HTML

Csoportterápia

  • Kopó: Annak a paradox helyzetnek mi a feloldása, hogy a felújításhoz tőke kell, az meg az önkormányzatna... (2021.12.21. 01:47) Faszádizmus
  • ATCG: Csak a csönd (2019.07.30. 00:21) Outdoor
  • maroz: @KUNTYI: Ötmillió forintot azért nem akkora kunszt elhasználni, például felteszed a ruletten a pir... (2016.11.25. 05:42) A napelem haszna Magyarországon
  • maroz: @annamanna: Nézd meg, hogy kik és mire használhatják ezt a bringát. Nézd meg a motorját: 0,25 kW a... (2016.04.19. 12:51) Zöld rendszám
  • bontottcsirke: @dr Smittpálelnökúr: Ezaz! Rekesszz ki mindenkit, aki nem a haverod! Így szép a demokrácia. (2016.02.07. 13:02) Demokratikus ellenzék

Egy másik segglyuk

segglyukbanner.png"A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, és senki sem kíváncsi a másikéra."



Irl kommentelnél? Gyere a Gólyába!

golya.jpg

Ambulánsan kezeltek száma

Címkék

alföldi (2) államadósság (1) államcsőd (1) államforma (1) ami még egy blogon is ciki (1) aranyszalag minőség (1) a létezés magyar minősége (15) ballib (13) balliberális értelmiségi elit krémje (2) bizalom (4) bloglossza (31) bürokrácia (1) chiken game (1) cigány (1) civil (17) civilek (6) civil politizálás (1) demokrácia (1) égés (1) egyéb ápoltak (7) egyetemfoglalás (1) életvilág (4) elit (20) ellenzék (1) emlékezés (1) emlékezés-biznisz (1) eperjes károly (1) építészet (1) erkölcs (6) erőss zsolt (1) érték (15) értelmiségi elit (6) etatizmus (2) felelősségvállalás (1) fellegi (1) felsőoktatás (1) fidesz (1) fogyasztóvédelem (2) gasztroezmegaz (1) gasztronómia (4) giró szász (1) gyereknevelés (1) győzelmi jelentés (1) gyurcsány (3) g pont (1) háború (1) hallgatói érdekképviselet (2) hatalom (6) hazugság (1) helyreigazítás (1) hétköznapi apróságok (2) hétvége (17) homofóbia (1) horsefuckers pride (1) igazságosság (1) indulatposzt (1) jobbik (2) jogállam (5) jövőkép (17) kisember (10) kiss péter (1) konzervativizmus (1) kormány (1) kormányzás (3) kövér (1) középosztály (1) kreativitás (2) kultúra (2) lányomnak mondom (1) lázár (1) lengyel lászló (1) levelező tagozat (3) liberális demokrácia (1) lmp (1) magánügy (1) magyar gasztronómiai egyesület (1) magyar narancs (2) matolcsy (1) mazsihiszti (1) média (11) migráció (1) milla (1) mszp (5) munka (1) náci (2) nacionalizmus (1) nemzeti középosztály (1) nyitottakvagyunk (1) oktatás (13) orbánizmus (10) palotaőrség (1) pártállam (3) pártpolitizálás (11) pénzért bármit (1) pintér (1) plágium (2) polgár (1) polgárosodás (3) pozsonyi ádám (1) progresszió (1) rendszerváltás (2) románia (5) schmitt pál (6) selmeczi (1) szabadság (1) szanyi tibor (6) szíria (1) szőkenő (1) tarlós (1) társadalom (25) TGM (1) tudomány (3) tv2 (1) ünnep (4) vágó istván (1) választás (1) vallás (1) vélekedéseink (1) vendégposzt (1) vicc (2) vidéki tanácselnök (1) zárszó (1) zászlóégetés (1) zombiszdsz (1) zsidó (3) Címkefelhő

Házirendetlenség

Csak úgy, miheztartás végett

-Doktor úr, nagyon fog fájni?
-Igen. Mégis, mit képzel, ha jól esne akkor magunknak csinálnánk!

Ezt a blogot magamnak csinálom, hogy jól essen. Ne vedd el ezt tőlem. Ne agitálj, mert nem érdekel. Ne mondd el nekem, hogy elfogult vagyok, mert ezt én is tudom. Igen, ezen a blogon elfogultan írok, ezt nem is tagadom. Azt gondolom ugyanis, hogy jobb, ha felismerem és figyelek a saját elfogultságomra, mint ha letagadnám és állítanám, hogy az elfogult véleményem elfogulatlan.

Ne agitálj, ne próbálj meg legyőzni, hanem beszélgess velem. Ha akarsz. Próbáld megismerni a gondolkodásomat, cserébe én is igyekezni fogok megismerni a tiedet. Attól még nem dől össze a világ, ha ugyanarról a szeletkéjéről te meg én másként gondolkodunk. 

Ha beszélgetni szeretnél velem, akkor vedd figyelembe, hogy engem a dolgok érdekelnek és nem annyira a vélemények. Épeszűbbnek tartom magukról a dolgokról beszélgetni, vitázni, mint a véleményekről.

Nem különösebben zavar, ha minősítesz, nem szeretnék innen semmit se kitörölni, se kitiltani senkit, de arra kérlek, hogy a többi ápoltat ne minősítsd. Szeretném, ha ez egy komfortos diliház maradna, zártosztály nélkül.  

Köszönöm, és érezd rosszul magad nálunk!

Ki adott erre engedélyt?

2015.08.12. 09:46 | maroz | 47 komment

Hajnali négykor békésen aludtam, a mocsadék kutyákon és pár rohadt inszomniás kakason túl nem verte fel semmi zaj az utcánkat. 

Délelőtt kilenckor (fővárosiaknak: kora reggel) sem verték a zajt az utcánkban. A szomszéd utcát sem zajgatták. A főtéren, nevezzük annak, hiszen oda lett kúrva egy zsebkendőnyi csenevész zöldfelület közepére valami izé, szobor, térplasztika, nem értek hozzá, szóval egy olyan tárgy, amitől a libalegelő főtér lesz, tehát a főtéren is néma csend. Az egész falu egy tömény hallgatás, nincs légkalapács, nincs flex, nincs egy szem büdöslábú melós sem, aki képtelen megérteni, hogy a mi komfortzónánk mennyire erogén, hogy azt hajnali kalapálással nem illik izgatni, mert sorozatban eldurranunk. Az egész faluban kibaszottul nincs semmi, húszévenként kijön egy gép, mókol valamit, lesz kétszáz méter aszfaltút, aztán újabb húsz évre kuss. Itt csend van.

Egyrészt, elméleti: ki adott erre engedélyt?

Másrészt, praktikus: mi lenne, ha cserélnénk? Idejön a budai polgár, élvezi, hogy húszévenkét egyszer van kalapálás, akkor is csak pár napig, mi meg megyünk oda, élvezni a zajt. Meg ami azzal jár. Például a villamost. A cserét paritásos alapon gondoltam, hiszen a csend a lényeg: egy lakás - egy lakás. Darab-darab, mert mi adjuk a csendet.

Szóval ki adott arra engedélyt, hogy a centrumban és a centrumhoz közel állandóan kopácsoljanak, építsenek, metrót, villamost, járdát, aluljárót, akadálymentesített sípályát, bálnát, rendőrszékházat, ebjóléti tereket, és így tovább, miközben a félperiférián lelöknek két billencsnyi zúzott követ, amit ha a lakosok beletaposnak a sárba lesz útjuk, a periférián pedig egészen konkrétan lófaszt se? Erre ki adott engedélyt? Mert én nem. Ez nekem ugyanis nem érdekem. Az lenne az érdekem, hogy a 90-10-0 leosztás helyett valami legalább látszatra is tisztességesebb legyen. Azt szeretném, hogy amikor a faluközeli nagyvárosban már elkészült a tizenkettedik szökőkút is, már megépült azon a kibaszott fél négyzetkilométeres körön belül a nyolcadik "közösségi ház" is, amikor a papoknak már odabasztunk százmilliót arra, hogy két csuprot meg három papírt évente húsz érdeklődőnek méltó körülmények között megmutathassanak, nos, ilyenkor talán már lehetne oda is csurrantani valamit, ahol húsz éve nem verte már fel kalapálás zaja a hajnali szendergőt.

Ez a lakosságcsere talán megoldaná ezt is. Ugyanis az a helyzet, hogy mi, akik itt élünk ívesen le vagyunk szarva, ugyanis zömmel nyugdíjból, kis fizetésekből, alamizsnából élünk, tehát nincs vagyonunk, nincs semmiféle komolyabb státuszunk, nincs érdekérvényesítő képességünk. Persze, igen, itt is lakik néhány lokális elitszerűség, de azokat már tökéletesen individualizálta a rendszer: kerítés, két méteres, azon belül pöpec dácsa, reggel be autóba, irány a belvárosi hivatal vagy a cég telephelye, este haza, neki aztán nem kell semmi olyan firlefranc, hogy út (mit tesz isten, az mégis lett, az egész faluban ha építenek húszévente kétszáz méter utat az valahogyan mindig a dácsák környékére épül), járda, főtér, tömegközlekedés, bolt, ezek számára nem is léteznek. Többször is találkoztam azzal a jelenséggel, hogy a vidéki városi elit nem engedte a tinédzser gyerekét tömegközlekedni, mert az az ő tudatában valami sötét és alantas hely. Nehéz itt változást elérni.

Talán ha a budai polgár kipróbálná, hogy milyen az, amikor egy kilométert kell gyalogolni járda és út nélkül, nyáron porban, télen sárban, hogy milyen az, amikor a kisbótban lehet választani egyből, hogy veszed vagy nem veszed, amikor tömegközlekedve nem hogy Budapestet, de még a közeli várost is problémás elérni, amikor nincs a településen hivatal, nem lehet ügyet intézni és az alkoholon, hígítón és mindenféle szintetikus szarokon túl semmi más érdemi szórakozási lehetőség nincs, nos, ha ezt a budai polgár is kipróbálná, akkor könnyen meglehet, hogy szíves-örömest rohanna haza hallgatni a sínkopácsolást az épülő villamosjárat alatt.

És miután boldogan hazament lehet, hogy elgondolkodna azon a 90-10-0 leosztáson is, mert akkor talán már át tudná érezni azok helyzetét is, akik a tízet kapják. A nullához ne közelítsünk, az még az olyanok számára is rettenet, akik a tíz százalékot kapó helyekről jönnek.

Milyen szerencse, hogy mindez csak fikció, vicc, miközben a dolgok mennek a maguk szokványos útján, a budai polgár háborog, hogy az a rohadék melós miért nem inkább a déli negyven fokban dolgozik, ebből újságcikk lesz, az illetékesek elnézést kérnek (tőlem mikor?), a budai polgár pedig továbbra is köpködni fog ránk, akik itt ülünk a félperiférián a tökig érő csendben, mert miattunk, büdöslábú melósok miatt nem száguld az ország szekere.  

47 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kakukkfeszek.blog.hu/api/trackback/id/tr887700410

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sandor Akarki 2015.08.13. 04:05:06

Mondjuk XII. kerület Agancs út környékén sincs járda az utcák jelentős részén. Szar. Örülj neki, hogy nincs légkalapács. :) Tanya rulez.

midnight coder 2015.08.13. 07:07:30

"Ugyanis az a helyzet, hogy mi, akik itt élünk ívesen le vagyunk szarva, ugyanis zömmel nyugdíjból, kis fizetésekből, alamizsnából élünk"

Itt e lényeg. Ott van pénz, ahol termelnek is valamit. A nagy ugar közepén nem fog magától potyogni a pénzeső.

Amúgy el lehet menni polgármesternek, lehet pályázni és ha nyertek akkor lesz út meg amit akartok.

"Talán ha a budai polgár kipróbálná, hogy milyen az, amikor egy kilométert kell gyalogolni járda és út nélkül, nyáron porban, télen sárban, hogy milyen az, amikor a kisbótban lehet választani egyből"

Nyiss egy kisbótot és árulj 25 félét hogy lehessen belőle választani. Ja, hogy nem érné meg ?

Nyilván azért laksz ott, mert
A. csöndre, nyugalomra vágysz.
B. nincs pénzed belvárosi lakásra.

Magyarországon egy ingatlanok ára elérhető, jó a közlekedésük és az infrastruktúrájuk és csöndes, nyugodt tiszta levegőjű helyen találhatók. De ebből max. egyszerre kettőt tudnak.

"Többször is találkoztam azzal a jelenséggel, hogy a vidéki városi elit nem engedte a tinédzser gyerekét tömegközlekedni, mert az az ő tudatában valami sötét és alantas hely."
Nos, ha egyszer utazol majd légkondival tervezett (= nyithatatlan ablakok) de nem működő légkondival rendelkező buszon 30+ fokos melegben úgy, hogy körülötted bűzlött pár hajléktalan akkor kevésbé fogsz irigykedni a tömegközlekedésre. Ehhez képest vidéken járhatsz biciklivel, vagy kismotorral, autóval. Ebből pesten az első extrém sport, a második kb az öngyilkosság receptje, a harmadik pedig garancia arra hogy másfél órát fogsz ülni a dugóban.

Itt Pesten az átlagpolgár azért van, mert vidéken nem talál normális munkát. És nem azért mert olyan kurva jó szmogban, zajban élni, naponta tömegközlekedni.

maroz 2015.08.13. 08:00:56

@midnight coder: A nagy ugar közepén ott a Mercedes, termel, mint állat, most vitt ki húszmilliárd profitot, aztán milyen jó is ez azoknak, akik a Mercedes húsz kilométeres körzetében laknak, ugye.

Polgármester van, huszonöt éve mindig van, ezzel nincs probléma, út nincs. Meg semmi egyéb. Az csak a városban van, illetve annak is csak a belvárosában. Ott viszont nyakló nélkül, díszburkolat, szökőkút, dísznövények orrvérzésig, "közösségi" házak milliárdokból létrehozva, és így tovább. Tehát minden van, polgármester, pénz, csak éppen az elosztás sérti az érdekeimet.

Azért lakom itt, mert számomra ez volt az elérhető. És sajnos most sem tudnék elköltözni, egy belvárosi lakás, vagy valami még éppen elfogadható budapesti számomra több okból is elérhetetlen. Vagyunk ezzel így vagy kilencmilliónyian...

Nálunk hiába tennél ki huszonötfélét, ha nincs vásárlóerő. Itt egyfélét tesznek ki, könnyebb felírni a füzetbe a hó végi elszámoláshoz.

A tömegközlekedés itt úgy néz ki, hogy leginkább nincs. Reggel behordja a népet a központba és pár kiemelt munkahelyre, délután hazahordja, és ennyi.

Biciklivel és kismotorral járni itt is permanens életveszély, aztán meg ugye csapatni a pusztában a decemberi zegernyében kétkeréken, hááát...

Nálunk ősztől tavaszig többnyire nagyobb a szmog, mint a Mártírok útján. Az emberek mindenfélét eltüzelnek, néha hetekig áll a párás levegő, benne a sárgás, kékes, zöldes gázok, éppen mi került a kazánba. Ez a mi jó levegőnk, nyáron meg a por. Itt ha kicsit is fúj a szél már nem tudsz az úgynevezett főtéren elnyalni egy gombóc fagyit, mert fél perc után már csikorog. Cserébe viszont nincs használható tömegközlekedés, nincs helyben munka, nincs szórakozási, művelődési, kikapcsolódási lehetőség, mert a források túlnyomó többsége a centrumba jut.

2015.08.13. 09:27:23

A kismagyarok a panaszkodás világbajnokai.

dingó29 2015.08.13. 10:26:27

@maroz: Ha ezt Kecskemét környékére írod akkor kis része igaz nagyrésze baromság

nemszólokmégegyszer 2015.08.13. 11:00:17

@midnight coder: 1. Ha olyan sz@r Pesten, a f@szért vagy még ott? 2. Ja, hogy van munkád, mert pesti, aki vidéki, és nincs neki sz@rt sem ér. 3. Csapassad a pusztában a motoroddal, hátul a beteg gyerekeddel, b+! 4. Nem értesz te semmit, te sz@rházi hólyag. 5. Te vagy a paraszt, nem a vidéki. Ő a származása, te a viselkedésed/felfogásod miatt. Szerencsétlen, csak sajnálni tudlak.

nemszólokmégegyszer 2015.08.13. 11:01:43

@dingó29: Ha az Ormánságra írja, akkor totális baromság.

dingó29 2015.08.13. 11:31:31

@maroz: A merciről írt szöveged szarkazmusnak írtad ha jól értem. úgy megáll. Nekem személy szerint csak bajom volt eddig vele.

Ami az utakat illeti a lakóövezetekben 99% ban kövesút van. A zártkertes részeken sok a földút az igaz de eredetileg az nem állandó ottlakásra lett kitalálva. Dísznövények,szökökút szintén nem csak a belvárosban van. A közösségi lófaszok meg épp inkább a külső részeken vannak. A tömegkölekedéssel nem tudom mi a bajod Lehet nem ötpercenként jár mint Pesten de a forgalmas vonalakon 10-30 percenként mennek.
Biciklivel motorral járni mégis mitől veszélyes? Azokon az utakon ahol reggel 8 és délután 4 körül kutyanagy a forgalom ott éppen van külön bicigliút. A szmog részt megint adom azzal a kitétellel hogy ez inkább a földrajzi viszonyok miatt van. A munkalehetőség jobb mint az országos és főleg a megyei átlag mégha nem is éri el a pesti vagy Ny. Dunántúli szintet. Kikapcsolódási lehetőség meg dögivel van, leszámítva lég régóta nincs normális.
És nem a belvárosban lakom mielőtt azt hinnéd hanem kint a francba Kisfáiban

dingó29 2015.08.13. 11:33:14

@dingó29: Jaj egy sor kimaradt.- szórakozóhelyeket mert abból elég régóta nincs normális

maroz 2015.08.13. 11:54:09

@dingó29: Ez a 99% százalék szerintem nem igaz, de az hétszentség, hogy nálunk a fele sem. Az, hogy eredetileg mire lett kitalálva nem túl érdekes, hiszen ez nem írja felül azt, hogy most mire használják. És hogy kik. Igen, olyanok, akik olyan helyeken kénytelenek lakni, ami nem lakásra lett kitalálva.

A kültelki közösségi lófaszok lófaszt se kapnak, ezzel szemben állj meg a főtéren és add össze, hogy egy 700 méteres sugarú körön belül hány milliárdból fut éppen valami beruházás. Én egészen jól dokumentáltam, szép fényképgyűjteményem van a plakátokról, amelyekkel hirdetik, hogy ez a közösségi ház hétszázmillióból van fejlesztve, öt perc sétára a másik ötszázmillióból, kukkerrel séta nélkül is összejön kétmilliárd, miközben a kültelken mi is van?

Szökőkút és dísznövény van az elitnegyedekben is, de ami jellemzően a feketeseggű környékeken van az az ilyesminek valamiféle röhejes és megalázó utánzata.

Tömegközlekedést már mondtam én is, hogy pár főbb csapásra optimalizálták, és csúcsidőkre. Ha ezeken túl szeretnél bármit is akkor vagy rászánsz egy húszperces távolságra négy órát, vagy autóba ülsz, ha van. És ugye a tömegközlekedést úgy nézd, hogy mivel minden Budapesten van ezért oda kell menni, ha az embert érdekli bármi is. Nézd meg, hogy mikor jön onnan az utolsó vonat és hogyan lehet attól busszal hazamenni, ha az ember nem az állomás környékén lakik.

Biciklivel, robogóval azért veszélyes menni, mert a kerékpárutak szörnyűek, keresztirányú, tízcentis repedések vannak benne háromméterenként, kátyúk, kiálló kövek, a kerékpárútba mindenhol belógó akácágak, ráadásul a kerékpárút is véget ér a településen belül, így ha tetszik, ha nem ki kell menni az útra. Amelynek a széle olyan, hogy crossrobogó kell, de még ez sem életbiztosítás, hiszen a szűk út miatt az autók, pláne a teherautók úgy mennek el robogós-biciklis mellett, hogy lazán végigdörzsölik. Plusz ugye az se egy leányálom, hogy téli zegernyében-latyakban, nyári kánikulában tekerjen az ember, szóval kábé ezek a bajok a kétkerekűekkel.

A szmog itt nem lenne jelen, ha nem kényszerülnének rá az emberek, hogy használt gumicsizmákkal fűtsenek. Pára, köd lenne, de torkot kaparó szmog nem. Idén volt olyan, hogy három hétig nem tudtunk szellőztetni és az udvarra kimenni, úgy beállt januárban az égetett hulladék füstje.

A munkalehetőség is tagolt. Az elitnek jobbak, míg az alsóbb osztályok számára, akik jellemzően a kültelkeken laknak meg semmilyenek, ahogyan az egész országban.

maroz 2015.08.13. 11:55:09

@dingó29: A kikapcsolódási lehetőség amúgy érdekelne. :)

dingó29 2015.08.13. 13:00:45

@maroz:" Az, hogy eredetileg mire lett kitalálva nem túl érdekes"

De sajnos igen , érdekes. Mert azon részek melyek tervszerűen kertvárosnak lettek alakítva azok úgy épültek hogy infrastruktúrálisan ferjleszthetők. Például Műkert, Petőfiváros,Hetényegyháza, Katonatelep, Úrihehy Miklóstelep stb. De az eredetileg hobbikerteknek kialakított részek (Alsószéktó, Felsőszéktó, Szarkás, Halasi úti kiskertek) marha keskeny néhol alig 2-2,5 méter széles házak és kerítések közt kanyargó útjait hogy a francba aszfaltozzák le? Jártam már olyan helyen ahol személykocsival csak úgy tudtam bevenni a kanyart hogy visszatolattam. Hogy menne be oda az aszfaltozó? Másrészt sok esetben értelme nem lenne. Budaihegy, Kisfái részeken többszáz hektáros területen van 80-100 ház mert nagyon titka a beépítés. Itt az összes utat leaszfaltozni mennyi lenne km-ben 30-40? És kp ban?

"A kültelki közösségi lófaszok lófaszt se kapnak"
A Mezei utca nem belváros ott nemrég építettek közösségi házat. Csak egy példa. Vagy ott a Woltyla központ ami szintén nemrég lett kipofozva.

" állj meg a főtéren és add össze, hogy egy 700 méteres sugarú körön belül hány milliárdból fut éppen valami beruházás"

Lövésem nincs most épp menyit költenek ott, de a Városi Mozi 20 éve rohadt ott szétfele, nem olyan nagy baj, hogy rendbehozzák. A belvárosi keramitos utcákra is ráfért már a javítás, alig voltak még olyan 100 évesek. A többi szerintem sem aktuális.

a tömegközlekedést pár főbb csapásra optimalizálták, és csúcsidőkre.
Ezzel mi a baj? Egész nap járjon mondjuk a 4-es 10 percenként üresen? Hetek alatt csődbemennhe a Volán. a 32 helyi járatból három darab a 19,25,28 as jár úgy ahogy te mondod. Ott tényleg van délelőtt pár óra kihagyás. Nyilván azon elgondplás alapján hogy miután elmennek az emberek dolgozni nagyon kihasználatlan lenne abban az időszakban. Nem világos hogy ettől a húszperces táv mitől lesz négy óra? Az több mint 25 km lenne gyalog.
Az utolsó vonat Pestről ete 10 körül ér be és a külső kerületekbe tényleg nem megy már akkor helyijáratú busz. Viszont olyankor megy még helyközi és arra érvényes a helyi bérlet (legalábbis amerre én megyek ott igen).

A bringautak egy része tényleg szörnyű, de nem ér véget a várostáblánál. A 441-es mellett Nagykőrösig. Az 52.-es mellett az Y-ig a 44-es mellett meg nem is tudom meddig de jóval kintebb tart. Nagykőrösre nemrég bringáztam át és jobb a bicigliút mint a 441-es. A többire ráférne a tatarozás. A kivezető utak egy része valóban fos. Csak az már nem a város fenntartásába tartozik.

Használt gumicsizmával leginkább a Kossuthvárosban a Muszájban, Alsószéktón,Szeleifaluban meg a Szarkás déli részén tüzelnek. Mert rákényszerülnek aha. Ezt ne boncolgassuk. Mint ahogy ezeken a részeken szokták az éjszaka búvárszivattyúval az esővizgyűjtőbe szivattyúzni a pöcegödröt is. Ami tilos volna.

"A munkalehetőség is tagolt. Az elitnek jobbak, míg az alsóbb osztályok számára, akik jellemzően a kültelkeken laknak meg semmilyenek, ahogyan az egész országban."

Kicsit másként értelmezzük az elit fogalmát. Akinek van érettségije, vagy valami használható szakmája az talál munkát. A többiek pedig te magad is írtad "ahogyan az egész országban". A kikapcsolódásnak pedig elég sok módja van, kinek -kinek gusztusa szerint.
Szóval az tény hogy volna mit javítani itt, de azért nem a pokol hetedik bugyrában élünk.

dingó29 2015.08.13. 13:03:44

@dingó29: Mielőtt bárki lebaszna . Elnézést hogy a biciklit mindenütt g-vel írtam. Csak akkor tűnt fel mikor visszanéztem

2015.08.13. 13:38:37

@maroz: "Az emberek mindenfélét eltüzelnek, néha hetekig áll a párás levegő, benne a sárgás, kékes, zöldes gázok, éppen mi került a kazánba." Az ilyennek nálunk fészi (fejsze) áll a hátába.
"Itt ha kicsit is fúj a szél már nem tudsz az úgynevezett főtéren elnyalni egy gombóc fagyit, mert fél perc után már csikorog." Nálunk kalákában karbantartják az utakat, ahova lehet pedig növényeket ültetnek. Az emberek felseprik az udvarukat és felsepernek a portájuk előtt. Nem a másé előtt.

dingó29 2015.08.13. 14:31:41

@pityókabor sommelier:

Félreérted a főtéren nem kosz van, hanem ilyen a levegő. Egy kb 8-10 e. négyzetkilométeres homokbuckán milyen volna? Ha lemosom otthon a kocsit, nem megyek vele sehova, eső sincs mégis 3-4 nap múlva úgy néz ki mintha a Dakaron mentem volna úgy áll rajta a por és a homok.

maroz 2015.08.13. 14:43:25

@dingó29: Egyrészt fejleszthetők, de nem fejlesztik. Másrészt pedig ezek az emberek nem azért élnek olyan helyeken, amilyeneken, mert élvezik, hanem azért, mert nem tudnak máshol élni.

Ne vicceljünk már, nézd meg, hogy Ausztriában milyen hegyiutakat aszfaltoznak le, és milyen minőségben. Kizárt dolog, hogy ez mi tanyás övezetünk a Strabagnak kihívás lenne. És igen, pénzbe kerülne, de egyrészt pénz az láthatóan van, másrészt pedig egyéb módon nem lehet ezeknek az embereknek méltányos életkörülményeket teremteni.

A buszok azért lennének kihasználatlanok, mert az emberek elszoktak attól, hogy van tömegközlekedés. Kényszerűen úgy alakították az életüket, hogy abból kikerült minden olyasmi, amihez kéne egy jó tömegközlekedés. Ráadásul pont olyan emberek élnek ilyen helyeken, akiknek pont a kirekesztettségük miatt pénzük is csak szűkösen van arra, hogy kimozduljanak a munka-iskola dimenziókon túlra is. Tehát pont fordítva van: a jó tömegközlekedés idővel növelné a kültelkiek esélyeit is és akkor idővel megtelnének a buszok.

A buszoknál jelentkezik egy nagyon óvatos kitolódás, ami eddig hatkor állt le az most negyed nyolckor. A gond akkor van, amikor nem a fő csapásirányok és nem csúcsidőben akarsz közlekedni. Ha például a gyerek el szeretett volna menni valamelyik barátjához estefelé, akkor már nem is nagyon tehette, mert a 25-ös hat után nem is jár. És ugye neki előbb egy másik busszal be kell mennie a 25-öshöz, ami ideális esetben oda-vissza egy óra. Budapesten ez húsz perc, vagy még annyi se. De ismétlem, ekkor még nem érkezett meg a céljához, és azzal sem számoltunk, hogy itt finoman szólva sincs ütemes közlekedés.

Hát, nálunk véget ér a bringaút a településjelző táblánál. Nem kifele ér véget, befele.

Akinek van, az vagy talál, vagy nem talál, és olyant, amilyent, a baj az, hogy akinek nincs az semmit nem talál, és azok lesznek azok, akik kiszorulnak a külsőbb részekbe, így a kilátástalanság számukra településszociológiai értelemben is konzerválódik.

"A kikapcsolódásnak pedig elég sok módja van, kinek -kinek gusztusa szerint. "
Igen, ez így szokott lenni: általában sok módja van, de konkrétan nincs semmi. :)

maroz 2015.08.13. 14:46:43

@pityókabor sommelier: Nálatok a por az udvarból jön, nálunk az udvarba. Hogyan söpörnél fel egy földutat, amelyik nem is föld, hanem fosóhomok? :))

Növényt ültetni lehet, de napok alatt kiszárad, ha nem locsolod. A belvárosban automata locsolófejek locsolják, nálunk meg betemeti a futóhomok. Tudom, tudom, Mari néni a hibás, miért nem jár ki naponta ötször meglocsolni a pázsitot az út szélén, ja.

dingó29 2015.08.13. 14:46:52

@maroz: Mennem kell így nem tudom folytatni az eszmecserét de tévedés hogy aki kint lakik az kiszorul. Én direkt költöztem ki és nem anyagi okok miatt. És még elég sokan mások is

maroz 2015.08.13. 14:49:52

@dingó29: Érdekes, hogy a törvényszék előtt például már nem pont ugyanilyen az a levegő. A Rákóczi úton ki tudsz ülni fagyizni, már ha nem zavarnak a fagyizó mellett Rolls Royce-ban és egyéb százmilliós verdákban arcoskodó aranyemberek. Próbálnál meg külterületen kiülni! ;)

maroz 2015.08.13. 14:53:33

@dingó29: Te igen, és még valamennyien más ok miatt, de a többség anyagi okok miatt. Ez amúgy általános, mindenhol ez zajlik, és még olyan is van, ahol sokkal durvábbak a különbségek. A településszerkezet kirekesztő jellegére igen jó példa a Párizs környéki külvárosok, a banlieue-k története, de ismétlem, ez egy piszokul általános folyamat, és a kirekesztés az egyenlőtlenségek növekedésével csak nőni fog.

2015.08.13. 15:08:16

@dingó29: Csíkban pedig télen mínusz 35 fok van, mégsem panaszkodunk, ha érted, mire gondolok.

2015.08.13. 15:09:10

@maroz: No látod, erről van szó: sokan a kifogást keresik a megoldás helyett.

maroz 2015.08.13. 16:25:59

@pityókabor sommelier: Nem a fenét, csak letagadjátok. ;)

2015.08.14. 09:27:46

@maroz: A te problémád, te oldd meg! De mondok egy példát: pár évvel ezelőtt volt egy nagyobbcska árvíz a Kárpát-kanyar mindkét lejtőjén (nálunk is és a Regátban is). Sár, kár, mint a nagykönyvben. A románok sírtak, hogy jőjjön a hadsereg, tűzoltóság, miafaxom, mi pedig elő a lapátot, traktort, szekercét, kinek mije volt kitakarítottuk.
Mási példa, ezúttal kismagyarországon. Etyeki ismerősöm mesélte, hogy rohadt a katolikus templom teteje és keményen omlott a vakolat. Volt valami földrengés, az is kikezdte a szerkezetet. No erre mit csináltak? Kalákát hírdettek, valaki mét egy önjáró kosaras emelőt is szerzett, még a plébánost is felliftezték vele a torony tetejéhez :) ideiglenesen stabilizálták a helyzetet, majd gyűjtést szerveztek, és teljesen feújították a templomot. A plébános közben pedig elintézte, hogy a biztosító rendesen fizessen a földrengéskárért, és a püspökség egyészítse ki a győjtésbül bejött pénzt.

2015.08.14. 09:28:27

@maroz: Legyszívsebben a román útlevelet tagadnánk le:)

dingó29 2015.08.14. 09:51:12

@pityókabor sommelier: Nem én panaszkodtam. Én elfogadom hogy ilyenek a földrajzi körülmények

maroz 2015.08.14. 09:58:25

@pityókabor sommelier: Szóval te csak az eszmei útmutatást adod. Hát, megértelek, az a fránya régi rögzülés: conform dispozitiilor pretioase, ugye tudod kire gondolok? ;)

Nos, értettem, Ceausescu elvtárs, köszönöm és a hasznos útmutatók szerint fogunk eljárni! Kalákában leaszfaltozunk tíz kilométer utat, építünk magunknak villamosvonalat, fog ez menni, elvtárs, csak akarni kell!

dingó29 2015.08.14. 10:09:28

@maroz: Javasolnék még egy pszichológust is. Mert súlyos beteg vagy

2015.08.14. 10:29:57

@maroz: Ha én lennék a Magyar Közút Zrt, akkor megérteném a kritikát. Így, mivel megvan a magam baja (amiről nem panaszkodom, hanem megoldom), nem fogok a másével foglalkozni, hacsaknem kalákában. Van birkád, bográcsod és tözelőd? Ha igen, már megvan a kaláka legfontosabb kelléke. A többiek hozzuk a szerszámokat. Anyagot szerezzél.

2015.08.14. 10:31:06

@dingó29: Azt hittem, maroznak válaszolok. Bocsánatot kérek.

2015.08.14. 10:32:37

@maroz: ja, egyébként az nem dispozitii hanem indicatii pretioase volt. Romlik a memóriád, de legalább túléltük :)

maroz 2015.08.14. 10:36:54

@pityókabor sommelier: Határon átívelő szolidaritás: nekünk megvan a magunk baja, te pedig oldd meg a tiedet, leszarunk. Érdekes interpretációja a nemzeti összetartozasnak. :))

2015.08.14. 10:51:01

@maroz: Nem erről van szó. Az ember ne nyavajogjon, hanem kezdjen el segíteni magán, és kérjen segítséget. Gondolom, te is szíveseben segítesz olyanoknak, akik tesznek is valamit, nem csak az italpultot támasztják.

2015.08.14. 10:52:20

@maroz: Nemzeti összetartozás. Tudod hogy lesz a székelyből román? Úgy, hogy átjön(átmegy) a határon.

dingó29 2015.08.14. 11:14:36

@pityókabor sommelier: Ne sértődj meg, akit normálisan neveltek az nem így gondolkodik.

2015.08.14. 12:14:47

@dingó29: Tudom, viszont a jelek szerint sok olyan van akit nem neveltek normálisan (személyes tapasztalat, én is gyakran "válok" románná).

maroz 2015.08.14. 13:25:59

@pityókabor sommelier: Kisegítenél engem tízmilliárd forinttal?

maroz 2015.08.14. 13:29:16

@pityókabor sommelier: A frászt csak a székelyből. A partiumi magyarból tudod mi lesz, ha átjön? Ha pont szükség van rá, akkor erdélyi, ha nincs, akkor román. Holott ugye ő a határtól tíz kilométerre élt, a magyar tévét nézte, a Kossuthot hallgatta, és Erdélyről annyit tudott, hogy az ott van valahol messze, a Királyhágón is túl.

2015.08.14. 14:27:31

@maroz: Igaz. Szegények mág nálunk is pechesebbek. Mi legalább elfoglaltuk Regátot, ld. az alábbi viccet:

Két székely üldögél 1923 nyarán, este a tornácon. Megszólal az egyik:
- Te Gergé, azért Ferenc Jóska rendes ember vót!
- Te János, hogy mondhatsz ilyent, há' nem emlékszel mit csinált 49-be, majdnem falakasztatta a nagyapádot!
- Hát jó-jó, de te arra emlékszel-e mit mondott nekünk 16-ban, mikor ide bétörtek a románok?
- Mit?
- Azt, hogy ha jól harcolunk, akkor ad földet a románokéból?
- Jó, s-osztán?
- Ugy-e te se gondoltad akkor, hogy az egészet nekünk adja!

2015.08.14. 14:28:20

@maroz: Kérek egy értelmes pályázatot, és amint lesz ötmillió adófizetőm megy a lóvé.

Mariann19 2015.08.14. 17:51:32

A vidék tartós elmaradottságának hatalompolitikai oka van, mégpedig a fővárosi választók megtartása, illetve elnyerése.
Ebben a felállásban nincs különbség az ellenzék és a Fidesz kormány között a rendszerváltás óta.
Nem is leplezett ez a szándék, bebizonyítom.
Demszky Gábor regnálása idején Pest megye az eu-s mérőszámok szerint olyan fejlettségi szinten állt, hogy az elmaradott térségek fejlesztésére szánt eu-s kohéziós támogatásból nem részesülhetett. Ekkor volt egy terv, hogy Nógrád megyét Pest megyéhez csatolják, amely leviszi a fejlettség fokát alacsonyabb szintre.
Már a gondolat is rémisztő egy ilyen protekcionista kormányzati húzásra, eu-s nyomásra szerencsére nem valósult meg.
Nézzük a vidékfejlesztési forrásokat. A kormányok ezt a forrást az agrárágazatokban használják fel, holott ennek a támogatásnak többek között az elmaradott térségek fejlesztése is lenne.
Érzékeltetésül: Luxemburg fejlettségi szintje az eu-s átlaghoz viszonyítva 279%, Észak-Magyarországé 40%. Továbbá a legelmaradottabb térségek közül Magyarország négy régiója az utolsó negyedben szerepel az eu-s tagállamok között.
Mindössze azt szerettem volna érzékeltetni, hogy a soros kormányok még a célirányos támogatásokat sem irányítják a drámai helyzetben lévő régiókba, hanem csalárd módon irányítják a főváros felé.
Nagy a sírás-rívás így a kánikula idején, hogy a fővárosi közösségi közlekedésben nem mindíg biztosított a klímával ellátott jármű.
Néhány napja vidéken egy falun haladtunk át. Nem tudom, hány km hosszú a település, de az egyik végéből a másikba eljutni valóságos szafari lehet, és helyi közlekedés nincs.
Most még nem is szóltam a vidék lekezeléséből eredő mentális sérelmekről, melyektől szenved a vidék.

maroz 2015.08.14. 20:55:29

@Mariann19: Eléggé elszmorítóak ezek az adatok. Erről a megyeösszevonós trükközési próbálkozásról még nem is hallottam. Ez annyira kínos, mint amikor a gazdag szülők elválnak papíron csak azért, hogy a gyereknek járjon a kollégium.
süti beállítások módosítása