HTML

Csoportterápia

  • Kopó: Annak a paradox helyzetnek mi a feloldása, hogy a felújításhoz tőke kell, az meg az önkormányzatna... (2021.12.21. 01:47) Faszádizmus
  • ATCG: Csak a csönd (2019.07.30. 00:21) Outdoor
  • maroz: @KUNTYI: Ötmillió forintot azért nem akkora kunszt elhasználni, például felteszed a ruletten a pir... (2016.11.25. 05:42) A napelem haszna Magyarországon
  • maroz: @annamanna: Nézd meg, hogy kik és mire használhatják ezt a bringát. Nézd meg a motorját: 0,25 kW a... (2016.04.19. 12:51) Zöld rendszám
  • bontottcsirke: @dr Smittpálelnökúr: Ezaz! Rekesszz ki mindenkit, aki nem a haverod! Így szép a demokrácia. (2016.02.07. 13:02) Demokratikus ellenzék

Egy másik segglyuk

segglyukbanner.png"A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, és senki sem kíváncsi a másikéra."



Irl kommentelnél? Gyere a Gólyába!

golya.jpg

Ambulánsan kezeltek száma

Címkék

alföldi (2) államadósság (1) államcsőd (1) államforma (1) ami még egy blogon is ciki (1) aranyszalag minőség (1) a létezés magyar minősége (15) ballib (13) balliberális értelmiségi elit krémje (2) bizalom (4) bloglossza (31) bürokrácia (1) chiken game (1) cigány (1) civil (17) civilek (6) civil politizálás (1) demokrácia (1) égés (1) egyéb ápoltak (7) egyetemfoglalás (1) életvilág (4) elit (20) ellenzék (1) emlékezés (1) emlékezés-biznisz (1) eperjes károly (1) építészet (1) erkölcs (6) erőss zsolt (1) érték (15) értelmiségi elit (6) etatizmus (2) felelősségvállalás (1) fellegi (1) felsőoktatás (1) fidesz (1) fogyasztóvédelem (2) gasztroezmegaz (1) gasztronómia (4) giró szász (1) gyereknevelés (1) győzelmi jelentés (1) gyurcsány (3) g pont (1) háború (1) hallgatói érdekképviselet (2) hatalom (6) hazugság (1) helyreigazítás (1) hétköznapi apróságok (2) hétvége (17) homofóbia (1) horsefuckers pride (1) igazságosság (1) indulatposzt (1) jobbik (2) jogállam (5) jövőkép (17) kisember (10) kiss péter (1) konzervativizmus (1) kormány (1) kormányzás (3) kövér (1) középosztály (1) kreativitás (2) kultúra (2) lányomnak mondom (1) lázár (1) lengyel lászló (1) levelező tagozat (3) liberális demokrácia (1) lmp (1) magánügy (1) magyar gasztronómiai egyesület (1) magyar narancs (2) matolcsy (1) mazsihiszti (1) média (11) migráció (1) milla (1) mszp (5) munka (1) náci (2) nacionalizmus (1) nemzeti középosztály (1) nyitottakvagyunk (1) oktatás (13) orbánizmus (10) palotaőrség (1) pártállam (3) pártpolitizálás (11) pénzért bármit (1) pintér (1) plágium (2) polgár (1) polgárosodás (3) pozsonyi ádám (1) progresszió (1) rendszerváltás (2) románia (5) schmitt pál (6) selmeczi (1) szabadság (1) szanyi tibor (6) szíria (1) szőkenő (1) tarlós (1) társadalom (25) TGM (1) tudomány (3) tv2 (1) ünnep (4) vágó istván (1) választás (1) vallás (1) vélekedéseink (1) vendégposzt (1) vicc (2) vidéki tanácselnök (1) zárszó (1) zászlóégetés (1) zombiszdsz (1) zsidó (3) Címkefelhő

Házirendetlenség

Csak úgy, miheztartás végett

-Doktor úr, nagyon fog fájni?
-Igen. Mégis, mit képzel, ha jól esne akkor magunknak csinálnánk!

Ezt a blogot magamnak csinálom, hogy jól essen. Ne vedd el ezt tőlem. Ne agitálj, mert nem érdekel. Ne mondd el nekem, hogy elfogult vagyok, mert ezt én is tudom. Igen, ezen a blogon elfogultan írok, ezt nem is tagadom. Azt gondolom ugyanis, hogy jobb, ha felismerem és figyelek a saját elfogultságomra, mint ha letagadnám és állítanám, hogy az elfogult véleményem elfogulatlan.

Ne agitálj, ne próbálj meg legyőzni, hanem beszélgess velem. Ha akarsz. Próbáld megismerni a gondolkodásomat, cserébe én is igyekezni fogok megismerni a tiedet. Attól még nem dől össze a világ, ha ugyanarról a szeletkéjéről te meg én másként gondolkodunk. 

Ha beszélgetni szeretnél velem, akkor vedd figyelembe, hogy engem a dolgok érdekelnek és nem annyira a vélemények. Épeszűbbnek tartom magukról a dolgokról beszélgetni, vitázni, mint a véleményekről.

Nem különösebben zavar, ha minősítesz, nem szeretnék innen semmit se kitörölni, se kitiltani senkit, de arra kérlek, hogy a többi ápoltat ne minősítsd. Szeretném, ha ez egy komfortos diliház maradna, zártosztály nélkül.  

Köszönöm, és érezd rosszul magad nálunk!

Kunyhók

2014.02.27. 12:48 | maroz | 47 komment

Címkék: kreativitás etatizmus életvilág hajéktalanság

Olvasom, hogy a bíróság első fokon összevonta a szemöldökét a zuglói önkormányzatra azért, mert 2011 őszén az ripsz-ropsz ledózerolta a hajléktalanok kunyhóit. Kilenc ember hét éve élt ott, életvitelszerűen. A kunyhókat a MÁV területén húzták fel, nyilván bármiféle engedély nélkül. Szabályfétisisztáknak már ennyi is elég ahhoz, hogy lelkesen támogassák a kényszerbontást, tetszettek volna kedves hómleszék szépen szabályosan bérleti szerződést kötni a MÁV-val, kunyhóépítési engedélyért folyamodni az illetékes szervekhez, beszerezni a szükséges papírokat, hiszen az ilyesmi simán elvárható olyan emberektől, akiket a kunyhólétbe sodorta a sorsuk, önhibájukból vagy azon kívül, ez most mindegy is. A lényeg, hogy kunyhóban ne akarjanak lakni, mert az csúnya, rendetlen ésatöbbi. Ha kunyhó, akkor dózer. Más megoldás nem létezik, mert nem is létezhet, fogalmilag sem, tehát ha másodfokon is fenntartja a bíróság az ítéletet és a félmilliós bírságot, akkor az önkormányzat a köz pénzéből kifizeti azt, és legközelebb újból küldi a dózert, és ha az is törvénytelennek fog bizonyulni, akkor a vesztett per után majd megint fizet, végső soron van az adófizetőknek pénze, aztán majd lehet reménykedni, hogy a hajléktalanok unják meg előbb a kunyhóépítést. A kunyhó az rossz, ezt tessék megérteni.

kunyho0.jpg

Doug Sharp, egy iowai építésziroda vezetője ezt egy picit másként gondolta. Talán belátta, hogy mindig lesznek olyan emberek, akik bármekkora is a világban az átlagos jólét ők mégiscsak a kunyhót fogják választani, kényszerből vagy sem, ez most mindegy, a lényeg, hogy ha a kunyhó igénye egy velünk élő igény, akkor erre jó lenne valamiféle megoldást is találni. Fogták magukat és ezt dezájnolták:

Egyszerű szerkezet, állítólag egy nap alatt összerakható és tán még olcsó is. Igen, jól látja a kedves olvasó, ez nem egy kifejezetten téliesített pecó, de hát a zuglói kunyhók sem tűntek passzívházaknak. Ezek a kényszerlakhelyek amúgy is a Zuglónál némileg barátságosabb klímájú helyekre készültek, persze ez nem jelenti azt, hogy némi alkotói töprengéssel ne lehetne valami elfogadható megoldást találni a kunyhó hidegtűrőbbé tételére. Tudom én, hogy a hajléktalan-probléma nem az a faék-egyszerűségű valami, amit pár ilyen kunyhóval meg lehetne oldani, és nem is nagyon szeretnék ezzel a poszttal bármi súlyosabbat megmondani, mindösszesen csak annyit, hogy időnként jó arról olvasni, hogy vannak még helyek és emberek, akik a dózeren túl is képesek és készek ellátni.

 

És ha már kunyhó. Mintha Amerikában sem a dózer lenne az egyedüliként elgondolható megoldás:

A végére pedig jöjjön egy kis optimizmus: ha nyer egy hajléktalan a lottón, vagy másodfokon a bíróság egy nagyságrendecskével több kártérítést ítélne meg, mint ez a mostani félmillió forint, akkor már lehet is rendelni egy ilyen kinézetű kunyhót:

Thai-Dome-Home-by-Steve-Areen-04.jpg

47 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kakukkfeszek.blog.hu/api/trackback/id/tr155834959

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.02.27. 21:39:24

A bontóknak és a közvélemény mögöttük álló részének szerintem nem a kunyhókkal volt bajuk, hanem a bennük lakó emberekkel. Okkal, ok nélkül, nem tudom. De a lényeg, hogy az önkormi és a választói valószínűleg nem örülnének a Sharp-kunyhóknak sem. Lásd: NIMBY.

maroz 2014.02.27. 21:54:55

@Holger Hartland: Ebben valószínűleg igazad van. Nekünk is van egy ilyen nem annyira hajléktalan, de kellően alkoholista emberünk, aki a kocsmából hazafelé menet permanensen a mi kerítésünket vizeli le. Nem lenne vele semmi bajom, sem az alkoholizmusával, sem az életmódjával, ha nem bűzlene a kerítésem.

Gondolom a folyamatnak az is része kéne legyen, hogy a kunyhólakók is bevállalnak némi kompromisszumot, és azt be is tartják, mert betartatják velük. Így talán működhetne a kunyhó.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.02.27. 23:09:44

@maroz: Plusz értelmesen meg kell győzni a többségi közvéleményt. Voltak megtörtént esetek eléggé elcseszett kommunikációval.

Pl. menekülttábor valahol Győr közelében.
Helybeliek: - Segítség, négereket, arabokat meg pirézeket hoznak ide, bűnözni fognak, fertőzőek, tiltakozunk!
Helytelen válasz: - Előítéletes, buta faszok vagytok, akkor is ott lesz a tábor, kapjátok be.
Helyes válasz: - Jó, akkor nyitunk ott új rendőrőrsöt, adunk akár tíz rendőrt, a falu kap egy új orvosi rendelőt szuper ellátással, meg adunk még némi pénzt is, és rendszeresen tartunk fogadóórát vagy közmeghallgatást, ahol elmondhatják, ha panaszuk van.

Pl. egy faluba szellemi fogyatékosokat költöztetnek valahol Eger közelében.
Helybeliek: - Segítség, őrülteket hoznak ide, megölnek, feldarabolnak, szemmel vernek, ránk ragasztják az őrültséget!
Helytelen válasz: - Rátok már nem. Előítéletes, buta faszok vagytok, akkor is meglesz a költöztetés, kapjátok be.
Helyes válasz: - Kedves falubeliek, meghívjuk önöket vagy egy küldöttségüket, hogy látogassák meg ezeket a szerencsétlen embereket az intézetben, ahol most élnek, és győződjenek meg a saját szemükkel, hogy teljesen ártalmatlanok.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.02.28. 13:01:53

tiszta szerencse, hogy mindenkinek joga van a lakhatáshoz, muhahhha.

ugyan mérnem lövik bele őket a dunába, ha ennyire útban vannak mindenkinek? azt nem szabad, ugye? szemforgatásból jeles, a hányinger garantált.

Sárga Pecsenyekacsa 2014.02.28. 13:11:18

Kvázi hajléktalanként belepofázhatnék?
(Értsd addig van lakhatásom, amíg munkám, ha leesek a lábamról pl. nem lesz.)
Szóljatok, ha nem...

Guszty 2014.02.28. 13:39:30

Kérem hogy a posztoló tegye közzé a lakcímét, hogy a hajléktalanok mehessenek a kertjébe lakni. Vagy akkor már a posztoló is "szabályfetisiszta" lesz?

Yoyoyo 2014.02.28. 13:48:42

A kedves Blogger mit szólna ahhoz, ha a hajléktalanok az ő telkén / kertjében húznának fel "csak egy két" kunyhót? Megengedné nekik vagy kérné a rendőrség segítségét?

A MÁV-nak mióta kell megengednie, hogy hajléktalanok éljenek a területén ?

2014.02.28. 13:50:02

Nem tudom miért kell az index2-nek csúfolt borzadályra kényszeríteni az embereket bizonyos írásoknál. Esetleg a tartalmat el kéne tudni választani a formától így 2014-ben, nézze mindenki úgy ahogy szeretné...

On topic, az utolsó kunyhó, az tetszik. :)

Valóraváltógép 2014.02.28. 14:25:54

Na tessék, maroz, az elesettek harcos védelmezője. Miért is ne élhetnének úgy szerencsétlen nyomorultak, ahogy eddig, és miért ne lehetnének követendő példa mások számára is? Hiszen már lecsúsztak, nem? Megérdemlik a sorsukat, hagyjuk csak őket a süllyesztőben, ott majd szépen lecsorognak.

A társadalomba visszaintegrálásról szó ne eshessen, hát hogy már, hogy ők is rendes ágyban aludhassanak, angol wc-be szarhassanak, fürödhessenek amikor nekik jól esik? Még talán rendes ennivalót is adnánk nekik, he? Hát még mit nem! Neked sincs több.... akkor nekik hogy járna.
Suvadjanak csak a gunyhóban, addig sem kell foglalkozni vele. Aztán ha valamelyik hormonzavaros hülye taknyos felgyújtja őket, és bennégnek, annyi baj legyen, egy problémával kevesebb.

Ez a te szabadságod és egyenlőséged, maroz. Legyél rá büszke.

Valóraváltógép 2014.02.28. 14:26:55

@maroz: Szerintem a jóember csak a demokratikus véleménynyilvánítás jogával él. :)

Lady Ann 2014.02.28. 16:13:25

@Holger Hartland: Asszem eltévesztetted a kontinenst. Bár néha úgy érzem, hogy a galaxist is :(

KovA 2014.02.28. 16:14:30

Alapvető erőforrásokat természetben kellene nekik mindenképp biztosítani - pl. helyet ahol gunyhót állíthatnak és eszközöket/alapanyagot amiből megcsinálhatják.
Addig is amíg a dicső társadalom képtelen megoldást találni a termelő közösségbe való visszaintegrálásra piacgarázdákodás szentsége okán.

csepke 2014.02.28. 17:30:05

Ezek a dizájnkunyhók jópofák de nem hiszem hogy működőképes ötlet lenne itthon hajléktalanszállásnak. Ha jól emlékszem egyszer régen volt ilyesmi kezdeményezés Mo-n konténerlakásokkal. De az meg azért nem tetszett bizonyos köröknek mert mi az, hogy odáig alacsonyítja az adományozó a rászorultakat, hogy csak konténert ad.

magyar bucó 2014.02.28. 18:20:31

Vegyél egy telket és ott állíts nekik kunyhót, ne közterületen, parkerdőben, árokszélen.

2014.02.28. 18:44:53

A kiszuperált vonatok nem lennének jobbak?Ha már MÁV....

maroz 2014.02.28. 18:47:44

@Guszty: A MÁV területe sem egy magánszemély kertje, szóval kicsit sántít a hasonlatod. És nem, a kisszobámat sem adnám át hajléktalanszálló céljára. De ettől még miért is ne töprenghetnék ésszerű és működőképes megoldásokon?

maroz 2014.02.28. 18:49:16

@Yoyoyo: Te sem látsz semmi lényegi különbséget egy magánszemély kertje és egy MÁV-ingatlan között? Darab-darab? :)

maroz 2014.02.28. 18:57:11

@Diorella Queen: Ezt a posztot azért írtam, mert megtetszett az, hogy egy ilyen problémán nem egy hatósági bizottság megbízásából rágódik egy nagyokos tizensokmilliós tiszteletdíjért, hanem civil emberek, és nem csak rágódnak, hanem tesznek is valamit, ami aztán vagy jó lesz, vagy nem.

A dolog lényege pont ez lenne: ha mondjuk néhányezer civil ember próbálna meg közösségi problémákra is megoldásokat keresni és találni, akkor jobb eséllyel akadna a néhány ezer megoldásból legalább pár működő, mint ha azt egy hatóság próbálná meg a maga szükségszerűen bürokratikus és jellemzően korrupt módján intézni.

Tehát a kérdésed nagyon jó, és nekem rémlik valami, hogy lettek volna ilyesmire is próbálkozások, de ebben nem vagyok teljesen biztos.

2014.02.28. 19:05:33

@maroz: Én személy szerint nem tartom normálisnak azt, hogy engem mondjuk begyűjtenének mint valami elhagyott szardarabot ha ma úgy döntenék,hogy a parkban szeretném eltölteni az éjszakát.
Nyáron egyébként komolyan gondoltam is erre a lehetőségre,mivel a lakásban pontosan 38 fok volt.
De nem teheted meg,mert elhurcolnak mint az ÁVH.
2014 Magyarország.
Szánalom!

Valóraváltógép 2014.02.28. 19:15:46

@Diorella Queen: Próbáld ki. Ha hajléktalannak nézel ki, és semmilyen módon nem tudod bizonyítani, hogy nem vagy az, akkor biza esélyes.

Mindenki másképpen szabadságharcol. Te így. :)

maroz 2014.02.28. 19:30:44

@Diorella Queen: Megértelek, pláne, hogy fiatalabb koromban én is rengeteget nomádkodtam, és baromira utáltam, amikor valamelyik hatóság nem akarta tiszteletben tartani a jogomat arra, hogy az árokszélen aludhassak. :)

2014.02.28. 19:36:52

@maroz: Én csak simán gyűlölöm az ostoba korlátokat,korlátoltságot,agyonszabályozott világot és azt,ha más akarja az életemet diktálni helyettem.
A kiszolgáltatottságot is gyűlölöm és azt is ha belém akarják fojtani a szót valamilyen módon.A cenzúrát pl ki nem állhatom.

2014.02.28. 19:38:07

@Valóraváltógép: Nejó.Nő vagyok.Nekem ez nagyon veszélyes muri lenne.

midnight coder 2014.02.28. 19:48:44

@Diorella Queen: Helyes. Irány a kies Afrika. Az a neked való, ott egyáltalán nincsenek szabályok. Persze, picit árnyalja a képet, hogy ez nem csak rád nézve igaz.

micsoda? 2014.02.28. 19:56:23

Ócsai lakóparkra jutott pénz. A hajléktalannak még a kutyánál is rosszabb körülményt szán a "hivatal". Azoknak legalább van fedél a fejük felett, pedig a körülmény, a szag, messze felül mullja a lakásként használt bódékat.

Valóraváltógép 2014.02.28. 20:10:59

@Diorella Queen: Miért? Gondolod, hogy megerőszakolnának?

@micsoda?: Ócsán cigánysor épült, nem lakópark. :) "Azoknak legalább"?. "Azok" dolgozó, sokmilliót kifizető, rendes, családos emberek, egy elmebeteg, és ahhoz képest méregdrága gettóba kényszerítve... nem pedig büdös, alkoholista, deviáns, opniszökevény csövesek.

konzum-idiot 2014.02.28. 20:32:30

Némi kiigazítás:
Az önkormi nem büntetést fizet, hanem kártalanítja a hajléktalanokat, akiknek a javait kérdés, figyelmeztetés vagy értesítés nélkül eldózerolta. Ez a félmillás összeg elég szerény, hiszen volt, akinek örökölt tárgyaiu, családi fotói kerültek szemétbe a makkarcú tolvaj (papcsák) jóvoltából.

Sandor Akarki 2014.02.28. 21:35:16

Pap Chunk és Nem Chuck milyen viszonyban van Norris-szal?

Komolyra fordítva, ma a XI. kerületben, a Lágymányosi híd alatt a Szerémi útnál mentem át egy olyan aluljárón, ahol viszonylag kevés a forgalom. Vidéki lévén ritkán járok arra.

Ami meglepett: Rendben bekészített hálóhely legalább 10, talán 15 embernek, egy őrrel, aki a dolgok között ült. Sok palack víz (amihez nyilván nem annyira egyszerű hozzájutni, mint egyéb körülmények között).
Olyan rend volt, hogy az egy német kaszárnyának is elment volna, kivéve persze a szagot; mosógépük azért nincs. Emberek nem voltak. Arra tippelek, hogy ez egy normális csapat, lehet elmentek dolgozni és este visszamennek.

Innen, a meleg szobából szégyellem magam amiért embertársaimmal Magyarországon ez történik. A politikusok mind szégyellhetik magukat, sokkal mélyebben.

♔bаtyu♔ 2014.02.28. 22:47:26

@konzum-idiot: A lakók követelték ki, Papcsáknak pedig a kerületi lakosok fizetik az adót.

A hajléktalanokkal már hónapok óta állt a bált és többször lettek figyelmeztetve, hogy el kell költözniük, mert jön a dózer.

konzum-idiot 2014.02.28. 23:46:36

@♔bаtyu♔: Ne hazudozz már! Itt lakom a helyszíntől néhány utcányira, pontosan ismerem a történetet is. Papcsákot akár le is szophatják a 'lakók', akkor sem jogosult a senkiházi (papcsák) törvénytelenül eljárni, mások ingóságait ellopni, ugyanis pontosan ez történt. Mivel a köv. körben már úgy sem lesz polgármester, büntetőjogilag is felelnie kell a történtekért. Majd megtanulja a büdös geci, hogy nem csinálhat büntetlenül azt amit akar. A lopkodásai okán is szét lesz baszva a végbele a köcsögnek, de az egy másik történet.

konzum-idiot 2014.03.01. 00:28:26

@♔bаtyu♔: "a saját építésű házakat minden eljárási szabályt, az egyenlő bánásmódról szóló törvényt is megsértve, előzetes értesítés nélkül számolta fel a kerület.

A tegnapi tárgyalásra beidézték tanúként az akkori XIV. kerületi rendőrkapitányt, Réti Lászlót, aki azt mondta: gyakran kaptak panaszokat kóbor kutyákról, füstről, és amikor az önkormányzat jelezte a rendőrségnek, hogy elbontják a kunyhókat, ők 4-5 kocsival a helyszínre vonultak - nehogy konfliktus történjen. A konkrét bontásról ugyan semmilyen előzetes tárgyalást nem folytattak a kerület vezetésével, de az biztos volt a rendőrség számára is, hogy a "problémát az otthonok lebontásával kell megoldani". Senki nem hangoskodott az ott élők közül, különben "igazoltattak volna". A volt kapitány szerint nem lehetett jogsértő az eljárás, mert akkor azt biztosan jelezték volna nekik. "

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.03.01. 09:29:28

Nem az a baj, hogy mit epit a hajlektalan, hanem hogy hova.
Tessek nekik venni telket Somogy megyeben apro falvakban es ott epitkezhetnek kedvukre.
Meg kertet muvelhetnek, ellathatjak magukat. Nincs ebben hiba. Csak ne mas ingatlanan tobzodjanak. Igen, a MAV ingatlana is mase, nem az ovek. Segelyszervezetek ahelyett, hogy szetlopjak ax adomanyokat lepapirozzak, kiszamlaztatjak, elkoltsegelik az ado 1%-okat, inkabb ingatlant vennenek, ahol elhetnek a hajlektalanok... De azt nem, az megoldana a problemat, nem lehetne tovabb adomanyokert nyomulni.

2014.03.01. 21:01:18

@midnight coder: Pont ma gondoltam a kongói Goma városra.Vajon ott hogy élnek az emberek és főleg,miből?

2014.03.01. 21:02:29

@Valóraváltógép: Igen,azt gondolom,hogy megerőszakolnának.Nyilván hülye vagyok és azért gondoltam erre a lehetőségre.

konzum-idiot 2014.03.01. 22:01:07

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!: Nem tobzódtak más ingatlanán, te faszkalap, hanem éltek. Mert ehhez joguk van, ha tetszik neked, ha nem. Méghozzá nem a MÁV-én, hanem közterületen, csak az önkormi állította be úgy, hogy az MÁV terület volt. Ha így lett volna, az önkormi nem is járhatott volna el. Mindegy, papcsák megszopta és ezen már nem változtat semmi. Van még egy erős hónapja, azután meg a börtönbe, ahova való.

magyar bucó 2014.03.02. 11:43:35

@konzum-idiot: Nem, a legkevésbé sincs joguk közterületen bódét építeni és ott lakni.

magyar bucó 2014.03.03. 06:39:00

@konzum-idiot: Igen, intéztem már néhány közterület használati engedélyt. Állványozással, egy nap alatt elvégezhető munkákhoz. Mert még ahhoz is kell, nemhogy kunyhóépítéshez. Csak az előbbire többnyire adnak, az utóbbira soha.

konzum-idiot 2014.03.03. 17:33:56

@magyar bucó: Nem tudom, ismered e a mondást?: SZÜKSÉG TÖRVÉNYT BONT.

magyar bucó 2014.03.03. 20:06:08

@konzum-idiot: Tehát elismered, hogy rá joguk.

konzum-idiot 2014.03.04. 03:46:06

@magyar bucó: Dehogy ismerem el! Épp az ellenkezőjét bizonygatom!
Élni, lakni mindenkinek joga van. Ez még akkor is így van, ha te papolsz az épített környezet védelméről meg a közterület használatát szabályzó rendeletekről.
Az életteret nem lehet kisajátítania sem egyénnek sem csoportnak (társadalom). A személyes élettértől és a megélhetési forrástól senkit nem lehet megfosztani. Tűrni kell a többségnek és kész. Meg ennivalót adni annak, akinek nem jut munka. És kussolni, örülni azon személyeknek akiknek a sorsa szerencsésebb.

magyar bucó 2014.03.04. 05:59:42

@konzum-idiot: Ok, akkor lakjanak nálad, te úgyis szereted őket. Nem sajátíthatod ki magadnak az életteredet...

konzum-idiot 2014.03.04. 19:50:15

@magyar bucó: Itt közterületről volt szó. Abból meg van annyi, hogy a néhány szerencsétlen is elférjen rajta.

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.03.09. 10:27:09

@konzum-idiot: ja, hogy a te életteredet azért ne zavarják? de amúgy bárhova mehetnek, foshatnak, csak nálad ne lébecoljanak?
világos, mint a nap

___________________________ (törölt) 2014.04.09. 16:22:27

Egy közönseges katonai sator is hasznalhato annyira, mint ezek a kunyhoötletek. Nem ez a lenyeg.
süti beállítások módosítása