Olvasom az indexen, hogy Wáberer miniszterelnöki meghízott lett és egyből meg is mondta, hogy mi kéne az országnak. Több sofőr, az lenne jó a hazának!
Wáberer szerint a gond az, hogy a nyugati cégek elcsábítják a kelet-európai sofőröket, Magyarországon ezért úgy 6500 ember hiányzik a szakmából, vagyis „egy láthatatlan Mercedes- vagy BMW-gyár munkahelyei maradnak betöltetlenül”. A megoldás a megbízott szerint az, ha a Nemzetgazdasági Minisztérium által frissen átvett szakképzési rendszerben képeznek majd sofőröket, és ehhez hozzárendelik a szükséges erőforrásokat. Wáberernek az a terve, hogy erről már ősszel tárgyaljon is a parlament.
Tehát a nagytőkés Wáberer immáron mint a magyar állam (innen, zárójelből csókoltatom azokat, akik időnként erős államról delirálnak, mintha az önmagában megoldás lenne a bármire is) föltűri az inge ujját, a tenyerébe pök és munkához lát, sofőrt képeztet a közzel. Nézzük meg, hogy miként is néz ki ez a konstrukció a munkás és az ország szemszögéből.
Mit látunk? Azt, hogy végre egy pici rés keletkezett a falon, zavar az erőben, vagy mi, és egy rövid időre a sofőr is jól járna, tudjátok az az entitás, aki szabadidejében néha ember, olyan ember, aki egyetlen értékét viszi ki a piacra, a munkaerejét. A struktúrák úgy vannak alakítva, hogy a munkás érdekérvényesítő képessége szinte nincs is, vagy csak roppant korlátozott. Ebben a struktúrában időnként átmeneti zavar keletkezik, ez történt most is: a sofőrnek véletlenül megnőtt időlegesen az érdekérvényesítő képessége, hiszen lett választása, el tud menni oda is dolgozni, ahol sokkal magasabb bért kap. Sofőr munkavállalóból értelemszerűen csak egy adott mennyiség van az országban, így ha az oly annyira istenített verseny miatt egyes kapitalista szereplők rosszabbul járnának mit csinálnak?
Nem ám a szabadpiaci verseny szentségéhez térnek vissza, a be nem avatkozó állam meséjéhez, egy frászt!
Wáberer főkapitalista egyenesen állami mezt ölt, és állami, közösségi forrásokkal igyekszik elérni azt, hogy a sofőr munkavállalókból újfent túlkínálat lehessen, mert neki az az érdeke, hogy diktálhasson: Jóskám, ez van, vagy elfogadod, vagy tízen várnak a helyedre! Ezért kell a 6500 közpénzből kiképzett sofőr, mert ez Wáberer tőkéjének jó, nem kell versenyeznie, kisegíti őt az állam, ezúttal erre ő a személyében is garancia.
A munkavállalónak nem jó, mert ezzel csökken az érdekérvényesítő képessége, aka: ha támogatja ezt az elképzelést saját magával baszik ki.
Az országnak pedig szelektíven jó. Wáberernek, a tőkének egyértelműen jó. Akik közel állnak ezekhez azoknak is jó, de sajnos ez a részhalmaz alig teszi ki a teljes halmaz, azaz Magyarország polgárai halmazának a tíz százalékát. Tehát igen, lehet ezt támogatni, de nem árt tudni, hogy a támogatásunkkal a tőkét, az elitet támogatjuk és az ország 90%-ával kibaszunk. Ugyanis ők is fizetik a költségeket, de ők nem részesülnek a haszonból. Így viszont a hülyének is megéri, nem?
Az utolsó 100 komment: