HTML

Csoportterápia

  • Kopó: Annak a paradox helyzetnek mi a feloldása, hogy a felújításhoz tőke kell, az meg az önkormányzatna... (2021.12.21. 01:47) Faszádizmus
  • ATCG: Csak a csönd (2019.07.30. 00:21) Outdoor
  • maroz: @KUNTYI: Ötmillió forintot azért nem akkora kunszt elhasználni, például felteszed a ruletten a pir... (2016.11.25. 05:42) A napelem haszna Magyarországon
  • maroz: @annamanna: Nézd meg, hogy kik és mire használhatják ezt a bringát. Nézd meg a motorját: 0,25 kW a... (2016.04.19. 12:51) Zöld rendszám
  • bontottcsirke: @dr Smittpálelnökúr: Ezaz! Rekesszz ki mindenkit, aki nem a haverod! Így szép a demokrácia. (2016.02.07. 13:02) Demokratikus ellenzék

Egy másik segglyuk

segglyukbanner.png"A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, és senki sem kíváncsi a másikéra."



Irl kommentelnél? Gyere a Gólyába!

golya.jpg

Ambulánsan kezeltek száma

Címkék

alföldi (2) államadósság (1) államcsőd (1) államforma (1) ami még egy blogon is ciki (1) aranyszalag minőség (1) a létezés magyar minősége (15) ballib (13) balliberális értelmiségi elit krémje (2) bizalom (4) bloglossza (31) bürokrácia (1) chiken game (1) cigány (1) civil (17) civilek (6) civil politizálás (1) demokrácia (1) égés (1) egyéb ápoltak (7) egyetemfoglalás (1) életvilág (4) elit (20) ellenzék (1) emlékezés (1) emlékezés-biznisz (1) eperjes károly (1) építészet (1) erkölcs (6) erőss zsolt (1) érték (15) értelmiségi elit (6) etatizmus (2) felelősségvállalás (1) fellegi (1) felsőoktatás (1) fidesz (1) fogyasztóvédelem (2) gasztroezmegaz (1) gasztronómia (4) giró szász (1) gyereknevelés (1) győzelmi jelentés (1) gyurcsány (3) g pont (1) háború (1) hallgatói érdekképviselet (2) hatalom (6) hazugság (1) helyreigazítás (1) hétköznapi apróságok (2) hétvége (17) homofóbia (1) horsefuckers pride (1) igazságosság (1) indulatposzt (1) jobbik (2) jogállam (5) jövőkép (17) kisember (10) kiss péter (1) konzervativizmus (1) kormány (1) kormányzás (3) kövér (1) középosztály (1) kreativitás (2) kultúra (2) lányomnak mondom (1) lázár (1) lengyel lászló (1) levelező tagozat (3) liberális demokrácia (1) lmp (1) magánügy (1) magyar gasztronómiai egyesület (1) magyar narancs (2) matolcsy (1) mazsihiszti (1) média (11) migráció (1) milla (1) mszp (5) munka (1) náci (2) nacionalizmus (1) nemzeti középosztály (1) nyitottakvagyunk (1) oktatás (13) orbánizmus (10) palotaőrség (1) pártállam (3) pártpolitizálás (11) pénzért bármit (1) pintér (1) plágium (2) polgár (1) polgárosodás (3) pozsonyi ádám (1) progresszió (1) rendszerváltás (2) románia (5) schmitt pál (6) selmeczi (1) szabadság (1) szanyi tibor (6) szíria (1) szőkenő (1) tarlós (1) társadalom (25) TGM (1) tudomány (3) tv2 (1) ünnep (4) vágó istván (1) választás (1) vallás (1) vélekedéseink (1) vendégposzt (1) vicc (2) vidéki tanácselnök (1) zárszó (1) zászlóégetés (1) zombiszdsz (1) zsidó (3) Címkefelhő

Házirendetlenség

Csak úgy, miheztartás végett

-Doktor úr, nagyon fog fájni?
-Igen. Mégis, mit képzel, ha jól esne akkor magunknak csinálnánk!

Ezt a blogot magamnak csinálom, hogy jól essen. Ne vedd el ezt tőlem. Ne agitálj, mert nem érdekel. Ne mondd el nekem, hogy elfogult vagyok, mert ezt én is tudom. Igen, ezen a blogon elfogultan írok, ezt nem is tagadom. Azt gondolom ugyanis, hogy jobb, ha felismerem és figyelek a saját elfogultságomra, mint ha letagadnám és állítanám, hogy az elfogult véleményem elfogulatlan.

Ne agitálj, ne próbálj meg legyőzni, hanem beszélgess velem. Ha akarsz. Próbáld megismerni a gondolkodásomat, cserébe én is igyekezni fogok megismerni a tiedet. Attól még nem dől össze a világ, ha ugyanarról a szeletkéjéről te meg én másként gondolkodunk. 

Ha beszélgetni szeretnél velem, akkor vedd figyelembe, hogy engem a dolgok érdekelnek és nem annyira a vélemények. Épeszűbbnek tartom magukról a dolgokról beszélgetni, vitázni, mint a véleményekről.

Nem különösebben zavar, ha minősítesz, nem szeretnék innen semmit se kitörölni, se kitiltani senkit, de arra kérlek, hogy a többi ápoltat ne minősítsd. Szeretném, ha ez egy komfortos diliház maradna, zártosztály nélkül.  

Köszönöm, és érezd rosszul magad nálunk!

Wáberer és a sofőrök: az érem másik oldala

2015.07.10. 10:33 | maroz | 213 komment

Olvasom az indexen, hogy Wáberer miniszterelnöki meghízott lett és egyből meg is mondta, hogy mi kéne az országnak. Több sofőr, az lenne jó a hazának!

Wáberer szerint a gond az, hogy a nyugati cégek elcsábítják a kelet-európai sofőröket, Magyarországon ezért úgy 6500 ember hiányzik a szakmából, vagyis „egy láthatatlan Mercedes- vagy BMW-gyár munkahelyei maradnak betöltetlenül”. A megoldás a megbízott szerint az, ha a Nemzetgazdasági Minisztérium által frissen átvett szakképzési rendszerben képeznek majd sofőröket, és ehhez hozzárendelik a szükséges erőforrásokat. Wáberernek az a terve, hogy erről már ősszel tárgyaljon is a parlament.

Tehát a nagytőkés Wáberer immáron mint a magyar állam (innen, zárójelből csókoltatom azokat, akik időnként erős államról delirálnak, mintha az önmagában megoldás lenne a bármire is) föltűri az inge ujját, a tenyerébe pök és munkához lát, sofőrt képeztet a közzel. Nézzük meg, hogy miként is néz ki ez a konstrukció a munkás és az ország szemszögéből.

Mit látunk? Azt, hogy végre egy pici rés keletkezett a falon, zavar az erőben, vagy mi, és egy rövid időre a sofőr is jól járna, tudjátok az az entitás, aki szabadidejében néha ember, olyan ember, aki egyetlen értékét viszi ki a piacra, a munkaerejét. A struktúrák úgy vannak alakítva, hogy a munkás érdekérvényesítő képessége szinte nincs is, vagy csak roppant korlátozott. Ebben a struktúrában időnként átmeneti zavar keletkezik, ez történt most is: a sofőrnek véletlenül megnőtt időlegesen az érdekérvényesítő képessége, hiszen lett választása, el tud menni oda is dolgozni, ahol sokkal magasabb bért kap. Sofőr munkavállalóból értelemszerűen csak egy adott mennyiség van az országban, így ha az oly annyira istenített verseny miatt egyes kapitalista szereplők rosszabbul járnának mit csinálnak?

Nem ám a szabadpiaci verseny szentségéhez térnek vissza, a be nem avatkozó állam meséjéhez, egy frászt!

Wáberer főkapitalista egyenesen állami mezt ölt, és állami, közösségi forrásokkal igyekszik elérni azt, hogy a sofőr munkavállalókból újfent túlkínálat lehessen, mert neki az az érdeke, hogy diktálhasson: Jóskám, ez van, vagy elfogadod, vagy tízen várnak a helyedre! Ezért kell a 6500 közpénzből kiképzett sofőr, mert ez Wáberer tőkéjének jó, nem kell versenyeznie, kisegíti őt az állam, ezúttal erre ő a személyében is garancia.

A munkavállalónak nem jó, mert ezzel csökken az érdekérvényesítő képessége, aka: ha támogatja ezt az elképzelést saját magával baszik ki.

Az országnak pedig szelektíven jó. Wáberernek, a tőkének egyértelműen jó. Akik közel állnak ezekhez azoknak is jó, de sajnos ez a részhalmaz alig teszi ki a teljes halmaz, azaz Magyarország polgárai halmazának a tíz százalékát. Tehát igen, lehet ezt támogatni, de nem árt tudni, hogy a támogatásunkkal a tőkét, az elitet támogatjuk és az ország 90%-ával kibaszunk. Ugyanis ők is fizetik a költségeket, de ők nem részesülnek a haszonból. Így viszont a hülyének is megéri, nem?

213 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kakukkfeszek.blog.hu/api/trackback/id/tr747614836

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

punkfrog 2015.07.11. 22:04:50

@Astalavista: "havi 250-300 euró profitból"

kinek ennyi a havi profitja?

VadMacs 2015.07.11. 22:12:00

@Astalavista:
Hagyd már ezt a baromságot!

A magyar burzsuj átlag kib*ssza a melóst valami kifogással, vagy minimum pokollá teszi az életét, ha az fizetésemelést akar. Ismert szöveg (hungarikum), miszerint van a helyedre másik. Ott is ez a szöveg, ahol amúgy nincs a helyére senki. A magyar burzsuj előbb dönti be a vállalkozását, mint hogy tisztességes bért fizessen az alkalmazottainak.

A magyar alkalmazott meg pontosan ezért húz inkább más helyre. Régebben a kisebb maszekok voltak a célpontok idehaza, akik bár kicsit kevesebbet fizettek, de hét végére otthon voltál, nem kellett 4-6 hétig a kontinens másik végében rohadnod. Az ilyen helyekre nem vettek fel kezdőket, a nagy cégekhez meg (tudjukkik...) nem mentek a tapasztaltak (na vajon miért...). Ezért van a "kamu képzés" is a felvétel után "bizonyos" nagy cégeknél, amire százezres tételt (pontos tarifát már rég nem hallottam) számolnak el mínuszban, ha bizonyos időn belül le akarsz lépni, akkor annyival fognak lehúzni (kamionista röghözkötés magyar vállalkozós' módra).

Ma már a nyugati országok a célpont. Ott is egyre kevesebb a sofőr, de ott inkább fizetnek, hogy legyen aki pénzt termeljen nekik. Elég nagy arányban heti meló van, fizetnek rendesen, nem húznak le minden sz*rral, mint a hazai cégek (lásd gyári fogyasztási adatnál jóval kisebb a túlfogyasztási limit, & hasonló elmebeteg lehúzások).

Szóval felejtsd el azt, hogy most jó az alku pozíciója a magyar kamionosnak. Amíg nem lesz itt igazi rendszerváltás (és nem fognak lógni páran a lámpavason), addig nem fog itt változás lenni. Sem az orvosnak, sem a tanárnak, sem a kamionosnak...

Astalavista 2015.07.11. 22:13:25

@egysmás: egyrészt a német talán 30%-al fizet többet, mint a magyar, ezt jó tudni, 1500 helyett 2000 euró körül..

A német német belföldet tud, ami más tarifa. Oda magyar cég nem tud betörni, ill. picike mértékben talán.
Aztán vannak a szerződések, amikhez te magyar cégként nem jutsz hozzá, mert kiiktatnak valami extra követelménnyel. Pl. a Wabinak nincs tartálya, hűtője, akkor kérnek egy ilyet is, és kiesett a legnagyobb magyar cég, hehe. És még mittoménmi, amiről nem tudok. :)
Szal szerintem így megy ez, hogy a nemzeti piacokat levédik, amennyire tudják..

Astalavista 2015.07.11. 22:15:08

@VadMacs: "A magyar burzsuj" - eddig olvastam, ilyen proletár haraggal szemben én már nem merek pisilni. :))))

Astalavista 2015.07.11. 22:18:06

@punkfrog: évi 12 millió eurót ossz le 12 fele(per hónap), aztán 4000 fele(per kamion). Szólj, ha sikerült. :)

egysmás 2015.07.11. 22:18:34

@Astalavista: Magyarul a német nem csak, hogy többet tud fizetni a melósainak, mint a magyar, meg a szervíznek, mint a magyar, hanem még olyan dolgokra is telik neki, amik nem kellenek a fuvarozáshoz.

Astalavista 2015.07.11. 22:20:36

@egysmás: szerintem te elmész a lényeg mellett. :)

egysmás 2015.07.11. 22:23:22

@Astalavista: Akkor leírom, mi a lényeg: van egy csőd szélén táncoló, vagy nagyüzemi adócsalással foglalkozó cég, ennek a cégnek a vezetője kormánymegbízott lett és a saját cégének a profiljába vágó dolgokra akar állami pénzt szerezni, hogy ne kelljen megfizetni a munkásait.

Astalavista 2015.07.11. 22:30:40

@egysmás: a csőd szélét vitatnám, de tényleg nem egy kellemes profitkulcs, 5-7 százalék egészségesebb lenne.
De a pénzt nem ő kapná, hanem pl. az iskolák, ahol tanulnának a leendő sofőrök, akik most munkanélküliek.
Na mostmár, rossz az, ha az állam kiképezi ezeket, és egy év alatt megtérül a kiadása? Szerintem nem.
Rossz az, ha ezeket a sofőröket a magyar vállalkozók - mert nem csak Waberers van Magyarországon, azt hallottam - 1 évig "sanyargatják havi 3-400.000 ft-ért? Lehet, hogy rossz, lehet, hogy nem.
DE rossz lesz ennek a 6500 embernek, ha egy év múlva van egy Európa-szerte keresett mestersége? Erre válaszolj. :)

egysmás 2015.07.11. 22:34:59

@Astalavista: Magyarország azért szegény, mert olyan dolgokat csinálnak benne az emberek, amiket nem rentábilis csinálni.
Itt van pl. Waberer.
Az, amit csinál, egyszerűen nem éri meg.
Mégis csinálja.
És mással is csináltatni akarja.

Valamint.
Az, hogy Waberer azt mondja, hiányzik 6500 sofőr, azt te tényként fogadod el.

Vizsgáljuk meg az állítást:
Naponta felhalmozódik húsz évnyi elszállítatlan áru?

Jah, nem.
Akkor minden el van szállítva.
Magyarul nem hiányzik ennyi sofőr.

Astalavista 2015.07.11. 22:39:15

@egysmás: nem válaszoltál a kérdésre. :)

punkfrog 2015.07.11. 22:42:57

@Astalavista: na akkor egy frissebb adatsor, a saját honlapjukról:
"2014. évi árbevétele 496,2 millió euró volt, míg ugyanebben az időszakban az EBITDA mértéke elérte a 73,4 millió euró összeget."
www.waberers.com/Contents/Item/Display/2998
de ha nem megy a bolt, akkor zárjon be minden vasárnap!

egysmás 2015.07.11. 22:45:52

@Astalavista: Waberer garanciát vállal arra, hogy a jelenlegi sofőrökön felül 6500 kamionosnak lesz állása egy évig?

Vagy te bemondásra elhiszed azt, amit mond egy olyan ember, aki a számok alapján nem ért ahhoz, amit csinál?

Astalavista 2015.07.11. 22:52:27

@egysmás: ha nem ad nekik munkát, akkor hogyan zsákmányolja ki őket? :)

egysmás 2015.07.11. 22:55:32

@Astalavista: A _többiek_ alkupozíciójának rontására használja őket.

Tudod, "Hatezerötszáz embert képeztem a helyedre!"

Astalavista 2015.07.11. 23:00:19

@egysmás: ha szerinted nem hiányzik 6500 sofőr, akkor eleve nincs alkupozició, nem? Szal ez nem áll.

egysmás 2015.07.11. 23:04:55

@Astalavista: Egyrészt.

A 6500-nál létezik kisebb szám.

Másrészt.
Ha azt mondaná a Waberer, hogy ezentúl 20000-el kevesebbet fizetek, akkor lehet, hogy felállnának 100-an, akiknek a helyére nem találna a jelenlegi bérnél 20000-el kevesebbért embert.

Akkor meg igen.

VadMacs 2015.07.11. 23:43:18

@Astalavista:
>Rossz az, ha ezeket a sofőröket a magyar vállalkozók - mert nem csak Waberers van Magyarországon, azt hallottam - 1 évig "sanyargatják havi 3-400.000 ft-ért? Lehet, hogy rossz, lehet, hogy nem.

1.: az első évben a "nagyoknál" örülj, ha az év végére elkezdesz annyit keresni. Addigra kitanulod azokat a trükköket, amelyek ezt lehetővé teszik (pl bizonyos fuvaroknál visszirányban üres pótra ugyanannyi fogyasztást írsz be, mint odafelé terhelten, stb). Ezt is inkább csak akkor, ha nem rohadsz még az év végén helyettes pilótaként
2.: örülhetsz, ha olyan diszpécsert fogsz ki, aki nem b*szik ki veled. Hiába hiányzik X cégénél is sokszáz sofőr, nem egy melóstol hallom, hogy valahol napokig ott kell rohadni, mert egyszerűen nem adnak neki fuvart. Ha beszólsz valamiért mert nem tetszik (tök mindegy hogy jogos vagy sem), az a minimum, hogy ilyesmire számíthatsz. Ha egy helyben rohadsz, nincs kilométerpénz...
3.: a leírt összegből is csak a szakmunkás minimálbérnek megfelelő összeg adózik fullosan. A többiből jóval kevesebbet kap az állam, a sofőr meg b*szhatja nyugdíjas éveire
4.: nyugaton jellemzően nem km alapján kapják a "nagy" lóvét. Elvileg az EU tiltja a teljesítmény alapú elszámolást a hivatásos sofőröket illetően, hogy a sofőröknek ne érje meg a korláton felül vezetni. Igazából azt csodálom, hogy ebből még nem kerekedett balhé
5.: nézd meg, mi lett a nagy fuvarozós cég borsodi erőlködéséből is (munkanélküliekből sofőr képzés). Persze hogy megérné nekik, ha az állam bukná be (helyettük) a tetemes lemorzsolódás miatt kidobott pénzt...

Én a saját pénzemből tettem le a C+D+E + C/D GKI -t, még sem vagyok hajlandó ilyen cégekhez menni. Örvendezz hogy milyen k*rva sokat keresnek a sofőrök, de ha halvány fingod lenne arról hogy min mennek keresztül ezért cserébe, akkor lehet abbahagynád itt Nemzethy Nagytőkéseink ajnározását. Bár gyanítom hasonló cégnél melózhatsz, mert normális embert nem hallottam még így védeni az említett cégeket...

maroz 2015.07.12. 06:40:15

@nu pagagyí: Csak igen óvatosan szeretném megjegyezni, hogy ugyanez a jelenség egy nevében szocialista hatalom alatt is pontosan ugyanígy ment.

És ugyanígy megy bármelyik másik, hozzánk hasonló helyzetű országban. Mert ez nem Orbán-függő, hanem világrendszer-függő. A tőke a saját érdekét nézi, ezért einstandolja az államot, és ez ellen a sofőrök nem tudnak mit tenni. A középpolgár, aki pillanatnyilag nincs az tudna, de amennyi ilyen nálunk van, az elhiszi, hogy ez a dolog orbánraforgó, tehát ha Orbán mellette, akkor ő is, ha ellene akkor meg úgy. Egyrészt. Másrészt pedig elhiszi, hogy a kapitalista verseny neki jó, ezért védelmébe veszi Wáberert. Vagy a teszkót. Mikor melyiket. És ennyike, innentől már "olcsó munkaerő" az ország neve a kapitalista térképen.

maroz 2015.07.12. 06:52:09

@domel: Köszönöm, hogy itt ezt elmesélted!

@klacus: @Praktikum: Ajánlom nektek is, hogy olvassátok el domel kommentjét.

Azért legalább időnként jó lenne, ha meglátnánk, hogy amikor olyasmiket gondolunk el, hogy "képezzen az állam ezt és ezt", akkor valójában elfogadjuk azt, hogy az ember egy eszköz, egy elvont valami, amiből a rendszer ezt meg azt csinál, sofőrré képezi, vagy informatikussá, vagy amire éppen valamelyik kapitalistának szüksége van pillanatnyilag.

Mintha a marhatelepen állítaná be az agronómus a kimenet szempontjai szerint a jószágok sorsát: ezeket a tinókat kiherélni, menjenek hizlalásba, mert ez a marhatelep érdeke.

Miközben ugye mi valójában emberekről beszélgetünk. Akiknek van életük, akik szeretnének a maguk helyén jól élni, élvezni is azt a szűk hetven-nyolcvan évet, ami neki jut. Akik ilyen "képezzenek ezt és azt!" módon közelítik meg a kérdést azok gondolkodjanak már el azon, hogy akár a saját gyerekük is belekerülhet egy ilyen szituációba, és nem a bráner boldogabbik végén. Mit nyerünk mi, átlagjánosok azzal, ha elfogadjuk a kapitalista verseny szólamait kritika nélkül?

maroz 2015.07.12. 07:28:27

@camilló: Azért furcsa az a gondolkodásmód, amire most te is reagálni kényszerülsz. Sokan semmi problémát nem látnak abban, hogy az elit gyakorlatilag ellopta az egész országot és ma ők a milliárdosok, ellenben a sofőr, na, az a minden rossznak okozója, mert hát mi a fenét tehetne, ügyeskedik ő is. Egy országot ellopni nem baj, száz liter gázolajat viszont főbenjáró.

Astalavista 2015.07.12. 08:09:54

@maroz: én azt nem szeretem, amikor a gázolajtolvaj mocskolja az országtolvajt. Valahogy nem látok benne mást, csak mérhetetlen irigységet. :)

maroz 2015.07.12. 08:14:51

@VadMacs: Kösz, hogy leírtad ezeket a dolgokat!

Mindenkinek: olvassátok el ti is VadMacs kommentjét, hogy teljesebb legyen a kép!

camilló 2015.07.12. 08:18:43

@maroz: Kifejtettem kicsit fentebb, hogy a gázolajat sem a sofőr lopta:) Sajnos az a trend, hogy aki milliárdokat lop az hős, de legalábbis ha elkapják sem kap büntetést, míg egyszerű csirke lopásoknál súlyos éveket adnak. Valahol olvastam, hogy az egyszerű ember csak tarthatja a zsákot amiben a javak vannak, ha megpróbál belenyúlni akkor a kezére ütnek. Ez a kapitalizmus. Látod akik vitába szálltak velem elhallgattak mert annyira tarthatatlan az álláspontjuk. Vannak akik csak hallottak szóbeszédet és valóságnak tudják be. Mind szakértők:) Mikor leszálltam a kamionról az eredeti szakmámban helyezkedtem el. Úgy adódott, hogy egy szállítási vállalkozó végzett a cégünknek egy munkát. Tudtam, hogy az első millióját neki se lehet firtatni. (Elég diplomatikusan fogalmaztam?:) Szóval mondtam neki, hogy ne próbálkozzon, mert ahová ő elindult, én onnan már visszajöttem. Ennek ellenére próbálkozott a nagyf...sággal. Meg is bukott ahogy kell. Én csak azt nem értem, ha én le tudtam buktatni , akkor a rendőrök, mi a fenét csinálnak a többi esetben? A posztodról még annyit, hogy sokan olvasták, de kevesen értették meg, mit is mondasz, pedig nagyon egyértelmű a fogalmazás!

maroz 2015.07.12. 08:22:39

@Astalavista: Én elkeseredettséget látok benne.

A sofőr nem azért ügyeskedik, mer egy szarember, hanem azért, mert az országtolvajokból lett tőkések erre kényszerítik őket. Sokan azért is mennek el Nyugatra, mert utálják ezt a kényszert.

camilló 2015.07.12. 08:25:03

@Astalavista: Valószínű nem értetted mit is írtam a gázolajból szerzett pénzről. Ha kapsz 40 litert és 36-ból megoldod, akkor nem a tiéd a különbözet? Főleg úgy, hogy nem azt mondja a tulaj. Komám 56 litert kapok az autóra. Old meg olyan kevésből amennyiből tudod és a hasznon felezünk. (Vagy ne fifti-fifti legyen, de legalább annyi, hogy a sofőrnek érdeke legyen takarékosan járni.) Azt azért tudd, hogy a mocskos nyugati kapitalista így csinálja! Morálisan a Te szemszögedből leht, hogy igazad van, de azért had jegyezzem meg, hogy amikor elkezdtem kamionozni egy 4 ezer márkás fuvarból 2 ezer maradt tisztán a vállalkozónak. Nem is érdekelt engem, mert én kaptam 400-at. Fordultam egy hónapban kettőt, hármat és megvolt a tisztességes pénzem. Itt a poszt azt fejtegeti, hogy mi az elég a vállalkozónak? Had ne kelljen már sajnálnom őket!

camilló 2015.07.12. 08:33:39

@VadMacs: Jól beszéltél, de azért valamit megjegyzek, nem jókedvükből hagynak kinn, hanem azért mert a környékről nincs visz fuvar. Nekem volt olyan, hogy Bordóból, Barcelonába kellett átállnom és a főnököm hozta le a spanyol engedélyt a határra. No akkor név nélkül, miként lett nagy az egyik fuvarozó cég: A 90-es években az orosz pályát járta először csak pár lepukkant kocsival. Ez akkor veszélyes, de jól fizető fuvar volt! Sokallta a költségeket így elkezdte azt csinálni, hogy felvette a sofőr próbaidőre fix fizetésért. No lenyomatott vele annyi kanyart amennyit lehet. Letelt a 3 hónap, és kirúgta. Meg tudta tenni, mert akkor sokan szerettek volna kijárni és kevés volt a fuvarozó cég, ráadásul kötött számban volt tevékenységi engedély! Most fordult a kocka! Visszanyalt a fagyi!!:))

Astalavista 2015.07.12. 08:35:31

@maroz: erre mérget vennél? Úgy érted, hogy nincs egy gázolajtolvaj sem, csak mocsok kapitalista? Ejnye, no. Akkor itt én leszállok. :)

camilló 2015.07.12. 08:55:46

@Astalavista: Nem tudom, mit nem értesz! Maroz nem állítja, hogy nincs gázolaj tolvaj! Azt állítja, hogy alapvetően a hazai kapitalista kényszeríti erre a sofőrt. Ki a fene ügyeskedni, ha nincs rákényszerítve! Ugyan beszélgessél már kinn dolgozó sofőrökkel, hogy mennyire vannak rákényszerítve erre, vagy akár más nem hivatalos pénzkeresésre? Jobbat mondok! Ülj rá egy kicsit valamelyik kamionra, valamelyik hazai fuvarozónál, aztán beszéljük meg a tapasztalataid egy év múlva!:)

Astalavista 2015.07.12. 08:58:32

@camilló: jaja, hallottam már, nyugaton minden börtönt bezártak, mert ott megszűnt a bűnözés. Na haggyámá.

camilló 2015.07.12. 09:10:24

@Astalavista: Akkor ebben is rosszak az információid! Nem szűnt meg a bűnözés! Hihetetlen, hogy ennyire nem akarod érteni! Bár: Az, az igazán süket, aki nem is akar hallani!:)

Meridian74 2015.07.12. 09:17:59

@camilló: "Picit árnyaljuk! A magyar fuvarozó nem tud olyan fuvardíjat elérni, mint a nyugati! Ne kérdezd, hogy miért van, meg azt se mond, hogy ez ellent mond a piac törvényeinek, de ez tény!"

De a fuvarköltségben nem a sofőr bére a legnagyobb tétel... a kamion amortizációja, üzemanyag, egyéb kiadások nagyságrenddel többet nyomnak, mint a kamionos munkabére minden bizbasszal együtt...

maroz 2015.07.12. 09:28:54

@camilló: Én ma már a "kevesennek" is tudok örülni. :))

Meridian74 2015.07.12. 09:32:00

Amúgy a poszthoz. Van ám ehhez hasonló esemény még, lásd a Gablini (peugeot gablini tulaja) nyilatkozatát... miszerint kurva sok hazsnált autót hoznak be az országba, és emiatt gyengébb a hazai új autó eladások.

Csak senki nem kérdezte meg azt tőle, hogy náluk a fizetések olyanok, hogy az ottani alkalmazottak közül bármelyikük is tudna venni új autót? Na, nem kell itt a luxus 607-esre gondolni, egy szimpla 107-es vagy 207-es sem lenne rossz, 407-ről - ami középkategória - már ne is beszéljünk...

maroz 2015.07.12. 09:34:05

@Astalavista: Ott azt nevezik bűnözésnek, ami bűnözés. Mert megtehetik. Mi nem tehetjük meg, sajnos mi kénytelenek vagyunk azt is bűnözésnek nevezni, ami nem az.

Zárd be a kutyád az udvarodba, ne adj neki enni egy hétig és utána büntesd meg, amiért bemászott a baromfiudvarra és kisajátított magának öt csirkét.

A bűnözés az, amikor valakinek van döntési lehetősége, de ő mégis inkább a rosszat választja. A mai hazai félperifériás viszonyok nagyon sok embert rákényszerítenek arra, hogy a normák ellenére boldoguljanak. A rendszer része a normasértés, e nélkül nem működne.

camilló 2015.07.12. 09:44:18

@Meridian74: A kapitalizmus alapja, hogy mindig a béreken spórol:) A Gablini urat meg csókoltatom! A fene se venne 16 éves autót, ha meg tudnám fizetni az újat! Szóval nagyon hülye az említett úr!

VadMacs 2015.07.12. 09:55:03

@camilló:
igaz nem írtam oda, de amire reagáltál, az egy jól behatárolható körben fordul elő leginkább. Szándékosan nem írok cégnevet, de az egyiknél közülük dolgozott családtagom, és én is oda készültem. A trükkökre ezért már akkor elkezdtek "felkészíteni", amikor még csak tervezgettem (de már komolyan, munkanélküli voltam akkor rövid ideig) a belépést.

Persze ezeknél is előfordul, hogy "valós" okok miatt nem kap fuvart a sofőr. Én viszont azt a részét írtam le, amivel sakkban lehet tartani az embert. A családtagom például jogos dolgokért szólt be, ezt követően drasztikusan megszaporodott a "nincs fuvar" effekt. Soha nem felejtem el, hogy amikor felment pestre felmondani (családi kísérettel), az irodából kifelé menet egy dobozba (A4 -es tömb doboza) dobatták bizonyos papírjait, amire "Kilépők" volt filccel firkálva. Kis híján tele volt a gyűjtő (az udvaron meg hegyekben az üres traki), gondolom nem ok nélkül. Na pont az ilyen cégek sírnak azért, mert nincs sofőr. Pedig még azt is hallottam, hogy az ottaniak próbálták marasztalni - nem ok nélkül, mert a munkájával, a hozzáállásával soha nem volt probléma, ezt ők mondták, kérdés nélkül. Csak akkor már hiába kapálóztak, hogy mi a problémája (elmondta ezerszer), jujj ők ilyesmiről nem is tudtak, stb.

U.i.: a fent említett cég ellenpéldája az, ahova végül az említett családtag került. Ott igaz csak 300k körül van a plafon, de minden héten legalább egyszer otthon van 1-2 napot. Oda csak kihalásos alapon lehet bekerülni, pályakezdőt fel sem vesznek. Ott sem fenékig tejfel az élet, de érdekes módon állandóan túljelentkezés van. Vajon miért...

camilló 2015.07.12. 10:08:20

@VadMacs: Mikor én kamionoztam akkor voltak cégek, akik csak ezt, vagy azt a pályát nyomták. Ott tudtál tervezni. Olasz fuvar, ha lerakónál kaptál fuvart akkor biztos megvolt úgy, hogy a hétvégén otthon voltál és nem zargattak ki. A németet is meg lehetett csinálni. Dacára annak, hogy voltak még akkor határok. Nyilván trükközni kellett, de ez mindenkinek az egyéni mentalitásától függött. Akkoriban több volt a kis cég. Ott nem állt érdekében a tulajnak, hogy kinn álljon az autója. Dolgoztam én is olyan helyen ahol rendesen családias volt a légkör. Sennek eszébe sem jutott átverni a másikat. Mikor ez a légkör megszűnt és a pénz került előtérbe abbahagytam.

Astalavista 2015.07.12. 10:18:19

@VadMacs: 300k a plafon, tehát ez a maximum, vagyis valszeg általában kevesebbet keresel, igaz?
Értsem úgy, hogy max. 300k-ért nyüzsögnek az emberek nemzetközizni, hetekig kint lenni idegenben, de 250k-ért az istennek nem mennének belföldizni, ahol ha nem minden nap, de másnaponta biztos otthon lehetnek? Pályakezdőt fel sem vesz a "kihalásos" vállalkozó? És ezért tudsz rajongani. Érdekes ember lehetsz. :)))
Ezeket most találod ki, vagy gyűjtöd őket?

maroz 2015.07.12. 10:40:38

@Meridian74: Ja, én is a napokban adtam el a 14 éves kisteheremet, 350 ezer volt benne, aki megvette az a motorért vette meg, mert az övében 750 ezer volt. Ma sem értem, hogy miért is nem vett inkább egy újat? Biztosan utálhatja az új autók szagát, más oka nem lehet! ;))

maroz 2015.07.12. 10:44:54

@Astalavista: Próbáljuk meg itt, ezen a blogon inkább megérteni megpróbálni a másikat, és nem meggyőzni. Ja, és naná, hogy: légy szíves! ;)

camilló 2015.07.12. 10:53:00

@Astalavista: No ebből a hozzászólásodból látni, hogy fogalmad sincs hogy működik a rendszer. Belföldön nem keresnek 250 ezret. Jobb cégeknél közel annyi teljesítménnyel, mintha nemzetköz9izne talán a 200 ezer megvan. Ezért sincs ám otthon minden nap. Régen a "szocialista" időkben voltak körfuvarok pár cégnél. Elindult teszem azt Miskolcról, Győrbe. Győrben lepakolt, és ha szerencséje volt ott rakodott haza. ha nem volt szerencséje, akkor nem haza, hanem teszem azt Szegedre. Figyelembe véve, hogy egy IFA teljesítménye, jócskán elmarad egy mai autótól ez bizony egy hét volt. No ugyan ez van most is, azzal a különbséggel, hogy a heti teljesítményed nem merül ki 1500 km megtételével. Persze vannak olyan munkahelyek is, hogy otthon vagy minden este, de akkor a 150-et sem keresed meg. A nemzetközi fuvarozásnak is van több módja. Utaltam már pár módozatra. Nekem volt olyan is, hogy előrakták a félpótot és lehúzták a határra, hogy rögtön tudjak visszafordulni, Én akkor az ilyen fuvart úgy vállaltam, hogy 3 kanyar után leszálltam a kocsiról, addig, amíg a váltó csinált egy, vagy két fuvart. Manapság nem hiszem, hogy ilyen lazaság megengedett. A bérekről talán annyit, hogy még így is megkerestem havonta a 160-200 ezret. (100-110ft volt a márka) Egyik vállalkozó sem vesz fel szívesen pályakezdőt. Annyira összetett nagy odafigyelést igénylő a nemzetközizés, hogy bizony el kell telni pár évnek, mire "teljes értékű" sofőr lesz az ember gyerekéből. Menj ki valakivel, hogy megtapasztald! Az én egykori főnököm is akkor nyelt dugót amikor kivittem magammal két egymást követő útra. Hozzáteszem Neki nem kellett vezetni! Legalább annyi gerinc volt benne, hogy kijött velem. Szóval sokkal összetettebb ez a kérdés, mint amennyire gondolod.

Astalavista 2015.07.12. 11:12:39

@camilló: nem az IFA meg a múltrendszer a kérdés, hanem az, hogy kell-e 6500 sofőr, vagy sem, és jó-e, ha az állam ad hozzá pénzt vagy sem. Az emlékeid nagyon faszák, de nem relevánsak, sorry.
Ha véletlenül a "sofőr" szó veri ki a biztosítékot, akkor gondoljunk CNC-sre, vagy pincérre. Orvosra ne, mert azt az egyik 3 diplomás kamionos kikérte magának, hogy azok más kategória, nem állampolgárok, mint a többi nép. :)

camilló 2015.07.12. 11:23:13

@Astalavista: Ha kell, akkor képezze ki magának Wáberer úr, vagy adjon olyan béreket, hogy hazajöjjenek a kinn dolgozók, ezt kell megértened! Nekem nincs bajom a sofőr megszólítással, és szerintem senkinek a szakmából. Mint már írtam, most vissza nyalt a fagyi. A 90-es évek elején több volt a sofőr, mint a munkahely. Most változott. Bizony a piac törvénye érvényesült és a melós oda ment ahol biztosabbnak ítélte a megélhetését. Ne az állam képezzen ki sofőrt a vállalkozónak, ha már megfizetni nem akarja őket. Azért hozom fel, miként működött a rendszer akkor, hogy legyen némi összehasonlítási alapod. Amúgy én a munkások mellett állok! Igenis fizesse meg a kapitalista! tetszik amikor a hírekben beszámolnak arról, hogy a kapitalista munkahelyet hozott létre az embereknek. nem azért, hogy több pénzt keressen!! ÁÁÁ dehogy!!:)) Hanem azért hogy legyen hol dolgozni:))

VadMacs 2015.07.12. 11:25:36

@Astalavista:
>Pályakezdőt fel sem vesz a "kihalásos" vállalkozó? És ezért tudsz rajongani.

Honnan veszed hogy körberajongom? Ja, hogy le mertem írni, ott más munkakörülmények vannak, és érdekes módon nem menekülnek az emberek onnan, hanem oda állnak sorba. Hogy mennyi eszed van...
Valahol nekem sem tetszik, mert én is oda mennék szívesebben, ahol jók a körülmények, de hát így működik ez az elb*szott ország.

>Értsem úgy, hogy max. 300k-ért nyüzsögnek az emberek nemzetközizni, hetekig kint lenni idegenben, de 250k-ért az istennek nem mennének belföldezni, ahol ha nem minden nap, de másnaponta biztos otthon lehetnek?

Ha halvány fingod volna arról, hogy 4-6 hétig távol mit jelent egy családban, akkor nem brekegnél ilyen baromságokat, hogy miért jó "szerencsétlennek" kevesebb pénzért többet itthon maradni. Az én családtagomnak kis híján a házassága ment rá az egészre. Rég elvált volna (tett eleget érte az asszonya), ha nincs a kislánya, akit mindennél jobban szeret. Meg persze valamiből fizetni kell a lakáshitelt is. A legtöbben nem nemzetközizni akarnak, csak áldozatot hoznak a családért, hogy megélhessenek. Tudod, ennek az oldalága az, hogy mások meg külföldre menekülnek az itthoni kilátástalan "jólét" elől.

250k -ért elmennék én is belföldezni, de az országnak ebben a szegmenségen örülj, ha pályakezdőként felvesznek, mellesleg tapasztalt sofőr ha 160 -at megkap belfölddel, az már itt jó fizetésnek számít.

>Érdekes ember lehetsz. :)))

Ja b@zd+.
Volt pofám albérlet meg minimálbér mellett kiköhögni 800 ezrest a jogsikra, aztán pofátlan módon még el is akarom dönteni, hogy oda nem fogok menni, ahonnan okkal menekülnek a munkavállalók.

>Ezeket most találod ki, vagy gyűjtöd őket?

Ember b+, legalább tanulj meg olvasni:
-családtag dolgozott "bizonyos" (tudjukkik) cégeknél
-én is erre a pályára készültem, lásd korábbi hozzászólásomat, miszerint saját pénzemből letettem a CDE + C/D GKI -t / és nem az állam csecsét szopkodtam érte
-mivel erre a pályára készültem, mentem többször is az említett családtaggal, amikor pedig tavaly munkanélküli lettem, akkor az említett családtag egy volt tanítványa hívott meg, hogy nála betanulhatok (az említett cégnél is le lett egyeztetve, hogy oda készülök). Ennek megfelelően vele is mentem pár fuvart, ami alatt kvázi elkezdte a betanítást (vezetést kivéve), csak én inkább hagytam a fenébe az egészet, mert ilyen áron nem érdekelt.

Szerinted magamtól találom ki, amit leírok? Akkor miért ismerős dolgok ezek más hozzászólóknak is...?

emhem 2015.07.12. 11:33:40

nem belefolyva a kamionos élet viszontagságaiba (hanem leginkább altavista indító kommentjére reagálva):
én, a laikus kapitalista azt látom, hogy valaki a saját pénze helyett az állam pénzét költi egy jól meghatározott célra. ez korrupció, a hűtlen kezelés klasszikus esete.
hab a tortán, hogy az én világképem szerint az állam feladata a piac szabályozása olyan (viszonylag ritka) helyzetekben, amikor az a nép érdekeivel ellentétesen működik, nem pedig a piac torzítása, mint pl. itt.

Astalavista 2015.07.12. 12:05:55

@emhem: csak visszatérek az orvosokra, párhuzamként, mert az jobban fáj. :)

Az orvooskat az állam képezi ki. Nem a magánklinikák pénzén lesznek új orvosok, hanem az államén. Ez a korrupció és hútlen kezelés szabályozza a piacot, vagy torzítja szerinted?

Vagy orvosokat szabad képezni, mert az jól hangzik, de sofőrt nemá, mert az milyen proli dolog?

Amúgy nekem sem tetszik, hogy egy tőkés áll elő ezzel, mert nem az ő dolga lenne, na de ha Hitler azt mondta volna, hogy a fű zöld, akkor ugranál hogy bebizonyítsd az ellenkezőjét, csak azért, mert ki mondta?

maroz 2015.07.12. 12:27:26

@emhem: "az én világképem szerint az állam feladata a piac szabályozása olyan (viszonylag ritka) helyzetekben, amikor az a nép érdekeivel ellentétesen működik"

Hát, nehéz nekem, a néphez is és az elithez valamilyen szinten kötődő embernek látnom azt, hogy a piac mikor működik az emberek érdekeivel megegyező módon. Ha valaki tud, akkor mondhatna erre legalább egy példát. :))

camilló 2015.07.12. 12:35:03

@Astalavista: Az orvost azért képzi az állam (közvetve mi) mert ugye kedves kommentelő társam az bizony Téged is, meg engem is meg a szomszéd nénit is fogja gyógyítani! Ellenben Wáberer úr azt szeretné, ha mi fizetnénk az ő munkásainak a képzését. Te akarsz adni neki pénzt? Mert ugye azt is megteheted, azzal a megjegyzéssel, hogy megsajnáltad, mert nincs elég pénze, hogy rabszolgát vegyen magának! A közt, ne keverjük össze a magán érdekkel. Persze az állam képzi a CNC esztergályost is, DE a konkrét eset kicsit más! Most azért kellene az államnak beavatkozni, hogy Wáberer úrnak ne kelljen rá pénzt költeni! Árnyalatnyi különbség! Korábban már írtam, de megismétlem. A "létezett szocializmusban" a fuvarozó vállalatok maguk is indítottak tanfolyamokat és képeztek sofőr utánpótlást, mert az MHSz nem képzett annyi sofőrt (Ugye a honvédségnek nem kellett annyi.), meg leszerelés után nem biztos, hogy sofőrként helyezkedett el, aki a seregben sofőr volt. Érted már, mi a különbség az orvos meg a sofőr képzés között?? Hitlerről meg talán annyit hogy sántít a hasonlat! Izraelben a tábornokok szemére vetették, hogy olyan a taktika, mint amilyen Hitler hadseregéé volt. A válasz az volt, ha Hitler nadrágot hordott, akkor mi már nem vehetünk fel csak szoknyát? Szóval ha Hitler azt mondta, hogy a fú zöld, az akkor is tény marad, ha ő mondta. Persze ettől még tömeggyilkos marad!

camilló 2015.07.12. 12:38:06

@maroz: Mintha a dilemmádra már találtak volna választ! Ajánlom figyelmedbe Marxot, meg Lenint:))

Astalavista 2015.07.12. 12:40:44

@camilló: aha, és a sofőrök nélkül meg milyen szuperül menne az élet előre. Hát erről ennyit akkor, szerintem ezen ne kínlódjunk tovább. :)

maroz 2015.07.12. 12:47:20

@Astalavista: Szíves figyelmedbe ajánlom ezt a posztot is:

kakukkfeszek.blog.hu/2015/06/20/kell-e_nekunk_tudomany_ii

"Ráadásul az önjáró járművek más innovatív technológiákkal ötvözve csökkenthetik a munkaerőköltségeket úgy, hogy közben javítják a berendezések és létesítmények termelékenységét."

Pár év, és sofőrök, szevasztok, köszönjük, hogy a kapitalista légitársaságunkat választottátok, viszlát!

camilló 2015.07.12. 12:50:40

@Astalavista: Légy szíves olvasd el figyelmesen, mit is írtam az előző hozzászólásomba és értelmezd is. Nem állítottam, hogy menne az élet nélkülük! Wáberer úr oldja meg a problémáját maga! Gyanús, hogy Te vagy Wáberer, és ezért értetlenkedsz!!:))

Astalavista 2015.07.12. 12:53:31

@maroz: ez áll minden szakmára lassan, mert amikor mindenféle önálló gépek állítanak elő gépeket mindefélére majd, akkor kissé felmerül a kérdés, hogy mi marad az ember dolga?
Szóval bloggerek, orvosok is rettegjenek! :)

Na de addig is marad a kérdés, hogy mi legyen most?

Astalavista 2015.07.12. 12:55:38

@camilló: kispajtás, egy magánklinika tulajdonosa is áldozhatna pénzt arra, hogy orvost gyártson magának, de baszik rá, mert az állam hordja neki futószalagon. De a te szemellenzős agyad nem tudja felfogni ezt, úgyhogy szálljunk le a témáról, mesélj még a régi rendszerről kicsit, vagy valami. :)

camilló 2015.07.12. 13:14:14

@Astalavista: No, kispajtás! Azért megy oda a magánklinikára az orvos, mert nagyságrendekkel több pénzt kap, meg jobb munkakörülményeket, stb. Ha eljönne az, az idő (nem fog, mert a kapitalizmus törvényeinek ellentmond) hogy az állami kórház többet fog fizetni, akkor 3 választása lehet a magánklinikának! 1. Bezár! 2. Többet fog fizetni mint az állami kórház így megint lesz orvosa! 3. Saját maga fog képezni orvost és ő fogja diktálni a feltételeket a növendékeknek. (Lásd fidesz orvos röghöz kötés!:)) Az állam nem egyszer szállt már be a munkások bérköveteléseinek letörésébe. (Mert ugye itt arról van szó, ha többet fizetne, akkor hazajönne a sofőr külföldről, és lenne sofőrje Wáberer úrnak!:)) Fizetett sztrájktörőket alkalmazott, de volt arra is példa, hogy behívták katonának a dolgozót onnantól kezdve meg apelláta nem volt, mert ugye a parancsot nem lehet megszexuálni, ill. lehet, de nem tanácsos! Szóval tisztelt Wáberer úr, szívesen megtanítom a piac törvényeire, és itt nem erre a vadkapitalizmusra gondolok ami kis hazánkban működik. Ez ugye inkább protekcionizmus. Mivel Ön most helyzetbe került, még szép hogy kihasználja!:)) Profit maximalizáció, ha nem tévedek!:) Szívesen leülök Önnel egy kávéra! Fizetem, így hátha marad pénze sofőrképzésre!:))

Astalavista 2015.07.12. 13:29:44

@camilló: te ember, az egyik kommentelő bevágta ide, hogy mennyi az évi profitja a Waberer uradnak. Kiszámoltam neki, hogy az 250 euró havonta/kamion, ha a saját számait elhiszi... azóta nem írt vissza. :)
Szóval ha emelné a fizetését a sofőrjeinek nem 1000-2000 euróval, ahogy egyesek itt reklamálnak, hanem csak 251 euróval, akkor nemhogy semmit nem kereshetne - pedig azért elvárható, hogy keressen egy kis pénzt is - de bezárhatná a boltot. Akkor gondolom sokkal boldogabb lennél. Meg a 4-5000 nála melózó sofőr is örülne az új munkanélküli státusának. :)
Szóval gondolkodj, mielőtt írsz, az sokat segít.

emhem 2015.07.12. 13:31:35

@Astalavista:
egyrészt, nem minden orvost képez az állam, csak azokat, akiknek az lesz az első diplomája. az, hogy az elsődiplomások tandíjára van-e szükség, és ha igen, mekkora legyen, egy valós kérdés (szerintem van, de támogatásokkal), de ez egy másik problémakör.
másrészt, szerintem az egészségügy legalább részben állami feladat, ergo orvosok képzése az állam feladata (is). a kereskedelem egyáltalán nem állami feladat, azt a piac remekül meg tudja oldani.

@maroz:
erről már beszélgettünk korábban, próbáltam is példákat mondani.
de ugye nekem előbb szükségem lenne arra, hogy meghatározd, hogy mi az emberek érdeke, mik a prioritások.

egysmás 2015.07.12. 13:36:55

@Astalavista: Ha igazak azok a számok, akkor már most be kéne zárnia a boltot és az államnak SEMMIKÉPPEN nem szabad támogatnia az adott üzletágat.

Astalavista 2015.07.12. 13:37:15

@emhem: attól, hogy te a szupermarketben vagy a sarki boltban meg tudd venni a kedvenc müzlidet, bizony a sofőrre is szükség van. Sőt, az orvos által felírt orvosságot is egy sofőr szállítja el a gyógyszergyárból a kedvenc patikádba. Szóval értem én, hogy az orvosi mesterség nemes, meg kell az embernek, de azért kapargasd meg a felszínt, több dolog is kell az életedhez, mint azt gondolnád.

Ebben az esetben sem minden sofőrt képezne az állam ezután mindörökké ámen, de párezer embernek adna egy lehetőséget. Ez azért szar nektek, mert egy tőkés állt elő vele. Ezek után már képtelenek vagytok elszakadni ettől, hogy ki mondta ki a dolgot, és önmagát a kérdést megvizsgálni.

camilló 2015.07.12. 13:41:35

@Astalavista: Te elhiszed ezt a számot?:)) Mint említettem tudom mennyi marad rajta. Egy fuvaron is több, mint 250 euró:) Ha annyira keveset lehetne rajta keresni, akkor bizony csak azért teszi, hogy a sofőröknek munkát adjon!:)) Hááát:) Ez minden közgazdasági elméletnek ellentmond, kezdve Hayek, bezárva Marx:)) Zsidó legendákban emlegetik, hogy lejön a Messiás. Eljött és köztünk él!:)) Ha meg így van, hogy 250 euró per kamion, per hó, akkor valamit nagyon nem jól csinál! Érdekes módon vannak még rajta kívül is vállalkozások akiknek picit több a profit, és még a sofőrt is jobban megfizetik. Szóval kedves Wáberer úr, még mindig tartom a meghívást arra a kávéra!:)

maroz 2015.07.12. 13:46:38

@Astalavista: Azt nem tudom megmondani (és nem is ambicionálom), hogy mi legyen. Én csak azt szeretném első körben tisztán látni, hogy mi van. :))

Most az van, hogy a tőke eljutott arra a szintre, amikor már a félperiférián is egy csomó olyan ember él, akiknek már nem éri meg kizsákmányolni a munkaerejét. Tehát már nem csak az okoz gondot, hogy a bérmunkást kizsákmányolják, hanem az is, hogy nem. ;))

camilló 2015.07.12. 13:47:22

@Astalavista: Fogd már fel, hogy fizesse meg a sofőrt, teremtsen normális feltételeket és lesz sofőrje! Ha meg nem megy a bolt akkor zárja be! Hidd el rögtön lesz, aki a helyére benyomul. Lásd Rynart utáni állapot!

Astalavista 2015.07.12. 13:52:06

@camilló: nagyon cuki vagy, de nem vagyok a Waberer, pedig nem lenne rossz nekem, még ingyen kávét is kapnék mellé. :)
Én nem hiszem el a számot, mert hinni a templomban szoktam, a kolléga vágta be azzal, hogy "de ennyi profit mellett emelhetne fizetést". Ő elhitte. Ha te nem hiszed, járjál utána. És amit mondtam a gondolkodásról, tudod... gondolkodj el rajta. :)

camilló 2015.07.12. 13:54:02

@Astalavista: Azon megy a vita köztünk, hogy kinek mi a feladata! A kapitalizmusban vannak állami feladatok, amiket bizony mindig a tőke (tőkések) érdekeinek rendelnek alá! Ha nem így lenne már régen bukott volna a kapitalizmus! Senki nem vitatja, hogy szükség van a sofőrökre! Mint ahogy orvosra, utcaseprőre, szemetesre, stb. Mindenkinek pont olyan fontos a feladata a társadalom szempontjából. Most az a kérdés, hogy az állam a mi pénzünkből képezzen-e munkaerőt azért, hogy a tőkésnek nagyobb legyen a profitja! (Ha ugye többet fizetne, kevesebb lenne, ha saját maga képezne, akkor szintén. Márpedig a tőke a profit maximalizációra törekszik, mert ez a természete. Ha csökken a profit első a munkabér csökkentés, aztán az elbocsájtás, és így szépen sorban!)

camilló 2015.07.12. 13:55:28

@Astalavista: Légy szíves vezesd már le nekem számokkal, mert nekem mások az információim!

Astalavista 2015.07.12. 13:59:19

@camilló: neki a bolt hoz évi 12 millát, legalábbis egyesek szerint. Ebből meg lehet élni. Szerinted többet hoz neki. Okés. Lehet, hogy ki akar cseszni az állammal, és csináltat magának ingyen 6500 új sofőrt. De ezek is bármikor elmehetnek nyugatra több pénzért, ugye, akkor meg mit ért vele? De az a 6500 ember olyan szakmához juthat, ami biztosítja a megélhetését. Elvennéd tőlük ezt a lehetőséget, csak azért, hogy a Waberernek rossz napja legyen? :)

maroz 2015.07.12. 13:59:24

@emhem: Nézzünk egy szomorú példát.

Az emberek érdeke egy nehéz ügy, lásd a "hamis tudat"-dilemmát, de van néhány eléggé egyértelműen azonosítható érdek. Például az, hogy ne haljon meg túl sok a gyerekeimből ötéves koruk előtt. Tehát azt várnám, hogy a tudománynak és a tőkés progressziónak (leszivárgás, tehát az az ígéret, hogy most még sokaknak nem jó, de idővel leszivárog a jóság és mindenkinek jobb lesz) köszönhetően a világban a különböző helyeken élő emberekre számított gyermekhalandósági mutatók egyre jobbak lesznek és egyre kiegyenlítettebbek, tehát eljön az, amikor elmondhatjuk, hogy a tudományunknak és a társadalmi berendezkedésünknek (neoliberális kapitalizmus) hála egyre több földlakónak lesz egyre jobb.

Sajnos a számok ennek pont a fordítottját mutatják. Ezt pedig én nem igazán tudom másként értelmezni, mint úgy, hogy a jelenlegi világrendszer nem a többség, hanem egy szerencsés szűk kisebbség érdekeinek kedvez, az előbbiek súlyos rovására. Nehéz tehát egy ilyen fontos témánál azt látni, hogy a neoliberális piac az elmúlt hatvan évben szolgálta volna a nép érdekét. Nép alatt a Föld lakosságát értettem.

Astalavista 2015.07.12. 14:08:56

@maroz: "ne haljon meg túl sok a gyerekeimből ötéves koruk előtt"

Egyértelműen túlnépesedés lesz belőle, akkor pedig az lesz a baj. Máris az szerintem, teszem hozzá. Evolúciós szinten nem biztos, hogy érdekünk belepiszkálni a dolgokba, lásd afrikai helyzet, ahol meggyógyítjuk a szegény beteg kisgyerekeket, aztán hagyjuk éhen dögleni őket, mert mi csak a gyógyítás nemes tevékenységével foglakozunk, az etetés az smafu. Szóval egyéni érdeked lehet a csökkenő gyerekhalandóság, de akkor tegyed mellé a többi érdeket is: születésszabályozás, táplálás, oktatás, stb.

camilló 2015.07.12. 14:10:53

@Astalavista: Visszaolvastam, tehát semmit. Egy kommentelő már írta: Zárjon be vasárnap Wáberer úr! A liberálisokra jellemző a csúsztatás. Az állításod erősen csúsztatás. A munkások bérharcát akarod megtörni azzal, hogy úgymond képzel az állam költségén munkásokat! A Te gondolkodásod szerint ez a munkásoknak jó. Nyilván ezt Wáberer úr csak azért teszi, hogy annak a 6500 embernek jó legyen és nem azért hogy még több profitja legyen. Hidd el a fuvart meg fogja oldani más, lehet az még többet is fizet a sofőröknek. Wáberer úr a saját szemszögéből nézi én meg a munkások szemszögéből, de mint említettem Marx sok mindenre választ ad! Nem értem, ha nem Te vagy a Wáberer akkor miért véded életre-halálra és abszolút nem veszel figyelembe egyetlen érvet sem. nem csak az enyémet, másokét sem?

Astalavista 2015.07.12. 14:13:47

@camilló: www.gartnerkg.com/en/company/facts-and-figures/

462millió évi forgalom. 800.000 fuvarból.(nem számolom bele a vasúti fuvarokat is, így is kevés a zsé) Ez 577/fuvar. És ebből szerinted több, mint 250 a profitja, fuvaronként. Hát szerintem vagy mindenki bolond, és csak te vagy helikopter, vagy tudsz valamit, amit mi nem. :D

Astalavista 2015.07.12. 14:18:52

@camilló: "A munkások bérharcát akarod megtörni" ha szar a bér most is mennek külföldre a sofőrök sok pénzért dolgozni, ezek az újak is mehetnek, ezért léptünk be az EU-ba, hogy végre szabadok lehessünk, jöhessünk-mehessünk, erre tessék, kiderült, hogy nem kellett volna, rabság kell a népnek, meg a gulyáskommunizmus langymeleg álbiztonsága, nem kapitalizmus. Gondolom Marxot is innen ismered, az IFA-n ezt olvasgattad.

egysmás 2015.07.12. 14:27:44

@Astalavista: Nézzük máshonnan!

Van egy cég, amelyik a számok alapján csődben van.
Ennek a cégnek a vezetője arról nyilatkozik, hogy még több ember kell, aki azt a feladatot végzi, amit a csődben lévő cége végez.
És ahhoz, hogy ezt a csődtömeget üzemeltesse, állami forrásokat akar bevonni.

Astalavista 2015.07.12. 14:30:07

@egysmás: ha neked millió euró csőd, akkor nincs miről beszélni. :)

egysmás 2015.07.12. 14:34:46

@Astalavista: A havi 250 euro/kamion a csőd, mert olyan kockázat, amit nem lehet kezelni.

Astalavista 2015.07.12. 14:40:36

@egysmás: az elején az volt a baj, hogy túl nagy a profit, adjon a melósoknak többet belőle. Aztán most az a baj, hogy túl kicisi a profit. Hát jó lenne eldönteni végre, hogy mit akar a magyar nemzet. :D

camilló 2015.07.12. 14:47:38

@Astalavista: Vezettem IFA-t, de nem sokat jártam vele!:) Az EU-ba meg azért léptünk mert a liberálisok elhitették a melóssal, hogy olyan bérek lesznek itt, mint kint! Persze nem nyíltan, de a reményt sugallták. Mi a szabadság és mi a rabság? Az hogy utazhatsz?? A nép nagy része legfeljebb a járda szigetekre jut el! Pont azért mert a kapitalisták szerzik meg a jövedelem nagy részét. Szóval, mi is a rabság? Itt voltak az oroszok. Most meg van más idegen katona. Az oroszok kizsákmányolták a magyar hazát! Most nem zsákmányol ki senki:) kivéve a saját kapitalistáinkat, no meg az összes többit:) Langymeleg álbiztonság?? Tudtad, hogy van holnap is munkád. Felvették a sok kölcsönt! Most nem? Különbség, hogy most a kisebbségre költik, Beszélj már nekem a jövedelmi ollóról, meg arról, hogy mikor lesz a GDP reálértéken annyi, mint a "létezett szocializmus" utolsó "békeévében" volt! Aki a Kádár rendszerről azt állítja, hogy szocialista, netán kommunista, az nincs tisztában azzal, mi is a szocializmus, és mi a kommunizmus. Nem volt hibátlan az a rendszer, de emberségesebb volt mint a mostani. De nagyon eltértünk a témától! Értsd meg végre, Wáberer úr képezzen magának sofőrt! Ha jól megfizeti, normális munkakörülményeket teremt, akkor nem fogják ott hagyni. Ha meg a Te oldaladról nézem , ha nem tud életképesen gazdálkodni, akkor zárjon be, mert az általad Istenített piacnak bizony ez a törvénye!:) A sofőröknek akkor is lesz munkája, mert ugye a kenyeret, meg az orvos által felírt gyógyszert el kell szállítani. Legfeljebb nem a Wáberer úr teszi ezt, de ez kit érdekel Wáberer úron és a sleppjén kívül?

camilló 2015.07.12. 14:52:50

@Astalavista: Túl nagy, túl kicsi a profit!:)) Nem gondolod komolyan ugye? Az ügyes könyvelők annyi profitot fognak a könyvekben kihozni, amennyi kell. Ezt hívják adó optimalizálásnak, én meg adócsalásnak, és akkor ki a tolvaj??:)

Astalavista 2015.07.12. 14:57:37

@camilló: jaja, ha az jó neked,akkor a tojás volt elébb, ha meg úgy jó, akkor a tojás. Nem vagy te valami zugpolitikus?

egysmás 2015.07.12. 15:13:43

@Astalavista: azok a számok alapján, amiket Waberer közzétesz, azok alapján a cége csődözelben van.

Egy csődközelben lévő cég vezetöjének az az ötlete, hogy hogyan segítse az állam azt a tevékenységet, amit ő csinál, az egy szar ötlet, különösen akkor, ha az a helyzet, hogy vannak cégek, akik nagyobb fajlagos költségekkel nyereségesen is tudják működtetni ugyanazt az üzletet, amit a fenti dilettáns próbál.

Astalavista 2015.07.12. 15:18:31

Több hozzáfűznivalóm nincs, ezek már csak felesleges ömlengések. Bye.

camilló 2015.07.12. 15:21:05

@Astalavista: Nincs itt semmi tojás meg tyúk esete! Itt az van, hogy pont annyit fognak nyereségként kimutatni, amennyit akarnak! Ha a fuvarozás olyan szar lenne, akkor nem kapaszkodna ennyire érte. Fizesse meg a sofőröket, tartson rendet a háza táján, (a hatalmaskodó diszpécsereket és egyéb léhűtőket küldje el ha már annyira kapaszkodik a profitért) Kicsit nézzél már utána a két Világháború közötti szakszervezeti harcokra és ne csak a tőkés szemszögéből nézd a problémát. Látom Szun Ce művét sem olvastad:)

emhem 2015.07.12. 15:37:01

@Astalavista:
de minek képez bármilyen sofőrt is az állam?
elmondom, mit mond a mikroökonómia:
kevés ember megy sofőrnek -> sofőröknek felmegy a fizetésük -> több ember megy sofőrnek - helyreáll a piaci egyensúly
ehhez semmi szükség az államra. a képzést vagy fizeti a cég, vagy fizeti az, aki sofőrnek akar menni (amelyiknek inkább szüksége van rá).

nekem nem a "tőkésekkel" van a bajom. mint említettem, én a kapitalizmusban és nem a kommunizmusban hiszek (avagy: a piacban, nem pedig a tervgazdaságban).
nekem a korrupcióval van a bajom, meg az oligarchákkal. azzal, amikor egy miniszterelnöki megbízott a saját cégét hozza helyzetbe az állam segítségével.

maroz 2015.07.12. 15:43:02

@Astalavista: Igen, ezt is lehet képviselni, és most a morális oldalát hagynám is, pusztuljon a gyengébb, éljen és virágozzék a szociáldarwinizmus, szóval ezt most hagynám, nézzük inkább a praktikus oldalát: sajnos az a helyzet, hogy mi ugyan nem vagyunk a periférián, Afrika tőlünk még tényleg messze van, de nem vagyunk a centrumban sem, hiszen Németország is elég messze van tőlünk. Mi sajnos a félperiférián vagyunk, ami súlyos kockázatokat hordoz magában.

Mi lesz akkor, ha a kapitalista világ sora rosszul megy, ha jönnek sorra a válságok és a centrumországok is megszorításokra kényszerülnek? Nehéz lenne nem azt hinni, hogy egy ilyen szorult esetben inkább minket rúgnának lejjebb, hogy nekik jobb legyen, hiszen ők is azt a logikát követik, amit te.

A szociáldarwinizmusnak van egy olyan kockázata a számunkra, hogy igen könnyedén mi is a leszopott fasz boldogtalanabbik végére kerülhetünk. Onnan viszont már elég nehéz elmondani mindazokat, amiket te elmondtál, hiszen akkor már nem a messzi földi fekete ember gyerekéről fogunk beszélni, hogy nem baj az, ha meghal belőlük egy csomó, mert úgysincs elég hely a Földön, hanem a saját gyerekeinkről. Úgy azért már egy kicsit más, gondolom ezt te is elfogadod...

maroz 2015.07.12. 15:45:57

@emhem: A tervgazdaságban miért nem lehet hinni?

maroz 2015.07.12. 15:47:49

@emhem: Illetve azt szerettem volna még kérdezni, csak kapkodtam, hogy miért felelteted meg a tervgazdaságot a kommunizmussal ennyire egyértelműen?

emhem 2015.07.12. 15:56:45

@maroz:
"Sajnos a számok ennek pont a fordítottját mutatják."
de ez nem így van:
www.data.unicef.org/child-mortality/under-five

1970-ben 1000 emberből 147 meghalt 5 éves kora előtt
1990-ben ez már csak 90, 2013-ban 46.

és bár tény, hogy a fejlett országokban sokkal jobban áll a dolog, mint a fejletlenekben, de mindenhol javul, sőt a legrosszabb helyzetű szubszaharai régiókban gyorsuló ütemben javul a helyzet.

maroz 2015.07.12. 16:32:57

@emhem: Mit gondolsz, érdemes lenne erről egy kicsit alaposabban is elbeszélgetni? Mert akkor írnék inkább róla egy posztot, csináltam szép grafikont is, amit kommentben körülményes megmutatni...

Leguános Palacsinta, vagy nem 2015.07.12. 16:47:29

Rég röhögtem már ennyit kommenteken :-)
Egy átlag európai kamion átlagos cégnél átlagosan tízezer eurós bevételt termel havonta. Mondom ez az európai átlag.
Wáberer bevallása szerint ebből 250 euro a profit...
Én pedig mellékállásban éneklő sámán vagyok Bangladesben.
Segítsük meg szegény Wáberer Gyurikát, nehogy éhen vesszen. Képezzünk neki közpénzből olcsó sofőrt.

camilló 2015.07.12. 16:50:59

@emhem: A kommunizmus, szocializmus nem egyenlő a tervgazdasággal és ha mikroökonómiát emlegettél akkor gondolom van közöd a közgazdasághoz, tehát tudod, vagy ha nem akkor baj van! A korrupció a kapitalizmus sajátossága! A "létezett szocializmusban! volt protekcionizmus, de nem ilyen mértékben és a korrupció is kisebb volt, Természetesen egyiknek sem lett volna szabad léteznie, de létezett! A korrupció és a protekcionizmus a kapitalizmus édes gyermeke!:) Ha már ne legyen állam, akkor nem e liberális megközelítés, mert akkor marad a kizsákmányolás, hanem az anarchizmus! Gondolkodj és lázadj!:)

mozesapo 2015.07.12. 17:20:55

@Astalavista: Ez kamu hogy csak 250euró/hó/kamion a profit. És mi van ha valami ledöglik a kamionnál, ami mondjuk 1 misibe kerül? Ez a 250 euró/kamion/hó na ezt hívják KREATÍV KÖNYVELÉSNEK = ADÓCSALÁS szinonímája.

klacus 2015.07.12. 18:12:06

@maroz: Node kérem, szabad választása van a polgárnak. Akar kamionsofőr lenni vagy sem? Az állam senkinek a fejéhez nem nyom fegyvert, hogy elvégezze ezt. Ha ez egy szar üzlet akkor ne csináld! Ennyi.

maroz 2015.07.12. 18:47:37

@klacus: Ahol az egyik félnek mindösszesen csak annyi választása van, hogy igen vagy nem az nem piac, hanem diktátum.

emhem 2015.07.12. 22:23:12

@maroz: persze, miért ne. mondjuk nemtom, nekem mennyi időm lesz beszélgetni róla, de valamennyi csak akad.

a kommunizmus-tervgazdaság megfeleltetés lehet, hogy csak hanyagság. kommunizmust nehéz tervgazdaság nélkül elképzelni, de persze tervgazdasághoz nem feltétlen kell kommunizmus.
mindenesetre én a tervgazdaságot általában nem tartom jó dolognak (de ettől még lehet benne hinni)

maroz 2015.07.13. 07:23:47

@emhem: Csak azért kérdeztem rá, mert sajnos a közgazdaságtan terén még kérdezni is csak makogva tudok, pedig érdekelne ez a tervgazdaság-dolog. Azt a számomra meglepő információt hallottam, hogy a monetarista végső diadal előtt a nyugati országok is foglalkoztak a kérdéssel, és a nyugati közgazdászok is komolyan vették, de Franciaországban tán még minisztérioma is volt.

Aztán ugye a szocializmus kísérlete, ahogyan az megvalósult nos, eléggé visszahatott a tervgazdálkodás megítélésére is, mondhatni ideologikussá tette a viszonyulást, ami valahol érthető is, de ettől még nem-ideologikus megközelítésből talán érdemes lenne róla gondolkodni. Na, nem nekem, hanem annak, aki ért is hozzá. :))

(A posztot megírtam, bevallom őszintén kicsit aggódok, hogy nem-e kerülte el valami a figyelmem, mert az eredmény, amire jutottam még engem is meglepett.)
süti beállítások módosítása