.13. 18:35:48

@maroz: Már megint elvesztem. CdeB szerintem nem az általad körülírt GyF-ről írt, hanem OV-ről. Te meg ítt pikírtkodsz, de lehet, hogy nem akart olyat írni, hogy Fletó a hős. Vagy de? Vagy mégsem?

buta_lúd (törölt) 2013.09.13. 18:41:00

@CyranodeBergerac: Te is segíts. Miért is anullálja ez a mondat a posztot? Nekem első blikkre akkor sem, ha OV is genyo.

maroz 2013.09.13. 19:10:37

@buta_lúd: Összezavartál, most már én sem tudom. Ilyen zsebizén olvastam a kolléga kommentjét miközben a soromra vártam az orvosnál és kicsit megoszlott volt a figyelmem, szóval lehet, hogy én értettem félre, és akkor elnézést.

A posztban Gyurcsányra céloztam, mert szerintem igen nehéz lenne az ő meggazdagodását a honi kapitalista berendezkedés megszilárdulási diadalának tekinteni, és akkor még finoman fogalmaztam. Fletó hívei között terjed egy olyan legendárium, hogy erről a meggazdagodásról ne beszéljünk, mert mégiscsak Gyurcsány volt az, aki belülről nekiment ennek az alvadt struktúrának, és ennek alátámasztására hozni szokták a hegyibe... ööö, na, frászt, azt a másikat, az őszödi beszédet, amelyikben lám-lám, ő hogy megmondta. Aki nem annyira híve Fletónak ezt azért tudná árnyalni, nem kicsit, de erre a hívek már nem nagyon kíváncsiak, más meg jobban unja, mint Orbán a VOR-zakót.

maroz 2013.09.13. 19:21:26

@Halálosztó Babgulyás: Nehezen jutunk el oda, hogy a politikus az nem egy transzcendens lény, nem valami félisten, hanem egy mezei iparos, akinek az a dolga, hogy politika nevű munkát elvégezze.

Pedig sokkal egyszerűbb lenne a dolgunk, ha annak tudnánk látni őket amik, egyszerű, mezei jómunkásembereknek. Most képzeld el azt, hogy az autószerelőd tolna az arcodba egy olyan dumát, mint amilyent az előbbi kommentemben a politikusainktól idéztem amikor rákérdezel, hogy hová tűnt a jobb hátsó kerék és hogy a négy hengerből miért csak három jár. Megtippeljem hány másodperc alatt harapnád le a fejét? :)

És ez a legbosszantóbb, hogy ezektől a macskajancsiktól mi, a választópolgárok minden további nélkül elfogadjuk ezt a bicskanyitogató mellébeszélést. Illetve én nem fogadom el, de nincs esélyem arra, hogy más, a baloldali és liberális értékekre fogékony polgártársamat is rábeszéljem arra, hogy ő se fogadja el. Nincs, mert körbeféljük egymást, jajj-jajj, mondják, nem szabad szólni, mert akkor nem tudjuk elkergetni Orbánt, a jobboldalon pedig jajj-jajj, nem szabad szólni, mert akkor visszajönnek "ezek".

maroz 2013.09.13. 19:38:31

Milyen már ez a permanensen címlapon tartott tankönyvizé is. A mizéria, na. Tényleg nincs már kedvem minden piszlicsári szarságból posztot csinálni, de engem ez is bosszant. Két dolog miatt is.

Az egyik az, hogy szülőként nekem van egy olyan megfigyelésem, hogy a kötelezően megvásárolt tankönyveknek úgy durván a harmadát a gyerekeim egyetlen egyszer ki nem nyitotta. Van, amit meg se szabad kérdezni, hogy miért (nyelvtankönyvet??? hát meg vagy te huzatva! nyelvtankönyvet nem nyitunk ki, pont!), aztán sajnos vannak a nemszeretem-tantárgyak, ott egyértelműen a gyerek szabotál, és persze van a másik gyönyörűség is, amikor a szaktanár közli az év elején, hogy ő aztán abból a szarból nem fog tanítani, akár be is lehet vele gyújtani! A tankönyvek harmada tehát kinyitatlanul megy a levesbe.

A másik, ami szintén zavart, hogy mi a francért kell bemenni augusztusban a tankönyvekért, miért nem jó az, ha a gyerek az első héten szépen apránként megkapja őket. Ennek is ésszerű magyarázata van: ha az ember három gyerekkel és nem túl nagy pénztárcával szeretne valami tartalmasabb nyaralást összehozni, akkor pont az augusztus utolsó hete az, ami ideális, hiszen ilyenkor már sok helyen van utószezoni ár, és akkor ebbe szépen belekavar az, hogy haza kéne jönni, mert ott a szent tankönyvvásár.

Ezeket a problémáimat soha, senkivel érdemben megbeszélni, valamiféle mégiscsak megoldás irányába elmozdulni nem lehetett. Se amikor a szocik voltak, se amikor Orbán volt, és akkor én most hatódjak meg azon, hogy a kedves pártpolitikusaink biztatására a véleményvezéreink a tankönyv ürügyén ekézik a mostani hatalmat. Hát, van egy rossz hírem: nem fogok.

Halálosztó Babgulyás 2013.09.13. 19:44:13

@maroz: Az a baj, hogy az autószerelős példa (persze nyilván vonatkoztatható ez a többi "szakmára" is) kicsit sántít, ugyanis a szerelő igenis megmagyarázza (legalábbis megpróbálja) ezt megmagyarázni (nem általánosítok, de vannak ilyen irányú tapasztalataim). Igen tisztelt politikusaink meg ugye ebből a közegből (belőlünk) kerülnek ki. Az jó kérdés, hogy a jónép miért hagyja magát hülyíteni. SZóval, mig "mi" ilyenek vagyunk, addig baszhatjuk, a politika is ilyen lesz.

maroz 2013.09.13. 20:05:07

@Halálosztó Babgulyás: Igen, sajnos ebben is van valami, sokszor az autószerelőtől is elfogadjuk a furcsa magyarázatokat, az én megfigyelésem inkább azokra vonatkozott, akik az autószerelőtől nem fogadják el, annak leharapják a fejét, de a politikusuktól már igen.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.09.13. 21:39:03

@maroz: Bocs, egy magánjellegű off kérdés:

"mi a francért kell bemenni augusztusban a tankönyvekért"

Kell?

Kötelező? Az iskola mint hatóság? Az nem egy másik rendszer volt?

Nem mondhatod/írhatod, hogy kedves iskola, most nyaralunk, a könyveket majd átvesszük iskolakezdéskor, most hagyjanak békén, elvégre nyári szünet van?

(Előzőre meg: igen, persze, hogy a korábbi 8, sőt, 20 évnek vastagon szerepe van a mai problémákban.)

Forgó morgó 2013.09.14. 01:19:11

Nem tudom feltűnt-e, hogy az emútnyócév is törvényes szavazás eredménye volt? A végén mégis azt mondta a többség, mégse ezt akartuk fújj a belemjön ki Fletó. Aztán most meg azt mondják fújj a belem jön ki Orbán. Hogy a választáson is ezt mondják-e nem tudom(ha elmennek egyáltalán). De abban biztos vagyok, hogy Orbán semmiféle komcsi struktúrákat nem fog leépíteni, hiszen most azon van, hogy visszahozza ;) nem tudom te mennyit éltél az átkos 40 Alatt, de nekem eddig a 89 utáni kormányok közül egyik alatt sem volt akkora "dézsavűm" mint most. Eddig mindegyik kormány megtette a magáét, hogy a ki tud nagyobbat lopni versenyben élre kerüljön, de nekem valahogy a jobboldali kormányok cselekedetei eddig viszik a pálmát. csak azt kell megnézni, hogy akkor 89-ben kinek volt (lehetett) annyi forgatható tőkéje, hogy nagyvállalkozásba kezdjen? Természetesen az általad említett ügyes embereknek. És ők ezt hogyan szerezték akkor? Tisztességesen nagyon kevesen ;) Erre a gazdasági erőre épült a rendszerváltás. Ami tulajdonképpen csak gazdasági rendszerváltás volt. De akkor már pozícióban volt a valakinek a valakije, a jó elvtárs, meg a zöldséges meg a tököm tudja ki.(köszönjük neked MDF) Igen most az ő csemetéik látják, hogy az apáiknak mennyivel könnyebb volt sokkal nagyobb pénzeket leszakítani, ha az uralkodó erő alakítja a szabályokat. Orbántól te ne várjál régi struktúra lebontàst, hiszen azon van, hogy visszahozza. Ő is csak egy csemete ;) Addig meg amíg egy Pozsgay Imre ott asszisztál az új alaptörvény létrehozásánál, ne gyere azzal, hogy a ballibek akadályozzák a régi struktúrák lebontását. Innentől kezdve számomra ez már hiteltelen. Meg ami még nem mindegy, azok az arányok! Hogy Fletó összeszedte a vagyonát az zavar, hogy Orbán és tettestársai nagyságrendekkel nagyobb vagyont harácsolnak össze az miért nem zavar? Miért tőle várod a megváltást? Hogy minden politikus leszar bennünket az nem újdonság, de miért a legnagyobb halmot alkotótól várod, hogy majd kihúz bennünket belőle? Az egész tankönyv hülyeség meg Alföldi meg István a király meg az összes többi gumicsont el nem hiszed mennyire nem érdekel. Az érdekel, hogy hogyan szerzek a szüleimnek gyógyszert, vagy kaját mert maguktól már legfeljebb csak az egyiket tudják. Meg hogy a kölkömmel mi lesz? És azt kell mondjam, ennyire szar az emútnyócév alatt nem volt. És ez nem valami ballib trollgyár terméke, hanem a napi életem. Azt meg, hogy egy ballib ostoba kinyilatkozását am blokk minden ballibre ráhúzod, ugyanúgy kikérem magamnak, mint ahogy te a náci pecsételést szoktad ;)

maroz 2013.09.14. 07:31:26

@Holger Hartland: A másik hasonló vicc a tanévnyitó. Amikor előtte való nap délutánján kellett bemenni, ünneplőben, értsd: fekete-fehérben, egy kb. háromnegyed órás, dögunalmas, mindig ugyanolyan tanévnyitóra.

Namost. Gondolom te is tudod, hogy "kell" és "kell" között is van különbség. Az ilyen iskolai "kell"-ek olyanok, hogy lehet ugyan tiltakozni ellene, de csúnya harcokat eredményez. Empirikus, nem túl nagy mintás megfigyelésem, hogy bármely általam jobban megismert iskolában előfordul egy nem elhanyagolható mennyiségű súlyosan lelkibeteg pedagógus, akiknél az önkontroll már szinte teljesen hiányzik. De ezen túl is, tapasztalataim szerint pedagógussal egy dolgot nem tehetsz meg: nem ellenkezhetsz. A legkisebb, a leglényegtelenebb dologban sem mondhatsz neki ellent. Nem, nem csak a gyereked, nem, te, a szülő sem. Ha mégis, annak súlyos következményei lesznek.

Nem, nem az, amit sokan hisznek, hogy majd a gyerekedet alulosztályozzák, megbuktatják, vagy hasonlók, vagy hogy diszkriminálnák, vagy mittomén, nem. Hanem csak annyi, hogy kiszekírozzák a világból. Epés, pikírt megjegyzésekkel, beszólásokkal, időnként nettó lelki terrorral. Közben persze folyamatosan azt hangoztatják, hogy ők mennyire liberálisak, mennyire toleránsok, csak hát ugye ezt azért már mégse, ilyent nem lehet, hát hogy is gondolod, hogy majd Manyika néni pakolgatni fogja a te könyvedet??? Meg hogy fekete-fehérbe kell jönni, mert azt úgy kell, ez a hagyomány, lelkünket ünneplőbe öltöztetjük, bla-bla.

Szóval igen, lehet ilyesmikkel szembe menni, de bele kell gondolni abba is, hogy vajon a gyerek bírni fogja-e a rárakott terhet. No meg hogy a szülő bírja-e amit a többi szülőtől kap, amint igyekezni fognak visszaterelni a rebellist az egyedül helyes útra, egyrészt, másrészt pedig a lehető legmanifesztebb módon elhatárolódni tőle. Nem sok értelme van ilyen konfliktusokat felvállalni, így az informális "kell" is elvárásból parancs lesz.

maroz 2013.09.14. 08:04:48

@Forgó morgó: "A végén mégis azt mondta a többség, mégse ezt akartuk fújj a belemjön ki Fletó. Aztán most meg azt mondják fújj a belem jön ki Orbán."

Persze, feltűnt ez nekem is. Többször szóba is hoztam, de nem mindenki akarja érteni. Lám, te is mekkorát csúsztatsz: 2006-ban szinte fillére annyian szavaztak a fideszre, mint amennyien 2002-ben. De a leglényegesebb az, hogy sem 2002-ben, sem 2006-ban nem volt a jobboldalnak lényegesen kevesebb szavazója, mint a balnak. Ezzel szemben 2010-re a ballib gyakorlatilag megfeleződött.

És igen, igazad van, mondják azt is, hogy fúj, a belem jön ki Orbántól, de ennek ellenére még mindig az a helyzet, hogy ha most lenne a választás Orbán és a jobboldal jó eséllyel újból kétharmadot kapna. Ezt azért jó lett volna, ha hozzáteszed, mert ez azért csak-csak mond valamit. Nem, nem Orbánról, nem a jobboldalról, hanem a ballibről. Konkrétan azt, hogy még egy ilyen orbáni kormányzás mellett sem kérünk belőlük. Ez azért durva, nem?

Orbán saját struktúrát akar építeni, és ebben érthető módon felhasznál ő is elemeket a kádári mindenre alkalmas emberek halmazából, de látni kéne, hogy leginkább azokat, akiket kitúrtak az átmentett struktúrából. Azokat sorozza be, akiket kivetett magából a brancs, mertmittomén, nem tudtak rendes háziállatkaként viselkedni. Őszinte legyek? Én is felhasználnám ezeket az embereket. Komoly erő van az ő sértettségükben, frusztráltságukban, gyűlöletükben. Talán tetszettünk volna őket nem ennyire megbántani anno.

Szóval Orbán igenis lebontja azt a régi struktúrát, ha 2014-ben győz, akkor Jean Passepartout mehet vissza végleg a balettbe ugrálni, és onnan már nehezebb lesz ugyanazokat a székecskéket elintézni a juniornak, amelyeket az ő apukája számára minden további nélkül előteremtett. Orbán struktúrája sem lesz egy haboskakaó, de az másmilyen lesz, és kell még egy kis idő ahhoz, hogy kiderüljön, hogy milyen, mert ma még nem annyira egyértelmű.

"Meg ami még nem mindegy, azok az arányok! Hogy Fletó összeszedte a vagyonát az zavar, hogy Orbán és tettestársai nagyságrendekkel nagyobb vagyont harácsolnak össze az miért nem zavar?"
Na figyelj, mert ezt eddig csak százszor mondtam el és a továbbiakban többször, mint negyvenezerszer nem fogom, ezért jól figyelj: Én amióta választok mindig a ballibre szavaztam. 2006-ban is. Az, hogy Fletó szétkúrhatta rojtosra a ballibet az azért lett, mert - többek között, persze - én elmentem és rá szavaztam. Orbánra nem szavaztam. Persze, hogy zavar, ha ő is harácsol, honnan a fenéből veszed, hogy nem zavar??? De vedd már észre, hogy nekem vele nincs dolgom, nekem azokkal van dolgom, akiket én választottam, akik tőlem bizalmat kaptak és visszaéltek vele, ocsmányul elbasztak mindent. Micsoda ütődött logika az, hogy ne arra haragudjak, ne azon kérjek számon, akiben megbíztam, akit kiválasztottam arra, hogy engem képviseljen, hanem inkább arra haragudjak, aki ellen kellett volna engem ennek az erőnek képviselnie? Haragudjak az ellenségre, amiért nem győzte le saját magát és szót ne ejtsek a saját hadseregemről, amelyik ezen harcot úgy veszítette el, hogy odalett a sereg is?

"Miért tőle várod a megváltást?"
Hogy mit várok én Orbántól??? :)))))))))

"És azt kell mondjam, ennyire szar az emútnyócév alatt nem volt."
De értsd már meg, ezek a dolgok nem önmagukban vannak. A döntéseinknek következményei vannak. Az, hogy most Orbán gyakorlatilag király az nem véletlenül lett, nem természeti jelenség, hanem annak a következménye, hogy a ballib hatalom iszonyúan szarul működött a rendelkezésére álló két ciklus alatt. Gyakorlatilag úgy, hogy a végére megszűnt a ballib oldal, nézd már meg, hogy a parlamentben ma 70%-os többségben van a jobb. Gyurcsányék szétkúrták a baloldalt úgy, hogy az ország szempontjából ennek lényeges hozadéka nem volt.

És ami a legfontosabb: Orbánt ma azért nem zavarnák el az emberek, mert ötletük sincs, hogy ki jöjjön helyette. Nincs alternatíva, és ez az, ami borzasztóan súlyos.

DarthVader 2013.09.14. 22:16:40

@maroz:

"a ballib hatalom iszonyúan szarul működött a rendelkezésére álló két ciklus alatt."

Maradjunk annyiban, hogy szarul működött. Az "iszonyúan"-t, a "rettenetesen iszonyúan"-t Orbánék dumálták beléd. Olyannyira, hogy elfelejtettél figyelni. Aztán most lesel, mint a vett malac. És még most sem figyelsz.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.09.14. 22:59:48

@DarthVader: Maradjunk annyiban, hogy akkorát buktak, hogy öröm volt nézni (már akinek :)), és feltápászkodás helyett a mai napig a betonon ülve törölgetik vért a képükről. Magyar fociedző legyen, aki ezt kimagyarázza, a te próbálkozásod még kevés a Mezey György Díjhoz.

"Orbánék dumálták beléd"

Marozba? Muhaha!! Mindig is tudtam, hogy a ballib szürkeállomány egy ócska mítosz.

@maroz: Magyarán, a közoktatásban erősen hiányos maradt a rendszerváltás. Jó tudni. Aki jót akar és megeheti, viszi a gyereket magánba.

DarthVader 2013.09.14. 23:16:50

@Holger Hartland: nem cáfolod, amit mondtam. Igen, akkorát buktak. Hogy ez a szar teljesitményüknek volt-e köszönhető, vagy a folyamatos 8 évi Orbán/Fidesz hisztinek, az más kérdés. A bukás nyilván a teljesitményüknek. De a "rettenetes kormányzás " érzetéhez az utóbbi nagyban hozzájárult. És azért most nem kéne ám csodálkozni, hogy mi lett belőle, azért voltak "baljós árnyak" a láthatáron. Ahhoz meg már igen erős pofabőr kell, hogy a választópolgára saját hülyeségét és óvatlanságát is Gyurcsányra vezesse vissza. (Vagy imbecillitás.)

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.09.14. 23:30:30

@DarthVader: Politikus esetében a bukás és a teljesítmény nem választható el egymástól. A politikus munkájának az is része, hogy meggyőzi az embereket, támogatókat és szavazatokat szerez.

Vagyis ott tartasz, hogy "nem játszottunk olyan rosszul, a 0-5-ös eredményből az első bekapott gól a felheccelt ellendrukkerek huhogásának, a harmadik az ellenfél edzője folyamatos reklamálásának, az ötödik pedig az addigra teljesen szétesett játékvezető hibájának köszönhető. Nekünk pedig volt egy majdnem kapufánk, szóval az 1-2 reálisabb eredmény lenne, és akkor ki tudja, nem találtunk volna-e még egy gólt." Alakul ez...

A teljesítmény 2006-ig tartó részét maga Gyurcsány értékelte, a többi pedig vergődés volt. Hogy a mostaniak teljesítménye milyen, attól még a korábbiaké nem lesz jobb.

A választópolgárnak "igen erős pofabőr kell"? Klassz, váltsuk le a népet, hogy nyerhessen a demokratikus ellenzék! Megint egy ballib mítosszal kevesebb.

maroz 2013.09.15. 08:56:33

@DarthVader: Nem, nem az van, hogy elfelejtettem figyelni, hanem inkább az, hogy a vágyvezérelte gondolkodás nagyon furcsán fókuszálta a figyelmemet és nem vettem észre olyan dolgokat, amelyek valójában kiszúrták a szememet. Igen, ennyiben én is hibás vagyok azért, hogy a baloldal ide jutott, és pont ez az, amiért most nem nagyon tudom követni azokat, akik okádnak sugárban azokra a polgártársainkra, akik ugyanúgy nem veszik észre, hogy az orbáni politikának is lehetnek néhány éven belül mókás következményei. Mit hányhatnék én a szemükre, amikor magam is beleestem ugyanabba a hibába?

Szóval nekem nem Orbán magyarázta be, hanem ott volt az az orrom előtt, csak nem vettem észre, mert magam is az ideáltípust políroztam. Pedig a napnál is világosabb, hogy egy képviseleti demokráciában lehet ugyan a célokról gyönyörűen beszélni, de ha nem sikerül meggyőzni a választópolgárok legalább a felét és plusz még egyet, akkor az csak dumálás marad.

Feltettem két ilyen Móricka-rajzot, én kérek elnézést, de jobbat csinálni most nem volt kedvem. A két nagy párt támogatottsága, 2000-től napjainkig, az elsőn az összes választó, míg a másodikon a biztos szavazó, pártot választani tudók preferenciáit mutatják:

m.cdn.blog.hu/ka/kakukkfeszek/image/tarkiossz.JPG

m.cdn.blog.hu/ka/kakukkfeszek/image/tarkibiztos.JPG

Látni, hogy 2006-ig még szépen haladgattak együtt, vitte a ballibet a 2002-ben kapott bizalom, de hogy ez mennyire ingatag volt az látszik abból is, hogy 2006 nyarán úgy múlt el, mint a bot. Olyan volt a második ciklus, mint a második házasság: a remény kurta diadala a tapasztalás fölött. Oda is lett gyakorlatilag 2006-ban a ballib oldal, nézd meg, olyan a támogatottsági grafikonja mint egy halott ember EKG-ja.

Itt álltunk tehát 2010-ben és az látszott, amit Orbán mondott, hogy a ballib mindent eltékozolt és közben frissíteni, megújulni, a készleteket feltölteni nem tudta. Elszárszóisodott, vagy mit mondott, és sajnos ebben is van valami. A ballibnek mára már csak Farkasházyai vannak, pedig ejj, de mekkora értelmiségi holdudvara volt! Ma meg csak haszontalan idiótái vannak, holott tudott, hogy ez a dolog hasznos idióták nélkül nem nagyon megy. És nem nagyon lehet másra gondolni, mint arra, hogy ezt sem a Jézuska hozta, ez sem egy természeti törvény következménye, hanem ezt biza valakik súlyosan elbaszták.

Amire te valami számomra teljesen érthetetlen logika alapján azt mondod, hogy Orbán baszta el és a fidesz. Hartland kolléga focis hasonlata szerintem itt nagyon áll: mégis, mit vártál volna, hogy Orbán és a fidesz nyerje meg a ballibnek a meccset? De hát akkor te Orbánnak kéne szurkolj, felfogod te ezt a maga teljességében? :)

És akkor itt állunk 2013 szeptemberének az idusán. Nézz rá a grafikonra, mit látsz? Hogy a szocik támogatottsága marad ugyanúgy nudli, ezzel szemben a fidesz egy ilyen kormányzati ciklus után is szépen ível felfelé. Miben reménykedsz? Hogy ezen majd tud változtatni az a csapat, amelyik elkúrta úgy, hogy se érdemi személyi változások, se jelentősebb strukturálisok nyomát nem látni, semmi olyasminek még csak a jele se látszik, amire azt mondaná az ember, hogy legalább ellenfényben valami kreatív ötletnek látható. Röhejes a súlyosan leszerepelt arcok újbóli kepesztése, röhejes, amikor komoly fejjel beszélnek arról, hogy bevegyék-e a smukkandort, röhejes, amikor Fodorral tárgyalnak, sajnos ez az egész mostani ballib egy tömény röhej, úgy ahogyan van. És akkor ugye hol az a bizonyos holdudvar? Hol az értelmiségi elit, amelyik engem próbálna meggyőzni arról, hogy érdemes ezekben bíznom megint? Hol az a ballib véleményformáló értelmiség, akikre egyáltalán odafigyelnek, akik meg tudnak szólítani kétmillió embert is?

Mégis, te miben reménykedsz? Hogy jönnek majd Steiner csapatai délről? :)

Érvsebész 2013.09.15. 12:01:47

és akkor most mi legyen?

DarthVader 2013.09.15. 12:13:00

@maroz:

"Amire te valami számomra teljesen érthetetlen logika alapján azt mondod, hogy Orbán baszta el és a fidesz."

Nem azt mondom.

A "rosszul kormányzott" és az "iszonyuan rosszul kormányzott" közötti különbséget okozta a Fidesz. Mer az előbbi tény, az utóbbi pedig érzet. És az előbbi 55%, az utóbbi pedig >2/3.

Na megpróbálom megvilágitai egy példával. jobb bordák alatti görcsös fájdalom. Elmész orvoshoz, azt mondja: valószinűleg epekő, csinálunk egy ultrahangot. Vagy azt mondja: húha, lehet akár epehólyagrák is, ami ugye max fél év, de csinálunk egy ultrahangot.

Vagy: derékfájás. Orvos: hát, a derék már csak ilyen, időnként fáj, szedjen valami fájdalomcsillapítót, aztán ha nem múlik el két hét alatt, jöjjön vissza. Vagy pediglen: hát ez lehet akár daganatos csigolyaáttét is, de egyenlőre szedjen valami fájdalomcsillapítót, meg kenje valamivel, és két hét mulva jöjjön vissza.

Mennyire fogod betegnek érezni magad a két esetben a pontos diagnózisig? Mert 99,9%- ban epekő - ha nem éppen funkcionális panasz, ami 2 nap alatt elmúlik magától - és elenyésző %-ban epehólyagrák, ami valóban halálos, vagy szimpla derékfájás contra csigolyaáttét.

És rohadtul nem ugyanazt érzed a két esetben. Tehát a "borzasztóan/irgalmatlanul/rettenetesen" szar kormányzás egy érzet volt, ami 2/3-hoz vezetett. (Valaki más blogon mondta pl a "70 %-os adóterhelést", holott 2006 óta soha nem volt az össz járulékteher 55% fölött. Csak ő ugy érezte. Mint szűzlány a himvesszőben a csontot. )

"Mégis, te miben reménykedsz? " Semmiben.

DarthVader 2013.09.15. 12:21:32

@Holger Hartland: Jó, akkor nem erős pofabőr, marad az imbecillitás. Nem kell a népet leváltani. majd választ ismét.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.15. 14:43:09

@maroz:

"Nehezen jutunk el oda, hogy a politikus az nem egy transzcendens lény, nem valami félisten, hanem egy mezei iparos, akinek az a dolga, hogy politika nevű munkát elvégezze."

Ezt a mondatot megjegyzem.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.15. 14:47:45

@maroz:

Igazán nem akarom a szovjet kommunizmust dicsérni, de ott ez úgy volt - tudniillik szovjet iskolába jártam, s még a Gorbacsov előtti óidőkben - hogy az évnyitó UTÁN a szülő vagy a gyerek sorba állt és aztán megkapta a tankönyveket, s ott helyben ki is fizette őket... Erre a hatalmas logisztikai erőpróbára még Brezsnyevék agonizáló rendszere is képes volt.

maroz 2013.09.15. 15:02:38

@DarthVader: Tisztelettel: vess már egy pillantást a két grafikonra, azért tettem be.

A pártpolitizálásnak az a logikája, hogy a párt, a pártba tömörült politikusok csak akkor tudnak bármit is csinálni, ha ahhoz megszerzik a választópolgárok támogatását. Amelyik hatalom e nélkül működik arra azt mondják, hogy nem legitim. Amelyik huzamosan úgy működik, hogy nem kéri és nem kapja meg ezt a bizonyos támogatást hosszú időn keresztül arra pedig azt mondják, hogy az egy diktatúra.

Ezek olyan törvényszerűségek, amelyekre egy pártnak, egy pártszövetségnek, egy "oldal"-nak tekintettel kell lennie, pont úgy, ahogyan egy sebésznek is arra, hogy maradjanak épek a kezei, mert széttört, levágott kézzel bármennyire is szeretne, de nem tud műteni.

A balliberális oldal 2006-ban elveszítette a támogatottságát, és azóta permanensen döglend. Te láttad annak a nyomát, hogy ennek a rothadásnak valakik komolyan is keresnék az okát? Látsz olyan balliberális értelmiségi diskurzust, ahol komoly emberek komoly fejjel folyatnának egy érdemi és izgalmas vitát arról, hogy ki és mit baszott el a balliberális oldalon, ami miatt ide jutottunk, ahová?

Nézd már a tényeket. Gyakorlatilag felszámolódott a balliberális oldal, nincs se bal, se közép, akkora a jobboldali túlsúly, hogy eldől tőle a grafikon. Minden baloldali érték szitokszóként működik, a liberálisakról már ne is beszéljünk. És akkor most kezdjünk el finomkodni, mondjuk azt, hogy á, ez nem is akkora probléma, futó málőr az, hogy itt jó eséllyel a következő húsz évben jobboldali fölény marad, és Orbán kábé azt fog csinálni, amit akar. Nos, ha tényleg úgy gondolod, hogy ez a következmény nem is annyira iszonyúan rossz, hanem csak szimplán rossz, akkor igazat adok neked, a nyolc év balliberális kormányzása, ami ezt okozta tényleg tekinthető csak szimplán rossznak, és nem iszonyúan rossznak. :)

maroz 2013.09.15. 17:21:34

@Érvsebész: Várunk. Pár évtized ide, vagy oda nem nagy ügy.

DarthVader 2013.09.15. 18:01:15

@maroz:

"A balliberális oldal 2006-ban elveszítette a támogatottságát, és azóta permanensen döglend. ....
Minden baloldali érték szitokszóként működik, a liberálisakról már ne is beszéljünk. "

Igen. Ebben egyetértünk. De az, hogy ez pusztán a baloldal teljesitményének köszönhető, vagy a szitokszóvá válásba belejátszott a Fidesz kommunikáció, abban van vitánk. Mondhatod, hiszen már többször is elmondtad, hogy a teljesitményt az eredmény igazolja, de ezek szerint nem ismered az emberi gondolkodást. A Fidesz nagyon jól csinálja, ezt el kell ismernem, és ebben soha senki nem fogja utolérni. A legnagyobb fasságot is ha elég sokáig és elég hangosan ismétlik, akkor tömegek szemében válik igazsággá. Mert nekem akárhányszor elmondhatják, hogy megvédik a nyugdijakat, de azért vannak az országban sok-sokmillióan, akik ezt elhiszik. Ha elég sokáig mondják az embereknek, hogy völgyhidat a síkságra, elhiszik. Ha elég sokáig mondják az embereknek, hogy van az egészségügyben pénz, csak a szocik ellopják, elhiszik. Ha elégszer mondják, hogy "hazaáruló", elhiszik. És akkor "ezek völgyhidat épitenek a síkságra, ellopják az eü pénzét, hazaárulók!". Jól hangzik, nemde? (a "hazaáruló" annyiban nagyon jó, hogy semmi nem kell hozzá. Magában is jól szól. )

" És akkor most kezdjünk el finomkodni, mondjuk azt, hogy á, ez nem is akkora probléma, futó málőr az, hogy itt jó eséllyel a következő húsz évben jobboldali fölény marad, és Orbán kábé azt fog csinálni, amit akar."

Ha nem finomkodtok, Orbán akkor is azt csinál - ha nem is húsz, de még legalább négy évig, amit akar. Ja, hogy "ezek" - mármint a baloldal - már mind leszerepeltek? tessék új pártot gründolni. Tisztát, csillagos homlokút, őszintét, pragmatikusat. Mi az akadálya? Törvény nem tiltja, most is van pártokból számtalan. Aztán őszintén ám, de mondja el az a párt, mi a teendő. Aztán nézze meg magát a közvéleménykutatáson.

Nagy energiával bactatod a baloldalt, - amúgy van miért - de nem is értem, mit szeretnél, hogy ne a baloldal erősödjön, hanem valami más, vagy a baloldal új emberekkel, de elárulom, baloldalon nem fognak jönni új emberek. A valami máshoz pedig mint fent, nosza, legyen új párt. Fogjuk és csináljátok.

ATCG 2013.09.15. 18:07:06

@maroz: Nem nagy dolog... írta keserűségében Ady.

"NEM NAGY DOLOG

Kuncz Aladárnak küldöm.

Nem is nagy dolog ez:
Nincsenen a Nincsen,
Ismert álca hazug arcon,
Bilincs a bilincsen,
Régi nemzet-fojtás.

Sírni rajta lehet
S ezt is megpróbáltam,
De sírni nem nagyon illik
Ilyen veszett bálban:
Gyerünk és mulassunk.

Ha hiszi Tisza úr,
Hogy jókat cselekszik
S ha a magyar már rá-érett,
Tegyen, amit tetszik:
Nem nagy dolog egy nép.

Most zúdul feketén
Néhányunkra bánat
S holnap már mi táborunkban
Szintén jókedv támad:
Ha tor, hát legyen tor.

Akarták istenek:
Történjenek dolgok,
De igaza csak annak van,
Ki mindent megoldott,
Mindennel leszámolt.

Én már kis ideig
Leszek lázitó rab
S odaadom Sorsnak, Rossznak
Volt-magyar valómat:
Bécsben jobban tudják.

Nem is nagy dolog ez,
Nem nagy sor nem-hinni:
Bizonyisten, rongy-országot
Lázadásba vinni
Úgyse lehet: mindegy."

Ma délután a Normafánál sétáltunk a párommal.
Őszillat, napfény. A fűben szerelmespárok.
A sétaúton andalgó öregek, viháncoló kutyák és gyerekek. Néhány padon a tervezett Normafa-beruházás elleni tiltakozó röplap.
Alattunk a város. Távolban a Mátra kéklik
A közeli Hármashatárhegy felől egy kisrepülőgép húz el felettünk. Az előttünk lévő padon egy öreg házaspár üldögél. A nő felnéz az égre és azt mondja:
-Biztosan Gyurcsány ül benne és azt nézi mit lophatna még el tőlünk.
Orrom alatt morgom a nő felé, hogy ezt az üzletet most Orbánék szeretnék nyélbe ütni.
A nő nem hallja meg a morgásomat, csak folytatja:
-Ők tették tönkre az országot.
A férfi (talán Jenőnek hívják)nem felel, csak hallgat,
még annyit se szól, hogy:
-Lujza!!

DarthVader 2013.09.15. 18:21:22

@maroz:

"A pártpolitizálásnak az a logikája, hogy a párt, a pártba tömörült politikusok csak akkor tudnak bármit is csinálni, ha ahhoz megszerzik a választópolgárok támogatását."

Hát, ez teljesen igaz. Csak ezután vagy elmondják az öszödi beszédet, vagy nem. :)

" Amelyik hatalom e nélkül működik arra azt mondják, hogy nem legitim. ....
Ezek olyan törvényszerűségek, amelyekre egy pártnak, egy pártszövetségnek, egy "oldal"-nak tekintettel kell lennie,

A balliberális oldal 2006-ban elveszítette a támogatottságát, és azóta permanensen döglend."

Ha jól rakom össze, akkor ezek szerint - illetve szerinted - a balliberális oldal kormányzása 2006, az öszödi beszéd óta nem volt legitim. Ez teljesen Fidesz-es narrativa.

Pedig hibás. Ugyanis a választópolgárok támogatása a politikai hatalom megszerzéséhez szükséges. Majd hatalom addig működik, amig a parlamentben (!) megvan a többsége. Hiszen mivel méred a támogatottságot? 1500 fős közvéleménykutatói mintákon? Holott nagyjából tükrözi a preferenciákat, de azért nem hiszem, hogy egy olyan közjogi aktust, mint egy kormány leváltását,lehetne rá alapozni. Az Orbán-kormány is müködhetne kétharmaddal akkor is, ha a közvéleménykutatások szerint 0 százalékot érne el. Legalábbis a következő választásokig. A medgyessy-kormány alatt is volt idő, amikor a Fidesz vezetett. Amennyiben a parlamenti támogatását elveszti, akkor megbukott. Ez 2006-ban nem történt meg. Ha viszont a nép, az istenadta, annyira nem bírja a politikai hatalmat, hogy az utcán próbál tőle megszabadulni, akkor forradalom van. Ld 2006 Magyar Rádió, HirTv. (Ja, ha az ellenzék próbál az utcán megszabadulni a kormánytól, azt leginkább puccsnak híjják, és általában a civilizált világban nem szeretik. )

" Te láttad annak a nyomát, hogy ennek a rothadásnak valakik komolyan is keresnék az okát? Látsz olyan balliberális értelmiségi diskurzust, ahol komoly emberek komoly fejjel folyatnának egy érdemi és izgalmas vitát arról, hogy ki és mit baszott el a balliberális oldalon, ami miatt ide jutottunk, ahová? "

Ezt speciel nem láttam, legalábbis nem tudok róla, bár megvallom, azért annyira nem tartom a kezem az események üterin, hogy minden studióbeszélgetést nyomon kövessek. Az ATV-t se gyakran nézem, más médium pedig nem nagyon ad róla hírt.

DarthVader 2013.09.15. 18:23:35

@ATCG:

közös platformon vannak Marózzal :))

maroz 2013.09.15. 20:16:25

@DarthVader: Én leírom ezredjére is, mert nekem két perc, és hátha egyszer hatása lesz. Szóval: ez az egész pártpolitikai csatározás olyan, mint egy bajnokság. Vannak csapatok, amelyek egymás ellen játszanak és a küzdés jutalma a kupa, azaz a választáson megszerzett hatalom.

Te azt mondod, hogy oké, beszéljünk a ballib felelősségéről, és elkezdesz Orbánról meg a fideszről beszélni, arról, hogy ők meg tudták szerezni a választók támogatását, míg a ballib nem. Ez pont olyan, mint ha azt mondanád, hogy a Honvéd azért esett ki a bajnokságból, mert az a mocskos Fradi több gólt lőtt. Könyörgöm, de hát erről szól a játék! A pártpolitikai csatározásnak is az az egyik lényege, hogy ki bír több választót meggyőzni. Újfent felhívnám a figyelmedet arra, hogy a ballib azért nincs a fasorban sem, mert elpártoltak tőle a választók.

"Aztán nézze meg magát a közvéleménykutatáson."
Tehát te azt sugallod, hogy győzni csak lopva, csalva, aljasul lehet. Oké. Én pragmatikus vagyok, legyen. De összetett kézzel könyörgöm, én pont arról beszélek, hogy ez a ballib nem elég, hogy aljas, lop, hazudik, és még amit akarsz, hanem mindezek mellett még választást se képes nyerni, és a közvéleménykutatásokban is ott áll, ahol a part szakad.

Persze, hogy basztatom, ki mást basztatnék, amikor én többször is rájuk szavaztam? A balliberális értelmiségre hallgattam hosszú éveken keresztül, ez a kör kapott tőlem bizalmat és most itt állunk befürödve és még csak annyit se mondtak, hogy bocsika. Mi mást tehetnék én? Mondjam azt, hogy mindezek után nosza, adjunk nekik még egy esélyt? Ennyire azért nem bolondultam meg.

Ez egy olyan helyzet, amire rá lehet mondani, hogy nincs megoldása. 2014-ben nem szavazni fogok menni, hanem kirándulni. Ez van.

maroz 2013.09.15. 20:21:28

@ATCG: Az ilyen meggyőzéshez a fidesz éveken át építgette ki a maga hálózatát. Nem tudom, mondtam-e, de nekem van egy egészen kevéske rálátásom erre a hálózatra, és látom azt is, ahogyan működik.

Persze a ballib is építhetett volna ilyent magának, de ők el voltak foglalva egyebekkel. Behozhattak volna fiatalokat, hogy legyen egy kis vérfrissítés, de ők Zuschlagoltak. Ma ennek isszák a levét: annak, amit csináltak és annak, amit elmulasztottak megcsinálni.

maroz 2013.09.15. 20:33:16

@DarthVader: "Ha jól rakom össze, akkor ezek szerint - illetve szerinted - a balliberális oldal kormányzása 2006, az öszödi beszéd óta nem volt legitim. Ez teljesen Fidesz-es narrativa."

Te tudod, én nem szoktam fideszes narratívákat olvasni. Én a politikai legitimációról beszéltem, és nem nagyon van más narratíva, amelyik ne ugyanazt mondaná, amit én. Ha egy politikai párt nem figyel arra, hogy a hatalmát a következő választáson is megtartsa, akkor az egy balfasz idióta és nem ért az egészből semmit. Gyurcsány egy ilyen balfasz idiótát csinált a szocikból, Kuncze pedig az szdsz-ből. A dolgok normális menete szerint egy politikai formáció, ha látja, hogy brutálisat veszített a népszerűségéből és látja, hogy ez ledolgozhatatlan, akkor lemond, megnézi, hogy mi okozta a durva népszerűségvesztést és megteszi a szükséges intézkedéseket. Strukturálisat és személyi jellegűeket egyaránt. Pontosan azért, mert tudja, hogy ha nem így tenne, akkor annak később sokkal súlyosabb következményei lesznek. Ezek olyan tankönyvi szintű dolgok, fidesz-narratíva, ehh...

DarthVader 2013.09.15. 20:41:23

@maroz:

"A dolgok normális menete szerint egy politikai formáció, ha látja, hogy brutálisat veszített a népszerűségéből és látja, hogy ez ledolgozhatatlan, akkor lemond,"

Hah hah hah.

nem értem nagy felhorgadásodat, igen, az egész baloldal egy balfasz idióta, na és. Van másik oldal is, nem? Az ebből a szempontból tökéletesen rendben van. Ha meg nem tetszik ez a baloldal, és mégis úgy véled, baloldal kéne, de sehol egy arc, csinálj egyet. Ki fogja megakadályozni? Ja, az nem mén. Akkor marad Orbán. Nagyon helyesen.

DarthVader 2013.09.15. 20:51:34

@maroz:

"ez a ballib nem elég, hogy aljas, lop, hazudik, és még amit akarsz, hanem mindezek mellett még választást se képes nyerni, és a közvéleménykutatásokban is ott áll, ahol a part szakad."

Hát, a másik oldal még aljasabb, még többet hazudik, mihelyst módja lett rá, jóval többet lop is (addig nem volt rá alkalma),és mivel konszenzusra jutottunk abban, hogy választást csak csalva és aljasul lehet, igen, az erősebb kutya baszott. Arról már nem is beszélve, hogy a baloldal a választások előtt már hazudni sem mert/tudott - még ha akart is. Ebben is balfaszok voltak :) Hogy hol áll a közvéleménykutatásokban? Ahol (szerinted is) megérdemli. (A népnek szemmel láthatóan nem a lopással, csalással, hazugságokkal, a gazdasági baromságokkal volt baja, hanem a személlyel, mivel az előzőektől függetlenül a baloldal pont ott áll a közvéleménykutatásokban, ahol 2010 előtt. Holott szerintem minden felsorolt mutatóban a Fidesz jobban áll. )

Az országnak Orbán kell és pont. Legyenmeg az ő akarata. További kérdés?

ATCG 2013.09.16. 01:11:24

@maroz: Nem voltam elég pontos a mai normafai idill felidézésében.:
A padok hátlapjára tűzött tiltakozó röplap síliftről, szállodákról, a hóágyúhoz szükséges hatalmas víztározók megépítéséről és arról írt, hogy ha ez megvalósul mindenért fizetnünk kell a Normafánál.
Ez az egyik oldal...
A néni ezt elolvasván a fejében mindezt a gazságot Gyurcsányhoz kötötte, és még ez motoszkálhatott a fejében, amikor a felettünk elszálló repülőbe képzelte az országot felülről szabad prédának néző és még most is zsákmány után leső "nagyurat"; és ezt közvetítette a férjének, aki - ahogy a párom utóbb elmondta - vak volt.
Ezt én észre sem vettem...
Legnagyobb bajunk valóban az érdemi viták,
az illúziómentes valóságfeltárás és ismeret hiánya.

ATCG 2013.09.16. 01:27:03

@maroz: Nehezen tudom elképzelni - a köz dolgai iránti érdeklődésedet látva, és az "érted haragszom, nem ellened"-et kisilabizálva a mondataidból -, hogy a 2014-es szavazás helyett kirándulni fogsz.

incze 2013.09.16. 03:37:58

"Ez egy hatalompolitikai cél, ráadásul egy legitim cél, és piszokul nehéz lenne amellett érvelni, hogy Orbán nem veszi komolyan ezt a célt, hogy ne tenne meg mindent az elérése érdekében."

Ahogy mondani szokod: ehhh. Azért szórja a lóvét szívlapáttal a rokonok, haverok, hűbéresek, nyaloncok zsebébe, mert az alvadt struktúrák. Aha. Azért fizeti közpénzből a magánpassszióját (foci), mert komolyan veszi a komenisták elleni miafaszt. Az indulataidat időnként lerázhatnád magadról, mert belepistulsz, nagyon komolyan elzárják a kilátást.

maroz 2013.09.16. 07:00:50

@DarthVader: Ez már értelmetlen vagdalózás.

maroz 2013.09.16. 07:06:36

@ATCG: Már eleve az van, hogy édeskevés jelentőséget tulajdonítok a pártpolitikának, így szinte teljesen biztos, hogy nem fogok szavazni 2014-ben. Nincs semmi jelentősége, nincs miért szavaznom bármelyikre is. Se okom, se eszközöm, se miért se kire, akkor meg? :)

maroz 2013.09.16. 07:15:20

@ATCG: Mintha tegnap már beismerte volna ez a hatalmas ember, hogy talán jobb lett volna, ha picivel korábban mond le. Nagyszerű beismerés, egy baj van vele, hogy piszkosul elkésett. Még 2009-ben is jól jött volna, egy tényleges szenvedélyes igazságbeszéd keretében elmondhatta volna, hogy bocsika, súlyosan elbasztuk és nehari.

Na, mindegy, amit nem tettek meg maguktól azt majd megteszi helyettük Orbán. Talán majd 2014 után ennek a mostani baloldalnak a romjain hátha felépül valami. Ha nem, akkor nem, ez van.

DarthVader 2013.09.16. 09:16:24

@maroz: Egyre inkább ülsz az elefántcsonttoronyban, fikázod a baloldalt, húzod az orrod, hiányolod a nagy összeülést és önvizsgálatot. Nincs. Magyarország ilyen ország, itt nem érzi szükségét soha senki az önvizsgálatnak. És? Akkor? Akkor nincs baloldal? Van, csak hát ilyen. Valakinek (!) csinálni kéne másikat. Nosza. Ja, kényelmesebb felülről-kivülről ostorozni.

Summa summárum: ilyen baloldalunk van. menj horgászni :)

ATCG 2013.09.16. 09:45:28

@maroz: A küldetéstudatos vezéreinknek (OV és GYF) tulajdonítunk a kelleténél nagyobb jelentőséget.
A pártpolitika helyett a polgári (civil) öntudat, mozgalmak és szerveződések létrejötte, megerősödése (a Magyarországon ezidáig széles rétegekben soha gyökeret nem vert egyéni és közösségi cselekvésminták nyomán) talán elhozza majd a várva-várt új struktúrákat.
Nehéz lesz ezt kivárni és ha valóban ezt akarjuk, akkor mindnyájunknak - eleinte csetledezve-botladozva, mint az éppen két lábra álló, járni tanuló, majd egyre biztosabban mozgó kisgyermeknek - cselekvő módon kell az új struktúrák bábáivá válnunk.

maroz 2013.09.16. 11:19:20

@DarthVader: Beszélgethetnénk akár értelmesen is, de te tudod.

maroz 2013.09.16. 11:34:47

@ATCG: Így van, ráadásul amazok a dolgok még sokkal érdekesebbek is. Mindjárt itt a kutatók éjszakája, találkozzunk a "K" épület mögött. :)

ATCG 2013.09.16. 12:18:10

@maroz: Jó, ha egy nem kutató, hanem kereső diák is megfelel: ott leszek.

Halálosztó Babgulyás 2013.09.17. 06:13:03

@incze: ehhh, most komolyan nem tudtad értelmezni, amit maroz körmölt? :)

Rendszerben kéne látni a dolgokat, különben nagyon elzárod magad elől a kilátást. :D

maroz 2013.09.17. 09:00:15

@Halálosztó Babgulyás: Inczével pont akkora élvezet társalogni, mint kiolvasni húsz tányér betűtészta-levest. ;)
süti beállítások módosítása