HTML

Csoportterápia

  • Kopó: Annak a paradox helyzetnek mi a feloldása, hogy a felújításhoz tőke kell, az meg az önkormányzatna... (2021.12.21. 01:47) Faszádizmus
  • ATCG: Csak a csönd (2019.07.30. 00:21) Outdoor
  • maroz: @KUNTYI: Ötmillió forintot azért nem akkora kunszt elhasználni, például felteszed a ruletten a pir... (2016.11.25. 05:42) A napelem haszna Magyarországon
  • maroz: @annamanna: Nézd meg, hogy kik és mire használhatják ezt a bringát. Nézd meg a motorját: 0,25 kW a... (2016.04.19. 12:51) Zöld rendszám
  • bontottcsirke: @dr Smittpálelnökúr: Ezaz! Rekesszz ki mindenkit, aki nem a haverod! Így szép a demokrácia. (2016.02.07. 13:02) Demokratikus ellenzék

Egy másik segglyuk

segglyukbanner.png"A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, és senki sem kíváncsi a másikéra."



Irl kommentelnél? Gyere a Gólyába!

golya.jpg

Ambulánsan kezeltek száma

Címkék

alföldi (2) államadósság (1) államcsőd (1) államforma (1) ami még egy blogon is ciki (1) aranyszalag minőség (1) a létezés magyar minősége (15) ballib (13) balliberális értelmiségi elit krémje (2) bizalom (4) bloglossza (31) bürokrácia (1) chiken game (1) cigány (1) civil (17) civilek (6) civil politizálás (1) demokrácia (1) égés (1) egyéb ápoltak (7) egyetemfoglalás (1) életvilág (4) elit (20) ellenzék (1) emlékezés (1) emlékezés-biznisz (1) eperjes károly (1) építészet (1) erkölcs (6) erőss zsolt (1) érték (15) értelmiségi elit (6) etatizmus (2) felelősségvállalás (1) fellegi (1) felsőoktatás (1) fidesz (1) fogyasztóvédelem (2) gasztroezmegaz (1) gasztronómia (4) giró szász (1) gyereknevelés (1) győzelmi jelentés (1) gyurcsány (3) g pont (1) háború (1) hallgatói érdekképviselet (2) hatalom (6) hazugság (1) helyreigazítás (1) hétköznapi apróságok (2) hétvége (17) homofóbia (1) horsefuckers pride (1) igazságosság (1) indulatposzt (1) jobbik (2) jogállam (5) jövőkép (17) kisember (10) kiss péter (1) konzervativizmus (1) kormány (1) kormányzás (3) kövér (1) középosztály (1) kreativitás (2) kultúra (2) lányomnak mondom (1) lázár (1) lengyel lászló (1) levelező tagozat (3) liberális demokrácia (1) lmp (1) magánügy (1) magyar gasztronómiai egyesület (1) magyar narancs (2) matolcsy (1) mazsihiszti (1) média (11) migráció (1) milla (1) mszp (5) munka (1) náci (2) nacionalizmus (1) nemzeti középosztály (1) nyitottakvagyunk (1) oktatás (13) orbánizmus (10) palotaőrség (1) pártállam (3) pártpolitizálás (11) pénzért bármit (1) pintér (1) plágium (2) polgár (1) polgárosodás (3) pozsonyi ádám (1) progresszió (1) rendszerváltás (2) románia (5) schmitt pál (6) selmeczi (1) szabadság (1) szanyi tibor (6) szíria (1) szőkenő (1) tarlós (1) társadalom (25) TGM (1) tudomány (3) tv2 (1) ünnep (4) vágó istván (1) választás (1) vallás (1) vélekedéseink (1) vendégposzt (1) vicc (2) vidéki tanácselnök (1) zárszó (1) zászlóégetés (1) zombiszdsz (1) zsidó (3) Címkefelhő

Házirendetlenség

Csak úgy, miheztartás végett

-Doktor úr, nagyon fog fájni?
-Igen. Mégis, mit képzel, ha jól esne akkor magunknak csinálnánk!

Ezt a blogot magamnak csinálom, hogy jól essen. Ne vedd el ezt tőlem. Ne agitálj, mert nem érdekel. Ne mondd el nekem, hogy elfogult vagyok, mert ezt én is tudom. Igen, ezen a blogon elfogultan írok, ezt nem is tagadom. Azt gondolom ugyanis, hogy jobb, ha felismerem és figyelek a saját elfogultságomra, mint ha letagadnám és állítanám, hogy az elfogult véleményem elfogulatlan.

Ne agitálj, ne próbálj meg legyőzni, hanem beszélgess velem. Ha akarsz. Próbáld megismerni a gondolkodásomat, cserébe én is igyekezni fogok megismerni a tiedet. Attól még nem dől össze a világ, ha ugyanarról a szeletkéjéről te meg én másként gondolkodunk. 

Ha beszélgetni szeretnél velem, akkor vedd figyelembe, hogy engem a dolgok érdekelnek és nem annyira a vélemények. Épeszűbbnek tartom magukról a dolgokról beszélgetni, vitázni, mint a véleményekről.

Nem különösebben zavar, ha minősítesz, nem szeretnék innen semmit se kitörölni, se kitiltani senkit, de arra kérlek, hogy a többi ápoltat ne minősítsd. Szeretném, ha ez egy komfortos diliház maradna, zártosztály nélkül.  

Köszönöm, és érezd rosszul magad nálunk!

Na így, na!

2013.07.10. 09:01 | maroz | 65 komment

Címkék: civil hatalom bloglossza

Alakul ez. Van ez az amerikai izé, na, hogy is hívják, az az izé a központi túlhatalom ellen, megvan!, szóval a csekkek és egyenlegek nálunk is működni látszanak, persze nem úgy, de mégis. A vitorlásszövetség mert egy unortodoxat lépni, mert civilként viselkedni és merte nem megválasztani az amúgy a pikszisből kiesni látszó komisszárt, aminek hála istennek lett is némi következménye:

Több szponzor, köztük az állami MVM is elfordult az MVSZ-től azt követően, hogy a szervezet májusi tisztújításán a küldöttek nem Gál András Levente korábbi elnököt, hanem Kollár Lajos érsebészprofesszort választották meg elnöknek

Elfordult? Helyes. Az a baj, hogy eddig oda volt fordulva. Mi a faszom érdeke lehet egy MVM-nek abban, hogy vitorlásszövetséget évi harmincmillióval támogasson? Hát a Paksi Atomerőműnek abban, hogy az Anna-bált támogassa? Eddig a polgárok inkább a fukusimai hasított atomot vették, de majd most, ha látják, hogy a dzsentrik és a wannabe-dzsentrik a hazai atomerőmű támogatásával ropják az úrhatnámot akkor szalad mindenki ész nélkül inkább a hazait venni? Magyar herékbe magyar áramot vezessenek, vagy mi van? 

Élek a gyanúperrel, hogy a szóban forgó elfordulók valójában nem is azért delláztak eddig a vitorlásoknak, mert lett volna rá valamiféle koherens, a köz előtt is vállalható magyarázatuk, hanem azért, mert itt ez a feltörekvő ifjútörök, aki egészen jól pozicionáltnak tűnt Orbán seggében, így nem nagyon szerettek volna neki pláne koszlott harmincmillióért nemet mondani, mert sohse lehessen tudni, ám abban a pillanatban, amikor megszűnt annak a veszélye, hogy a döntéssel megsértenének egy lakájt le is rúgták magukról ezt a szponzorációs terhet, hogy csak úgy huppant. Istenem, de szörnyű, a jövőben nem fog lényegében véve közpénzekből vitorlázni a szövetség. Jó, tudom, pénz elköltetlen nem maradhat, lesz majd másik olyan, névleg civil szervezet, amelyik rácuppan egy másik, Orbánnál jól fekvő pártártány faszára és addig szopja, amíg az ki nem jár nekik ilyen, szemmel láthatóan apparátcsikok számára fenntartott pénzosztó helyektől néhány milliócskát, esetleg pimf tízmilliócskát. Csakhogy.

Csakhogy a leckéből az is megtanulható, hogy ezek az ártányok tipikusan nem adják ám magukat ingyen. Jobb esetben csak időnként kérnek egy-két apróságot, rosszabban elvárják, hogy a buliba az általuk kijárt mások pénzéért cserébe őket nem csak hogy vegyék be, hanem egyenesen vezérkanként. Egy civilnek pedig ott a lehetősége a szabad akarat érvényesítésére: elfogadja mindezt és engedelmesen letérdel a kiszemelt potentát elé, vagy inkább keres még másik három Ilcsi szépségszalont:

"A Porsche Hungaria (Audi), a Groupama Biztosító, a Microsoft, az Ilcsi Szépségszalon mellettünk maradt, s több új támogatót sikerült megnyerni a vitorlássport ügyének. Megkötött szerződésünk van a Laptop. hu-val, előrehaladott tárgyalások folynak a T-Systemmel, a Telekommal és a Strabaggal" - írta a lap szerint Kollár Lajos abban a levélben, amelyet a szövetség honlapján tettek közzé. 

Mert a mítoszainkkal ellentétben igenis van szabad akarat, lehet másként dönteni, lehet azt mondani, hogy nem, nem kérjük Gál András Leventét, mert az tudottan egy olyan csomagkapcsolt akvizíció, amelyik már az elején, a díl megkötésekor is bűzlik, és lehet tudni, hogy olyasmikkel jár, amitől a civil szervezet igen könnyedén át fog lényegülni a hatalom kurvájává, és az rövid távon tűnhet előnyösnek, de már középtávon is felvet olyan hányingereket, amelyek talán a rövid távú mulatozás emlékeit is megkeseríti. Ez a speciálisan adaptál, magyarított csekkek és egyenlegek rendszere. Ha civilként leszopod a hatalmat egy csekkért, akkor borítékolható, hogy középtávon romlani fog az egyenleged. Szabad polgár vagy, civil, te döntesz. Persze a prostitúcióhoz az évtizedek során hozzászokottak úgyis azt fogják kántálni erre kórusban, hogy "de hát ezt másként nem lehet!", lásd az úgynevezett ellenzéki pártlapjainkat, akik a világ paksinál is atomszilárdabb rendjének gondolják azt, hogy Magyarországon lapot készíteni csak és kizárólag a mindenkori Orbánnál jól fekvő ártányok tején lehet, de egy szabad polgár tudja, hogy ez nincs így. Tudja, hogy ezzel szemben az van, hogy lehet másként, csak úgy nehezebb. Igen, tényleg strapás tíz Ilcsi szépségszalont felhajtani és sok-sok talpalással, aprómunkával, ésszel, kreativitással összeszedni azt, amit az ügyeletes ártány lazán odavet egy fínom dzsentri mozdulattal, de azt is tudja, hogy a pillanatnyi könnyebbségért később meg kell fizetni az árat. Lehet apránként tanulgatni a leckét: nincsen, nem létezik csekk egyenleg nélkül. 

65 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kakukkfeszek.blog.hu/api/trackback/id/tr955398499

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.07.10. 11:04:48

"Elfordult? Helyes. Az a baj, hogy eddig oda volt fordulva."

Ez jó! :)

Én még arra kérném tisztelettel az MVM-et és a többi állami céget is, hogy forduljanak el a többi sportszövetségtől is. Úgy is kérem őket erre mint állampolgár, azaz résztulajdonos.

acs63 2013.07.11. 20:27:53

@Holger Hartland: Nem az a gond, hogy valakit támogatnak, hanem a miért?

@poszt: "Elfordult? Helyes. Az a baj, hogy eddig oda volt fordulva."
Most már tiszta: Nem a sportot (sportágat) támogatták, hanem a komisszárnál nyaliztak...

...Írtam még pár dolgot, de minek? Aki belülről látja, az tudja, aki kívülről nézi, az nem biztos, hogy érti. Civilnek lenni sose volt egyszerű...
(Amúgy nem vagyok meggyőződve, hogy ez a szponzoráció teher volt nekik eddig, a "lerúgás" oka fegyelmezési is lehet, vagy viszik tovább a pénzt Gállal a következő helyre.)

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.07.11. 21:25:50

@acs63: Szerintem meg az állami cég (az én cégem is, hé!) csak ne támogasson _vitorlás_ clubokat, hanem fizesse be szépen a zsét az államkasszába, és majd onnan, mértékkel, ha egyáltalán. És ha egyáltalán, akkor inkább nyaraltassanak belőle gyerekeket úgy, hogy közben vitorlázhatnak, vagy ilyesmi.

acs63 2013.07.11. 21:36:04

@Holger Hartland: Valamit félreolvastál. Nem "_vitorlás_ clubokat" támogattak, hanem egy sportági szakszövetséget. (Aminek pl. az utánpótlás-képzés is része.)
Nem szeretnék elmenni off-ba, ezért csak annyit:
A civileknek max. a tömegsportra lehet ráhatása, a versenysport/élsport annyira eltávolodott ettől, hogy aki nincs benne, az el sem hiszi. Piszkosul tőkeigényes lett, ha eredményes akar lenni.
Ha jól tudom, neked az oktatással van kapcsolatod. Mit szólsz azokhoz a benyögésekhez, hogy "A felsőoktatásnak önfenntartónak kellene lennie, tartsa el magát?" (Vagy a színházaknak/kultúrának.)
Ha lesz bejegyzés a sportról, akkor beszélgethetünk ott...

acs63 2013.07.11. 21:45:34

@Holger Hartland: Egy apróság: Az MVM nem tisztán állami cég:

www.mvm.hu/hu/technikai-menupontok/kapcsolatok/Lapok/default.aspx

A Vagyonkezelő mellett vannak kerületi/önkormányzati tulajdonosai is. Az önkormányzati tulajdon viszont nem tisztán "állami", talán ők is szólhassanak bele egy kicsit, mire megy az adójuk egy kis része. (TAO)
(Nem tartom jónak a mostani TAO-rendszert, de nem mélyszántással, sóval bevetéssel orvosolnám!)

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.07.11. 23:13:00

@acs63: Sportági szakszövetséget az állam támogasson az állami költségvetésen keresztül. Úgy átlátható, hogy az adóforintjainkból mennyi hová is megy. Senkiházi bloggerként semmi közöm semmiféle oktatáshoz, de véleményem, az van. :) Íme: ha közvetlenül az MVM ad a sportolóknak pénzt, az mondjuk a felsőoktatás relációjában olyan, mintha az egyetemen kiraknák a Szerencsejáték Zrt. molinóját némi támogatásért. Vagy mintha az oktatók szponzorlogós ruhákban tartanák az óráikat. Az önfenntartó felsőoktatás egyébként jóval kevésbé irreális, mint az önfenntartó vitorlázás, annyira, hogy tulajdonképpen nem is az, főleg, ha hagynák dolgozni azt, aki tud. Ez persze tandíjjal jár(na), amit pontosan az nem akart, aki önfenntartó felsőoktatást viszont igen - de fizetőképes külföldieket azért még lehet idecsábítani némi angol nyelvű képzésre. És akkor most olyan apróságokba nem is mentünk bele, hogy mennyivel járul hozzá a GDP-hez vagy akár az emberek életminőségéhez a felsőoktatás és az élsport szintjén űzött vitorlázás.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.07.11. 23:18:29

@acs63: Ha kerületi/önkormányzati tulajdonos szponzorál élsportot, az ottani lakosként csak még jobban bosszantana. Ha az önkormányzatnak leesik egy kis pénz, abból tessék játszóteret építeni, utcát aszfaltozni, vagy ételt osztani vagy munkát adni a helybeli nyomorultaknak. Bár bevallom, hogy előítéletes vagyok és szúrja a szemem, ha közpénzt költenek egy olyan úri sportra, mint a vitorlázás, nem bánom, de akkor az állami költségvetésből, transzparensen.

acs63 2013.07.11. 23:52:20

@Holger Hartland: Nem akarlak meggyőzni, de hidd el:
_eredményes/versenyképes_felsőoktatást és élsportot csak hatalmas saját tőkével lehet fenntartani. Ez ma Mo-on csak álom. (Az egyetemi példád ott sántít, hogy én el tudnék képzelni egy MVM-es szponzorációt pl. egy műszaki tanszéken. :-) )
Ha mi átveszünk egy működőképes módszert, azt hatékonyan tudjuk szétverni pillanatok alatt. (Bolognai rendszer, vagy TAO) :-/

(Az úri sportokról meg annyit: Tegnap olvastam egy fideszes véleményt, amely szerint a fiatalok lelkesen lennének tengerészek a Kínával történő tengeri kereskedelmünkben. Ahogy' én ismerem a lehetőségeinket, hamarosan klippereket fogunk építeni. Azokhoz meg kellenek a gyakorlott vitorlázók... :-P)

acs63 2013.07.11. 23:59:04

@acs63: Itt is van, megtaláltam:

www.facebook.com/orbanviktor/posts/10151741371271093

Ami ma még úri sport, az holnap biztos munkahely lehet... :-)

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.07.12. 00:14:04

@acs63: Direkt mondtam a Szerencsejáték Zrt-t, mert az MVM-ről nekem is pont egy lehetséges villanykari szponzoráció jutott eszembe. De OK, akkor a Szj Zrt szponzorálhat egy valszámtanszéket. :)

"_eredményes/versenyképes_felsőoktatást és élsportot" - Melyik ligában? Kikkel versenyezve? Nem akarlak meggyőzni, de nagy pofával kijelentem, hogy a magyar felsőoktatáshoz nem kellene olyan borzasztó sokat hozzátenni, hogy regionálisan és az európai középmezőnyben versenyképes legyen. Hangsúlyozom, nem a topligában. Az messze van. De versenyezni, jó meccseket játszani, sikereket (akkorákat, amekkorákat) elérni és megélni a másod-harmadosztályban is lehet.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.07.12. 00:19:09

@acs63: És nem bírom kihagyni: amikor az állam az egyetemeknek támogatást ad, akkor nem könyöradományt és nem szponzori pénzt oszt, hanem kifizeti az államilag finanszírozott hallgatók tandíját - vagyis azt, ami a képzésért jár. Az már a 2008-as népszavazás döntése volt, hogy ezt a tandíjat ne maguk a hallgatók fizessék (már amelyik), hanem az állam, és hogy ne hívják tandíjnak.

acs63 2013.07.12. 00:38:55

@Holger Hartland: Akkor te most is elégedett lehetsz, szerintem is a harmadik liga környékén járunk. Vagy egy-két tehetségünk, azok meg jól elmennek, nehogy' már felkavarják a pocsolyát!

Nem, az állami támogatás elosztása nem könyöradomány sem a felsőoktatásban, sem a sportban. Nem a kegyúr hangulatának kell(ene) befolyásolnia! (Amúgy de, szponzori pénz.)
Amit lehet jól csinálni és rosszul is...
(Most már tényleg befejezem, mert maroz kivág (jogosan) off-olásért. :-) )

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.07.12. 00:52:56

@acs63: Most? Elégedett? Nem. Ha most a 3. liga környékén vagyunk, akkor inkább a 2. liga oszlopos tagjának, ha nem éllovasának kellene lennünk. A potenciál megvan. A távozó tehetségek menjenek csak, nincsen azzal semmi baj. Majd visszajönnek, vagy jön helyettük más. Már ha lesz hová - inkább ezzel van baj. A relatív optimizmusom a potenciálnak szól, nem a pillanatnyi valóságnak.

Maroz nem vág ki, ő nem olyan. Szerintem még érdekli is a téma. Amiről megint eszembe jutott valami az ő kedvencével, Laczkovich professzorral kapcsolatban. :)

maroz 2013.07.12. 08:22:42

@acs63: Ez durván on, ne hülyéskedj már!

"Ez ma Mo-on csak álom. (Az egyetemi példád ott sántít, hogy én el tudnék képzelni egy MVM-es szponzorációt pl. egy műszaki tanszéken."

Azzal, hogy az MVM szponzorálhatna _egy_ tanszéket még nem is nagyon lenne baj, a baj ott van, hogy az országban akad több tanszék is. Akkor most vagy szponzorálja mindegyiket, vagy szükségszerűen lesz olyan tanszék, amelyik nem fog kapni lényegében véve közpénzt. És ez a gond.

Az, hogy így azok a szükségszerű viták, hogy akkor most az éves annyiból ki, milyen meggondolásból és mennyit kapjon nem ott dől el, ahol az ilyen vitáknak el kellene dőlnie, és nem az viseli a döntésért a politikai felelősséget, akinek viselnie kéne, hanem megy az egész mutyiban. És mivel mutyiban, fű alatt megy, így nincs is nagyon mód arra, hogy a kellő összefüggésekkel együtt, értelmesen legyen áttárgyalva, lehetőleg transzparensen ez az egész. Ami ugye a mutyiságot erősíti, mert ebből mindenki azt veszi le, hogy nem a közt, nem a zembereket kell arról meggyőzni, hogy jó az és támogatandó, amit csinálok, hanem csak be kell feküdni jól egy ígéretes ártánynál, és a köz pont le van szarva.

Ami aztán egy klasszikus bizánci típusú, kegyurakra, kliensekre épülő rendszernek alapoz meg. És ez visszaüt, mert nem nagyon lehet erre komolyabb stratégiát, pláne olyant, amelyik több évre előre is tudna tervezni építeni, mert ha kiesik a pikszisből a patrónus, akkor borul az egész bili.

maroz 2013.07.12. 08:24:42

@Holger Hartland: Ha eszedbe jutott, hát írd meg! Jó terápia ez a megírás... ;)

maroz 2013.07.12. 08:46:34

@acs63: Az a baj, hogy nincs az a dolog, ami mellett ugyanezeket az érveket ne lehetne ugyanígy felsorolni. Olyan ez, mint a nemzeti ügy. Vagy a harc a kommunizmusért. Vagy az, hogy: istennek tetsző.

Bármilyen magántermészetű ügynek minden komolyabb erőfeszítés nélkül lehet olyan erkölcsi megalapozást adni, amely arról szól, hogy az adott ügy nem önmagában megálló, hanem csak valami nagyobb üggyel azonosulva kapja meg a szükséges morális megtámogatást. Nemzeti érdek, a szocialista haza érdeke, istennek tetsző. Ennek pedig pont az a veszélye, hogy előbb-utóbb minden magánérdek benne lesz a nagyobb ügyekben, például minden nemzeti érdek lesz, és ugye ahol minden az, ott valójában semmi sem az.

Az én legkisebbikem nagyon ügyesen lovagol. Gyerek és ifi kategóriákban elért egészen ígéretes helyezéseket ilyen lokálisabb vagy klubjellegű versenyeken, de egy adott pillanatban le kellett ülnünk és nagyon őszintén, nagyon fájdalmasan át kellett beszélnünk az ő lovaskarrierjét. Amivel az a feneség, hogy bármennyire is ígéretes tehetség ő, de sajnos az van, hogy mi képtelenek lennénk finanszírozni. Nem, nem úgy értem, hogy teljes mértékben, hanem még a tíz százalékát sem. És innen nem nagyon van tovább, mert ha történetesen lenne, kerülne is elkölthető közpénz, akkor mivel azt én magam is inkább másra költeném el, így nincs erkölcsi alapom arra, hogy de közben meg a gyerekem ambícióit ebből finanszíroztassam. Ez van, marad tehát a hobbilovaglás, olyan hosszú futószáron, amilyent a családi költségvetésünk elbír.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.07.12. 09:02:39

@acs63: Az MVM, mint olyan (értsd- a leányvállalataival együtt) rengeteg felsőfokú képzésben részt vevőt támogat olyan módon, hogy finanszírozza a tanulását tanulmányi szerződés keretében (teljes önerő, ösztöndíj, fizetés, gyakorlat...).
Hogy ezen kívül közvetlenül is kellene e támogatnia a (műszaki?) felsőoktatást, az jó kérdés. Szerintem nem. Nem ez a helyes út.

maroz 2013.07.12. 09:08:03

off

Mindjárt körbe fogja járni a magyar netet az a hír, hogy a román hegymászócsapat, amelyikben benne van az aradi Török Zsolt is elindult felfelé a Nanga Parbaton és ha kitart a kedvező időjárás akkor olyan 17.-e és 19.-e között támadják a csúcsot. Persze nem biztos, hogy pont így lesz megfogalmazva, de lényege ez lesz. :)

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.07.12. 09:29:20

@maroz: Magyar-román hegymászócsapatot akartál mondani?

maroz 2013.07.12. 10:08:32

@agresszív kismalac:

Innen indul: www.torok.ro/?p=1257

Via: 4bakancs.com/post/55243161464/nanga-parbat-expedicio-torok-zsoltek-ujra

És már rögtön az elején kap is egy egészen aprócska gellert:

eredeti: "De dimineaţă, toată echipa românească, formată din Teo, Marius, Bruno, Aurel şi Zsolt au pornit în ascensiunea finală spre vârf."

magyarítás: "Ma reggel a teljes expedíció ( Teo, Marius, Bruno, Aurel és Zsolt) elindult a csúcs felé, reméljük jelenleg már sikerrel járnak."

Első lépésként a 4bakancs eltünteti a "román"-t, innen pedig a hírt átvevő lapszerkesztők dolga roppant könnyű, ha el óhajtanak jutni oda, hogy ez valójában egy magyar-román expedíció. :)

Érdekes még az idézet, amit a 4bakancs lefordít: ""Héj, héj, a fű zöld, ragyog a nap a mászókra. Eltűnt a tél, nem bánt már kemény vasfoga." - kezdi egy idézettel üzenetet Török Zsolt."

Hát, nem pont jó a fordítás (mászókra, eh..), de mindegy is. Ez egy Phoenix nevű együttes egyik dalából van, és ha jól emlékszem, akkor valamikor a hetvenes évek derekán alkották. Ha én újságíró lennék, akkor ennek a hírecskének a kapcsán bizony írnék pár szót erről a bandáról is, elvégre uborkaszezon van, ilyenkor ilyesmi is belefér. Na, de mivel nem ezzel keresem a kenyerem javát így csak a szóban forgó albumot lököm ide, azzal a megjegyzéssel, hogy nekem sajnos fogalmam sincs arról, hogy ez jó muzsika-e vagy sem. Sajnos nem értek a zenéhez. De hátha mások meg igen:

www.youtube.com/watch?v=rgUA0TM3bBM

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.07.12. 10:22:14

@maroz: Az a kérdés, hogy az MVM csak úgy molinóért adna-e pénzt mondjuk a BME villanykarnak (mert akkor igazad van, így ne adjon), vagy valami munkáért, például K+F-ért vagy oktatásért, mert az úgy szerintem rendben volna. Már persze úgy, hogy legyen átlátható, hogy miért éppen a BME kapja a munkát, és nem más.

Igen, a kivándorlási para felsőoktatási vonatkozásairól eszembe jutott egy posztvázlat, de utána kellene néznem pár dolognak, hogy mit is csinálnak Laczkovich profék az ELTE TTK-n.

maroz 2013.07.12. 11:04:26

@Holger Hartland: Ne érts félre, nem vagyok én doktriner, meg sokszor tényleg van úgy, hogy másnak nincs olyanja, ami a diákoknak kell, csak az államinak. Így lett például szponzora egy egyetemi projektnek a honi állami szektor legprosperálóbb vállalata, a MÁV:

blog.odooproject.com/3888-kolcsonkaptunk-egy-egesz-csarnokot-a-mav-tol

Mit csinálnak, mit csinálnak, adják a busongó juhászt, hogy régen bezzeg minden jobbabb volt! ;)

acs63 2013.07.12. 11:20:21

@maroz: Azért off, mert ez a bejegyzésed egy kegyúri juttatásról szól. Annyiban on, hogy ilyenekkel az élet minden területén találkozhatsz, de egy-egy területre megoldást találni önmagában is külön tanulmányokat érdemelne.
A civileknek itt lehetne dolguk, jelenleg csak sírás, vagy "eb ura fakó" van. A pályázatokat vagy valakire írják ki, vagy titkosak a tervek, vagy csak odaadják. A TAO önmagában nem ördögtől való, de a kivitelezés...magyarosch/mutyis. A pénzek áramlása személyekhez és nem tervekhez kötődnek.
A gyereked sportkarrierjébe most nem mennék bele, mert érintett vagy, de megkérdezném: abban a szakágban is a képességek arányában történik a tehetségfejlesztés? :-P
(Egy szülő mindig elfogult, de látja az őt nem érintő korosztályokat is!)

@Holger Hartland: Nincs kivándorlási para. Akiben van tehetség és megunja a szélmalomharcot a befolyásos középszerrel, az távozik, a "Magyarországon világhírű" tehetségek/szakemberek meg kitermelik az utánpótlásukat. (Nem csak a felsőoktatásról van szó, hanem szinte minden szektorról. Nekünk meg itt marad a Széles-féle "kék madár".)

maroz 2013.07.12. 11:34:33

@acs63: Persze. Ha képes vagy megvenni egy többmilliós lovat és belerakni évente az úgyszintén többmilliót a tartásába, dresszírozásába és ezen túl képes vagy előteremteni a versenyekre utazás költségeit, szóval ha a képességed megengedi, hogy éves szinten ezeket a néhánymilliókat virítsd, akkor ennek arányában fejlesztődik a tehetséged a szakágban. :)

acs63 2013.07.12. 12:25:34

@maroz: Akkor te már tudod, miről beszéltem a tömegsport-versenysport relációjában. (A ti sportotok sem különleges, még a legolcsóbbnak tartott futószámokban is egy pesti lakás árát kell befektetni évek alatt egy közepes sikerhez. Valahol kiszámolták, hogy egy labdarúgó képzése ma Mo-on milyen hatásfokkal/megtérüléssel történik. Nincsenek "úri sportok", minden versenysport költséges, ha eredményt akarunk!)

maroz 2013.07.12. 12:33:25

@acs63: Na de itt egyből egy pesti lakás árával kéne nyitni! :)

Értelek, és ez a vita nem arról kéne szóljon, hogy speciel én tiszta szívből gyűlölöm a versenysportot, hanem arról, hogy ha ezt, tehát a versenysport finanszírozását közfeladatnak gondoljuk el, akkor az hogyan történjék. És akkor én nyugodt szívvel szavazhatnék Churchillre, hiszen ő már megmondta, hogy: csak semmi sport! ;)

acs63 2013.07.12. 13:19:01

@maroz: Igen, vannak, akik gyűlölik a versenysportot, vannak olyan szurkerek, akik a felsőoktatástól vonnának el pénzt a debreceni stadionra és vannak, akik a színházakra/filmekre/könyvekre nem szánnának egy fillért sem. Van, aki az Akadémiától várja a pénzt, mások szerint az elosztás nemes feladatára Kerényi/Vajna van felszentelve. Az autósok kátyumentes utakat, a kerekesek az életveszélyes felfestésnél többet szeretnének és még sorolhatnám.
Van közöttük különbség, amíg nem figyelnek oda másokra?
Talán, ha mindenki a saját területén takarítana és nem várna a többiekre...

maroz 2013.07.12. 13:35:10

@acs63: Na várj. Összemosol te dolgokat: az, hogy én őszintén tudom utálni a versenysportot, avagy mondanám inkább azt, hogy a modern kori gladiátorviadalokat, az egy érzés, ez alakult ki bennem, és nem nagyon látok rá okot, hogy ezen változtatni próbáljak.

A kérdés az, hogy alkalomadtán a cselekedeteimet mennyire irányítja, mennyire határozza meg az, hogy én így érzek. Következik-e nálam automatikusan ebből a nemszeretésből az, hogy akkor erre semmi közpénzt, sőt, egyenesen betiltani?

Vagy nézzük fordítva: a hegymászást legalább annyira szeretem, mint amennyire utálom az élsportot. Következik-e nálam ebből a szeretésből automatikusan az, hogy akkor most a hegymászásba billencses IFÁval toljuk a dellát?

Feloldanám a dilemmát: nem következik. Tehát nekem igenis szabad nemszeretnem az élsportot, sőt, úgy egyáltalán bármiféle olyan sportot, ami már nem játék. :)

acs63 2013.07.12. 15:15:48

@maroz: Nem mosom össze, a szélsőséges nézetekről beszéltem. Amúgy meg:

"Elfordult? Helyes. Az a baj, hogy eddig oda volt fordulva. Mi a faszom érdeke lehet egy MVM-nek abban, hogy vitorlásszövetséget évi harmincmillióval támogasson?"

Miért is baj, ha oda volt fordulva? Sokkal nagyobb baj, hogy ez az odafordulás a vezető személyének szólt. Normál'körülmények között most magyarázatot illene adniuk, hogy innentől miért nem, ha eddig igen. Mi változott az elnökségen kívül?
(Az odafordulásnál kevesen kérdezgetnek az okokról.)

maroz 2013.07.12. 15:47:25

@acs63: Elmagyaráztam, hogy szerintem miért baj, nem?

Összefoglalom: Ezek a cégek nem a saját vagy a részvényeseik, befektetőik pénzével sáfárkodnak, hanem közpénzzel. Ha egy magáncég - és erről szólt az Ilcsi szépségszalon kiemelése - civil ügyeket kíván támogatni, akkor tegye, az engem addig, amíg nem vagyok tulajdonosa nem érdekel. Ezzel szemben egy állami cég ne mecénáskodjon a köz pénzével, mert a közöst költeni az én ízlésem szerint transzparensen és felelősséggel illene. Ne a mittomén milyen állami vállalat ilyen-olyan módon kinevezett vezetője döntse el, hogy akkor most ki és milyen eljárás során mennyit kap, hanem az az intézményünk, amelyik elvileg ezért lett létrehozva és amelyik a döntéséért a politikai felelősséget is viseli.

Nyilván, ha ennek az állami cégnek komoly érdeke, hogy bizonyos civil ügyeket támogasson, akkor azt tegye meg, de átlátható és megmagyarázható módon. Az, hogy például a BME energetikai gépek tanszékének van kapcsolata az MVM-el, és ha ez a kapcsolat némi pénzmozgással is jár az nem különösebben zavar, mert ezt egészen jól meg lehet magyarázni, szemben azzal, ha ugyanez az állami cég a vitorlásszövetségnek ad pénzt, vagy az Anna-bált szponzorálja.

Ismétlem, én semmi olyasmit nem állítottam, hogy akár a vitorlázás, akár a lovaglás, vagy éppen pont a hegymászás ne kaphasson közpénzt, mert ezek szerintem burzsuj sportok, hanem azt állítottam, hogy a közpénz elosztása egy korrekt, átlátható és felelős procedúra keretein belül zajlodjék. Ebbe nem fér bele az, hogy állami cégek mecénást játszanak.

acs63 2013.07.12. 15:59:31

@maroz: Most már értem, mi a bajotok.

Alapvetően tévedtek! A TAO támogatás is_állami_, tehát a teljesen "maszek" Ilcsi kozmetika, vagy a Gőz Gizi Kft is_állami_pénzzel támogat a TAO-n keresztül. Akkor lenne tiszta a szponzoráció, ha az_adózott_pénzekből finanszíroznának.
Na, ilyen nincs!
Innentől kezdve az MVM pénze nem "államibb" a "vállalkozók" adójánál, bár sokan szeretnek a mecénás szerepében tetszelegni. :-)

acs63 2013.07.12. 16:12:34

@acs63: Sőt, továbbmegyek: Az SzJA-ból rendelkezhető 1+1% is állami pénz és minden - az adóalapot csökkentő - szponzor/reklám tétel is részben állami, hisz' csökkenti a befizetett adót.
Kevés olyan pénzzel találkoztam, amit az adózott keretből adtak támogatásra.
Na, azt nevezik szponzorációnak és főként a szülőktől származik tagdíj, versenydíj, felszerelés formájában. (Színháznál a belépő ilyen.)

maroz 2013.07.12. 16:12:42

@acs63: A TAO az az út és erény könyve, meg egy csomó konfuciánus blabla, legalábbis nekem ez ugrik be erről a betűszóról. :)

Az én ízlésemhez sokkal jobban passzol az, hogy adózottból mecénáskodjon, akinek olyanra szottyan kedve. Attól viszont, hogy a teljes rendszer nem a kedvemre való még nem lesz egy ugyancsak nemtetsző részeleme kedves a szívemnek, szóval mi is az, amiben tévedek? :)

maroz 2013.07.12. 16:19:40

@acs63: Az 1+1% nem állami pénz, mert az állam lemond róla, és megengedi, hogy a polgár behatároltan, de mégiscsak a saját szája íze szerint költse el. Inkább nevezném egy állam által kikényszerített redisztribúciónak, mert lényegében véve ez van, jövedelemátcsoportosítás történik, de az újraelosztást nem az állam végzi, ő csak szolgáltatja hozzá a kereteket a polgárainak.

Én adóalapot csak olyan esetekben engednék csökkenteni, amikor az adott támogatás a cég működése érdekében merült fel. Tudom, még ez is necces, de talán így az Anna-bál már nem férne bele.

acs63 2013.07.12. 16:24:42

@maroz: Abban, hogy az Ilcsiéknél természetesnek tartod, hogy a befizetett adója egy részével rendelkezzen, az MVM-nél viszont "állami pénz"-t kiáltotok és elvitatjátok a benne levő önkormányzatoktól, hogy rendelkezzenek hasonló pénzek felhasználásáról.
Ha a tulajdonosi körben felsorolt önkorik valamelyikénél érdekeltek vagytok, akkor helyi szinten kell rákérdezni, esetleg instruálni a későbbiekben, majd demokratikusan véleményt mondani. (szavazattal!)
A TAO egy lehetőség, hogy az adód egy része oda kerüljön, ahova szánod, ne a kormány döntse el. Rengeteg sebből vérzik a megoldás, de tkp. egy "civil" döntés. A kivitelezésen viszont volna mit csiszolni...

acs63 2013.07.12. 16:25:46

@maroz: Na, ez a TAO is, üzleti szinten.

maroz 2013.07.12. 16:49:30

@acs63: Nem tartom természetesnek, de még mindig elfogadhatóbbnak tartom, hogy egy államtól, a hatalomtól független szereplő hozza meg a döntést, ezért vélem úgy, hogy még mindig inkább három Ilcsi, mint egy MVM.

Azzal meg ne vakítsuk már egymást, hogy a "benne lévő önkormányzatok". Hirtelen lett Magyarországon önkormányzatiság? Nekem nem tűnt fel.

Nekem amúgy erre lenne egy gondolatkísérletem. El kéne dönteni, hogy a gdp mekkora százalékát költjük ilyesmikre, mondjuk megállapodnánk, hogy a nullaegésznullanulla...x százaléka mehetne évente a civil szervezetek támogatására. Ez kijönne az adott évben forintra valamennyire, mondjuk legyen a példa kedvéért 30 milliárd. Ezt az összeget szépen visszaosztanám a lakosok számával, harminc milliárd per tízmillió ha jól saccolom háromezer forintot ad ki.

Ezt a pénzt aztán minden lakos megkapná egy virtuális számlán, és onnan szépen elutalná annak a törvényesen működő szervezetnek, amelyiknek akarja. Aki szervezet pedig forrást szeretne gyűjteni, az igyekezzék a polgárt magát meggyőzni arról, hogy ők a polgár kedvére való módon fogják ezt a dellát felhasználni.

acs63 2013.07.12. 17:06:15

@maroz: "Nem tudom, avagy õrizõje vagyok-é én az én atyámfiának?"

Rajtam ne kérd számon, hogy melyik önkori mennyire bújik az aktuális kormány hátsó fertályába!
Én a központosítás_ellen_vagyok.

(Nagyságrendileg vagy eltévedve a jelenlegi támogatási összeggel kapcsolatban. 30 milliárd? :-P)

maroz 2013.07.12. 17:13:48

@acs63: Ööö, hol tippeltem én meg a jelenlegi támogatási összeget? :-o

Az egy számtanpélda volt, olyan értékekkel, amelyeket viszonylag megbízhatóan még el tudok osztani. A százmilliárdos nagyságrendet már lehet, hogy elkúrnám. :)

(Amúgy meg mintha az 1+1 százalékok azért valahol csak ehhez a pártízmilliárdos értékhez állnak közelebb, nem? Valami régi emlék dereng bennem, talán pont azért is írtam harminc milliárdot...)

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.07.14. 14:53:45

Szanyihoz.
Egyrészt. A Lobotómia helyett-rovatban idézett mondat a jelenlegi ellenzéki pártok egymás közti versenyére vonatkozott (értsd: most a Fidesz leváltása a cél).
Másrészt. Ez biztosan nem fog sikerülni azzal a stílussal, amit Szanyi megenged magának pl. itt kommentelve: hacsaknem.blog.hu/2013/07/13/nem_sul_le_a_bor_a_keperol#comment-form
Egyre inkább úgy gondolom, hogy ez nem is olyan nagy baj.

maroz 2013.07.14. 20:53:04

@agresszív kismalac: A szólás szabadságával együtt jár az értés szabadsága. Meg amúgy is: lófaszt akarnak ezek, nem versenyt. Se most, se 2998-ban. Illetve leginkább verseny nélkül nyerni, azt. Hát, hajrá! :)

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.07.14. 21:15:33

Mondjuk, attól az arroganciától, ami Szanyiból süt, hanyattestem. Hihetetlen. Milyen lehet a saját oldala???

maroz 2013.07.15. 08:10:41

@agresszív kismalac: Én azon röhögök, hogy azért a fidesznek is van nem kevés Szanyi kaliberű türhője, és érezheti szegény Tiborunk szarul magát teljesen joggal, hiszen mit lát? Hábazmeg, azokat a tulkokat szeretik és a pártjuk kétharmadot kap, míg mi lassan a bejutásért küzdünk, és oda jutottunk, hogy közvéleménykutatás-tagadóknak kell lennünk. :))))

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.07.15. 08:35:57

@maroz: "közvéleménykutatás-tagadóknak kell lennünk"
Ez jó.:-) A választási vereségre is megvannak már a magyarázatok? Hátha eltűnnek ezek a picsába végre, és lehet helyettük egy igazi szocdem párt.

maroz 2013.07.15. 08:45:20

@agresszív kismalac:

Demszky, 2008. december 30.:

riporter: -Mit szól ahhoz, hogy a friss közvélemény-kutatások szerint a Jobbik megelőzte az SZDSZ-t a biztos szavazók körében?

Demszky: -Nem közvélemény-kutatást kell nyerni, hanem választást. A Jobbik nem fogja megelőzni az SZDSZ-t a választásokon.

2010-es választás:
-Jobbik: 16,67%
-SZDSZ: Heee? Kit teccik keresni??? Neeem, olyan nevű itt nincs!

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.07.15. 10:58:57

@agresszív kismalac: @maroz:
Ez nem a Tiborok hétvégéje volt... Navracsics beismerő vallomása mellett itt van Szanyié. Mert gondolom, az mindenkinek leesett, hogy ez is egy beismerés: Szanyi többre értékeli azt a párttagot, aki kitart a párt üzelmei mellett, mint azt, akinek elege lesz és borítja a bilit.

maroz 2013.07.15. 11:24:49

@Holger Hartland: Azért ez a Navracsics-megmondás döbbenet, és nem is nagyon tudom mit kezdjek vele.

Első körben reflexből káromkodtam egyet, de jobban belegondolva még az is lehet, hogy ez egy pozitívum. Tudom, hogy ez bicskanyitogatóan hangzik, de nézzük onnan, hogy mi is a probléma valójában. Szerintem az, hogy a köz állásait jellemzően nepotista módon, illetve a párt körüli hálózatokra támaszkodva töltötték be. Ez megfigyeléseim szerint pontosan ugyanígy zajlott a szoclib alatt is, és akkor most lássuk, hogy mi a különbség. Annyi, hogy a szoclib ezt tagadta és a szakértelem diadalának nevezte ugyanezt az eljárást, míg ezzel szemben Navracsics bátran és őszintén nevén nevezi a gyereket.

Ez szerintem korrekt viszonyokat teremt, aki ma pályakezdő, vagy aközeli fiatal annak számára teljesen világos a kép: ha nem a piacon akarsz elhelyezkedni, akkor marad alternatívaként a pártállam.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.07.15. 11:46:20

@maroz: Tudtommal a szoclibek alatt azért sok jobbost is megtűrtek a közigazgatásban, akár minisztériumi szinten is, de hallomásból szerzett, ellenőrizetlen információt nem írok le ilyen helyen - az úgyis olyan, hogy aki olvassa, az vagy elhiszi, vagy nem. Rémlik viszont egy fiatal jobbikos képviselő, aki Gyurcsány alatt minisztériumi alkalmazott volt, az ellenőrizhető.

maroz 2013.07.15. 12:00:16

@Holger Hartland: Lásd még a működésbeli különbség adta modus operandibeli különbséget: a fidesz kaszárnya, az mszp kupleráj. Nekem egészen konkrét információim is vannak olyan helyzetekről, amikor egy lokális kisisten ideológiai elhajlóként a mocsadék jobboldalit juttatta helyzetbe egy megbízható jóelvtárs helyett, pusztán azért, mert neki a személyes érdeke ezt kívánta. Na, ilyen slendriánságot a fidesz nem tűrhet meg, ami megy egy kuplerájban az nem megy egy kaszárnyában.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.07.15. 12:06:57

@maroz: Gyorsan ránéztem egy-két képviselő életrajzára, de nem találom. Lehet, hogy fideszes? Vagy azóta átírták az önéletrajzokat? Arra emlékszem, hogy valamilyen apropóból egyszer nézegettem a képviselői életrajzokat, és egy fiatal jobboldali képviselőnél meglepetésemre azt olvastam, hogy 2010 előtt minisztériumban dolgozott. Kár, hogy nem jegyeztem meg a nevét.

Na mindegy. Persze, hogy a szoclibek is megérik a pénzüket, hogyne. Nekem külön tetszik, ahogyan az a Braun Róbert mennydörög a trafikrablás ellen (mutyinak nevezik, ez is mekkora hülyeség), aki ugye ilyen szép logót tervezett a Magyar Nemzeti Banknak:
vastagbor.blog.hu/2011/04/19/a_magyar_nemzeti_bank_arculatvaltasa
...és aki a közgázos oldalán docens létére felsorolja "folyóirat cikk"-ként (sic) az ÉS-ben, a Hírszerzőn és a Népszabadságban megjelent publijait.

acs63 2013.07.15. 12:17:11

@maroz:
ad 1) Értem én, hogy Kakukkfészek, de akkor kérlek jelöld, hogy mikor melyik éned ír ide!
ad 2) Ha már járni_kell_valahova a kettő közül, én inkább a kupit választanám a kaszárnya helyett! (Bár nem izgat, ha deviánsnak tartanak, mert inkább kiülök a fák alá, amíg még vannak nyugodt helyek.)

maroz 2013.07.15. 12:27:20

@acs63: Nem értelek. Arra célzol, hogy méltányosabb kéne legyek a ballibékkel?

acs63 2013.07.15. 13:02:58

@maroz: Miért, minek, kinek?

Navricsics politikai udvarlásából (Egy ilyen közegben mi mást mondhatott volna?) pozitívumot kihallani?

maroz 2013.07.15. 13:09:19

@acs63: Még azt is odaírtam, hogy miért gondolom ezt pozitívnak. Őszinte, és ezzel tiszta viszonyokat teremt. Ne azt mondd, hogy skizofrén vagyok, hanem azt, hogy miért. ;)

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.07.15. 13:27:12

@acs63: Gondolod-e, hogy te abban a kuplerájban _vendég_ lennél? ;)

@maroz: Gondolod-e, hogy kaszárnyában nem kerülhet sor pénzért folytatott nemi aktusra? :)

acs63 2013.07.15. 13:31:09

@Holger Hartland: A koromnál fogva_alkalmazottnak_már nem lennék alkalmas. ;-)

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.07.15. 13:32:50

@acs63: Szerinted számolnak ezek, mielőtt (partiba) vágnak? :)

acs63 2013.07.15. 13:39:15

@maroz: Az egyik éned soxor pontosan elemzi a problémát, a másik egy semmitmondó udvariaskodás mögött is mély igazságokat lát. A mikor-mit pedig hangulatfüggő.
(Nem vagy vele egyedül amúgy.)

maroz 2013.07.15. 13:39:31

@Holger Hartland: De, kerülhet, de ott parancsra. :)

acs63 2013.07.15. 13:40:43

@Holger Hartland: ...alkalmazott a kidobó is... :-P
süti beállítások módosítása