Hurrá, lesz ilyen is! Ilyent kapnak az úgynevezett környezetkímélő járművek. Ma az olyan autót hívjuk környezetkímélőnek, amelyiknek száz kilométeres a kipufogócsöve, azaz nem ott szennyez, ahol jár. Valahogy úgy alakulódott, hogy ilyen autó tízmillió forint alatt nem igazán kapható, és ez érthető is, hiszen a tőke nem azért finanszírozta az ehhez szükséges technológiák kifejlesztését, mert az lett volna a célja, hogy létrehozzon egy járművet olyan egymillió forintos eladási áron, ami nagyon sok ember számára elérhető lenne és talán még a környezetet is tényleg kímélné, hanem az, hogy minél több profitot szerezzen.
Ahogyan az a kapitalizmus logikája szerint történni szokott egy új technológia bevezetésekor legelőbb a felső tíz százalékot fejik meg, és ha ez időnként nehézséget okoz, akkor segítségül hívják minden kapitalista legnagyobb barátját, az államot. Gyere már, te állam, és mégiscsak avatkozz be, mert kurvára nem veszik a csudajárgányaimat!
És az állam, a jó hülye állam jön, beavatkozik:
A zöld rendszám megjelenése nagy előrelépés, ugyanis ez szolgáltat majd jogalapot a különböző kedvezményekre. A zöld rendszám bevezetését a Jedlik Ányos Tervben rögzítették először, amelyet a kormány idén nyáron fogadott el - adta hírül a Jedlik Ányos Klaszter.
Szuper. Tehát segítsük már meg a Citroent ha nem veszik a villanyosát, és adjunk már egy kis kedvezményt azoknak a polgártársainknak, akik meg tudnak tízmilliós autókat is fizetni, mert ha rámondjuk, hogy ez a környezetnek jó, akkor az olyan, mint az ászpóker és a colt együtt: mindent visz.
Olvasom, hogy eddig ilyen zöldrendszámra alig 228-an lennének jogosultak, hiszen érthető módon ennyi luxus-környezetvédő autó fogyott. No, tehát milyen kedvezményekkel lehetne felpörgetni a felső egy százalékunk autóvásárlási kedvét?
Külföldi példákból kiindulva várható útdíj-, dugódíj-, parkolási, adózási kedvezmény vagy buszsávhasználati-jogosultság is. Mindezek melett azonban a legfontosabb a szükséges infrastruktúra kiépítése lenne, tehát a mostani néhány darab helyett több száz nyilvános gyorstöltő kéne az országba.
Helyben vagyunk. Adjunk pénzt a közösből azoknak, akiknek rengeteg van, és persze adjunk valami szimbolikusat is: nehogy már ne mehessen a felső egy százalék a buszsávban, még megmelegedne a homárcarpaccio, ha két perccel később érne az étterembe! No meg Budapestre is hadd mehessen már be olcsóbban az, akinek milliói vannak, és miért ne büntetnék azt, aki ha megpusztulna sem tudna jobbat venni egy 14 éves Suzukinál. Milyen jó is lesz a belvárosiaknak, nem kell szagolniuk a büdöset és még a környezetük is mennyivel szebb lesz!
Aztán arról már nem kell tudjon a belvárosi, hogy a környezet, a levegő vidéken sokszor rosszabb, mint a budapesti, hiszen azok, akiknek még 14 éves Suzukira sem telik a környezet legnagyobb örömére télen mindennel fűtenek, ami befér a kályhába, és egy laza decemberi reggelen bárki meg tudja mondani a faluban hogy merről fúj a szél: ha kékes-sárgás a füst, akkor északról, ha szürkés-narancsos, akkor nyugatról. Egyik helyen főleg műanyaghulladékkal fűtenek, míg a másikon impregnált fával.
Ez nem számít, a fő az, hogy a belváros tiszta maradjon, a gazdag gazdagabb, a szegény szegényebb legyen, és aki mindezt nem fogadja el, az dögöljön meg, mert a környezet ellensége.