HTML

Csoportterápia

  • Kopó: Annak a paradox helyzetnek mi a feloldása, hogy a felújításhoz tőke kell, az meg az önkormányzatna... (2021.12.21. 01:47) Faszádizmus
  • ATCG: Csak a csönd (2019.07.30. 00:21) Outdoor
  • maroz: @KUNTYI: Ötmillió forintot azért nem akkora kunszt elhasználni, például felteszed a ruletten a pir... (2016.11.25. 05:42) A napelem haszna Magyarországon
  • maroz: @annamanna: Nézd meg, hogy kik és mire használhatják ezt a bringát. Nézd meg a motorját: 0,25 kW a... (2016.04.19. 12:51) Zöld rendszám
  • bontottcsirke: @dr Smittpálelnökúr: Ezaz! Rekesszz ki mindenkit, aki nem a haverod! Így szép a demokrácia. (2016.02.07. 13:02) Demokratikus ellenzék

Egy másik segglyuk

segglyukbanner.png"A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, és senki sem kíváncsi a másikéra."



Irl kommentelnél? Gyere a Gólyába!

golya.jpg

Ambulánsan kezeltek száma

Címkék

alföldi (2) államadósság (1) államcsőd (1) államforma (1) ami még egy blogon is ciki (1) aranyszalag minőség (1) a létezés magyar minősége (15) ballib (13) balliberális értelmiségi elit krémje (2) bizalom (4) bloglossza (31) bürokrácia (1) chiken game (1) cigány (1) civil (17) civilek (6) civil politizálás (1) demokrácia (1) égés (1) egyéb ápoltak (7) egyetemfoglalás (1) életvilág (4) elit (20) ellenzék (1) emlékezés (1) emlékezés-biznisz (1) eperjes károly (1) építészet (1) erkölcs (6) erőss zsolt (1) érték (15) értelmiségi elit (6) etatizmus (2) felelősségvállalás (1) fellegi (1) felsőoktatás (1) fidesz (1) fogyasztóvédelem (2) gasztroezmegaz (1) gasztronómia (4) giró szász (1) gyereknevelés (1) győzelmi jelentés (1) gyurcsány (3) g pont (1) háború (1) hallgatói érdekképviselet (2) hatalom (6) hazugság (1) helyreigazítás (1) hétköznapi apróságok (2) hétvége (17) homofóbia (1) horsefuckers pride (1) igazságosság (1) indulatposzt (1) jobbik (2) jogállam (5) jövőkép (17) kisember (10) kiss péter (1) konzervativizmus (1) kormány (1) kormányzás (3) kövér (1) középosztály (1) kreativitás (2) kultúra (2) lányomnak mondom (1) lázár (1) lengyel lászló (1) levelező tagozat (3) liberális demokrácia (1) lmp (1) magánügy (1) magyar gasztronómiai egyesület (1) magyar narancs (2) matolcsy (1) mazsihiszti (1) média (11) migráció (1) milla (1) mszp (5) munka (1) náci (2) nacionalizmus (1) nemzeti középosztály (1) nyitottakvagyunk (1) oktatás (13) orbánizmus (10) palotaőrség (1) pártállam (3) pártpolitizálás (11) pénzért bármit (1) pintér (1) plágium (2) polgár (1) polgárosodás (3) pozsonyi ádám (1) progresszió (1) rendszerváltás (2) románia (5) schmitt pál (6) selmeczi (1) szabadság (1) szanyi tibor (6) szíria (1) szőkenő (1) tarlós (1) társadalom (25) TGM (1) tudomány (3) tv2 (1) ünnep (4) vágó istván (1) választás (1) vallás (1) vélekedéseink (1) vendégposzt (1) vicc (2) vidéki tanácselnök (1) zárszó (1) zászlóégetés (1) zombiszdsz (1) zsidó (3) Címkefelhő

Házirendetlenség

Csak úgy, miheztartás végett

-Doktor úr, nagyon fog fájni?
-Igen. Mégis, mit képzel, ha jól esne akkor magunknak csinálnánk!

Ezt a blogot magamnak csinálom, hogy jól essen. Ne vedd el ezt tőlem. Ne agitálj, mert nem érdekel. Ne mondd el nekem, hogy elfogult vagyok, mert ezt én is tudom. Igen, ezen a blogon elfogultan írok, ezt nem is tagadom. Azt gondolom ugyanis, hogy jobb, ha felismerem és figyelek a saját elfogultságomra, mint ha letagadnám és állítanám, hogy az elfogult véleményem elfogulatlan.

Ne agitálj, ne próbálj meg legyőzni, hanem beszélgess velem. Ha akarsz. Próbáld megismerni a gondolkodásomat, cserébe én is igyekezni fogok megismerni a tiedet. Attól még nem dől össze a világ, ha ugyanarról a szeletkéjéről te meg én másként gondolkodunk. 

Ha beszélgetni szeretnél velem, akkor vedd figyelembe, hogy engem a dolgok érdekelnek és nem annyira a vélemények. Épeszűbbnek tartom magukról a dolgokról beszélgetni, vitázni, mint a véleményekről.

Nem különösebben zavar, ha minősítesz, nem szeretnék innen semmit se kitörölni, se kitiltani senkit, de arra kérlek, hogy a többi ápoltat ne minősítsd. Szeretném, ha ez egy komfortos diliház maradna, zártosztály nélkül.  

Köszönöm, és érezd rosszul magad nálunk!

Jelenség és lényeg I.

2013.12.01. 12:35 | maroz | 22 komment

(Ez itt most egy 2012. 05. 21-i írásom újraközlése lesz. Sajnos akiknek szántam, ahol először megjelentettem ott szart se értettek meg belőle, és én egyre kevésbé vagyok arról meggyőződve, hogy ebben a nemértésben nekem komoly saram lenne. Ezért is próbálok meg most egy három posztból álló ívet meghúzni, kettő régi írás lesz, egy új, aztán ha kész, akkor rá lehet az ívre állni, kicsit ugrálni is szabad rajta, és lássuk a teherbírását.)

Horthy Miklós emlékposzt

"Ms. Garrison: Who was in charge of the feminist movement of the early '60's?
Cartman: A bunch of fat old skanks on their periods.
Ms. Garrison: Right. But who was the fattest, oldest skank on her period?"

"Garrison: Ki vezette a kora 60'-as évekbeli feminista mozgalmat?
Cartman: Egy rakat kövér, öreg, menstruáló ribanc?
Garrison: Igen, de ki volt közöttük a legkövérebb, legöregebb menstruáló ribanc?"

South Park: Lil' Crime Stoppers

Polgártársaink egy jelentős hányadán hirtelen erőt vett a késztetés, hogy mindenféle úton és módon megemlékezzék Horthy Miklósról. Erről kibontakozni látszik egy szokásosnak nevezhető szimbólumharc, amelyikben az egyik fél úgy tesz, mint ha bármit is meg tudna akadályozni, a másik pedig jólesően röhög az előbbi teljesen nyilvánvalóan hiábavaló erőlködésén. Hangzanak el érvek, érvnek látszó kijelentések egyik és másik oldalon is egyaránt, de nem látni nyomát sem annak, hogy bármelyik fél valamiféle megoldásra törekedne. Pedig sokszor elmondott bölcsesség az, hogy ha valamit nem tudsz megakadályozni, állj annak az élére, és én alkalmaznám is ezt a bölcsességet. A megemlékezéspárti érvek alapján jöjjön hát az én Horthy Miklós emlékposztom.

Emlékezzünk meg Horthyról, aki egy rendezett, a kor elvárásainak is megfelelően igazgatott, erős, gyarapodó, szuverén országot szeretett volna.

Emlékezzünk meg Horthyról, akiről a korabeli nyugati politikusok is úgy gondolták, hogy egy úriember, egy, a nyugatos értékeket fontosnak tartó „gentleman”.

Emlékezzünk meg Horthyról, az otrantói győzőről, a katonáról, a tengerésztisztről, aki ha kapott egy parancsot, egy feladatot azt igyekezett a legjobb tudása szerint végrehajtani.

Emlékezzünk meg Horthyról, aki képes volt a zsidókkal szemben elkövetett szörnyűségeket felismerni, még ha megkésve is, de igyekezett a huszadik század eme szörnyűsége ellen tenni, a kártétel mértékét csillapítani.

Emlékezzünk meg Horthyról, aki képes volt egy elhibázott politika, egy elhibázott igazodás utólagos felismerésére és aki legalább megpróbált ez ellen tenni valamit.

Emlékezzünk meg Horthyról, a puritán reformátusról, aki bár nem tudta a legjobb eszközöket megtalálni hozzá, de célként ott lebegett a szeme előtt az elesettek, a szegények, a nincstelenek támogatása.

Majd miután ezt letudtuk, lépjünk tovább, térjünk vissza a mába.

Nézzük meg, hogy hogyan, milyen eszközökkel tudjuk ma egy rendezett, a kor elvárásainak is megfelelően igazgatott, gyarapodó, a világra minél komolyabb befolyással bíró országgá alakítani Magyarországot.

Keressünk magunk fölé olyan vezetőt, olyan államférfit, akiről a mi korunk nyugati politikusai úgy gondolják, hogy egy úriember, aki számára vitathatatlanul fontosak a nyugatos értékek.

Bírjuk rá napjaink végrehajtóit, hogy az otrantói győzőhöz méltó igyekezettel, legjobb tudássukkal, tisztességgel végezzék a maguk feladatát.

Nézzük meg, hogy mit tehetünk ma annak érdekében, hogy se a zsidókkal, se semmilyen más kisebbséggel, csoporttal, vagy egyénnel szemben semmiféle méltánytalanság, igazságtalanság, szörnyűség ne történhessen meg. Legyünk előrelátóbbak, mint Horthy volt, mi vegyük észre a szörnyűséget már magonc formájában is és gyomláljuk ki azt a lelkünkből, higgyük azt, hogy Horthy is másként döntött volna, ha idejében, már az első lépéseknél felismeri a szörnyűséges tévutat.

Legyen nekünk is lelkierőnk ahhoz, hogy még időben felismerjük az elhibázott politikát, a tévutas igazodást, és tudjunk, bírjunk tenni azért, hogy még a végső katasztrófa előtt, a siker, a helyes útra való visszatérés reményében megtörténjenek a szükséges korrekciók.

Vegyük számba, hogy mit tudunk mi tenni, a mai ismereteink, a ma rendelkezésre álló eszközeinkre támaszkodva a nincstelenek, a szegények és az elesettek érdekében.

Megvolt tehát a megemlékezés, elgondoltuk közösen azt, hogy mi az, ami miatt Horthyra érdemes emlékezni, visszatértünk a mába, kijegyzeteltük a tennivalókat, lássunk hát hozzá. Munkára!

22 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kakukkfeszek.blog.hu/api/trackback/id/tr375669874

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vantaan 2013.12.01. 20:31:51

Miért Horthyról????? Miért?
Emlékezzünk meg a meggyilkolt Simon Józsefről, a papról akit megskalpoltak, akinek kihegyezték ujjait, akit lovak után kötöttek .....
Emlékezzünk meg az 1919 őszén megerőszakolt budapesti nőkről, a kifosztott üzletekről.
Emlékezzünk meg az elüldözöttekről ....
Emlékezzünk meg Karády Katalinról és Mezey Máriáról akit 1942-ben a zsidó törvények megsértése miatt elítélnek.
Emlékezzünk a II. magyar hadsereg megfagyott katonáira.
Emlékezzünk Kassára, Ungvárra, Munkácsra s a többi visszaadott magyar városra ami elveszett.
Emlékezzünk a polgári áldozatokra.
Emlékezzünk ,hogy román ,német s majd orosz csizmák alázták Budapest székesfővárost.
Emlékezzünk Trianonra ahova tök hülye tárgyaló delegációt küldött a hatalom.
Emlékezzünk ..... !
S szégyenkezzünk, hogy annyira nem ismeri a nemzet a saját történelmét, hogy egy Horthyra emlékezik! Ez mindannyiunk szégyene.

maroz 2013.12.01. 20:45:04

@vantaan: Azért, mert azoknak, akik meg szeretnének emlékezni ő egy fontos szimbólum. Én vettem a fáradságot és megpróbáltam kideríteni, hogy miért. Nem állítanám, hogy teljes a listám, de már az a néhány felsorolt ok is bőven elég a számomra ahhoz, hogy minden további nélkül el tudjam fogadni a megemlékezés igényét.

Amúgy meg felőlem te is arról emlékezel meg, amiről akarsz.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.12.01. 20:59:44

Horthy Milkós nem példakép! - ahogy egy transzparens is hirdette az ellentüntetésen.

Hogyan lehet elérni, hogy Horthy senki számára ne legyen példakép? Hogy szűnjön meg a szellemi sötétség?

Mindenekelőtt lokalizáljuk a problémát. A nemkívánatos Horthy-kép a hülyejobboldaliak fejében van. Pontosabban az agyvelejükben. Innentől kezdve a megoldás Kolumbusz tojása:

1) Vegyünk egy szívószálat, lékeljük meg vele a hozzánk legközelebb eső Horthy-rajongó koponyáját, majd lendületesen szürcsöljük ki belőle az agyvelőt!

2) Hogy a helytelen Horthy-kép ne jusson be a szervezetünkbe, a kiszürcsölt agyvelőt a vele már elkeveredett nyállal együtt köpjük egy külön erre a célra odahelyezett ún. Horthy-kondérba.

3) A Horthy-kép, ha kissé gyűrötten és tépetten is, de még mindig ott van a kondérban. Mivel így még mindig veszélyes, össze kell gyűjteni az összes Horthy-kondérból az oda köpött horthysta agyvelőket egy sugárzásmentes tartályba.

4) Végül, hogy ez a veszélyes anyag ne szennyezhesse a Földet, a tartály köré űrrakétát kell építeni, majd az egészet belelőni a Napba.

Így lesz a sötétségből - ragyogás.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.12.02. 06:27:12

A "Horthy-vita" nem Horthy személyéről, jelleméről vagy teljesítményéről szól, hanem a véleménymonopóliumról. Horthy ma már nem pusztán egy történeti személyiség, hanem egy róla elnevezett korszak szimbóluma: ha Horthyról vitatkozunk, akkor nem csupán a személyről és annak tevékenységéről folyik a vita, hanem mindarról, ami --- direkt és indirekt --- tudatunkban a nevéhez kapcsolódik.Ha Horthynak szobrot lehet állítani, akkor a közel hetven éves véleménymonopólium kap léket.

Mi sem bizonyítja ezt jobban, minthogy nemcsak Horthyval "van baj", hanem gyakorlatilag mindenkivel és mindennel. Amikor pld. a Nemzeti Alaptanterv miatti tiltakozásokban megláttam Sinka nevét, nem tudtam, sírjak vagy nevessek! Aki már Sinkától is összefossa magát, az már sürgős gasztroenterológiai kivizsgálásra szorul! De érthető a szándék: hogy ne változzék a múlt és a jelen narratívája, ahhoz az elemeket is érintetlenül kell hagyni.

Egy-két éve találkoztam és egy jót beszélgettem egy középiskolai tanárommal. Keserűen mesélte, hogy a nyolcvanas évek eleje óta tanít abban a gimnáziumban magyar-történelemtanárként, ahol anno engem is tanított, de most (egy-két éve) fordult vele először elő, hogy az igazgatója figyelmeztette, két szülői panasz/feljelentés is érkezett ellene a túlontúl nacionalista/radikális irodalomszemlélete miatt. S az igazgató azt is közölte vele, hogy nem olyan időket élünk, hogy ő tartsa érte a hátát, úgyhogy vagy figyeljen jobban oda vagy...

maroz 2013.12.02. 09:55:25

@bbjnick: Egy nagyonbaloldali napilapban egy nagyonbaloldali tanár leírta azt, hogy az iskolájában tanuló gyerekek 10-15%-a a szó legszorosabb értelmében rasszistának nevezhető. Tíz-tizennyolc éves gyerekekről beszélt, azokról állította a nagy nácitlanító dühében, hogy a szó legszorosabb értelmében rasszisták. És tudod mekkora botrány lett ebből?

Semekkora.

Na, ez az igazán botrányos a balliberális oldalon, hogy ebből még csak egy kis göcögés se lett, hogy na, ezt azért mégse kéne.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.12.02. 10:14:30

@bbjnick: "Horthy ma már nem pusztán egy történeti személyiség" - Ez a baj. Vissza kellene küldeni a történelembe, ahová való. A múltat ismerni kell, de a terheit nem kell cipelni. Mi ugyanis a jelenben élünk. :)

buta_lúd (törölt) 2013.12.03. 14:07:20

"képes volt egy elhibázott politika, egy elhibázott igazodás utólagos felismerésére és aki legalább megpróbált ez ellen tenni valamit" -ez mi volt?
A bp-i zsidók deportálásának leállítása? Vagy az emlékiratokban valami?

maroz 2013.12.03. 16:59:32

@buta_lúd: Hát, sajnos már nem emlékszem, pedig akkoriban utánaolvasgattam valamelyest. Sajnos nekünk édeskeveset tanítottak Horthyról, az is zömmel ilyen indoktrináció-szerűen volt megfogalmazva, amit csak felmondani kellett tudni, de nem volt elvárás, hogy értsük is. :)

Aztán úgy alakult, hogy ez engem később sem érdekelt különösebben, így én szinte tökéletesen illeszkedem a magyar átlagba a Horthyról való tárgyi tudást illetően.

De számomra az a lényeg, a posztnak is az a mondanivalója, hogy ha egy polgártársam számára ezt szimbolizálja Horthy, akkor semmi kivetnivalót nem találok abban, ha ő ezért akár még szobrot is szeretne állítani neki. Én Mátyásról sem tudom, hogy valóban igazságos volt-e, de ettől még ha valaki az igazságosságnak Mátyáson keresztül szeretne szimbólumot alkotni a maga számára felőlem tegye. :)

tarackos 2013.12.03. 21:10:49

Szvsz, ennek a posztnak nem ez a mondanivalója. Hanem az, hogy a másképpen gondolkodókkal is szót lehet érteni és lehet őket manipulálni a céljaink elérésének érdekében.

Ezzel sztem semmi gond nincs, mint gyakorlatias ember pontosan ezt csinálnám/csinálom én is.

Már ha valóban fontosak azok a bizonyos célok és hajlandó is vagyok értük némi engedékenységre, tenni vmit, a kisújj eltartásán kívül...

(Nemtom mi volt a szakítás oka de már írtam párszor, Neked is, az amit csináltak mára egyértelműen kontraproduktívnak bizonyult. Azóta sem találtam újabb hangot, sem önreflexiót sem más egyebet. Csak a régi reflexeket. Viva Pavlov!)

buta_lúd (törölt) 2013.12.04. 10:04:33

@maroz: Azért kérdeztem rá arra a pontra, mert azt értem, ha egy polgártársam a gyarapodó-szuverén szeretett volnára, egy gentlemanra, egy otrantóira, egy holo-csillapítóra, egy reformátusra könnyek közt emlékezik* -de az érdekelne, mi jut eszébe a felismerőről.
Példádnál maradva: amikor Mátyást nagy román királyozzák, akkor azért megcsóválom a fejem -nem mintha tagadnám, hogy másodgenerációs balkáni lenne.
Szóval az még kevés nálam a nem-fejcsóváláshoz, ha egy, vagy akár egy csomó buta_lúd sokat jelentőnek gondol valakit. :)

*Csak ugye az ár...

buta_lúd (törölt) 2013.12.04. 10:08:01

@buta_lúd: kieg.:...gondol valakit, valamiért.

maroz 2013.12.04. 10:47:25

@buta_lúd: Nézzük akkor Mátyást. Mi a jobb, ha Romániában elfogadják, tanítják, szobra lehet, _és_ közben ők románnak gondolják, vagy az, ha teljesen magyarnak gondolnák, de akkor meg nem fogadnák el, nem tanítanák, nem lehetne szobra, ésatöbbi?

Horthy a poszt kontextusában még csak nem is egy tolerálandó valaki, hiszen a tolerálásban az is benne van, hogy akár tehetnék is ellene, de nem teszek, hanem eltűröm. Itt azt kéne látni, hogy ma azoknak, akik a Horthy-jelenséget megakadályozhatnák gyakorlatilag nincsen semmiféle hatalmuk, sőt, egy egyre töpörödő kisebbséget alkotnak, és semmi nem utal arra, hogy ez rövid időn belül megváltozna.

Itt most nagyon nem az a kérdés, hogy kinek van igaza, hanem az, hogy mit lehet kezdeni ezzel a helyzettel. Ahhoz pedig jó lenne látni, hogy ez a Horthy-probléma csak egy szimpla kis jelenség, olyan, mint betegségnél a láz, arra jó, hogy jelezze, hogy itt van valami baj, de a láz csak egy tünet és nem maga a baj. Namost, ha a lázcsillapítástól el is múlna a baj, akkor szavam nem lenne, de a megfigyelés pont ennek az ellenkezőjére enged következtetni, így aki ezt a problémát továbbra is a jelenség felől közelítve próbálja meg kezelni, az olyan, mint az orvos, aki az egyszeri páciensének arra a sirámára, hogy doktor úr, csináljon már velem valamit, mert állandóan fosok és lassan szétvet már miatta az ideg erős nyugtatót írt fel. Majd amikor egy hét múlva a kontroll során rákérdezett, hogy használt-e a gyógyszer a beteg azt válaszolta, hogy részben. Hát azt meg hogy, kérdezett vissza az orvos. Hát úgy, hogy fosni továbbra is fosok, de már nem érdekel. :)

buta_lúd (törölt) 2013.12.04. 13:00:22

@maroz: Nem az vet fel kérdéseket bennem, ha Horthynak, Mátyásnak vagy bárkinek szobra van, hanem az, hogy akik ezzel felmagasztalják őket, azt miért teszik, mi az üzenet, amit küldeni szeretnének. (Jobb/rosszabb esetben nem is tudnak róla, hogy küldenek.)
Így aztán ha Mátyás jellemzően azért kap szobrot, mert kurva nagy román király volt, akkor igen, azt inkább ne tegyék, mert akkor abban nem a "mienk-is"-ség az üzenet, hanem a "még-ez-sem-a-tiétek"-ség.
És a megemlékezés körülményeinek megítélése nem az igazság kérdése, hanem empátiáé.

buta_lúd (törölt) 2013.12.04. 13:29:22

Belekaptam Hindenburgba, Pétainbe. Hááát, nem jellemző, hogy mostanság megszoborják őket. Pedig ugye nem keveset tettek le az 1. vh. idején a saját oldaluknak...

maroz 2013.12.04. 13:54:33

@buta_lúd: De ott a szobra, oda tudok menni és meg tudom mutatni a gyerekeimnek, hogy né, ez Mátyás király. Mit tudunk Mátyás királyról? Azt tudjuk, hogy igazságos volt. A románok azt mondják, hogy nem is magyar volt, hanem román, de hát így megy ez, viszont beszélgessünk csak egy kicsit az igazságosságról...

És én el tudom ezt mondani neked románul is, természetesen mutatis mutandis, de úgy, hogy annak is az lesz a vége, hogy akkor most beszélgessünk az igazságosságról. Érted mit szeretnék mondani? Kurvára mindegy, hogy Mátyás királytól vagy Matei Corvintól indulunk el, az a fontos, hogy pillanatokon belül megérkezzünk például az igazságossághoz és arról menjen tovább a diskurzus.

maroz 2013.12.04. 16:02:00

@buta_lúd: "azt miért teszik, mi az üzenet, amit küldeni szeretnének"

Amúgy meg pont erről szólna a sorozatom tervezett harmadik darabja, ha végre gyűlne lelkierőm megírni. Tegnap már majdnem lett, de a fejemre csapódott a vízóraakna fedele és az ilyesmi rám eléggé demotiválólag hat. Talán péntekre végre végeznek a kőművesek és ha addig nem, akkor majd hétvégén.

Addig esetleg nézzük meg azt, hogy mi a hasonlóság a buzimenet és a Horthy-szobor körüli paláver között. Az előbbinek is van egy sajátüzenete, tolerancia, elfogadás, egyenlő jog, egyenlő méltóság, és lássuk be, hogy akik egy-egy ilyen eseményen részt vesznek, vagy azzal érzelmileg azonosulnak jó eséllyel közel nulla másodperc munkát raktak abba, hogy alaposan is átgondolják, megfontolják ezeket az üzeneteket. Tehát van egy réteg, akik azt mondják, hogy számukra az a szimbólum (a menet) ezért és ezért fontos és vannak, akik ezzel azonosulni tudnak tippem szerint minden további komoly belegondolás nélkül, és persze vannak olyanok is, akik tűzzel-vassal ellene vannak, mert ők nem hiszik el, hogy a menetelőknek és a velük egyetértőknek tényleg az az üzenetük, ami, hanem a saját kulturális definiáltságuk miatt sajátosan értelmezik a szimbólumot: a deviancia ráerőltetése az egészséges társadalomra, bűntény a keresztény értékeink ellen, nemzetveszejtés, etc.

Na, ennek a pandanja a Horthy-cirkusz. Kell részleteznem? :)

És közben ha jobban megnézzük azt látjuk, hogy mindkét dolog azért eléggé a határon mozog. Ez a nagy jobbratolódás is simán elmúlhat öt-tíz év alatt, azt meg nemrég láthattuk, hogy a homoszexualitás elfogadása jó eséllyel egy generációs probléma, és abban is komoly változások következhetnek be ugyanennyi időn belül. Egészen biztosan annyira szó szerint kell nekünk vennünk manapság a mindenféle esőtáncokat? :)

buta_lúd (törölt) 2013.12.04. 17:34:12

@maroz: Igen, az igazságra törekvés egy fontos dolog, de vannak esetek, amikor a szoborállítással tovább csökken azok száma, akiknek ez az igyekezet megadatik.
(Persze ne feledjük: "Itt most nagyon nem az a kérdés, hogy kinek van igaza"... De érteni vélem miről írsz, csak kötekszem...:)

buta_lúd (törölt) 2013.12.04. 17:58:50

@maroz: Igen, erre a generációs kérdéskörre voltak tanulságosak a kűfődi példák.
De azért a buziparádé számomra nem teljesen pandantja a Horthy cirkusznak, csak kb. mint a szomszéd háznak a Fehér Ház. (Na jó, egy kicsit túloztam:)

maroz 2013.12.04. 18:08:32

@buta_lúd: Azt még nem is mondtam, hogy egészen jó kommentek vannak az eredeti poszt alatt. Persze vannak nem egészen jók is, de ha egy hazai átlaghoz viszonyítom, akkor végső soron még azok is egészen jók. Nekem az tetszett, amelyikben azt javasolja valaki, hogy 2-300 év múlva építsenek egy új repülőteret és azt hívják úgy, hogy Funár György. :)))

toportyánzsóti 2013.12.14. 18:37:43

Nevetséges volt ez a lovastengerész akinek a románok répáját kellett szopkodnia hogy beengedjék Budapestre.Elárulta az Erdélyországban harcoló magyarokat,ahogy mai örökösei is ezrével gyilkolják a becsületes magyart!Hiába akarjátok kimosni azt a sok mocskot amit a magyarok ellen elkövetett,ő és pribékjei,hitler utolsó csatlósai.
süti beállítások módosítása